Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Zasyp wyrw brzegowych na pot. Rzepianka w km 4 + 720 – 5 + 920
w m. Rzepiennik Strzyżewski, gm. Rzepiennik Strzyżewski, pow. tarnowski, woj. małopolskie”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 368302575
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Żelazna 59a
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 00-848
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: renata.jablonska@wody.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wody.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Zasyp wyrw brzegowych na pot. Rzepianka w km 4 + 720 – 5 + 920
w m. Rzepiennik Strzyżewski, gm. Rzepiennik Strzyżewski, pow. tarnowski, woj. małopolskie”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2d914b77-2b44-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00229975
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010273/06/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.23 Roboty budowlane, utrzymaniowe na terenie Nadzoru Wodnego Grybów - RZGW Kraków
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.przetargi.wody.gov.pl.
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.przetargi.wody.gov.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z art. 61 ust. 1 ustawy Pzp, z komunikacja między Zamawiającym
a Wykonawcami odbywa się w formie elektronicznej, za pośrednictwem Platformy Zakupowej – zwanej dalej „Platformą” – pod adresem: https://www.przetargi.wody.gov.pl.
Korzystanie z Platformy jest nieodpłatne. Instrukcja korzystania z Platformy znajduje się pod adresem przetargi.wody.gov.pl w zakładce: Instrukcja dla Wykonawców.
Korzystanie z Platformy nie wymaga zarejestrowania konta na Platformie.
Dokumenty związane z postępowaniem Zamawiający zamieszcza na Platformie
w zakładce z przedmiotowym postępowaniem.
Za datę wpływu wszelkiej korespondencji do Zamawiającego, w tym złożenia oferty oraz dokumentów lub oświadczeń składanych razem z ofertą, uważa się datę wczytania korespondencji na Platformie.
Zamawiający zaleca sporządzenie korespondencji w następujących formatach: .doc., .docx, .rtf, .pdf, .xls.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi
150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: KR.ROZ.2810.169.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
4.1 Przedmiotem zamówienia są prace związane z usuwaniem szkód powodziowych na potoku Rzepianka na terenie gm. Rzepiennik Strzyżewski, które będą polegały na zasypie wyrwy w obrębie drogi gminnej na dł. 80 + 40 m materiałem uzyskanym z odmulenie koryta potoku i zasypem wyrw kamieniem dowiezionym z kamieniołomu oraz bezpośredni zasyp wyrwy na dł 40 m kamieniem łamanym.
Zakres robót obejmuje:
Potok Rzepianka w m. Rzepiennik Stzyżewski a w szczególności:
• Odmulenie koryta potoku w km 4 + 730 – 4 + 750 jako wykop mechaniczny na odkład na brzegu lewym na dł. 20 m z równoczesnym wbudowaniem materiału w zasyp na brzegu prawym
• Odmulenie koryta potoku w km 6 + 100 – 6 + 250 jako wykop mechaniczny na odkład i załadunkiem na środki transportu i przewozem na odl. do 3 km z równoczesnym wbudowaniem w nasyp na brzegu prawym w km 5 + 220 – 5 + 300 na dł. 80 m
• Zasyp wyrw na brzegu prawym w km 4 + 720 – 4 + 760 oraz w km 5 + 220 – 5 + 300 kamieniem dowiezionym z kamieniołomu na wcześniej wykonanym zasypie zimno – żwirowym.
• Zasyp wyrwy na brzegu prawym w km 5 + 880 – 5 + 920 na dł. 40 m kamieniem dowiezionym z kamieniołomu.
Materiał uzyskany z wykopu - odmulenia koryta potoku Rzepianka w obrębie brzegu lewego w km 4 + 730 do 4 + 750 zostanie przemieszczony na odkład pod brzeg prawy jako zasyp wyrwy na dł. 40 m
Materiał uzyskany z wykopu odmulenia koryta potoku Rzepianka w km 6 + 100 do 6 + 200 zostanie przewieziony na odl. do 5 km i wbudowany w zasyp wyrwy prawego brzegu w km 5 + 220 – 5 + 300 .
Prace będą prowadzone za pomocą sprzętu mechanicznego – koparki kołowej podsiębiernej, ładowarki kołowej oraz samochodów ciężarowych samowyładowczych przystosowanych do przewożenia materiału pochodzącego z wykopu w obrębie namułów rzecznych, kamienia łamanego z kamieniołomu.
Dla przedmiotowego zadania planowany jest szczegółowy zakres prac:
1. Odmulenie koryta potoku Rzepianka przy brzegu prawym na dł. 20 m w km 4 + 730 – 4 + 750 jako wykop w gruncie kat. III z przemieszczeniem wydobytego materiału na pod brzeg prawy w km 4 + 720 – 4 + 760 w ilości V = 50 m3
2. Odmulenie koryta potoku Rzepianka na dł. 100 m w km 6+100 – 6+250 jako wykop w gruncie kat. III na odkład, a następnie załadunek na środki transportu – samochód samowyładowczy i przewóz na odległość do 3 km. Przewieziony materiał należy wbudować w zasyp wyrwy pod brzegiem prawym potoku w km 5 + 220 – 5 + 300
w ilości około V = 150 m3
3. Zasyp wyrw brzegowych w km 4 720 – 4 + 760 na dł. 40 i w km 5 220 – 5 + 300 na dł. 80 m kamieniem łamanym dowiezionym z kamieniołomu przy D > 80 cm na wcześniej przygotowanym zasypie materiałem ziemno–żwirowym. oraz w km 5 + 880 – 5 + 920 na wcześniej uformowanej skarpie brzegu prawego w ilości łącznej V = 574,80 m 3
Po zakończeniu robót teren w obrębie ww. potoków zostanie uporządkowany i pozostawiony w stanie możliwie najbardziej zbliżonym do naturalnego.
Do w/w prac zostaną wykorzystane materiały tj.:
- materiał żwirowy z lokalnych nanosów ziemno - żwirowych (materiał miejscowy) – zasyp wyrw
- kamień naturalny dowieziony z kamieniołomu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45240000-1 - Budowa obiektów inżynierii wodnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 21 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Ocenie będą podlegały oferty ważne tj. oferty niepodlegające odrzuceniu.
2. Oferty oceniane będą na podstawie następujących kryteriów:
cena brutto – waga 60 %
doświadczenie kierownika budowy – waga 40%;
3. Ocena ofert zostanie dokonana wg poniższego wzoru:
P = Pc + Pd
gdzie:
P – łączna liczba punktów przyznanych badanej ofercie,
Pc – liczba punktów w kryterium „cena brutto”,
Pd – liczba punktów w kryterium „doświadczenie kierownika budowy”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. posiadanie wiedzy i doświadczenia
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w przedmiotowym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie zrealizował co najmniej
1 robotę budowlaną (potwierdzoną dowodami określającymi, czy robota ta została wykonana w sposób należyty oraz wskazującymi, czy została wykonana zgodnie
z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona) w zakresie budowy, przebudowy, remontu, zabezpieczenia rzek lub potoków, bądź usuwania szkód powodziowych na rzekach lub potokach, bądź utrzymania rzek lub potoków,
o wartości nie niższej niż 80 000,00 zł
2. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Wykonawca zobowiązany jest wykazać że na potrzeby realizacji zamówienia będzie dysponował osobą lub osobami posiadającymi kwalifikacje, wykształcenie, doświadczenie niezbędne do należytego wykonania zamówienia, w szczególności:
1 osoba – na stanowisku kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w zakresie budowli hydrotechnicznych bez ograniczeń, melioracyjne bez ograniczeń, konstrukcyjno-budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów i jest członkiem Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa oraz posiada doświadczenie w pełnieniu funkcji inspektora nadzoru lub kierownika budowy lub robót, na co najmniej 1 robocie budowlanej, o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto, w ramach której wykonano roboty w zakresie budowy, przebudowy, remontu, zabezpieczenia rzek lub potoków, bądź usuwania szkód powodziowych na rzekach lub potokach, bądź utrzymania rzek lub potoków,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz
z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów na rzecz których roboty te zostały wykonane o treści Załącznika nr 7 do SWZ, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 7.2.4.1 niniejszej SWZ.
2. Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją
o podstawie do dysponowania tymi osobami, o treści Załącznika nr 6 do SWZ.
Treść zawarta w wykazie musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa
w punkcie 7.2.4.2 niniejszej SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ- Wzór umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-27 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę oraz dokumenty lub oświadczenia składane razem z ofertą należy złożyć za pośrednictwem Platformy – pod adresem: https://www.przetargi.wody.gov.pl.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-27 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-25