Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie ekspertyzy pn. „Podstawowa opieka zdrowotna w Polsce – diagnoza
i kierunki zmian
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Ministerstwo Zdrowia
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000287987
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Miodowa 15
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-952
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@mz.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://zamowienia-mz.ezamawiajacy.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie ekspertyzy pn. „Podstawowa opieka zdrowotna w Polsce – diagnoza
i kierunki zmian
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-df948c83-00f3-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00154858
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007434/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.11 Wykonanie ekspertyz na potrzeby wdrożenia nowej perspektywy finansowej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pomocy technicznej pn. „Realizacja zadań podkomitetu do spraw zdrowia na lata 2014-2020 pn. Komitet Sterujący ds. koordynacji interwencji EFSI w sektorze zdrowia etap VII w okresie styczeń-grudzień 2021 r.” współfinasowanego w ramach Działania 2.1 Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 (PO PT)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia-mz.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia-mz.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Przeglądanie i pobieranie treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania do Platformy.
Zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na
subdomenie Ministerstwa Zdrowia pod adresem pod adresem: https://zamowieniamz. ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.
Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”. Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie lub postaci elektronicznej.
Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu.
Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Zadawanie pytań przez Wykonawców odbywa się poprzez przycisk „Zadaj pytanie” lub przy użyciu zakładki „Korespondencja”.
Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SWZ na zasadach określonych w treści Ustawy PZP.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Na podstawie art. 13 lub 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz
uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
(Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej ,,RODO’’, informuję, że:
1) Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest minister właściwy do spraw rozwoju
regionalnego pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej dla Programu Operacyjnego Pomoc
Techniczna 2014-2020 (PO PT), mający siedzibę przy ul. Wspólnej 2/4, 00-926 Warszawa
2) Przetwarzanie moich danych osobowych jest zgodne z prawem i spełnia warunki, o których
mowa art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 (RODO) – dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu
Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 (PO PT) na podstawie:
4
a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 z dnia
17 grudnia 2013 r. ustanawiającego wspólne przepisy dotyczące Europejskiego
Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego,
Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju
Obszarów Wiejskich oraz Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz
ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego, Funduszu Spójności i
Europejskiego Funduszu Morskiego i Rybackiego oraz uchylającego
rozporządzenie Rady (WE) nr 1083/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 320,
z późn. zm.),
b) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1304/2013 z dnia
17 grudnia 2013 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Społecznego i uchylającego
rozporządzenie Rady (WE) nr 1081/2006 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 470,
z późn. zm.),
c) ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki
spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r.
poz. 818);
d) rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 1011/2014 z dnia 22 września 2014
r. ustanawiającego szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1303/2013 w odniesieniu do wzorów
służących do przekazywania Komisji określonych informacji oraz szczegółowe
przepisy dotyczące wymiany informacji między beneficjentami a instytucjami
zarządzającymi, certyfikującymi, audytowymi i pośredniczącymi (Dz. Urz. UE L
286 z 30.09.2014, str. 1).
3) Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji ekspertyzy pn.
„Podstawowa opieka zdrowotna w Polsce – diagnoza i kierunki zmian”.
4) Pana/Pani dane osobowe zostały powierzone do przetwarzania beneficjentowi Programu
Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 - Ministerstwu Zdrowia, ul. Miodowa 15, 00-
952 Warszawa, realizującemu ekspertyzę pn. „Podstawowa opieka zdrowotna w Polsce –
diagnoza i kierunki zmian”
5) Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych będą pracownicy Ministerstwa Zdrowia
uczestniczący w realizacji i rozliczaniu projektu
6) Pana/Pani dane osobowe mogą zostać udostępnione organom upoważnionym zgodnie z obowiązującym prawem.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ADR.250.252.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie ekspertyzy pn. „Podstawowa opieka zdrowotna w Polsce – diagnoza i kierunki zmian".
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79419000-4 - Usługi konsultacyjne w zakresie ewaluacji
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 50
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Trafność wskazanych do analizy źródeł danych
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rozszerzenie składu Zespołu ekspertów / ekspertek
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolności technicznej lub zawodowej. A. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował Zespołem ekspertów,
składającym się co najmniej z 5 osób:
a) 1 osoba koordynująca pracę Zespołu ekspertów / ekspertek, która:
- posiada wyższe wykształcenie (przez wyższe wykształcenie rozumiane
będzie posiadanie przez daną osobę tytułu zawodowego co najmniej
magistra, magistra inżyniera lub równorzędnego uzyskanego w szkole
wyższej),
- posiada doświadczenie w kierowaniu i nadzorowaniu prawidłowej pracy
Zespołów Badawczych podczas realizacji przynajmniej 5 badań / analiz /
ekspertyz (mogą to być badania ewaluacyjne, badania / analizy społeczne
lub inne badania / analizy lub ekspertyzy) w okresie 3 lat przed ogłoszeniem
przedmiotowego zamówienia, a przynajmniej jedna z ww. usług dotyczyła
tematyki ochrony zdrowia.
b) 2 ekspertów / ekspertek ds. ochrony zdrowia, z których każdy/a:
- posiada co najmniej stopień naukowy doktora,
- posiada co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na
stanowisku naukowym lub naukowo - dydaktycznym w dziedzinie nauk
medycznych i / lub nauk o zdrowiu w szkole wyższej lub instytucie
badawczym,
- posiada udokumentowaną działalność naukową w zakresie ochrony
zdrowia, tzn. jest autorem / autorką (tj. twórcą wszystkich merytorycznych
rozdziałów / części publikacji) lub współautorem / współautorką (tj. twórcą
co najmniej jednego merytorycznego rozdziału / części publikacji) co
najmniej 10 publikacji (tj. utworów opublikowanych w formie artykułu w
czasopiśmie lub w formie książkowej lub w internecie) poświęconych
problematyce ochrony zdrowia, w tym 5 publikacji poświęconych
problematyce podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce.
c) 2 ekspertów / ekspertki ds. ochrony zdrowia, z których każdy/a:
- posiada stopień naukowy doktora,
- posiada co najmniej 10-letnie doświadczenie zawodowe w pracy na
stanowisku naukowym lub naukowo - dydaktycznym w dziedzinie nauk
medycznych i / lub nauk o zdrowiu w szkole wyższej lub instytucie
badawczym,
- posiada udokumentowaną działalność naukową w zakresie ochrony
zdrowia, tzn. jest autorem / autorką (tj. twórcą wszystkich merytorycznych
rozdziałów / części publikacji) lub współautorem / współautorką (tj. twórcą
co najmniej jednego merytorycznego rozdziału / części publikacji) co
najmniej 10 publikacji (tj. utworów opublikowanych w formie artykułu w
czasopiśmie lub w formie książkowej lub w internecie) poświęconych
problematyce podstawowej opieki zdrowotnej w Polsce.
UWAGA:
Zamawiający zastrzega, że żaden z członków / członkiń Zespołu ekspertów /
ekspertek nie może być pracownikiem instytucji odpowiedzialnej za
programowanie, zarządzanie lub wdrażanie żadnego programu operacyjnego
współfinansowanego ze środków europejskich.
B. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej 3 usługi polegające na przeprowadzeniu badań lub analiz (mogą to być badania ewaluacyjne, badania / analizy społeczne lub inne badania / analizy lub ekspertyzy) o wartości co najmniej 120 000,00 zł brutto każda.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Przedmiotowe środki dowodowe - szczegółowa lista źródeł danych i informacji,
które zostaną poddane analizie wraz z uzasadnieniem ich zastosowania w ramach niniejszej ekspertyzy” (załącznik nr 8 do SWZ)
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do Umowy w zakresie:
1) terminów określonych w harmonogramie realizacji przedmiotu Umowy, o którym mowa w punkcie IV.1 OPZ oraz terminu wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 3 ust. 1, w przypadku:
a) sytuacji związanych z ogłoszonym stanem epidemicznym w kraju,
b) wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, a które uniemożliwiają wykonanie przedmiotu Umowy zgodnie z terminami określonym w Umowie lub OPZ i są niezawinione przez Wykonawcę, w tym w szczególności okoliczności powstające na skutek zdarzeń losowych, których przewidzenie jest niemożliwe, zaś skutki mają bezpośrednie przełożenie na sytuację Wykonawcy,
c) wystąpienia opóźnień po stronie Zamawiającego, które uniemożliwiają Wykonawcy realizację przedmiotu Umowy w tych terminach, w tym mających źródło w mechanizmach wdrażania funduszy europejskich, - odpowiednio do zaistniałych okoliczności lub opóźnień powstałych po stronie Zamawiającego;
2) wynagrodzenia Wykonawcy:
a) w przypadku zmiany urzędowej stawki VAT, odpowiednio do wprowadzonej zmiany,
b) w razie zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na
podstawie art. 2 ust. 3–5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym
wynagrodzeniu za pracę lub zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub
ubezpieczeniu podróżnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, które będą miały wpływ na koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.
2. W przypadku, gdy w ocenie Wykonawcy zachodzą przesłanki uzasadniające wprowadzenie zmian do Umowy, Wykonawca jest zobowiązany pisemnie lub w formie równoważnej poinformować Zamawiającego o proponowanych zmianach, oraz uzyskać zgodę Zamawiającego na ich wprowadzenie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia-mz.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-27 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-24