Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 9.000.000,00 zł
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miejska Koło
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311620880
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Stary Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Koło
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-600
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 63 27 20 810
1.5.8.) Numer faksu: 63027 22 984
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@kolo.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.kolo.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 9.000.000,00 zł
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f0281e55-801d-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00014757
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005540/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
2.3.1 Kredyt długoterminowy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa za pośrednictwem platformy, adres: https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl oraz poczty elektronicznej: zamówienia.publiczne@kolo.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Składanie ofert oraz oświadczeń, w tym oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust 1 Pzp, zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, za pośrednictwem konta. https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl2) Wykonawca posiadający konto na platformie Zamawiającego gminamiejskakolo.ezamawiający.pl ma możliwość: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz ma dostęp do formularza do komunikacji.3) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń, elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na https://gminamiejskakolo.ezamawiajacy.pl 4) Wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które Wykonawca zastrzeże jako tajemnicę przedsiębiorstwa, powinny zostać złożone w osobnym pliku wraz z jednoznacznym określeniem „Załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku archiwum (ZIP).5) W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniądz dokument potwierdzający wniesienie wadium Wykonawca składa przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wraz z ofertą przed upływem terminu do składania ofert.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XVII SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna została zawarta w rozdziale XVII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w kwocie 9.000.000,00 zł (słownie: dziewięć milionów złotych 00/100), przeznaczonego do sfinansowania zadań inwestycyjnych.2. Nomenklatura wg Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV):CPV: 66.11.30.00-5 – Usługi udzielania kredytu3. Kwota kredytu: 9.000.000,00 zł4. Waluta kredytu - PLN5. Okres kredytowania od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu do 31.07.2028 r. 6. Karencja w spłacie kredytu do 31.12.2021 r.7. Wykorzystanie kredytu nastąpi od daty uruchomienia pierwszej transzy kredytu do dnia 31.12.2021 r. w wysokości 9.000.000,00 zł.8. Spłata kredytu w 79 ratach miesięcznych płatnych w ostatnim dniu roboczym kończącym miesiąc ; w następujących kwotach:1) - w 2022 roku - 11 równych rat po 83.333,33 zł i 1 rata w kwocie 83.333,37 zł;2) – w 2023 roku – 11 równych rat po 83.333,33 zł i 1 rata w kwocie 83.333,37 zł;3) - w 2024 roku – 11 równych rat po 83.333,33 zł i 1 rata w kwocie 83.333,37 zł;4) - w 2025 roku – 11 równych rat po 83.333,33 zł i 1 rata w kwocie 83.333,37 zł;5) - w 2026 roku – 12 równych rat po 150.000,00 zł;6) - w 2027 roku – 12 równych rat po 150.000,00 zł;7) - w 2028 roku – 7 równych rat po 200.000,00 zł.9. Przy wyliczeniu kosztów kredytu należy przyjąć, ze kredyt zostanie uruchomiony w następujących transzach:1) pierwsza transza w kwocie 3.000.000,00 zł uruchomiona w terminie 30 dni od dnia podpisania umowy kredytowej;2) druga transza w kwocie 6.000.000,00 zł uruchomiona w terminie 150 dni od dnia podpisania umowy kredytowej.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany terminu wykorzystania kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach.11. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uruchomienia transzy kredytu na podstawie złożonego przez siebie pisemnego zapotrzebowania na daną transzę w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia złożenia zapotrzebowania z wyłączeniem terminów wskazanych w pkt. 8 tiret pierwszy i drugi.12. Spłaty w ratach w okresie od 31 stycznia 2022 r. do 31.07.2028 r. zgodnie z załączonym harmonogramem.13. Odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych zwanych dalej okresem odsetkowym, który to okres rozpocznie się w pierwszym dniu każdego miesiąca kalendarzowego i zakończy się w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego, z zastrzeżeniem , iż pierwszym dniem, pierwszego okresu odsetkowego jest dzień wypłaty środków przez Bank na konto Zamawiającego.14. Odsetki płatne do 15-go następnego miesiąca za miesiąc poprzedni. Bank powiadomi pisemnie Zamawiającego o wysokości odsetek nie później niż 7 dni przed terminem spłaty odsetek. Zawiadomienie zawierać będzie informację o wysokości odsetek oraz wysokości stopy procentowej, według której dokonano naliczenia odsetek.15. Oprocentowanie kredytu liczone będzie według stawki WIBOR 3M notowanej ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie okresu odsetkowego, do którego Bank doliczy stałą marżę. Marża Banku przedstawiona w ofercie nie może być podwyższona w okresie trwania umowy kredytowej.16. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu czy odsetek przypadnie na dzień wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu/odsetek najpóźniej w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty raty kredytu/odsetek. 17. Zamawiający nie dopuszcza naliczenia jednorazowej prowizji bankowej z tytułu udzielenia kredytu ani z tytułu administrowania kredytem.18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uruchomienia transzy kredytu na podstawie pisemnego zapotrzebowania bez konieczności składania odrębnego wniosku.19. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania wcześniejszej spłaty kredytu bez poboru przez Bank pozostałych do zapłaty odsetek i dodatkowych opłat związanych z obsługą kredytu.20. Zamawiający wymaga wskazania w ofercie całkowitego kosztu kredytu wyliczonego na zasadach określonych w niniejszej SWZ w rozdziale XI. OPIS SPOSOBU OBLICZANIA CENY OFERTY.21. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z całości lub części kredytu bez ponoszenia za to dodatkowych kosztów.22. Zamawiający wymaga, aby sporządzanie aneksów, harmonogramów spłaty kredytu lub innych czynności związanych z obsługą kredytu nie było obciążone dodatkowymi kosztami.23. Bank, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przedstawi harmonogram spłaty kredytu z odsetkami, który będzie stanowił załącznik do umowy.24. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości i terminu spłaty kredytu w szczególnie uzasadnionych przypadkach.25. Prawne zabezpieczenie kredytu – weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika równą wielkości zadłużenia w okresie obowiązywania umowy.26. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego udostępnia się do pobrania ze strony internetowej niezbędne dokumenty finansowe. Adres strony: www.bip.kolo.pl; ścieżka dostępu „Urząd Miejski” w zakładce po lewej stronie „budżet, finanse, majątek”, (link do budżetu 2021 rok https://bip.kolo.pl/artykuly/1197/budzet-gminy-na-2021-rok), dalej wybrać odpowiednio poszukiwany zakres danych „budżet na rok… lub wykonanie budżetu”. Na stronie dostępne są kwartalne i roczne sprawozdania budżetowe Gminy Miejskiej Koło dotyczących sytuacji finansowej i stanu majątkowego Gminy. 27. Wymagania w zakresie zatrudnienia.1. Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pzp Zamawiający/Kredytobiorca wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22, § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U z 2020 r. poz. 1320 ze zm..). Obowiązek zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy osób wykonujących wskazane czynności związane z udzieleniem i obsługą kredytu w trakcie trwania umowy kredytowej, tj.: a) przyjmowania dyspozycji Kredytobiorcy odnośnie transz kredytu;b) wyliczanie należnych odsetek od kredytu;c) informowanie o bieżącym stanie kredytu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66113000-5 - Usługi udzielania kredytu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 88 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: wg algorytmu
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4