Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przyjmowanie bezdomnych zwierząt oraz zapewnienie im opieki
w schronisku dla zwierząt wraz z ich wyłapywaniem
z terenu Gminy Turek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Turek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 311019556
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Ogrodowa 4
1.5.2.) Miejscowość: Turek
1.5.3.) Kod pocztowy: 62-700
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL414 - Koniński
1.5.7.) Numer telefonu: 632794060
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@gmina.turek.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.gmina.turek.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przyjmowanie bezdomnych zwierząt oraz zapewnienie im opieki
w schronisku dla zwierząt wraz z ich wyłapywaniem
z terenu Gminy Turek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b3cf3523-6697-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00434416
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00047964/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Przyjmowanie bezdomnych zwierząt oraz zapewnienie im opieki w schronisku dla zwierząt wraz z ich wyłapywaniem z terenu Gminy Turek
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_turek
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_turek
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zapytań, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem formularza "Wyślij wiadomość" dostępnego na stronie postępowania https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_turek
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKI-GD.ZP.271.29.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Wyłapywanie lub odbiór bezdomnych zwierząt z terenu Gminy Turek, które nastąpi niezwłocznie tj.: maksymalnie do 5 godzin licząc od godziny telefonicznego zgłoszenia przez pracowników Urzędu Gminy Turek i dostarczenie go do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę. W przypadku psa, który pogryzł człowieka, Wykonawca zobowiązany jest do wyłapania psa w czasie nie dłuższym niż 3 godziny od otrzymania zgłoszenia i dostarczenie go do lekarza weterynarii w celu obserwacji;
2. Przekazanie informacji o wyłapanym zwierzęciu (wraz z co najmniej jednym zdjęciem i informacją o miejscu wyłapywania) Zamawiającemu – informacje powyższe powinny zostać przekazane drogą elektroniczną w ciągu 1 godziny od momentu dostarczenia zwierzęcia do schroniska;
3. Szacowana liczba zgłoszeń na wyłapywanie i odbiór zwierząt w ciągu 1 roku wynosi około 30 szt.;
4. Przejęcie 51 psów;
5. Przetransportowanie wszystkich w/w zwierząt do schroniska prowadzonego przez Wykonawcę;
6. Zaczipowanie każdego zwierzęcia nieposiadającego czipa w terminie nieprzekraczającym 8 h od momentu jego dostarczania do schroniska;
7. Zapewnienie właściwej opieki i odpowiednie traktowanie w schronisku:
a) schronisko powinno posiadać minimum jeden wybieg oraz zapewnić zwierzętom spacery;
b) zapewnienie odpowiedniej ilości i jakości wyżywienia i dostępu do świeżej wody pitnej;
c) zapewnienie boksu oraz budy dla skierowanych zwierząt;
d) w boksach przeznaczonych dla psów z terenu gminy Turek nie może przebywać jednorazowo więcej niż 2 psy;
e) psy muszą być umieszczone w boksach, które zapewniają możliwość swobodnego przemieszczania się, ochronę przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych i odpowiednie oświetlenie;
f) psy agresywne muszą być oddzielone od psów nieposiadających takich cech;
g) psy i suki nie poddane zabiegowi sterylizacji muszą być ulokowane w pojedynczych boksach;
h) szczeniaki muszą być oddzielone od psów dorosłych, za wyjątkiem umieszczenia szczeniaków z matką;
i) każdy boks musi być opisany w celu umożliwienia identyfikacji psa, który jest przypisany w dokumentacji schroniska do danego boksu;
j) zapewnienie opieki weterynaryjnej;
k) przeprowadzanie prewencyjnej 14-dniowej kwarantanny po upływie 24h od momentu dostarczania psa do schroniska;
l) wykonanie niezbędnych szczepień;
m) wykonywanie profilaktyki leczniczej i leczenia;
n) obserwacja psa, co do którego istnieje o zarażenie wścieklizną, po ugryzieniu człowieka lub zwierzęcia;
o) zapewnienie całodobowego dyżuru weterynaryjnego;
p) przeprowadzania usypiania ślepych miotów, wykonywania sterylizacji aborcyjnych oraz eutanazji (nieuleczalnie chorych i cierpiących zwierząt, wobec których nie ma możliwości zastosowania skutecznego leczenia).
8. Szczepienie zwierząt odłowionych z terenu gminy Turek powinno odbywać się zgodnie z obowiązującymi przepisami weterynaryjnymi.
9. Prowadzenie sterylizacji i kastracji zwierząt ściśle wg wskazań lekarza weterynarii w okresie nie krótszym niż 14 dni od umieszczenia zwierząt w schronisku/hotelu.
10. Prowadzenie ewidencji przyjmowanych, wydawanych oraz przebywających w schronisku/hotelu zwierząt odłowionych z terenu gminy Turek w tym historii wykonanych szczepień, zabiegów sterylizacji oraz kastracji.
11. Aktywne poszukiwanie osób chętnych do adopcji bezdomnych zwierząt poprzez systematyczne zamieszczenie aktywnych i estetycznych zdjęć wraz z opisem charakteru zwierząt znajdujących się w schronisku wyłapanych z terenu gminy Turek na stronie internetowej schroniska oraz na innych portali internetowych.
12. Nawiązywanie współpracy z fundacjami i stowarzyszeniami w zakresie promocji i adopcji zwierząt.
13. Umożliwienie przez Wykonawcę osobom fizycznym chętnym do adopcji zwierząt bezdomnych bezpośredniego kontaktu ze zwierzętami w godzinach określonych w regulaminie schroniska.
14. Odstąpienie Wykonawcy od pobieranie opłat od nowych opiekunów za przyjęcie zwierzęcia do adopcji.
15. Wraz z fakturą VAT Wykonawca przedkłada:
a) wykaz wskazujący liczbę psów odłowionych oraz przywiezionych do schroniska wraz z podaniem dat i miejsc odłowu oraz rasy odłowionego psa;
b) wykaz wskazujący liczbę psów oddanych do adopcji;
c) wykaz wskazujący liczbę psów poddanych eutanazji i jej przyczyny;
d) zestawienie numerów ewidencyjnych nadanych odłowionym i przyjętym do schroniska bezdomnych psów z terenu gminy Turek.
16. Zapewnienie gotowości wykonania usługi lub wykonane usługi po godzinach pracy urzędu oraz w dni wolne i świąteczne;
17. Wykonawca jest zobowiązany zapewnić w czasie wyłapywania i transportu zwierząt, korzystanie z urządzeń i środków, które nie stwarzają zagrożenie życia i zdrowia oraz cierpienia zwierząt;
18. Ilość bezpańskich zwierząt, którym Gmina Turek zapewni opiekę w latach 2024-2026 wynosi ok. 50 szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85210000-3 - Ośrodki pielęgnowania zwierząt domowych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85200000-1 - Usługi weterynaryjne
98390000-3 - Inne usługi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2026-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktur
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie uprawnień
do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów, jeżeli Wykonawca posiada:
− zezwolenie na prowadzenie schroniska dla zwierząt wydane na podstawie
art. 7 ust. 1 pkt. 3 i 4 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach
(t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1469).
− decyzję o nadaniu schronisku weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego
zgodnie z art. 5 ust. 9 ustawy o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu
chorób zakaźnych zwierząt (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1075 ze zm.).
− zezwolenie na przewóz zwierząt do schroniska dla zwierząt bezdomnych,
w tym decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii o dopuszczeniu środka
transportującego do przewożenia zwierząt, wydane zgodnie z przepisami
Rozporządzenia Rady (WE) NR 1/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. w sprawie
ochrony zwierząt podczas transportu i związanych z tym działań oraz
zmieniające dyrektywy 64/432/EWG i 93/119/WE oraz Rozporządzeniem
(WE) nr 1255/97.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
3. Zamawiający dopuszcza zmianę postanowień niniejszej umowy w zakresie:
a) zmiany przepisów prawa, wpływających na sposób realizacji umowy, w tym zmiany przepisów prawa miejscowego
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-10-17 10:30
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/gmina_turek
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-10-17 10:35
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-11-16