IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
n/d
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
n/d
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
n/d
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
n/d
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
n/d
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
n/d
Informacje dodatkowe:
n/d
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
n/d
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
n/d
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
n/d
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
n/d
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
n/d
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
n/d
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
n/d
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
n/d
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Czas uruchomienia kredytu |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
n/d
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
n/d
Informacje dodatkowe
n/d
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
n/d
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
n/d
Wstępny harmonogram postępowania:
n/d
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
n/d
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
n/d
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
n/d
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
n/d
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
n/d
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
n/d
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
n/d
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
n/d
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
n/d
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, muszą być zgodne z postanowieniami specyfikacji, a w szczególności musi zawierać: 1) Wykonawca udziela Zamawiającemu kredytu w wysokości 3 647 254,00 PLN (słownie: trzy miliony sześćset czterdzieści siedem tysięcy dwieście pięćdziesiąt cztery złote 00/100 PLN ) przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu. 2) Zamawiający nie przewiduje dokumentowania (rozliczania) wykorzystania kredytu. 3) Strony ustalają, że zabezpieczeniem spłaty kredytu jest wyłącznie weksel własny In blanco wraz z deklaracją wekslową. 4) Zamawiający posiada prawo bez ponoszenia dodatkowych kosztów do: a. uruchomienia kredytu w transzach; b. zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej (w tym przypadku zostaną zmniejszone odpowiedni końcowe raty kredytu); c. wcześniejszej spłaty kredytu lub jego części; d. wcześniejszej spłaty poszczególnych rat w ramach danego roku budżetowego. 5) Zamawiający zastrzega sobie możliwość, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, do wydłużenia spłaty kredytu gdy ulegną zmianie warunki prawne lub finansowe Zamawiającego mające wpływ na spłatę. Wydłużenie terminu spłaty kredytu wymaga zgodnych oświadczeń woli Zamawiającego i Wykonawcy dla swej ważności w formie pisemnej w postaci aneksu do umowy. 6) Kredyt zostanie uruchomiony, oddany do dyspozycji w ciągu dni ( zgodnie ze złożoną ofertą) roboczych od złożenia wniosku przez Zamawiającego, uruchomienie kredytu nastąpi nie później niż do 31 grudnia 2018 r. 7) Spłata rat kredytu nastąpi po upływie okresu karencji w stałych kwartalnych ratach: a) w 2019 r. - 247.254,00 zł tj. 4 raty kwartalne, 2 po 63.627,00 zł i 2 po 60.000,00 zł; b) w 2020 r. - 200.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 50.000,00 zł; b) w 2021 r. - 200.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 50.000,00 zł; c) w 2022 r. - 750.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 187.500,00 zł; d) w 2023 r. - 750.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 187.500,00 zł; e) w 2024 r. - 750.000,00 zł tj. 4 raty kwartalne po 187.500,00 zł; f) w 2025 r. – 750.000,00zł tj. 4 raty kwartalne po 187.500,00 zł; 8) Płatność zobowiązań Zamawiającego z tytułu spłaty kredytu i obsługi kredytu regulowane będą kwartalnie w ostatnim dniu roboczym miesiąca kończącego kwartał, według zmiennej stopy procentowej WIBOR 1M, powiększonej o marżę Wykonawcy. 9) Zmienność stawki WIBOR 1M, która ma stanowić podstawę oprocentowania kredytu w okresie kredytowania ustalana będzie dla kolejnych okresów obrachunkowych wg notowań na dwa dni kalendarzowe poprzedzające rozpoczęcie danego okresu obrachunkowego. 10) Oprocentowanie kredytu w okresie spłaty będzie oparte na zmiennej stawce WIBOR 1M plus stała marża proponowana przez bank (marża stała przez cały okres spłaty kredytu). 11) Przy naliczeniu odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych, natomiast rok 365 dni. 12) Odsetki nie będą naliczane od kredytu przyznanego lecz jeszcze nie uruchomionego. Pierwsze odsetki płatne będą na dzień 31.12.2018 r. 13) Odsetki naliczane będą tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia. 14) O kwocie należnych odsetek Zamawiający będzie informowany pisemnie i drogą mailową na adres: skarbnik@lesko.pl w terminie 7 dni przed terminem wymagalności, przy czym odsetki od kredytu stają się wymagalne w ostatnim dniu każdego okresu odsetkowego. 15) Odsetki z tytułu niespłaconej w terminie raty kredytu obliczane będą w oparciu o wysokość odsetek ustawowych obowiązujących w danym okresie. 16) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 17) Spłata kredytu i odsetek następować będzie z rachunku Zamawiającego w drodze przelewu środków na rachunek Wykonawcy wskazany w umowie. Za datę spłaty kredytu i odsetek przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek bankowy Wykonawcy. 2. Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiając dopuszcza zmianę umowy (w formie pisemnej pod rygorem nieważności) w następujących przypadkach: a) wystąpi siła wyższa uniemożliwiająca Wykonawcy wykonanie przedmiotu zamówienia. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia umowy o czas w jakim siła wyższa uniemożliwiła wykonanie obowiązków Stron, b) wystąpi konieczność zmiany osób koordynujących (osób odpowiedzialnych za realizacje umowy ze strony Wykonawcy lub Zamawiającego). c) wystąpi konieczność wprowadzenia innych zmian, które są niezbędne do wykonania umowy, a których nie dało się przewidzieć w chwili zawarcia umowy oraz nie są zmianami istotnych postanowień umowy. d) wystąpi zmiana przepisów prawa, powodująca, że wykonanie zobowiązania wiąże się z rażąco wysokimi kosztami, wówczas dopuszczalna jest zmian wynagrodzenia, e) wystąpi, wynikająca z uwarunkowań budżetowych Zamawiającego, konieczność zmiany terminu wykorzystania kredytu, terminu spłaty kredytu lub terminu spłaty poszczególnych rat kredytu, wówczas ww. terminy mogą ulec zmianie.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Informacje dodatkowe:
n/d
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Nie
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
n/d
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
n/d
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
n/d
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-10-05, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
n/d
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: