Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa urządzenia rentgenowskiego do prześwietlania bagażu dla Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Izba Administracji Skarbowej w Rzeszowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001023003
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Geodetów 1
1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów
1.5.3.) Kod pocztowy: 35-959
1.5.4.) Województwo: podkarpackie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski
1.5.7.) Numer telefonu: 17 850 36 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi.ias.400000@mf.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.podkarpackie.kas.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa urządzenia rentgenowskiego do prześwietlania bagażu dla Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41fc4346-210f-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00198349
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00015208/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.6 Dostawa sprzętu do kontroli - skaner rentgenowski do prześwietlania bagażu - część I
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu
https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu
zostały opisane w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Oferta powinna być sporządzona w
języku polskim z zachowaniem, pod rygorem nieważności, postaci elektronicznej, w szczególności w
formacie danych pdf., doc, odt., docx. i musi być podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby uprawnioną/uprawnione pod rygorem
nieważności. Sposób złożenia oferty w tym zaszyfrowania oferty opisany został w Instrukcji
użytkownika miniPortalu: (https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja w zakresie art. 13 RODO związana z
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego:
W związku z rozpoczęciem stosowania z dniem 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) informujemy,
iż na podstawie art. 13 RODO od dnia 25 maja 2018 r. będą Pani/Panu przysługiwały określone
poniżej prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przez Izbę Administracji
Skarbowej w Rzeszowie (dalej: IAS w Rzeszowie).
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w
Rzeszowie z siedzibą przy ul. Geodetów 1, 35-959 Rzeszów (nr tel. +48 17 850 36 39, adres e-mail: ias.rzeszow@mf.gov.pl).
2. Współadministratorem Pani/Pana danych osobowych jest Minister właściwy do spraw finansów publicznych z siedzibą przy ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa (nr tel. +48 22 694 55 55, adres email: kancelaria@mf.gov.pl).
3. W Izbie Administracji Skarbowej w Rzeszowie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym można skontaktować się drogą elektroniczną pod adresem e-mail: iod.rzeszow@mf.gov.pl .
4. IAS w Rzeszowie może przetwarzać Pani/Pana dane osobowe w następujących celach:
• postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 1801-ILZ.260.93.2021;
• realizacji zamówienia przez Wykonawcę.
5. W związku z przetwarzaniem danych w celach wskazanych w pkt 4, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być tylko podmioty uprawnione do odbioru Pani/Pana danych, w tym państwa trzecie, w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 4, lecz nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.
7. Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne w celu przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji zamówienia, w której Pani/Pan będzie brał/a udział.
8. W związku z przetwarzaniem przez IAS w Rzeszowie, Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do:
• dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO z zastrzeżeniem, że udostępniane dane osobowe nie mogą ujawniać informacji niejawnych, ani naruszać tajemnic prawnie chronionych, do których zachowania zobowiązany jest Dyrektor IAS w Rzeszowie;
• sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO;
• ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO;
9. W przypadku uznania, iż przetwarzanie przez IAS w Rzeszowie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, o którym mowa w art. 51 RODO.
10. Udostępnione dane nie będą podlegały profilowaniu.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1
rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 1801-ILZ.260.93.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa specjalistycznego sprzętu do kontroli celno – skarbowej: urządzenia stacjonarnego rtg do prześwietlania bagażu – na potrzeby Izby Administracji Skarbowej w Rzeszowie. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1do SWZ.
2. Oferowane urządzenie musi być fabrycznie nowe, wyprodukowane w roku 2021, kompletne, wolne od wad konstrukcyjnych, materiałowych i wykonawczych. Oferowane urządzenie nie może być urządzeniem modelowym, ani prototypowym, co nie jest równoznaczne z brakiem możliwości dostosowania już istniejącego modelu/typu do skonkretyzowanych wymagań Zamawiającego.
3. Przedmiot zamówienia zaoferowany przez Wykonawcę musi charakteryzować się parametrami nie gorszymi niż przedstawione w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia.
4. Wykonawca zobowiązany będzie udzielić gwarancji na dostarczony przedmiot zamówienia na okres minimum 72 miesięcy.
5. Okres gwarancji biegnie od daty bezusterkowego podpisania Protokołu zdawczo - odbiorczego. Szczegółowe warunki gwarancji są określone w § 4 wzoru umowy, stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
6. Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia własnym transportem i na jego koszt.
7. Sposób realizacji zamówienia zawiera wzór umowy (Załącznik nr 4 do SWZ).
8. Zamówienie musi być zrealizowane zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 38581000-1 - Urządzenia do prześwietlania bagażu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 42 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający wymaga wykazania przez wykonawcę spełniania warunku udziału w
postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu
dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej za
spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje zezwoleniem Państwowej Agencji Atomistyki
(Departament Ochrony Radiologicznej, ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, Polska) na obrót
i uruchamianie oferowanego urządzenia RTG zgodnie z art. 4 ustawy Prawo atomowe (tj.: Dz. U.
z 2021 r. poz. 623).
2. Zamawiający wymaga wykazania przez Wykonawcę spełniania warunku udziału w
postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej (doświadczenia). Zamawiający uzna powyższy
warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a w przypadku
świadczeń ciągłych lub okresowych nadal wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co
najmniej dwie dostawy, których przedmiotem jest:
dostawa urządzenia rtg do prześwietlania bagażu, o wartości nie mniejszej niż 120 000 PLN*
brutto każda.
W przypadku świadczeń okresowych i ciągłych, Zamawiający dopuszcza również dostawy
wykonywane. W takim przypadku Zamawiający wymaga, by część zamówienia wykonana do
terminu składania ofert wynosiła co najmniej 120 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Celem potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu
dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej opisanego w pkt 5.2.1.
SWZ, wybrany Wykonawca, przedstawi Zezwolenie Państwowej Agencji Atomistyki, Departament
Ochrony Radiologicznej, ul. Bonifraterska 17, 00-203 Warszawa, Polska – na obrót i uruchomianie
oferowanego skanera.
2. Celem potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności
technicznej - doświadczenie, wybrany Wykonawca, przedstawi wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu (w przypadku
świadczeń ciągłych lub okresowych również wykonywanych) a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz
których dostawy zostały wykonane a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych są wykonywane.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa spełnia określone w opisie przedmiotu
zamówienia wymagania, cechy i kryteria Zamawiający żąda, by Wykonawca złożył wraz z ofertą
następujące przedmiotowe środki dowodowe:
1) Deklarację Producenta lub dokument równoważny (wydany przez Producenta lub uprawniony
do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa
promieniowania przez oferowany skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r.
Prawo atomowe (tj.: Dz. U. z 2021 , poz. 623), rozporządzeniach wykonawczych, oraz w
przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii
Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej - ICRP60 oraz Światowej
Organizacji Zdrowia.
2) Deklarację zgodności CE wydaną przez producenta urządzenia RTG lub inny dokument
równoważny.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
do SWZ, który będzie stanowić przedmiotowy środek dowodowy potwierdzający zgodność
oferowanej dostawy z wymaganiami, cechami, określonymi w opisie przedmiotu zamówienia
oraz wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia określonymi w dokumentach
zamówienia.
Zamawiający akceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że
spełniają one określone przez Zamawiającego wymagania, cechy i kryteria.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Deklaracja Producenta lub dokument równoważny (wydany przez Producenta lub uprawniony
do tego organ w kraju producenta) potwierdzający spełnianie norm bezpieczeństwa
promieniowania przez oferowany skaner, określonych w ustawie z dnia 29 listopada 2000 r.
Prawo atomowe (tj.: Dz. U. z 2021 , poz. 623), rozporządzeniach wykonawczych, oraz w
przepisach prawa europejskiego i międzynarodowego w tym Międzynarodowej Agencji Energii
Atomowej, Międzynarodowej Komisji Ochrony Radiologicznej - ICRP60 oraz Światowej
Organizacji Zdrowia.
2) Deklaracja zgodności CE wydaną przez producenta urządzenia RTG lub inny dokument
równoważny.
3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1
do SWZ, który będzie stanowić przedmiotowy środek dowodowy potwierdzający zgodność
oferowanej dostawy z wymaganiami, cechami, określonymi w opisie przedmiotu zamówienia
oraz wymaganiami związanymi z realizacją zamówienia określonymi w dokumentach
zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,
warunek określony w pkt 5.2.2 SWZ. może zostać spełniony przez jednego Wykonawcę lub
łącznie przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
Warunek określony w pkt. 5.2.1. SWZ muszą spełniać co najmniej wykonawcy bezpośrednio
wykonujący czynności związane z uruchamianiem oferowanego urządzenia RTG.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do
reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie
wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-08 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-08 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-06
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
W celu ograniczenia liczby wykonawców, w przypadku podjęcia przez Zamawiającego decyzji o
prowadzeniu negocjacji, Zamawiający ogranicza liczbę Wykonawców, których zaprosi do
negocjacji do 3 Wykonawców spełniających w najwyższym stopniu kryteria oceny ofert
określone w Rozdziale 15 SWZ. W przypadku gdy liczba Wykonawców, którzy złożyli oferty
niepodlegające odrzuceniu jest mniejsza niż 3, Zamawiający zaprosi wszystkich wykonawców
do negocjacji.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Ostateczny termin realizacji przedmiotu zamówienia wynosi maksymalnie 42 dni od daty
podpisania umowy. Termin realizacji zamówienia stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Za datę
realizacji przedmiotu zamówienia przyjmuje się podpisanie przez Zamawiającego protokołu
zdawczo - odbiorczego.