Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 224 499 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Powiat Zduńskowolski
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiat Zduńskowolski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934795
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Stefana Złotnickiego 25
1.5.2.) Miejscowość: Zduńska Wola
1.5.3.) Kod pocztowy: 98-220
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@powiatzdunskowolski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatzdunskowolski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3 224 499 zł
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-618dd77e-0579-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00160614
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002320/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Udzielenie kredytu długoterminowego w kwocie 3.224.499 zł, planowany okres kredytowania: 14 lata
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_zdunskowolski/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_zdunskowolski/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest: Sylwester Woźniak.
2. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_zdunskowolski/proceedings.
3. W celu skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do zamawiającego. Zamawiający dopuszcza, opcjonalnie, komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej osoby uprawnionej do kontaktu z Wykonawcami:
zamowienia@powiatzdunskowolski.pl.
4. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.
5. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
6. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust. 2 ROZPORZĄDZENIA PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie zamieszcza wymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
7. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view.
Ciąg dalszy w: Sekcji IX POZOSTAŁE INFORMACJE
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016 r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Zduńskowolski, ul. Złotnickiego 25, 98-220 Zduńska Wola, tel.: (43) 823 22 04, 824 42 10, 824 42 11; e-mail: starostwo@powiatzdunskowolski.pl;
2) administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: iod@powiatzdunskowolski.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, zwaną dalej „ustawą Pzp”;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a)na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b)na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c)na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d)prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
9)nie przysługuje Pani/Panu:
a)w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b)prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c)na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
10) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.272.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia jest usługą powszechnie dostępną o ustalonych standardach jakościowych, na straży których stoi Komisja Nadzoru Finansowego, sprawująca nadzór nad sektorem bankowym, zgodnie z orzeczeniem Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych z dnia 8 maja 2014r. (sygn. akt BDF1/4900/130/131-132/12/3394).
2. Okres kredytowania: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r.
3. Okres wykorzystania kredytu: od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2021 r. w transzach:
wrzesień 2021 r.- 1 159 075 zł,
grudzień 2021 r. – 2 065 424 zł.
Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy.
4. Przeznaczeniem kredytu jest sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe), w tym w kwocie 485 350 zł wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.
5. Nakłady poniesione w 2021 r. na wydatki majątkowe przed podpisaniem umowy z wykonawcą będą finansowane z kredytu bankowego będącego przedmiotem umowy (wykonawca zobowiązuje się uruchomić kredyt na pokrycie również już zapłaconych zobowiązań).
6. Wykonawca będzie przelewał kwotę kredytu na rachunek Powiatu Zduńskowolskiego nr 78 1020 3437 0000 1102 0018 1057.
7. Uruchomienie przez wykonawcę każdej z transz kredytu, na podstawie dyspozycji złożonej przez Zamawiającego, w terminie maksymalnie 3 dni roboczych* od dnia jej otrzymania.
* Przez dzień roboczy Zamawiający przyjmuje dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. Bieg terminu uruchomienia transzy kredytu przez wykonawcę rozpoczyna się w dniu roboczym następującym po dniu złożenia dyspozycji przez Zamawiającego.
8. W przypadku nieterminowego przekazania transzy kredytu wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki w wysokości 100% odsetek ustawowych za opóźnienie za każdy dzień przekroczenia terminu uruchomienia transzy, liczone od kwoty transzy.
9. Karencja w spłacie kapitału kredytu do 30.03.2026 r.- nie dotyczy kwoty 485 350 zł z terminem spłaty do 31.03.2022 r.
10. Okres karencji nie dotyczy spłaty odsetek.
11. Spłata kapitału kredytu kwartalnie - maksymalnie w ostatnim dniu kwartału-
wg harmonogramu, stanowiącego Załącznik nr 4.
12. Spłata odsetek miesięcznie- maksymalnie w ostatnim dniu miesiąca.
13. Wykonawca powiadomi pocztą zwykłą lub drogą elektroniczną Zamawiającego najpóźniej na 3 dni przed datą zapłaty odsetek miesięcznych o naliczonej wysokości tych odsetek.
14. Za dzień spłaty raty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek wykonawcy. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin określony w umowie upływa w dniu następującym po dniu lub dniach wolnych od pracy.
15. Oprocentowanie kredytu przy założeniu kwartalnej spłaty kapitału
i miesięcznej spłaty odsetek składające się ze zmiennej stawki bazowej WIBOR 3M plus stała marża wykonawcy ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. Zamawiający nie wyznacza szczegółowej metodologii obliczenia wysokości stawki bazowej WIBOR 3M do ustalenia wysokości oprocentowania w okresie obowiązywania umowy. Powyższy koszt jest całkowitą wartością ceny ofertowej (kosztu obsługi kredytu). Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umowy żadnych innych kosztów poza oprocentowaniem zmiennym kredytu obliczonym w ww. sposób (Załącznik nr 1a).
16. Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego, zgodnie z faktyczną liczbą dni wykorzystania kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy założeniu, że rok ma 365 dni.
17. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
18. Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
19. Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za zmianę terminów uruchomienia
i wysokości transz kredytu, zmianę wysokości i przeznaczenia kredytu oraz zmianę terminarza spłat i wysokość rat kapitałowych kredytu.
20. W przypadku konieczności aneksowania umowy kredytowej wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych opłat z tego tytułu.
21. Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych opłat za wydanie opinii/zaświadczenia o terminowości spłaty kredytu .
22. W przypadku konieczności otwarcia, uruchomienia i prowadzenia u wykonawcy kont służących do obsługi kredytu wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji z tego tytułu.
23. Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umowy klauzuli udzielającej wykonawcy pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym tj. do dokonywania obciążenia rachunku do wysokości wymagalnych rat kredytu i odsetek z tytułu kredytu. Spłata kredytu i odsetek od kredytu odbywać się może wyłącznie w formie dokonywania przez Zamawiającego przelewu środków na konto bankowe wskazane przez Wykonawcę.
24. Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
25. Zamawiający nie dopuszcza przedłożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 kodeksu postępowania cywilnego.
26. Zamawiający wyraża zgodę na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej.
27. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w maksymalnej wysokości 1 000 000 zł w przypadku zwiększenia deficytu budżetu powiatu lub zwiększenia kwoty spłat z tytułu wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz emisji obligacji (rozchody) w roku 2021. Ww. zamówienia udzielane będą w trybie zamówienia z wolnej ręki po spełnieniu przesłanek z art. 214 ust. 1 pkt 7. Wykonawca zobowiązany będzie do zastosowania w ww. zamówieniach warunków i stawek nie wyższych niż zastosowano w zamówieniu podstawowym. W przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, wykonawca winien spełniać warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ, oraz nie podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4,5,7 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w maksymalnej wysokości 1 000 000 zł w przypadku zwiększenia deficytu budżetu powiatu lub zwiększenia kwoty spłat z tytułu wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz emisji obligacji (rozchody) w roku 2021. Ww. zamówienia udzielane będą w trybie zamówienia z wolnej ręki po spełnieniu przesłanek z art. 214 ust. 1 pkt 7. Wykonawca zobowiązany będzie do zastosowania w ww. zamówieniach warunków i stawek nie wyższych niż zastosowano w zamówieniu podstawowym. W przypadku udzielenia dotychczasowemu wykonawcy zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, wykonawca winien spełniać warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ, oraz nie podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 i art. 109 ust. 1 pkt 4,5,7 ustawy Pzp.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca spełni warunek dotyczący prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów jeżeli w przedłożonych dokumentach wykaże, że posiada uprawnienia do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej działalności gospodarczej w zakresie wykonywania czynności bankowych obejmujących realizację usług objętych przedmiotem zamówienia tj. udzielanie kredytów, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty wynikające z przepisów dotyczących działalności banku państwowego lub/i jego przekształcania w spółkę akcyjną lub też dokument równoważny -w przypadku wykonawców mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - których nie obejmują ww. przepisy – wystawiony w kraju siedziby wykonawcy.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 3 do SWZ;
2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
3) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
4) Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym, ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3) W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, zamawiający żąda od wykonawcy zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1896 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe, inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe lub dokumenty wynikające z przepisów dotyczących działalności banku państwowego lub/i jego przekształcania w spółkę akcyjną lub też dokument równoważny w przypadku wykonawców - mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - których nie obejmują ww. przepisy – wystawiony w kraju siedziby wykonawcy
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Do oferty należy dołączyć:
1) Formularz ofertowy – Załącznik nr 1 do SWZ wraz z załącznikiem nr 1a do Formularza ofertowego – wyliczenia kosztu obsługi kredytu.
2) Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
3) Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – dotyczy ofert składanych przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
4) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania – zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ.
5) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu składa każdy z Wykonawców;
6) W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego:
1) kredyt przeznaczony jest sfinansowanie deficytu budżetu powiatu (wydatki majątkowe), w tym w kwocie 485 350 zł wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;
2) Nakłady poniesione w 2021 r. na wydatki majątkowe przed podpisaniem umowy z wykonawcą będą finansowane z kredytu bankowego będącego przedmiotem umowy (wykonawca zobowiązuje się uruchomić kredyt na pokrycie również już zapłaconych zobowiązań);
3) Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2035 r.;
4) Okres wykorzystania kredytu od dnia podpisania umowy kredytowej do dnia 31.12.2021 r. w transzach na podstawie dyspozycji Zamawiającego złożonej maksymalnie na 3 dni robocze przed planowaną datą wypłaty transzy;
5) Dokładne terminy uruchomienia poszczególnych transz kredytu ustalone zostaną po ostatecznym rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy.
6) W przypadku nieterminowego przekazania transzy kredytu wykonawca zapłaci Zamawiającemu odsetki w wysokości 100% odsetek ustawowych za opóźnienie za każdy dzień przekroczenia terminu uruchomienia transzy, liczone od kwoty transzy;
7) Wykonawca będzie przelewał kwotę kredytu na rachunek Powiatu Zduńskowolskiego nr 78 1020 3437 0000 1102 0018 1057;
8) Karencja w spłacie kapitału kredytu do 30.03.2026 r.- nie dotyczy kwoty 485 350 zł z terminem spłaty do 31.03.2022 r. Okres karencji nie dotyczy spłaty.
9) Spłata odsetek kapitału kredytu kwartalnie – maksymalnie w ostatnim dniu kwartału - wg harmonogramu zawartego w załączniku nr 4 do SWZ;
10) Spłata odsetek miesięcznie - maksymalnie w ostatnim dniu miesiąca;
11) Wykonawca powiadomi Zamawiającego pocztą zwykłą lub drogą elektroniczną najpóźniej na 3 dni przed datą zapłaty odsetek miesięcznych o naliczonej wysokości tych odsetek;
12) Za dzień spłaty raty kredytu i odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek wykonawcy. Jeżeli data spłaty raty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin określony w umowie upływa w dniu następującym po dniu lub dniach wolnych od pracy;
13) Oprocentowanie kredytu przy założeniu kwartalnej spłaty kapitału i miesięcznej spłaty odsetek składające się ze zmiennej stawki bazowej WIBOR 3M plus stała marża wykonawcy ustalona na dzień złożenia oferty w całym okresie kredytowania. Zamawiający nie wyznacza szczegółowej metodologii obliczenia wysokości stawki bazowej WIBOR 3M do ustalenia wysokości oprocentowania w okresie obowiązywania umowy. Powyższy koszt jest całkowitą wartością ceny ofertowej (kosztu obsługi kredytu). Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umowy żadnych innych kosztów poza oprocentowaniem zmiennym kredytu obliczonym w ww. sposób.
14) Odsetki będą naliczane od faktycznego zadłużenia kredytowego, zgodnie z faktyczną liczbą dni wykorzystania kredytu, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego przy założeniu, że rok ma 365 dni.
15) Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości bez ponoszenia jakichkolwiek opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
16) Zamawiający może dokonać przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, kar i prowizji z tego tytułu i bez konieczności uzyskania zgody wykonawcy.
17) Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji za zmianę terminów uruchomienia
i wysokości transz kredytu, zmianę terminarza spłat i wysokości rat kapitałowych kredytu, zmianę wysokości i przeznaczenia kredytu.
Ciąg dalszy w :Sekcji POZOSTAŁE INFORMACJE
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-16 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat_zdunskowolski/proceedings w myśl ustawy Pzp na stronie internetowej prowadzonego postępowania
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-16 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-10-15
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Ciąg dalszy z z sekcji III.3.6):
8. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”).
Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
9. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
Ciąg dalszy z z sekcji VII.7.4):
18) W przypadku konieczności aneksowania umowy kredytowej wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych opłat z tego tytułu.
19) Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i innych opłat za wydanie opinii/zaświadczenia o terminowości spłaty kredytu .
20) W przypadku konieczności otwarcia, uruchomienia i prowadzenia u wykonawcy kont służących do obsługi kredytu wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji z tego tytułu.
21) Zamawiający nie dopuszcza wprowadzenia do umowy klauzuli udzielającej wykonawcy pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym tj. do dokonywania obciążenia rachunku do wysokości wymagalnych rat kredytu i odsetek z tytułu kredytu. Spłata kredytu i odsetek od kredytu odbywać się może wyłącznie w formie dokonywania przez Zamawiającego przelewu środków na konto bankowe wskazane przez Wykonawcę.
22) Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową.
23) Zamawiający nie dopuszcza przedłożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 kodeksu postępowania cywilnego.
24) Zamawiający wyraża zgodę na złożenie przez Skarbnika kontrasygnaty na umowie kredytowej i deklaracji wekslowej.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy Pzp oraz w następującym zakresie:
1) Terminów uruchomienia i wysokości transz kredytu. Zmiana terminarza uruchamiania kredytu nie może wykraczać poza okres jego ostatecznego wykorzystania, który określony został na dzień 31.12.2021 r. Wysokość transz kredytu nie może łącznie przekroczyć jego maksymalnej wielkości tj. 3 224 499 zł z zastrzeżeniem zapisów art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm).
2) Terminarz spłat i wysokość rat kapitałowych kredytu.
3) Wysokość kredytu. Zmiana wysokości kredytu dotyczy wyłącznie jego zmniejszenia. Maksymalną wielkość kredytu stanowi kwota 3 224 499 zł z zastrzeżeniem zapisów art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn.zm).
4) Przeznaczenie kredytu. Kredyt może również zostać przeznaczony na sfinansowanie ubytku w dochodach bieżących będącego skutkiem wystąpienia epidemii COVID-19, zgodnie z uregulowaniami art. 78 i art. 79 ustawy z dnia 19 listopada 2020r. o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2021 (Dz.U. poz. 2400 z późn.zm.).
3. Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.