IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Doświadczenie |
30,00 |
Kwalifikacje |
10,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Nr referencyjny: SR.272.02.2020.RG Załącznik nr 7 do SIWZ OGÓLNE WARUNKI UMOWY p o m i ę d z y : Powiatem Nowodworskim reprezentowanym przez Zarząd Powiatu w Nowym Dworze Gdańskim z siedzibą w Nowym Dworze Gdańskim, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, zwanym dalej Zamawiającym, w imieniu którego występują: 1. ………………….. – Starosta Nowodworski, 2. ………………………… – Wicestarosta Nowodworski, przy kontrasygnacie ……………………… – Skarbnika powiatu. a ………………działającym pod firmą: ……………………… z siedzibą w …………., ul. ………., zarejestrowaną w ……………………………., NIP ……………; REGON …………………, zwanym dalej Wykonawcą. w imieniu którego występuje: 1. ……………………… – ………………….. zwanymi dalej łącznie „Stronami”, a indywidualnie „Stroną”. Podstawą zawarcia niniejszej umowy jest przetarg nieograniczony o nr referencyjnym SR.272.02.2020.RG, o wartości szacunkowej zamówienia nie przekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t. j.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1843). § 1. 1. Strony zawierają umowę (zwaną dalej Umową), na opracowanie autorskiego programu nauczania i przeprowadzenie cyklu zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szczególnie uzdolnionych w ramach realizacji projektu pn. „Zdolni z Pomorza – powiat nowodworski", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Działanie 3.2. Edukacja ogólna. Poddziałanie 3.2.2 Wsparcie ucznia szczególnie uzdolnionego, Część …. 2. Cykl szkoleń odbywać się będzie w terminach i na zasadach ustalonych w Harmonogramie. § 2. 1. Wykonawca oświadcza, że posiada doświadczenie i kwalifikacje niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu Umowy i zobowiązuje się wykonać przedmiot Umowy z należytą starannością. 2. Wykonawca wykona przedmiot Umowy, zgodnie z SIWZ i stanowiącą załącznik do Umowy ofertą złożoną przez Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w preambule Umowy. 3. Wykonawca może powierzyć wykonanie przedmiotu Umowy osobom trzecim tylko w zakresie określonym w ofercie Wykonawcy, przy czym za działanie lub zaniechanie osób trzecich którym Wykonawca powierzył wykonanie przedmiotu Umowy, Wykonawca odpowiada jak za własne działanie lub zaniechanie. § 3. 1. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania następujących czynności w ramach części zamówienia objętej ofertą: 1) opracowania w wersji elektronicznej autorskiego programu nauczania, (zwanego dalej APN), 2) przeprowadzenia zajęć pozalekcyjnych, (zwanych dalej Zajęciami), dla uczniów szczególnie uzdolnionych, zgodnie ze złożoną ofertą, na podstawie APN w okresie od dnia zawarcia umowy do dnia 20 czerwca 2020 r. 3) przekazania Zamawiającemu do akceptacji APN - w terminie do 7 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy, 4) opracowania i przekazania Zamawiającemu harmonogramu zajęć, (zwanego dalej Harmonogramem), w terminie do 7 dni roboczych od daty zawarcia Umowy, Harmonogram musi być przed przekazaniem zamawiającemu wcześniej zatwierdzony przez Lokalne Centrum Nauczania Kreatywnego (dalej jako LCNK), 5) przeprowadzenia diagnozy stopnia opanowania przez uczniów kompetencji kluczowych właściwych dla danego przedmiotu – na początku i pod koniec realizacji APN (tzw. diagnoza na wejściu i na wyjściu), a także porównania wyników tych dwóch badań, 6) prowadzenia dziennika z realizacji Zajęć, 7) monitorowania udziału uczestników w Zajęciach oraz prowadzenia dokumentacji Zajęć, 8) zapewnienia bezpieczeństwa uczniów w czasie Zajęć, 9) uczestnictwa w zebraniach z rodzicami uczniów uczestniczących w Zajęciach, przy czym w całym okresie obowiązywania umowy odbędą się dwa takie spotkania (dla każdej grupy uczniów), trwające maksymalnie 45 minut każde, 10) współpracy z opiekunem pedagogiczno-metodycznym LCNK oraz psychologiem LCNK, w tym zwłaszcza do uzyskania od psychologa LCNK informacji na temat potrzeb rozwojowych uczniów, 11) rzetelnego sporządzania i prowadzenia dokumentacji wykonywania Umowy, na podstawie wzorów zatwierdzonych przez Zamawiającego, a w szczególności do prowadzenia dziennika z realizacji Zajęć, 12) oznaczenia wszelkiej dokumentacji, związanej z realizacją Umowy, zgodnie z aktualnymi „Wytycznymi w zakresie informacji i promocji projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020”. 2. Zajęcia pozalekcyjne, będą odbywały się w Liceum Ogólnokształcącym w Nowym Dworze Gdańskim ul. 3 Maja 3, wg określonego Harmonogramu. 3. Zajęcia będą odbywały się w dniach od poniedziałku do soboty w przedziałach czasowych: 1) od poniedziałku do piątku w godzinach: od 14:00 do 18:00, 2) w soboty w godzinach: od 8:00 do 14:00. 4. Zajęcia będą prowadzone w małych grupach uczniów, w ilości osób od 3 do 10 w każdej. 5. W ramach zajęć należy zaplanować pracę własną uczniów, w tym np. wykonywanie dodatkowych zadań, pracę metodą projektu w grupach kilku uczniów itp. 6. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą w dwóch formach: 1) zajęcia indywidualne, prowadzone dla uczniów uczęszczających do tej samej klasy w danym etapie edukacyjnym, 2) zajęcia wspólne, prowadzone dla uczniów wszystkich klas w danym etapie edukacyjnym, podczas których obowiązkowe jest stosowanie metody projektu. 7. Dokładne miejsce i terminy prowadzenia Zajęć zostaną podane Wykonawcy najpóźniej na 7 dni przed datą pierwszych zaplanowanych Zajęć, przy czym pierwsze Zajęcia odbędą się nie wcześniej niż 7 dni od dnia zawarcia Umowy. 8. APN musi zawierać następujące informacje: 1) metryczka APN (ogólne informacje o APN – autor, adresat, geneza APN, koncepcja APN, organizacja Zajęć, liczba godzin), 2) cele ogólne i szczegółowe, 3) plan nauczania określający nazwę obszarów tematycznych oraz ich wymiar, 4) treści kształcenia w zakresie poszczególnych obszarów tematycznych, zawierające, między innymi, treści odnoszące się do różnych dziedzin nauki, 5) procedury osiągania założonych celów, 6) przewidywane osiągnięcia uczniów, 7) literatura (podręczniki, zbiory zadań, skrypty itp.). 9. APN musi mieć twórczy i indywidualny charakter, w szczególności musi zostać ściśle dostosowany do potrzeb i możliwości konkretnej grupy uczniów. 10. W APN należy uwzględnić zagadnienia i zadania, które pojawiają się na konkursach przedmiotowych i olimpiadach z matematyki, fizyki, informatyki, biologii i chemii oraz zagadnienia i zadania mające wpływ na rozwój kompetencji społecznych. 11. APN oraz prowadzone Zajęcia muszą uwzględniać specyficzne potrzeby każdego ucznia, które określone zostaną na podstawie diagnozy przeprowadzonej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych na etapie rekrutacji uczniów do Projektu oraz obserwacji prowadzonej przez osobę prowadzącą Zajęcia. 12. W okresie trwania umowy dopuszczalne i wskazane jest wprowadzanie w APN przez osoby prowadzące Zajęcia zmian prowadzących do realizacji celów Zajęć oraz lepszego dostosowania Zajęć do potrzeb uczestniczących uczniów. O zmianach takich Wykonawca zobowiązany jest poinformować Zamawiającego w formie pisemnej lub elektronicznej celem uzyskania akceptacji Zamawiającego. 13. Harmonogram zawiera listę planowanych tematów i wymiar godzin przeznaczonych na ich realizację. 14. W przypadku rozbieżności pomiędzy faktycznym wykonaniem Umowy, a Harmonogramem Zamawiający zażąda przeprowadzenia zajęć uzupełniających w wymiarze równym liczbie godzin niezrealizowanych. 15. W terminie do 2 dni od zawarcia Umowy, Zamawiający przekaże Wykonawcy: 1) szablon APN; 2) szablon Harmonogramu; 3) wytyczne dotyczące wzorów dokumentacji zajęć pozalekcyjnych. 16. Wykonawca będzie zobowiązany do potwierdzania w formie pisemnej lub elektronicznej dyspozycji otrzymanych od Zamawiającego, związanych z bieżącą realizacją zadań wynikających z Umowy, w tym zwłaszcza dotyczących terminów i miejsc prowadzenia Zajęć. 17. Wykonawca będzie zobowiązany do przekazywania Zamawiającemu bieżącej informacji o wszelkich nieprawidłowościach w wykonaniu Umowy. § 4. 1. Zgodnie ze złożoną ofertą Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za: Część nr … przedmiot: ………, etap edukacyjny: …….., łączna ilość godzin zajęć pozalekcyjnych: ….. Cena brutto za całe zadanie: …… zł (wraz z należnym podatkiem), słownie cena brutto: …………… zł), Cena brutto za przeprowadzenie 1 godziny zajęć: …….. zł. 2. Dane osoby prowadzącej zajęcia – …………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………………………. 3. Wynagrodzenie łączne za realizację Umowy w wysokości: ………. zł. (słownie: ……. złotych), zostanie przelane na wskazane Konto bankowe Wykonawcy o numerze: ……………, prowadzone w:…………… 4. Wykonawca oblicza wynagrodzenie dla danej części przedmiotu zamówienia, mnożąc liczbę godzin zajęć przeprowadzonych w ustalonych terminach, przez cenę jednej godziny przeprowadzonych zajęć pozalekcyjnych, wskazaną w ofercie Wykonawcy. 5. Zamawiający ma prawo weryfikacji obliczonej wysokości wynagrodzenia. 6. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 1, zostanie przelane w ratach miesięcznych, w terminie do 7 dni od dnia doręczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionego pod względem formalno- rachunkowym rachunku/faktury, według oznaczenia podmiotu: Nabywca (podatnik): Powiat Nowodworski ul. gen. Władysława Sikorskiego 23 82-100 Nowym Dworze Gdańskim, NIP 579-22-31-171 Odbiorca (płatnik): Starostwo Powiatowe w Nowym dworze Gdańskim ul. gen. Władysława Sikorskiego 23 82-100 Nowym Dworze Gdańskim, 7. Dniem zapłaty będzie dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego. 8. Zapłata wynagrodzenia o którym mowa w ust. 3 Umowy, stanowi całość świadczenia wzajemnego Zamawiającego należnego na rzecz Wykonawcy z tytułu wykonania przez Wykonawcę wszystkich zobowiązań wynikających z Umowy. Zobowiązanie Zamawiającego zostanie zatem wykonane z chwilą zapłaty całości wynagrodzenia, a Wykonawca nie otrzyma żadnych dodatkowych świadczeń od Zamawiającego tytułem wynagrodzenia, zwrotu kosztów, wydatków lub nakładów. § 5. 1. Wykonawca z chwilą stworzenia Utworu, bez potrzeby złożenia dodatkowego oświadczenia woli przez którąkolwiek ze Stron, przenosi na Zamawiającego wszelkie autorskie prawa majątkowe wraz z prawem decydowania o wykonywaniu autorskich praw zależnych do wszelkich powstałych w ramach wykonywania Umowy utworów w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych(t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 1191 z późn. zmianami), (zwanej dalej Pr. Aut.), w tym APN, (zwanych dalej Utworem), na polach eksploatacji wymienionych w ust. 2, na czas nieokreślony, bez ograniczeń co do liczby egzemplarzy Utworu oraz miejsca korzystania z Utworu. 2. Przeniesienie majątkowych praw autorskich obejmuje następujące pola eksploatacji: 1) utrwalanie dowolną techniką znaną w dniu zawarcia Umowy, na wszelkiego rodzaju nośnikach, w szczególności: drukiem w dowolnej formie (w tym: w twardej i miękkiej oprawie, wydaniach broszurowych, pismem Braille’a) i dowolnej technice (w tym: reprograficznej, cyfrowej, elektronicznej, audiowizualnej), na nośnikach fonicznych – audiobooki i na nośnikach informatycznych (w tym w formie ebooków), 2) zwielokrotnianie dowolną techniką znaną w dniu zawarcia Umowy, na wszelkiego rodzaju nośnikach, w szczególności: drukiem w dowolnej formie (w tym: w twardej i miękkiej oprawie, wydaniach broszurowych, pismem Braille’a) i dowolnej technice (w tym: reprograficznej, cyfrowej, elektronicznej, audiowizualnej, na nośnikach fonicznych – audiobooki) i na nośnikach informatycznych (w tym w formie ebooków), 3) wprowadzanie do obrotu oryginału i wytworzonych egzemplarzy, 4) wprowadzanie do pamięci komputera i wykorzystywanie w sieci Internet, 5) publicznie wykonywanie i publicznie prezentowanie; wystawianie; wyświetlanie, 6) wypożyczanie i wynajmowanie oryginału i wytworzonych egzemplarzy, 7) wykorzystywanie do reklamy i promocji działań prowadzonych przez Zamawiającego, 8) wielokrotne wykorzystanie, w tym w kolejnych dodrukach w nieograniczonej liczbie egzemplarzy w tym także w wersjach obcojęzycznych, 9) udostępnianie do wykorzystania instytucjom oraz osobom trzecim w ramach potrzeb Zamawiającego, 10) wykorzystanie we wszelkiego rodzaju mediach, 11) powyższe przeniesienie autorskich praw majątkowych obejmuje także wszelkie późniejsze zmiany w Utworze dokonywane przez Zamawiającego. 3. Wykonawca zezwala Zamawiającemu na dokonywanie powyższych zmian, bez konieczności uzyskania dalszej zgody Wykonawcy, jego pracowników lub podwykonawców. 4. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 4 ust. 3 Umowy, obejmuje także wynagrodzenie za: 1) przeniesienie autorskich praw majątkowych do Utworu na polach eksploatacji, o których mowa w ust. 2, 2) upoważnienie do korzystania z Utworu w zakresie określonym postanowieniami Umowy, 3) przeniesienie prawa decydowania o wykonywaniu autorskich praw zależnych do Utworu, 4) przeniesienie własności egzemplarza(-y), na których Utwór utrwalono. 5. Wykonawca oświadcza i gwarantuje, że wykonany Utwór będzie wynikiem jego indywidualnej działalności twórczej i nie będzie naruszać praw autorskich ani jakichkolwiek innych praw osób trzecich. Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego za wszelkie wady prawne Utworu, a w szczególności za ewentualne roszczenia osób trzecich wynikające z naruszenia praw własności intelektualnej, w tym za nieprzestrzeganie w związku z wykonywaniem Umowy przepisów Pr. Aut. 6. W przypadku wystąpienia przez osoby trzecie z roszczeniami wobec Zamawiającego wynikającymi z ewentualnych naruszeń praw własności intelektualnej i powstałymi w wyniku korzystania przez Zamawiającego z Utworu, Wykonawca zobowiązuje się do podjęcia na swój koszt wszelkich kroków prawnych zapewniających Zamawiającemu należytą ochronę przed takimi roszczeniami, a w szczególności zobowiązuje się wstąpić w miejsce Zamawiającego, lub w przypadku braku takiej możliwości - przystąpić po stronie Zamawiającego, do wszelkich postępowań toczących się przeciwko Zamawiającemu. Wykonawca zobowiązany jest regresowo zwrócić Zamawiającemu zasądzone i wypłacone przez Zamawiającego kwoty odszkodowań wynikające z ewentualnych naruszeń praw własności intelektualnej osób trzecich, powstałych w wyniku korzystania przez Zamawiającego z Utworu, wraz z wszelkimi związanymi z tym wydatkami i opłatami, włączając w to koszty procesu i obsługi prawnej - pod warunkiem, że Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o zgłoszonych roszczeniach. Wykonawca zobowiązany jest do zwrotu Zamawiającemu kwot, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, w terminie do 30 dni od dnia doręczenia przez Zamawiającego pisemnego żądania ich zwrotu. 7. W celu wykonania Umowy, z chwilą dostarczenia Zamawiającemu Utworu, Zamawiający udziela niniejszym Wykonawcy na okres wykonywania Umowy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji na korzystanie z autorskich praw majątkowych do Utworu na polach eksploatacji, o których mowa w ust. 2. § 6. 1. Zamawiający zastrzega sobie prawo przeprowadzenia obserwacji zajęć prowadzonych na podstawie Umowy przez Wykonawcę, także bez wcześniejszego powiadomienia Wykonawcy o terminie. Przedmiotem obserwacji będzie w szczególności kontrola należytego wykonywania Umowy przez Wykonawcę. Wykonawca jest zobowiązany udostępnić obserwującym dokumenty związane z wykonywaniem Umowy. Wykonawca winien stworzyć odpowiednie warunki osobom przeprowadzającym obserwację. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli prawidłowości wykonywania Umowy przez Wykonawcę, w ramach którego Zamawiający jest uprawniony do: 1) wyrażania opinii na temat wykonywania Umowy, 2) żądania dostarczenia przez Wykonawcę informacji dotyczących wykonywania Umowy, 3) żądania od Wykonawcy usunięcia nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli prawidłowości wykonywania Umowy. § 7. 1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne w następujących przypadkach i wysokości: 1) 1.000,00 zł – jednorazowo w przypadku odstąpienia Wykonawcy od wykonania Umowy lub rozwiązania Umowy z winy Wykonawcy, 2) 100,00 zł – za każdy dzień zwłoki w rozpoczęciu zajęć pomimo wezwania Zamawiającego, 3) 100,00 zł – za każdy nieuzasadniony przez Wykonawcę dzień zwłoki w prowadzeniu zajęć, 4) 500,00 zł – za kolejną zmianę nauczyciela prowadzącego zajęcia w danej części zamówienia, przed upływem 3 miesięcy od ostatniej zmiany. 2. Jeżeli wysokość szkody poniesionej przez Zamawiającego w następstwie niewykonania albo nienależytego wykonania Umowy przez Wykonawcę byłaby wyższa, aniżeli suma przysługujących mu z tego tytułu kar umownych, Zamawiający może na zasadach ogólnych dochodzić odszkodowania uzupełniającego do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody. 3. Strony ustalają, że Wykonawca upoważnia Zamawiającego do potrącenia wierzytelności Zamawiającego z tytułu zapłaty kar umownych z wierzytelnością Wykonawcy z tytułu zapłaty wynagrodzenia określonego w rachunku, wystawionym przez Wykonawcę. 4. W przypadku braku możliwości dokonania potrącenia, o którym mowa w ust. 4, kara umowna zostanie zapłacona w terminie do 14 dni od dnia doręczenia pisemnego wezwania do zapłaty na wskazany w komparycji Umowy adres Wykonawcy. 5. W razie opóźnienia w wypłacie wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy na podstawie Umowy, Wykonawca może żądać od Zamawiającego zapłaty odsetek ustawowych za czas opóźnienia, naliczanych od dnia następującego po upływie terminu zapłaty wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy na podstawie Umowy. § 8. 1. Zamawiający może jednostronnie rozwiązać Umowę w trybie natychmiastowym (bez zachowania okresu wypowiedzenia), z Wykonawcą będącym zarazem osobą prowadząca Zajęcia na podstawie Umowy, jeżeli Wykonawca: 1) pomimo wezwania Zamawiającego, w terminie 7 dni nie rozpoczął realizacji Umowy, 2) przerwał wykonywanie Umowy bez uznanego przez Zamawiającego uzasadnienia i nie podjął realizacji Umowy pomimo wezwania Zamawiającego, 3) jakość lub terminowość wykonania umowy odbiega od ustalonych standardów i zapisów Umowy, 4) został ukarany prawomocną karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 76 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 967), a w przypadku nauczyciela akademickiego – prawomocną karą dyscyplinarną, o której mowa w art. 140 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2183 z późn. zmianami), 5) został skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe, 6) wszczęto przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego. 2. Rozwiązanie albo odstąpienie od Umowy może dotyczyć całości albo części Umowy. 3. Strony ustalają, że Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego dokonać zmiany osoby realizującej przedmiot zamówienia. 4. Dokonanie przez Wykonawcę zmiany osoby realizującej przedmiot zamówienia bez zgody Zamawiającego spowoduje rozwiązanie umowy z winy Wykonawcy. 5. Zamawiający dopuszcza zmianę osoby realizującej zamówienie tylko w udokumentowanych przypadkach losowych (typu: choroba, śmierć i inne wypadki i zdarzenia losowe). 6. Osoba wykonująca usługę będącą przedmiotem zamówienia w zastępstwie osoby wskazanej w Formularzu ofertowym musi spełniać wszystkie warunki i kryteria za które Wykonawca składający daną ofertę otrzymał punkty. 7. Zamawiający dopuszcza tylko jednokrotną zmianę osoby realizującej przedmiot zamówienia. 8. Jeżeli Wykonawca nie zapewni osoby zastępczej w przypadku absencji osoby realizującej umowę, w terminie do 14 dni roboczych od doręczenia żądania Zamawiającego, Zamawiający może rozwiązać Umowę w tej części. § 9. 1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Wykonawca wnioskujący o zmianę Umowy, przedłoży Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do Umowy. 3. Istotne zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mogą dotyczyć: 1) terminów wykonania Umowy, 2) warunków i terminów płatności wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy, 3) przedstawionych w ofercie Wykonawcy (złożonej przez Wykonawcę, który nie jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia) osób prowadzących zajęcia – z zastrzeżeniem, że Zamawiający nie dopuszcza zmiany na inną osobę, niespełniającą wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ. 4. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą nastąpić jedynie w następujących przypadkach: 1) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 - w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzenia, które łącznie spełniają trzy przesłanki: mają charakter zewnętrzny, są niemożliwe do przewidzenia i są niemożliwe do zapobieżenia, 2) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 - w przypadku przedłużenia lub przedłużania się terminu zakończenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, 3) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 - w przypadku zmian w trakcie wykonywania Umowy powszechnie obowiązujących przepisów prawa – z zastrzeżeniem, że cena oferty brutto ustalona jest na cały okres obowiązywania Umowy i nie podlega podwyższeniu nawet w sytuacji zmiany przepisów dotyczących zmiany stawki podatku VAT, 4) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 3 - jeżeli osoba prowadząca Zajęcia nie może prowadzić Zajęć z powodu udokumentowanych przez Wykonawcę zdarzeń losowych (miedzy innymi choroby, śmierć i inne wypadki i zdarzenia losowe), lub ustania podstawy prawnej do dysponowania przez Wykonawcę osobą prowadzącą Zajęcia (między innymi na skutek wypowiedzenia lub rozwiązania na mocy porozumienia stron umowy łączącej Wykonawcę i osobę prowadzącą Zajęcia) lub jeżeli co osoby prowadzącej Zajęcia zachodzi którakolwiek z trzech okoliczności, o których mowa w § 8 ust. 1 Umowy. § 10. Oświadczenie wymagane od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych wynikających z „RODO”. 1. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO ), w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). 2. Ponadto wykonawca musi wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje zamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 3. W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, zamawiający zobowiązuje wykonawcę do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego Oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO. 4. Zamawiający wymaga, aby Oświadczenie takie, wykonawca złożył w składanej ofercie. 5. Treść oświadczenia została ujęta przez zamawiającego we wzorze formularza ofertowego. § 11. Ochrona danych osobowych – klauzula informacyjna art. 13 RODO 1. Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. U .UE. L. z 2016 r. Nr 119, s.1 z późn. zmianami) – dalej jako „RODO” informuję, że: 1) Administratorem Państwa danych jest Starostwo Powiatowe w Nowym Dworze Gdańskim, reprezentowane przez Starostę Nowodworskiego, ul. gen. Władysława Sikorskiego 23, 82-100 Nowy Dwór Gdański, e-mail: starostwo@nowydworgdanski.pl, tel. 55 247 36 71. 2) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: iod@nowydworgdanski.pl lub pisemnie na adres Administratora. 3) Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji praw oraz obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 511 ze zm.) oraz innych ustaw i przepisów regulujących wykonywanie zadań powiatu. W zakresie w jakim załatwienie sprawy odbywa się w sposób milczący, podstawą przetwarzania danych osobowych są również przepisy art. 122a – 122h Kodeksu postępowania administracyjnego (ustawa z dnia 14 czerwca 1960r.; t. j. Dz. U. 2018, poz. 2096 ze zm.). 4) Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celu z uwzględnieniem okresów przechowywania określonych w przepisach szczególnych, w tym przepisów archiwalnych. 5) Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu. 6) Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię). 7) W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa: a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; c) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; d) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO); 8) Podanie przez Państwa danych osobowych jest obowiązkowe. Nieprzekazanie danych skutkować będzie brakiem realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3. 9) Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. 2. Dotyczy to także przekazywania danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, chyba że obowiązek taki nakłada na niego prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, któremu Wykonawca podlega. Jeśli obowiązek takiego działania nakłada na Wykonawcę prawo Unii lub prawo państwa członkowskiego, przed rozpoczęciem przetwarzania Wykonawca informuje Zamawiającego o tym obowiązku prawnym na piśmie, chyba że prawo zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny. 3. Wykonawca zobowiązuje się podejmować wszelkie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić odpowiedni stopień bezpieczeństwa, w tym środki o których mowa w art. 32 RODO. 4. Do przetwarzania danych osobowych mogą być dopuszczeni pracownicy Wykonawcy, posiadający imienne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, wydane przez Wykonawcę. 5. Zamawiający umocowuje Wykonawcę do powierzenia przetwarzania danych osobowych wyłącznie podmiotom wykonującym zadanie związane z realizacją Umowy, pod warunkiem, że Wykonawca zawrze na piśmie z każdym z podmiotów umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodnie z celem, zakresem i warunkami opisanymi w niniejszym paragrafie. Podwykonawca winien spełniać te same gwarancje i obowiązki, jakie zostały nałożone na Wykonawcę w Umowie. 6. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić, aby osoby upoważnione przez niego do przetwarzania danych osobowych, w celu realizacji Umowy, zachowały w tajemnicy przetwarzane dane oraz sposoby ich zabezpieczenia, zarówno w trakcie zatrudnienia ich u Wykonawcy, jak i po jego ustaniu. 7. Wykonawca zobowiązuje się do realizacji obowiązku informacyjnego wynikającego z art. 13 i art. 14 RODO. 8. Wykonawca, biorąc pod uwagę charakter przetwarzania, zobowiązuje się, w miarę możliwości pomagać Zamawiającemu, poprzez odpowiednie środki techniczne i organizacyjne wywiązywać się z obowiązku odpowiadania na żądania osoby, której dane dotyczą, w zakresie wykonywania jej praw określonych w art. 12 - 22 RODO. 9. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o jakimkolwiek żądaniu otrzymanym bezpośrednio od osób, których dane dotyczą. Wykonawca przesyła Zamawiającemu projekt udzielenia odpowiedzi na to żądanie. Jeżeli Zamawiający nie wniesie uwag do przygotowanej odpowiedzi w terminie 7 dni od daty jej otrzymania, Wykonawca będzie uprawniony do wysłania odpowiedzi do osoby, której dane dotyczą, z zachowaniem terminów, określonych w art. 12 RODO. 10. Wykonawca zobowiązuje się, uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne mu informacje, pomagać Zamawiającemu wywiązywać się z obowiązków administratora określonych przepisami prawa, o których mowa w art. 32-36 RODO. W szczególności zobowiązuje się przekazać Zamawiającemu: 1) na jego żądanie, informacje o stosowanych środkach zabezpieczenia danych osobowych, będących przedmiotem powierzenia, 2) nie później niż w terminie 24 godzin, informacje o przypadkach naruszenia ochrony danych osobowych, po stwierdzeniu naruszenia oraz zawiadamiać o tym osoby, których dane osobowe dotyczą, 3) na jego żądanie, oceny skutków swoich działań dla ochrony danych oraz przeprowadzać uprzednie konsultacje z Zamawiającym i wdrażać jego zalecenia. 11. Wykonawca po upływie 5 lat, licząc od początku roku następnego po roku, w którym Wykonawca zrealizował usługę objętą Umową, usuwa nieodwracalnie wszelkie dane osobowe w terminie 14 dni oraz usuwa wszelkie ich istniejące kopie, chyba że prawo Unii lub prawo polskie zezwalają na dalsze przetwarzanie przez niego tych danych osobowych, a także składa pisemne oświadczenie potwierdzające dokonanie przedmiotowych czynności lub wskazanie zakresu dalszego przetwarzania danych osobowych ze wskazaniem jego prawnego uzasadnienia. 12. Wykonawca zobowiązuje się udostępnić Zamawiającemu wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w Umowie, RODO oraz innych przepisach prawa w zakresie zgodności z ochroną danych oraz umożliwi Zamawiającemu lub osobie lub podmiotowi upoważnionemu przez niego przeprowadzenie audytów lub inspekcji. 13. Wykonawca, w zakresie w jakim jest to niezbędne do spełnienia wymagań określonych przepisami prawa i postanowieniami niniejszego paragrafu, zobowiązuje się zastosować do zaleceń sformułowanych w wyniku audytów, inspekcji dotyczących poprawy jakości zabezpieczeń oraz sposobu przetwarzania danych osobowych. Zdolni z Pomorza – powiat nowodworski 14. Wykonawca niezwłocznie informuje Zamawiającego, jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie RODO lub innych przepisów o ochronie danych. 15. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o wszelkich czynnościach z własnym udziałem w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych powierzonych do przetwarzania na podstawie niniejszego paragrafu, prowadzonych w szczególności przed organem nadzorczym w zakresie danych osobowych, sądami, urzędami państwowymi, policją lub innymi organami ścigania. 16. Zamawiający ma prawo przeprowadzenia audytów, kontroli, czy środki zastosowane przez Wykonawcę przy przetwarzaniu i zabezpieczeniu danych osobowych spełniają postanowienia niniejszego paragrafu. 17. Zamawiający realizować będzie prawo audytu, kontroli w godzinach pracy Wykonawcy i z minimum 3dniowym jego uprzedzeniem. W przypadku powzięcia przez Zamawiającego informacji o rażącym naruszeniu przez Wykonawcę zobowiązań wynikających z przepisów RODO lub postanowień niniejszego paragrafu Zamawiającemu przysługuje prawo przeprowadzenia kontroli bez uprzedzenia. 18. Wykonawca zobowiązuje się do usunięcia uchybień stwierdzonych podczas kontroli w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 19. Wykonawca zobowiązuje się do bezwzględnego zachowania w poufności, przez czas nieokreślony, wszelkich informacji i danych uzyskanych od Zamawiającego w związku z realizacją Umowy i zobowiązuje się nie wykorzystywać tych informacji i danych do jakichkolwiek innych celów bez zgody Zamawiającego. 20. Wykonawca ponosi odpowiedzialność, tak wobec osób trzecich, jak i wobec Zamawiającego, za szkody powstałe w związku z nieprzestrzeganiem RODO i przepisów wykonawczych oraz za przetwarzanie danych osobowych niezgodnie z Umową. § 12. 1. Z uwagi na fakt, że przedmiotowy projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, Wykonawca – na wezwanie podmiotu uprawnionego do przeprowadzania kontroli prawidłowości realizacji Projektu – zobowiązany jest do udostępnienia temu podmiotowi dokumentów, w tym dokumentów finansowych, związanych z wykonaniem Umowy. 2. Osobami odpowiedzialnymi za wykonywanie Umowy, w tym za przebieg współpracy i komunikację Stron podczas wykonywania Umowy są: 1) ze strony Zamawiającego – Koordynator metodyczno-pedagogiczny projektu: Izabela Narewska, 2) ze strony Wykonawcy – ………………………………. . 3. Z zastrzeżeniem obowiązków wynikających z przepisów powszechnie obowiązującego prawa Wykonawca nie jest uprawniony do ujawniania podmiotom trzecim lub przekazywania do wiadomości publicznej ewentualnych informacji lub dokumentów uzyskanych od Zamawiającego w związku z wykonaniem Umowy bez uprzedniej, pisemnej zgody Zamawiającego – zarówno w okresie obowiązywania Umowy jak i po jej zakończeniu (obowiązek poufności). 4. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek różnic zdań między Stronami na tle Umowy Strony dołożą wszelkich starań, aby osiągnąć rozwiązanie sporu na drodze polubownej. Jeżeli Strony nie dojdą do porozumienia w terminie do 14 dni od dnia doręczenia drugiej Stronie wezwania do ugodowego załatwienia sporu, każda ze Stron może poddać sprawy sporne pod rozstrzygnięcie Sądu powszechnego, właściwego miejscowo ze względu na siedzibę Zamawiającego. 5. Adresem do doręczeń są adresy Stron wskazane w komparycji Umowy. Strony zobowiązują się do bezzwłocznego, wzajemnego informowania się na piśmie o zmianie danych adresowych - pod rygorem uznania za doręczoną korespondencję przesłaną na ostatnio wskazany przez Stronę adres. 6. Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach – jeden dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie żąda wniesienia Zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia Umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. 2. Wykonawca wnioskujący o zmianę Umowy, przedłoży Zamawiającemu pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do Umowy. 3. Istotne zmiany postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, mogą dotyczyć: 1) terminów wykonania Umowy, 2) warunków i terminów płatności wynagrodzenia przysługującego Wykonawcy, 3) przedstawionych w ofercie Wykonawcy (złożonej przez Wykonawcę, który nie jest jednocześnie osobą prowadzącą zajęcia) osób prowadzących zajęcia – z zastrzeżeniem, że Zamawiający nie dopuszcza zmiany na inną osobę, niespełniającą wymagań określonych przez Zamawiającego w SIWZ. 4. Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą nastąpić jedynie w następujących przypadkach: 1) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 - w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. zdarzenia, które łącznie spełniają trzy przesłanki: mają charakter zewnętrzny, są niemożliwe do przewidzenia i są niemożliwe do zapobieżenia, 2) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 - w przypadku przedłużenia lub przedłużania się terminu zakończenia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, 3) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 2 - w przypadku zmian w trakcie wykonywania Umowy powszechnie obowiązujących przepisów prawa – z zastrzeżeniem, że cena oferty brutto ustalona jest na cały okres obowiązywania Umowy i nie podlega podwyższeniu nawet w sytuacji zmiany przepisów dotyczących zmiany stawki podatku VAT, 4) w zakresie, o którym mowa w ust. 3 pkt 3 - jeżeli osoba prowadząca Zajęcia nie może prowadzić Zajęć z powodu udokumentowanych przez Wykonawcę zdarzeń losowych (miedzy innymi choroby, śmierć i inne wypadki i zdarzenia losowe), lub ustania podstawy prawnej do dysponowania przez Wykonawcę osobą prowadzącą Zajęcia (między innymi na skutek wypowiedzenia lub rozwiązania na mocy porozumienia stron umowy łączącej Wykonawcę i osobę prowadzącą Zajęcia) lub jeżeli co osoby prowadzącej Zajęcia zachodzi którakolwiek z trzech okoliczności, o których mowa w § 8 ust. 1 Umowy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-01-27, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: