Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zarządzanie oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach inwestycji realizowanych na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289785
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka 45
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-736
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 413671259
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: edyta.slowinska@wszzkielce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wszzkielce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zarządzanie oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach inwestycji realizowanych na rzecz Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8f118abf-c997-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00101738
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00074990/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.17 Pełnienie kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad inwestycją "Rozbudowa WSZZ w Kielcach o Blok Operacyjny wraz z salami intensywnej terapii, pracowniami diagnostycznymi, centralną steryliztornią ..."
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-8f118abf-c997-11ee-a84d-d63fc4d19e65
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl. Zamawiający dopuszcza również komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: edyta.slowinska@wszzkielce.pl (nie dotyczy składania ofert).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZ/24/2024/ESŁ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 1 - Zarządzanie oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach inwestycji Rozbudowa WSzZ o Blok Operacyjny wraz z salami intensywnej terapii, pracowniami diagnostycznymi, centralną sterylizatornią i niezbędną infrastrukturą” dofinansowanego z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych (wstępna promesa NR Edycja2/2021/6064/PolskiLad) - w formule „zaprojektuj i wybuduj.
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie zarządzania oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach inwestycji: „Rozbudowa WSzZ o Blok Operacyjny wraz z salami intensywnej terapii, pracowniami diagnostycznymi, centralną sterylizatornią i niezbędną infrastrukturą” dofinansowanego z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych (wstępna promesa NR Edycja2/2021/6064/PolskiLad) - w formule „zaprojektuj i wybuduj” - szczegółowy opis realizowanej inwestycji stanowi Program Funkcjonalno-Użytkowy zawierający wymagania i wytyczne dla realizowanej Inwestycji stanowiący załącznik nr 2a do SWZ wraz z pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego EZ/239/2023/MW. 2) Wykonawca zobowiązuje się pełnić nadzór inwestorski nad robotami w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, obowiązkami wskazanymi w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego – Załącznik nr 3 do SWZ oraz Opisem Przedmiotu Zamówienia – Załącznik nr do 2 SWZ.
Do podstawowych obowiązków Inspektora należy, w szczególności zapewnienie: a) sprawnej obsługę procesu inwestycyjnego; b) wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich obowiązków i czynności, jakie obciążają Zamawiającego z tytułu umów zawartych ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego oraz z wykonawcami robót budowlanych (Generalnym Wykonawcą), związanych z zarządzaniem i obsługą inwestycji w okresie jej realizacji, do zakończenia, odbioru oraz jej rozliczenia, a także obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967), dalej jako „Prawo budowlane”; c) wykonywanie obowiązków i czynności, o których mowa w pkt 2 w zgodności z postanowieniami umowy z instytucją współfinansującą inwestycję, w tym w szczególności dotyczących osiągnięcia efektu rzeczowego, zgodności postępu robót i odbiorów z harmonogramem robót oraz innych postanowień tej umowy;
d) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz zawartą przez Zamawiającego z wykonawcami robót budowlanych (Generalnym Wykonawcą) umową; e) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych przez wykonawców robót budowlanych (Generalnego Wykonawcę), wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; f) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu budowlanego i przekazanie go do użytkowania; g) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót budowlanych przez wykonawców robót budowlanych (Generalnego Wykonawcę) oraz usunięcia wad; h) rozliczenie finansowe całej inwestycji wraz z pozytywnym odbiorem przez organ współfinansujący inwestycję.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przedmiotem opcji będzie w przypadku wydłużenia okresu realizacji inwestycji o której mowa w pkt 3.1)a) lub 3.1)b) SWZ (nie z winy Inspektora) ponad termin określony w umowie, udzielenie zamówienia na świadczenie usługi o dodatkowy okres maksymalnie do trzech 3 miesięcy. Wykonawca uzyska dodatkowe wynagrodzenie miesięczne w wysokości 1/n wynagrodzenia określonego w umowie (gdzie n to ilość miesięcy obowiązywania umowy podstawowej). Wykonawca nie może się uchylić od realizacji opcji zgodnie z prawem Zamawiającego. Realizacja zamówienia objętego prawem opcji jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, o której mowa powyżej, Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja, kwalifikacje zawodowe podmiotu realizującego przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część 2 - Zarządzanie oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach inwestycji „Rozbudowa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach o sale porodowe z salą do cięć cesarskich wraz z niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem” w formule „zaprojektuj i wybuduj. 1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi w zakresie zarządzania oraz sprawowania nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi prowadzonymi w ramach inwestycji: b) „Rozbudowa Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach o sale porodowe z salą do cięć cesarskich wraz z niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem” w formule „zaprojektuj i wybuduj - szczegółowy opis realizowanej inwestycji stanowi Program Funkcjonalno-Użytkowy zawierający wymagania i wytyczne dla realizowanej Inwestycji stanowiący Załącznik nr 2b do SWZ wraz z pytaniami i odpowiedziami udzielonymi w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia publicznego EZ/87/2023/MW. 2) Wykonawca zobowiązuje się pełnić nadzór inwestorski nad robotami w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, obowiązkami wskazanymi w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego – Załącznik nr 3 do SWZ oraz Opisem Przedmiotu Zamówienia – Załącznik nr do 2 SWZ.
Do podstawowych obowiązków Inspektora należy, w szczególności zapewnienie: a) sprawnej obsługę procesu inwestycyjnego; b) wykonywanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich obowiązków i czynności, jakie obciążają Zamawiającego z tytułu umów zawartych ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego oraz z wykonawcami robót budowlanych (Generalnym Wykonawcą), związanych z zarządzaniem i obsługą inwestycji w okresie jej realizacji, do zakończenia, odbioru oraz jej rozliczenia, a także obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, w szczególności ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2023 r. poz. 682, 553, 967), dalej jako „Prawo budowlane”; c) wykonywanie obowiązków i czynności, o których mowa w pkt 2 w zgodności z postanowieniami umowy z instytucją współfinansującą inwestycję, w tym w szczególności dotyczących osiągnięcia efektu rzeczowego, zgodności postępu robót i odbiorów z harmonogramem robót oraz innych postanowień tej umowy; d) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz zawartą przez Zamawiającego z wykonawcami robót budowlanych (Generalnym Wykonawcą) umową;
e) sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowlanych przez wykonawców robót budowlanych (Generalnego Wykonawcę), wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; f) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowego obiektu budowlanego i przekazanie go do użytkowania; g) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót budowlanych przez wykonawców robót budowlanych (Generalnego Wykonawcę) oraz usunięcia wad; h) rozliczenie finansowe całej inwestycji wraz z pozytywnym odbiorem przez organ współfinansujący inwestycję.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71247000-1 - Nadzór nad robotami budowlanymi
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Przedmiotem opcji będzie w przypadku wydłużenia okresu realizacji inwestycji o której mowa w pkt 3.1)a) lub 3.1)b) SWZ (nie z winy Inspektora) ponad termin określony w umowie, udzielenie zamówienia na świadczenie usługi o dodatkowy okres maksymalnie do trzech 3 miesięcy. Wykonawca uzyska dodatkowe wynagrodzenie miesięczne w wysokości 1/n wynagrodzenia określonego w umowie (gdzie n to ilość miesięcy obowiązywania umowy podstawowej). Wykonawca nie może się uchylić od realizacji opcji zgodnie z prawem Zamawiającego. Realizacja zamówienia objętego prawem opcji jest wyłącznie uprawnieniem Zamawiającego. W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji, o której mowa powyżej, Wykonawca nie będzie wnosił żadnych roszczeń z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie Wykonawcy
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Organizacja, kwalifikacje zawodowe podmiotu realizującego przedmiot zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust 1 oraz 109 ust 1 pkt 5), 7), 8) oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) oraz spełniają poniżej określone warunki tj.: posiadają właściwe zdolności techniczne lub zawodowe rozumianej jako: CZĘŚĆ I: a)zrealizowali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) lub aktualnie realizują co najmniej jedną usługę której przedmiotem było/jest świadczenie przez okres minimum 12 miesięcy usługi sprawowania kompleksowego nadzoru inwestorskiego jako inwestor zastępczy projektu lub inżynier kontraktu, z zatrudnieniem branżowych inspektorów nadzoru zadania polegającego na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" a zamówienie spełnia następujące wymagania: A) wartość brutto zamówienia wynosiła co najmniej 30 000 000,00 zł. (trzydzieści milionów zł)
B) obiekt posiadał min. 2 sale operacyjne, C) obiekt posiadał pracownię diagnostyki obrazowej wyposażoną w co najmniej w pracownię rezonansu magnetycznego oraz pracownię tomografii komputerowe i w zakresie zamówienia znajdowało się wykonanie: - robót budowlanych konstrukcyjnych i wykończeniowych, - instalacji elektrycznych, w tym niskoprądowych instalacji teletechnicznych, - instalacji sanitarnych, w tym instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, - instalacji gazów medycznych certyfikowanych jako wyrób medyczny, b) zrealizowali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) co najmniej jedną usługę której przedmiotem w całości lub części było sprawowania nadzoru inwestorskiego jako inwestor zastępczy lub inżynier kontraktu, zadania polegającego na budowie wyniesionego lądowiska dla helikopterów, c) dysponuje zespołem wykonawczym, który będzie brał udział w realizacji zamówienia, tj.: -osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 4 000,00 metrów kwadratowych. -osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 4 000,00 metrów kwadratowych. -osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 4 000,00 metrów kwadratowych. osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie wyniesionego lądowiska dla helikopterów. osobą przewidzianą do pełnienia funkcji Specjalisty ds. rozliczeń, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu, w okresie ostatnich 10 lat, rozliczeń co najmniej jednego zadania realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj o wartości co najmniej 50 milionów złotych brutto. CZĘŚĆ II: a) zrealizowali należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) lub aktualnie realizują co najmniej jedną usługę której przedmiotem w całości lub części było/jest świadczenie przez okres minimum 6 miesięcy usługi sprawowania kompleksowego nadzoru inwestorskiego jako inwestor zastępczy projektu lub inżynier kontraktu, z zatrudnieniem branżowych inspektorów nadzoru zadania polegającego na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" a zamówienie spełnia następujące wymagania: - wartość brutto zamówienia wynosiła co najmniej 5 000 000,00 zł. (pięć milionów zł) a, w zakresie zamówienia znajdowało się wykonanie: - robót budowlanych konstrukcyjnych i wykończeniowych, - instalacji elektrycznych, w tym niskoprądowych instalacji teletechnicznych, - instalacji sanitarnych, w tym instalacji wentylacji mechanicznej i klimatyzacji, - instalacji gazów medycznych certyfikowanych jako wyrób medyczny. b) dysponuje zespołem wykonawczym, który będzie brał udział w realizacji zamówienia tj.: -osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń, (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 500,00 metrów kwadratowych.
-osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 500,00 metrów kwadratowych. -osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie polegającej na kierowaniu budową lub innymi robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń (…) Wykonawca musi wykazać, ze w okresie ostatnich 10 lat przed upływem terminu składania ofert wskazana osoba pełniła funkcję kierownika robót budowlanych lub funkcję inspektora nadzoru budowlanego na min jednej inwestycji polegającej na budowie /rozbudowie/modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 500,00 metrów kwadratowych. -osobą przewidzianą do pełnienia funkcji specjalisty ds. rozliczeń, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu, w okresie ostatnich 10 lat, rozliczeń co najmniej jednego zadania realizowanego w formule zaprojektuj i wybuduj o wartości co najmniej 5 milionów złotych brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 3) oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - art. 108 ust 1 pkt 5 u.p.z.p.
4) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 u.p.z.p. w zakresie podstaw wykluczenia z postepowania określonych w SWZ - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ , o których mowa:
• w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 ,3, 4, 6 u.p.z.p.,
• art. 109 ust 1 pkt 5 oraz pkt 7 – 8 u.p.z.p.
• w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835, 1735)
5) jeżeli wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 u.p.z.p. Wykonawca składa przedmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw do wykluczenia podmiotów udostepniających zasoby w następującym zakresie:,
a) oświadczenia podmiotu udostepniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust 1 u.p.z.p. w zakresie podstaw wykluczenia z postepowania określonych w SWZ - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ, o których mowa:
• w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 ,3, 4, 6 u.p.z.p.,
• art. 109 ust 1 pkt 5 oraz pkt 7 – 8 u.p.z.p.
• w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 poz. 835, 1735)
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) usług wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie. Wykonawca w ww. wykazie wskazuje wyłącznie usługi w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonego w pkt 11 SWZ (zgodny ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ).
Do wykazu Wykonawca winien załączyć dowód, iż usługi są wykonywane lub zostały wykonane należycie tj. referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane. Gdy Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tego dokumentu – oświadczenia Wykonawcy, w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje lub inne dokumenty potwierdzające należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich trzech miesięcy.
2) wykaz osób, które zostaną skierowane przez Wykonawcę do realizacji zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi oraz rozliczenie zadania wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia oraz zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami (zgodny ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ).
W wykazie należy wskazać osobę/y, która/e będzie/będą brała/y udział w realizacji zamówienia i posiadają uprawnia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie zgodnie z określonym warunkiem udziału w postępowaniu w pkt 11 SWZ wraz z ujawnieniem wszystkich niezbędnych informacji do weryfikacji uprawnień (o ile w warunku wskazano konieczność posiadana uprawnień).
Uprawnienia winne być wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane (Dz.U z 2020r poz. 1333 ze zm.), lub wydane na mocy wcześniej obowiązujących przepisów zgodnie z treścią art. 104 ustawy, których zakres uprawnia do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej w budownictwie w zakresie wskazanym powyżej. Zamawiający będzie również honorował uprawnienia nadane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394) oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.). Osoba/y, o której/ych mowa powyżej, musi/szą być członkiem właściwej izby samorządu zawodowego.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
•formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ), • wykaz należycie zrealizowanych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert w postępowaniu usług/inwestycji polegających na świadczeniu kompleksowego nadzoru inwestorskiego jako inwestor zastępczy projektu lub inżynier kontraktu, z zatrudnieniem branżowych inspektorów nadzoru przez okres minimum 12 miesięcy (dotyczy części 1) / minimum 6 miesięcy (dotyczy części 2) na inwestycji polegającego na budowie / rozbudowie / modernizacji obiektu wg Klasyfikacji Obiektów Budowlanych należących do klasy nr 1264 „Budynki szpitali i zakładów opieki medycznej" o powierzchni całkowitej min. 4 000 (dotyczy części 1) / 500 (dotyczy części 2) metrów kwadratowych (załącznik nr 1a do SWZ), •zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, iż wykonawca ustanowił i utrzymuje system zarządzania jakością w zakresie w zakresie świadczenia usług nadzoru inwestorskiego, •oświadczenie Wykonawcy, składane w oparciu o art. 125, iż nie podlega wykluczeniu z postepowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7‒8 oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) i spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4a i 4b do SWZ. •oświadczenie podmiotu udostepniającego zasoby na zdolnościach lub sytuacji którego polega Wykonawca (art. 118 u.p.z.p.), składanego w oparciu o art. 125 ust 5 u.p.z.p., iż nie podlega wykluczeniu z postepowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 5 i pkt 7‒8 oraz na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835) oraz odpowiednio iż spełnienia warunki udziału w postepowaniu określone w SWZ w zakresie w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5a i 5b do SWZ. •oświadczenie w myśl postanowień art. 117 ust. 4 u.p.z.p. z którego wynikać winno, które usługi wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia będą realizowane przez poszczególnych wykonawców (oświadczenie składają wyłącznie podmioty ubiegające się wspólnie o udzielenie zamówienia
(w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) - zgodny ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ. •w przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust 1 u.p.z.p. w celu oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostepniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów Wykonawca składa zobowiązanie podmiotu udostępnianego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. •dowód wniesienia wadium, •aktualny dokument potwierdzający zasady reprezentacji wykonawcy tj. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru •pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy, •w przypadku oferty składanej przez wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (w szczególności członków konsorcjum oraz wspólników spółki cywilnej) (art. 58 ust. 2 u.p.z.p.) – aktualny dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania w/w wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: Część 1: 10 000,00 zł, Część 2: 2 000,00 zł.
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy zamawiającego, 2) gwarancjach bankowych, 3) gwarancjach ubezpieczeniowych, 4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836, i 1572).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) każdy z Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu na podstawie przesłanek wskazanych w SWZ, natomiast warunki udziału w postepowaniu określone w pkt 11 ppkt 1 lit. a)-c), może spełniać jeden z wykonawców samodzielnie, lub wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie. Z zastrzeżeniem, iż zgodnie z treścią art. 117 ust. 4 u.p.z.p. winni złożyć oświadczenie z którego wynika, które usługi wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia będą realizowane przez poszczególnych wykonawców - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia winny potwierdzać brak podstaw do wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postepowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału (załącznik nr 4a i 4b do SWZ). W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub podmiotu udostepniającego zasoby na zdolnościach lub sytuacji którego polega Wykonawca (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru musi złożyć każdy z wykonawców lub podmiotów. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) oświadczenie musi złożyć każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (załącznik nr 6 do SWZ).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Inwestor dopuszcza możliwość zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wskazanego w § 7 ust. 1 Umowy w przypadku zmiany: 1) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego; 2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę; 3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; 4) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 roku o pracowniczych planach kapitałowych, – jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 2. Zmiana wysokości wynagrodzenia obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie zmian, o których mowa w ust. 1 powyżej i pod warunkiem udowodnienia wpływu tych zmian na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. 3. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 1, wartość netto wynagrodzenia Wykonawcy nie ulegnie zmianie, a określona w aneksie wartość brutto wynagrodzenia zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów. 4. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 2 wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy wynikającego ze zwiększenia wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących przedmiot Umowy do wysokości aktualnie obowiązującego minimalnego wynagrodzenia z uwzględnieniem wszystkich obciążeń publicznoprawnych od kwoty wzrostu minimalnego wynagrodzenia. 5. W przypadku zmiany, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4 wynagrodzenie Wykonawcy ulegnie odpowiedniej zmianie o wartość wzrostu całkowitego kosztu Wykonawcy, jaki będzie on zobowiązany dodatkowo ponieść w celu uwzględnienia tej zmiany, przy zachowaniu dotychczasowej kwoty netto wynagrodzenia osób bezpośrednio wykonujących przedmiot Umowy. 6. Niezależnie od przypadków wynikających z przepisów prawa, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: (...) 7.Zamawiający przewiduje następujące zasady przeprowadzenia procedury zmiany umowy: 1) Strona wnioskująca o zmianę umowy przedstawia drugiej Stronie wniosek, wraz z podaniem zakresu zmiany oraz uzasadnienia potrzeby zmiany, w tym z załączeniem dowodów na okoliczność wykazania zaistnienia przesłanki do zmiany umowy. Wniosek powinien być złożony bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż 15 dni roboczych od dnia zaistnienia przesłanki zmiany umowy. 2) W terminie do 15 dni roboczych od dnia otrzymania dokumentów, o których mowa w pkt 1, Strona ustosunkowuje się do żądania zmiany umowy, w razie potrzeby przedstawiając inną propozycję, co do treści zmiany umowy. 3) Najpóźniej w terminie 45 dni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w pkt 1, Strony zawrą aneks do umowy – w przypadku uzgodnienia treści zmiany umowy, bądź – zakończą umowną procedurę aneksowania umowy – w przypadku uznania, że nie zachodzą przesłanki do zmiany umowy, bądź w przypadku braku uzgodnienia treści zmiany umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-02-20 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami, oświadczeniami należy złożyć poprzez Platformę e-Zamówienia zgodnie z punktem 16 SWZ.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-02-20 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni