Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w jednostkach Prokuratury Okręgowej w G

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w jednostkach Prokuratury Okręgowej w Gdańsku
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoGdańsk
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2021-04-19
  • ZamawiającyPROKURATURA OKRĘGOWA W GDAŃSKU
  • Data publikacji ogłoszenia2021-04-09
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00030350
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w jednostkach Prokuratury Okręgowej w Gdańsku

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PROKURATURA OKRĘGOWA W GDAŃSKU

1.3.) Oddział zamawiającego: DZIAŁ ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000000299

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Wały Jagiellońskie 36

1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk

1.5.3.) Kod pocztowy: 80-853

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski

1.5.7.) Numer telefonu: 58 30 40 108, 58 30 40 110

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@gdansk.po.gov.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/po-gdansk

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w jednostkach Prokuratury Okręgowej w Gdańsku

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7d842b2d-983e-11eb-86b1-a64936a8669f

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00030350

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00029136/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Świadczenie usługi ochrony osób i mienia w jednostkach Prokuratury Okręgowej w Gdańsku

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ezamowienia.ms.gov.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.ms.gov.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje dotyczące przedmiotowego postępowania, w tym w szczególności zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego będą zamieszczane na stronie internetowej prowadzonego postępowania pod adresem https://ezamowienia.ms.gov.pl . Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia ,w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń miedzy z Zamawiającym a Wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. za pomocą Systemu SmartPzp dostępnego pod adresem :https://ezamowienia.ms.gov.pl . Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywanie oświadczeń i dokumentów znajduje się w rozdziale IX SWZ. Ofertę oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust.1 ustawy Pzp składa się ,pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PO VII WB 261.1.2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego stałej usługi ochrony fizycznej osób i mienia należącego do Zamawiającego. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy pomocy zatrudnionych przez siebie pracowników ochrony sprawował stałą ochronę fizyczną osób i mienia w następujących jednostkach:1) Prokuratury Okręgowej w Gdańsku ul. Wały Jagiellońskie 36,2) Prokuratury Rejonowej w Starogardzie Gdańskim ul. Kościuszki 6,3) Prokuratury Rejonowej w Pucku ul. Wejherowska 3,4) Prokuratury Rejonowej w Malborku ul. Plac Słowiański 6,5) Prokuratury Rejonowej w Gdyni ul. 10 Lutego 39,6) Prokuratury Rejonowej w Pruszczu Gdańskim ul. Wojska Polskiego 7,7) Prokuratury Rejonowej w Wejherowie ul. Hallera 21,8) Prokuratury Rejonowej w Kartuzach ul. 3 Maja 15,9) Prokuratury Rejonowej w Tczewie ul. Sadowa 6,10)Prokuratury Okręgowej w Gdańsku ul. Kołobrzeska 4111)Prokuratur Rejonowych w Gdańsku ul. Piekarnicza 10.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w rozdziale III SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 79710000-4 - Usługi ochroniarskie

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79714000-2 - Usługi w zakresie nadzoru

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osób skierowanych do wykonania zamówienia

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ważną koncesję w zakresie usług ochrony i mienia zgodnie z ustawą z dnia 22 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 838 ze zm.).2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje należycie jedną /1/ usługę polegającą na ochronie osób i mienia w budynku użyteczności publicznej (budynek użyteczności publicznej w rozumieniu § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, (Dz. U. z 2019 r. poz.1065 j.t.), z których każda usługa realizowana jest na podstawie jednej umowy na rzecz jednego odbiorcy, której wartość zarówno w przypadku umów zrealizowanych jak i będących w trakcie realizacji, wynosi minimum 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy zł 00/100), przy czym usługa była/jest świadczona nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeśli co najmniej jeden z Wykonawców wykaże samodzielne spełnianie tego warunku, (który będzie wykonywał kluczowy zakres usług) tzn. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia kilku Wykonawców.Uwaga: - przez jedną usługę Zamawiający rozumie jedną umowę w ramach, której wykonano lub nadal jest wykonywana usługa ochrony obiektów i mienia odpowiadająca postawionemu warunkowi,- nie dopuszcza się sumowania wartości kilku różnych usług (umów lub np: umowy w której przedmiotem jest usługa ochrony w budynkach użyteczności publicznej i usługa sprzątania lub ochrony magazynów, budów, hal, parkingów i.t.p.) w celu osiągnięcia wymaganych minimalnych wartości w skali 12 miesięcy,- w przypadku usług będących w trakcie wykonywania, wymagania w zakresie wartości i czasu wykonywania danej usługi dotyczą części umowy już zrealizowanej (tj. od dnia rozpoczęcia wykonywania usługi do upływu terminu składania ofert) i te parametry (wartość i czas) wykonywania usługi wykonawca obowiązany jest podać w wykazie usług – załącznik nr 4 do SWZ.- Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienie/umowa) realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza, aby Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem jeżeli faktycznie nie wykonywał wskazanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wskazanie rzeczywiście wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dokumentów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków.- Zamawiający zastrzega możliwość weryfikacji potwierdzenia należytego wykonania prac bezpośrednio u podmiotu, na rzecz którego były wykonywane.3. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował koordynatorem ochrony z minimum 3 letnim doświadczeniem w przedmiocie zamówienia wpisanym na „listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej” oraz minimum 35 (trzydziestoma pięcioma) osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia na stanowisku pracownika ochrony, z których każda posiada wynikający z jednego kontraktu minimum 6 miesięczny staż pracy (zatrudnienie na podstawie umowy o pracę) polegający na ochronie obiektów użyteczności publicznej, nabyty w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeśli co najmniej jeden z Wykonawców wykaże samodzielne spełnianie tego warunku, (który będzie wykonywał kluczowy zakres usług) tzn. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia pracowników kilku Wykonawców.4. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia to jest posiada, co najmniej:- 15 sztuk ręcznych wykrywaczy metalu, - 15 sztuk telefonów komórkowych lub radiotelefonów,- 15 sztuk latarek,- 15 sztuk przenośnych sygnalizatorów napadowych wyposażonych dodatkowo w przycisk napadowy, którego użycie będzie skutkować przyjazdem załogi interwencyjnej.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie dotyczącym podstaw wykluczenia wskazanych art. 108 ust.1 pkt 1,2 i 4 ustawy Pzp sporządzona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jej złożeniem,2. Odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia uzyskaną zgodnie z ustawą o ochronie osób i mienia z dnia 22 sierpnia 1997 roku (Dz. U. z 2020 poz.838 j.t ),2. Wykaz minimum 1 (jednej) wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usługi polegających na ochronie osób i mienia w budynku użyteczności publicznej, z których każda usługa realizowana jest na podstawie jednej umowy na rzecz jednego odbiorcy , której wartość zarówno w przypadku umów zrealizowanych jak i będących w trakcie realizacji, wynosi minimum 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy zł 00/100), przy czym usługa była świadczona nieprzerwanie przez okres co najmniej 12 miesięcy, z podaniem ich przedmiotu, dat rozpoczęcia i zakończenia, oraz załączeniem dowodów, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie – wg załączonego wzoru – załącznik nr 4 do SWZ; 3. Wykaz, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował co najmniej łącznie:a) 15 sztukami ręcznych wykrywaczy metalu, b) 15 sztukami telefonów komórkowych lub radiotelefonów,c) 15 sztukami latarek,d) 15 sztukami przenośnych sygnalizatorów napadowych wyposażonych dodatkowo w przycisk napadowy, którego użycie powinno skutkować przyjazdem załogi interwencyjnej – wg załączonego wzoru – załącznik nr 5 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 pkt 1 i 2 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy załącznik nr 10 do SWZ. 4. Zamawiający wymaga, aby doświadczeniem, o którym mowa w rozdziale VI ust.2 pkt 4 a, b SWZ – w zakresie wykonywanych usług wykazał konsorcjant, który będzie wykonywał kluczowy zakres usługi.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Niedopuszczalne pod rygorem nieważności są zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty z wyjątkiem zmian, o których mowa w ust. 2 niniejszego rozdziału.2. Zgodnie z postanowieniami art. 455 ust.2 ustawy Pzp Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie bez prowadzania nowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, których łączna wartość jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, dotyczących zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w następujących okolicznościach:1) w przypadku zmiany stawki podatku VAT od towarów i usług,2) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,3) zmiany ilości godzin (poprzez zmniejszenie lub zwiększenie w przypadkach istotnych dla realizacji umowy opisanych w rozdziale III ust. 19.3. W przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w ust. 2 pkt 2 Wykonawca składa pisemny wniosek o zmianę. Wniosek powinien dotyczyć tylko osób bezpośrednio realizujących umowę, wskazanych w Wykazie pracowników świadczących usługi. Wniosek powinien zawierać wyczerpujące uzasadnienie faktyczne i prawne oraz dokładne wyliczenie kwoty wynagrodzenia Wykonawcy po zmianie umowy. Obowiązek wykazania wpływu powyższych zmian należy do Wykonawcy pod rygorem odmowy dokonania zmiany umowy przez Zamawiającego.4. W przypadku zaakceptowania wniosku przez Zamawiającego sporządza on aneks do niniejszej umowy.5. Zmiany umowy skutkują zmianą wynagrodzenia jedynie w zakresie płatności realizowanych po dacie zawarcia aneksu do umowy, o którym mowa w ust. 4.6. Warunki dokonywania zmian: 1) inicjowanie zmian na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, 2) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia, 3) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany. 7. Zmiany zapisów umowy, które nie odnoszą się do treści oferty nie wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Za zmiany takie uważa się np.: zmiany rachunku bankowego Wykonawcy, zmiany adresowe, nie istotne zmiany korzystne dla Zamawiającego.8. Zamawiający przewiduje również możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie: komparycji, literówek, systematyki umowy, podstawy prawne aktów prawnych przywoływanych w umowie, zasad realizacji umowy, warunków płatności oraz określa następujące warunki takiej zmiany: zmiana wymaga wniosku w formie pisemnej zawierającego uzasadnienie, za porozumieniem stron w stosowanym aneksie, zmiany korzystne dla Zamawiającego.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-19 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Otwarcie ofert zostanie dokonane poprzez rozszyfrowanie ofert złożonych za pośrednictwem Systemu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-19 09:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-18

2021-04-09 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
NAJNOWSZE ZLECENIE
Rzeczoznawca meblowy - Pępowo kartuskie
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania12-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Wynajęliśmy firmę transportową do przewozu mebli z Anglii do Polski. Meble były nowe na zamówienie, robione na styl wiejski w większości sosnowe i dębowe krzesła. Wszystkie dojechały uszkodzone. Chcemy starać się o odszkodowanie od firmy ale potrzebujemy wycenę szkód. Pępowo kartuskie. Jesteśmy jeszcze w Polsce w przyszlym tygodniu. Proszę o kontakt
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI