Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa bankowa Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu Wyszkowskiego
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT WYSZKOWSKI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 550668829
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Aleja Róż 2
1.5.2.) Miejscowość: Wyszków
1.5.3.) Kod pocztowy: 07-200
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL924 - Ostrołęcki
1.5.7.) Numer telefonu: (029) 743-59-35
1.5.8.) Numer faksu: (029)743-59-33
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: starostwo@powiat-wyszkowski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-wyszkowski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Obsługa bankowa Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu Wyszkowskiego
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9f2a0a1d-b6ff-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00056753
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00005904/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Obsługa bankowa Starostwa i jednostek organizacyjnych Powiatu Wyszkowskiego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/powiat-wyszkowski3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/powiat-wyszkowski
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej, zwanej dalej platformazakupowa.pl pod adresem:https://platformazakupowa.pl/pn/powiat-wyszkowski/proceedings 2. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.pl poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.3. Zamawiający przekazuje Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający zamieszcza na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, przekazywana jest w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.4. Wykonawca, jako podmiot profesjonalny, ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Starosta Powiatu Wyszkowskiego, z siedzibą przy ul. Aleja Róż 2, 07-200 Wyszków, NIP: 762188692, REGON: 550668829. Kontakt z ADO jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej, poczty mailowej: starostwo@powiat-wyszkowski.pl lub pod numerem telefonu: 29 743 59 00. Inspektorem Ochrony Danych u Administratora jest Pani Karolina Sybilska, z którą może się Pani/Pan kontaktować poprzez email: iod@odosc.pl odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.); Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia lub na okres przechowywania tych danych zgodnie z wytycznymi o dofinansowania z środków UE; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Sz.272.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest obsługa bankowa Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu Wyszkowskiego. Zamówienie obejmuje kompleksową obsługę bankową Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu Wyszkowskiego ( z wyjątkiem kredytów i pożyczek udzielanych w drodze odrębnych postępowań), w szczególności:1) otwieranie i prowadzenie rachunków bankowych (bieżących i pomocniczych),2) sporządzanie wyciągów bankowych wraz z kopiami zaksięgowanych dokumentów,3) realizację rozliczeń – dyspozycji bezgotówkowych i gotówkowych (wpłaty i wypłaty) środków z rachunków, w tym obsługę dyspozycji „wypłat na listę” (zamawiający przedstawia listę osób, którym mają być wypłacone środki i podpisuje ją zgodnie z kartą wzoru podpisów),4) dostęp do wykonywania usługi systemem elektronicznym i możliwość elektronicznego wykonywania operacji na rachunkach odrębnie dla każdej jednostki organizacyjnej. Bank zobowiązany jest do bezpłatnego przeszkolenia pracowników w zakresie obsługi oferowanego systemu. Bank umożliwi bezpłatną instalację i bezpłatne korzystanie z usług bankowości elektronicznej na wniosek Zamawiającego. W przypadku korzystania z systemu bankowości elektronicznej Zamawiający musi posiadać dostęp do następujących usług:a) dostęp do pełnej informacji o wszystkich rachunkach i ich obrotach,b) przeglądu historii operacji w pełnym rozbiciu analitycznym oraz przeglądu operacji bieżąco rejestrowanych na rachunkach,c) możliwość drukowania przeglądów wraz z wtórnikami,d) możliwość dokonywania przelewów, wykonywania operacji na rachunkach: przelewów z rachunku Zamawiającego na rachunki w oddziale banku lub w innych bankach, - z możliwością ich autoryzacji przez dwie niezależne osoby z wykorzystaniem podpisu kwalifikowalnego,e) wczytywania do systemu przelewów i paczek przelewów na podstawie plików generowanych z systemu FK Zamawiającego (Info-System Roman i Tadeusz Groszek sp.j., ERP Vulcan).5) możliwość uruchomienia kredytu w rachunku bieżącym (w wysokości ustalonej corocznie w uchwale budżetowej) – zabezpieczonego wekslem własnym in blanco. Bank nie będzie pobierał prowizji za udzielenie kredytu, ani innych opłat związanych z uruchomieniem kredytu, a jedynym kosztem dla Zamawiającego będą odsetki od rzeczywiście wykorzystanej kwoty kredytu. Oprocentowanie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym oparte będzie na stawce WIBOR dla jednomiesięcznych złotowych depozytów międzybankowych – powiększonych o marżę podaną w ofercie (stałą w okresie obowiązywania umowy, podlegającą jedynie waloryzacji co 12 miesięcy). Kredyt w rachunku bieżącym ma służyć do pokrycia występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego ( art. 89 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych). Kredyt ten zostanie spłacony w tym samym roku budżetowym, w którym zostanie zaciągnięty. Na uruchomienie kredytu krótkoterminowego w rachunku bieżącym Zamawiający podpisze odrębną umowę kredytową.6) pełna obsługa operacji gotówkowych Starostwa Powiatowego w Wyszkowie, w budynku Starostwa w pomieszczeniu „ KASA” w dni robocze w godzinach 815 – 1500 ,wraz z terminalem POS (płatności bezgotówkowe dokonywane na koszt klienta).Usługa polega na utworzeniu, wyposażeniu i prowadzeniu przez wybrany bank i na koszt banku stanowiska kasowego do bieżącej obsługi pracowników i klientów działalności Starostwa Powiatowego w zakresie: a) wyposażenie i zabezpieczenie kasy w stosowne urządzenia, w tym terminal POS (umożliwiający klientom Starostwa Powiatowego dokonywania płatności bezgotówkowych kartami bankomatowymi na koszt klientów zgodnie z taryfą opłat i prowizji banku),b) obsługa personalna kasy i koszt związany z zatrudnieniem pracownika,c) transport gotówki i zasilenia kasy.Zamawiający zapewni wybranemu bankowi nieodpłatnie lokal oznaczony Nr 1 znajdujący się na parterze budynku – w siedzibie Starostwa Powiatowego przy Alei Róż 2 w Wyszkowie.Otwarcie kasy powinno nastąpić w dniu 1 lipca 2021 r.7) obsługa operacji gotówkowych (wpłat) klientów Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Wyszkowie mającego siedzibę przy ul. Świętojańskiej 82A w Wyszkowie. Obsługa powinna być przeprowadzona poza siedzibą Wydziału, w lokalizacji znajdującej się w odległości nie większej niż 200 m od siedziby Wydziału, punkt powinien być czynny w dni robocze tj. w poniedziałek, środę, czwartek i piątek w godzinach od 8:15 do 16:00, we wtorek w godzinach od 9:00 do 16:45.Otwarcie punktu powinno nastąpić w dniu 1 lipca 2021 r.8) obsługa operacji gotówkowych Powiatowego Urzędu Pracy obejmująca w szczególności obsługę wszystkich wypłat dla osób bezrobotnych (zasiłki, stypendia, środki na działalność gospodarczą itp.). W/w obsługa powinna być przeprowadzona w granicach administracyjnych miasta Wyszków, jednak poza budynkiem Starostwa Powiatowego w Wyszkowie i Powiatowego Urzędu Pracy w Wyszkowie. Punkt powinien być czynny w dni robocze wynikające z grafiku wypłat ustalonego przez PUP Wyszków. Wypłata odbywać się będzie m.in. na podstawie list opisanych w pkt 3.9) lokowanie nadwyżek środków pieniężnych na okresy krótkoterminowe (3-7 dni, weekendy).Jednostkami organizacyjnymi powiatu są w szczególności:1) Starostwo Powiatowe w Wyszkowie,2) Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wyszkowie,3) Powiatowy Urząd Pracy w Wyszkowie,4) Powiatowe Centrum Usług Wspólnych w Wyszkowie,5) Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Wyszkowie,6) I Liceum Ogólnokształcące w Wyszkowie,7) Zespół Szkół Nr 1 w Wyszkowie,8) Centrum Edukacji Zawodowej i Ustawicznej „Kopernik” w Wyszkowie,9) Zespół Szkół w Długosiodle,10) Zespół Szkół Specjalnych w Brańszczyku,11) Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy w Wyszkowie,12) Dom Pomocy Społecznej w Brańszczyku,13) Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza, Dom dla Dzieci Nr 1 w Wyszkowie,14) Placówka Opiekuńczo – Wychowawcza, Dom dla Dzieci Nr 2 w Wyszkowie.Każda z powyższych jednostek indywidualnie podpisze umowę prowadzenia rachunków bankowych na zasadach wynikających z niniejszego postępowania.2. Bank obsługujący w/w podmioty będzie prowadził następujące rachunki:1) rachunki bieżące,2) rachunki pomocnicze(subkonta),• sum depozytowych (wadiów);• Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;• inne 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków w innych bankach oraz zmianę ilości jednostek organizacyjnych.4. W postępowaniu o zamówienie mogą ubiegać się banki posiadające siedzibę / oddział w Wyszkowie lub które otworzą oddział w Wyszkowie do dnia podpisania umowy na obsługę bankową.5. Do dokonania oceny oferenci mogą skorzystać z materiałów znajdujących się na stronie Zamawiającego www.bip.powiat-wyszkowski.pl w zakładce Mienie Powiatu i Budżet Powiatu, gdzie znajdują się w szczególności niżej wymienione materiały: a) uchwała Rady Powiatu w Wyszkowie w sprawie uchwalenia uchwały budżetowej Powiatu Wyszkowskiego na 2021 r.b) sprawozdanie i informacje z wykonania budżetu za 2020 r. i I kwartał 2021 r. oraz inne informacje związane z budżetem dostępne na stronie Zamawiającego.6. Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczonych przez Banki na etapie prowadzonego postępowania jak również przed podpisaniem umowy z wyłonionym Bankiem. Zamawiający dostarczył w SWZ wszelkie dane, które umożliwiają sporządzenie przez Banki własnych analiz.7. Informacje o osobach reprezentujących Powiat Wyszkowski są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego. Uchwały o powołaniu osób reprezentujących Powiat będą mogły być przesłane przed podpisaniem umowy na obsługę bankową Starostwa Powiatowego i jednostek organizacyjnych Powiatu Wyszkowskiego.
4.2.6.) Główny kod CPV: 66110000-4 - Usługi bankowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-07-01 do 2026-06-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: za najkorzystniejszą zostanie wybrana oferta, która zgodnie z poniższymi kryteriami oceny ofert uzyska najwyższą ilość punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4