Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Zaprojektowanie wraz z wykonaniem bezpiecznych przejść dla pieszych w Rawiczu
1.1.24 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Sarnowskiej przy rondzie Solidarności w Rawiczu (zaprojektuj i wybuduj)
1.1.25 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Sarnowskiej przy galerii i markecie Biedronka w Rawiczu (zaprojektuj i wybuduj)
1.1.26 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Kosynierów Gdyńskich przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Westerplatte w Rawiczu (zaprojektuj i wybuduj)
1.1.27 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Bohaterów Westerplatte przy skrzyżowaniu z ul. Sucharskiego w Rawiczu (zaprojektuj i wybuduj)
1.1.28 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Bohaterów Westerplatte na skrzyżowaniu z ul. Rolniczą w Rawiczu (zaprojektuj i wybuduj)
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegające na wykonaniu:
1) dla część 1
dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, wszelkich wymaganych prawem decyzji, uzgodnień oraz przygotowaniu materiałów do złożenia wniosku w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę / zgłoszenie wykonania robót przez Wykonawcę oraz uzyskaniu innych decyzji administracyjnych niezbędnych do zrealizowania zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa ul. Sarnowskiej w Rawiczu w zakresie poprawy bezpieczeństwa w obrębie przejścia dla pieszych na ul. Sarnowskiej przy rondzie Solidarności w Rawiczu” i „Przebudowa ul. Sarnowskiej w Rawiczu w zakresie poprawy bezpieczeństwa w obrębie przejścia dla pieszych na ul. Sarnowskiej przy galerii i markecie Biedronka w Rawiczu”,
oraz
wykonaniu robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu inwestycyjnym w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę robót i zatwierdzoną przez Zamawiającego, STWiORB oraz odpowiednie przepisy prawa.
2. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadań powiatowych
i gminnych mających na celu poprawę wyłączenie bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych.
3. Zakres prac przy realizacji niniejszego zamówienia, w ramach zaproponowanej ceny obejmuje w szczególności, oddzielenie dla każdego ze skrzyżowań w ramach danej części:
1) w zakresie prac projektowych:
a) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii, warunków, pozwoleń i decyzji (zgłoszeniu wykonania robót / uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę – jeżeli będzie wymagana) związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej w zakresie potrzebnym dla realizacji niniejszego zadania,
b) wykonanie wymaganych pomiarów (w tym geodezyjne) i badań koniecznych do opracowania rozwiązań projektowych,
c) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) z podziałem na branże wraz z informacją BIOZ, zgodnie z uzyskanymi uzgodnieniami, opiniami, warunkami, pozwoleniami i decyzjami,
d) zakup aktualnych podkładów mapowych
e) opracowania i zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na odcinku wykonywanych prac,
f) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia specyfikację techniczną wykonania
i odbioru robót budowlanych sporządzoną na podstawie ogólnych specyfikacji technicznych
z uwzględnieniem wymagań na wszystkie rodzaje projektowanych robót,
g) konsultowania z Zamawiającym, na etapie opracowywania dokumentacji, elementów dotyczących istotnych, mających wpływ na koszty eksploatacyjne, rozwiązań funkcjonalnych, materiałowych (jeśli konieczna będzie zmiana w tym zakresie),
h) uwzględniania uwag i sugestii Zamawiającego – do czasu zatwierdzenia ostatecznej wersji dokumentacji. (Wykonawca zobowiązany jest jednak monitorować wpływ sugestii Zamawiającego na zgodność
z obowiązującymi przepisami i informować o tym Zamawiającego),
i) wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektów i zawartych w nich rozwiązań osobom wyznaczonym przez Zamawiającego,
j) wprowadzenia w dokumentacji zmian, które będą zgodne z obowiązującymi przepisami, jeżeli Zamawiający uzna to za celowe z uwagi na warunki realizacji i przeznaczenie,
k) w przypadku stwierdzenia niekompletności dokumentacji – wykonanie dokumentacji uzupełniającej
i dostarczenie poprawionej dokumentacji do siedziby Zamawiającego w terminie uzgodnionym
z Zamawiającym,
l) w przypadku konieczności zmiany dokumentacji projektowej – wystąpienie, w imieniu Zamawiającego
z wnioskiem o zmianę dokumentacji i pozostawanie w dyspozycji Wydziału Architektury, Budownictwa
i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Rawiczu do czasu uzyskania zgody na zmianę,
m) w przypadku, gdy w toku wykonawstwa robót budowlanych lub w okresie gwarancji robót zajdzie konieczność wprowadzenia uszczegółowień lub zmian do dokumentacji projektowej – wprowadzenie niezbędnych zmian (również w wersji elektronicznej) i dostarczenie poprawionej dokumentacji do siedziby Zamawiającego w terminie uzgodnionym z Zamawiający.
2) w zakresie robót budowlanych:
a) wykonanie wszelkich robót budowlanych zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym
i wykonawczym,
b) wykonanie robót budowlano-montażowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c) sporządzenie dokumentacji powykonawczej,
d) prowadzenie dziennika budowy,
inne prace towarzyszące prawidłowemu wykonaniu zamówienia
4. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się
z terenem objętym zamówieniem a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy
i wykonania zamówienia. Termin wizji lokalnej należy ustalić telefonicznie z osobą nadzorującą inwestycję – Panią Julitą Pokryszką. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
6. Ostateczny zakres rzeczowy wynikać będzie z opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej, zawierającej inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.
7. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu niniejszego zamówienia zostały zawarte w programie funkcjonalno – użytkowym, stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
Wymienione dokumenty zamieszczone zostały na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
8. Wykonawca po opracowaniu dokumentacji projektowej i zgłoszeniu wykonania robót / uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę – jeżeli będzie wymagana (przed rozpoczęciem robót) zobowiązany będzie do zdania Zamawiającemu niżej wymienione dokumenty – oddzielnie dla każdego ze skrzyżowań w ramach danej części (1, 2):
1) po 3 egzemplarze projektu budowlanego i 3 egzemplarze projektu wykonawczego + 1 egzemplarz dla każdego projektu w wersji elektronicznej w formacie dwg (nie nowszy niż Auto Cad 2006) lub dxf oraz w pdf,
2) po 1 egzemplarzu specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych + 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w word,
3) po 1 komplecie szczegółowego kosztorysu inwestorskiego (stanowiącego jednocześnie kosztorys ofertowy Wykonawcy, który uwzględnia szczegółowe koszty inwestycji w ramach kwoty zaoferowanej przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym) i zerowego wraz z przedmiarem robót + po 1 egzemplarzu
w wersji elektronicznej wykonane w formacie kst lub ath na płycie CD,
4) po 1 egzemplarzu informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (może stanowić część składową ww. projektu budowlanego) + po 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej,
5) podkłady mapowe w formie elektronicznej lub papierowej (jeżeli były konieczne),
6) kopię zgłoszenia robót lub oryginał ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wszelkie wcześniej uzyskane uzgodnienia, opinie, warunki i decyzje (jeżeli zostały wydane),
7) oświadczenie, że opracowane dokumentacja projektowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w stanie kompletnym z punktu widzenia celu któremu ma służyć,
8) oświadczenie o przeniesieniu na rzecz Zamawiającego wszelkich uprawnień wynikających z tytułu praw autorskich oraz pokrewnych.
9. UWAGA: Przekazana dokumentacja projektowa wraz ze zgłoszeniem przebudowy dróg lub pozwoleniem na budowę będzie podlegała zatwierdzeniu przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu udzielający dofinansowania na realizację zamówienia. Jeśli w trakcie uzgodnień zgłoszone zostaną jakieś uwagi jednostki dofinansowującej, Wykonawca będzie zobligowany do wprowadzenia stosownych zmian w projekcie budowlanym.
10. Wykonawca w ramach odbioru robót budowlanych zobowiązany jest do zdania Zamawiającemu następujących dokumentów:
1) oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu zadania,
2) dziennik budowy (roboczy, zakup po stronie Wykonawcy),
3) wyniki badań laboratoryjnych lub inne pomiary (jeżeli były wykonywane),
4) dokumentacja inwentaryzacyjna powykonawcza - 3 egz. wraz z tabelami pomiarów powykonawczych (3 egz.),
5) kosztorys powykonawczy sprawdzony i zatwierdzony przez inspektora nadzoru (pdf i ath)
6) atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności z Aprobatą Techniczną itp. wbudowanych materiałów i urządzeń, dokumenty gwarancyjne i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami,
7) karty katalogowe lub specyfikacje techniczne urządzeń, sprzętu (w przypadku zmiany w trakcie realizacji),
8) inne niezbędne dokumenty wynikające z obowiązujących przepisów, w szczególności Prawa budowlanego,
9) zabezpieczenie należytego wykonania umowy na cały okres jej obowiązywania (w tym okres rękojmi
za wady) – w przypadku gdy wcześniej wniesione zabezpieczenie nie obejmowało tego okresu.
Wyżej wymienione dokumenty należy dołączyć do zgłoszenia, o którym mowa w § 3 ust. 3 projektu umowy (nie później jednak niż do dnia wyznaczonego na odbiór końcowy).
11. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych, roboty polegające na wykonaniu robót elektrycznych Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w formule „zaprojektuj i wybuduj”, polegające na wykonaniu:
1) dla część 2
dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, wszelkich wymaganych prawem decyzji, uzgodnień oraz przygotowaniu materiałów do złożenia wniosku w celu uzyskania decyzji o pozwoleniu na budowę / zgłoszenie wykonania robót przez Wykonawcę oraz uzyskaniu innych decyzji administracyjnych niezbędnych do zrealizowania zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa ul. Kosynierów Gdyńskich w Rawiczu w zakresie poprawy bezpieczeństwa w obrębie przejścia dla pieszych na ul. Kosynierów Gdyńskich przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Westerplatte w Rawiczu”, „Przebudowa ul. Bohaterów Westerplatte w Rawiczu w zakresie poprawy bezpieczeństwa w obrębie przejścia dla pieszych na ul. Bohaterów Westerplatte przy skrzyżowaniu z ul. Sucharskiego w Rawiczu”, „Przebudowa ul. Bohaterów Westerplatte w Rawiczu w zakresie poprawy bezpieczeństwa w obrębie przejścia dla pieszych na ul. Bohaterów Westerplatte przy skrzyżowaniu z ul. Rolniczą w Rawiczu”,
oraz
wykonaniu robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu inwestycyjnym w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę robót i zatwierdzoną przez Zamawiającego, STWiORB oraz odpowiednie przepisy prawa.
2. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadań powiatowych
i gminnych mających na celu poprawę wyłączenie bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych.
3. Zakres prac przy realizacji niniejszego zamówienia, w ramach zaproponowanej ceny obejmuje w szczególności, oddzielenie dla każdego ze skrzyżowań w ramach danej części:
1) w zakresie prac projektowych:
a) uzyskanie w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich wymaganych prawem uzgodnień, opinii, warunków, pozwoleń i decyzji (zgłoszeniu wykonania robót / uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę – jeżeli będzie wymagana) związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej w zakresie potrzebnym dla realizacji niniejszego zadania,
b) wykonanie wymaganych pomiarów (w tym geodezyjne) i badań koniecznych do opracowania rozwiązań projektowych,
c) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia dokumentacji projektowej (projekt budowlany i wykonawczy) z podziałem na branże wraz z informacją BIOZ, zgodnie z uzyskanymi uzgodnieniami, opiniami, warunkami, pozwoleniami i decyzjami,
d) zakup aktualnych podkładów mapowych
e) opracowania i zatwierdzenia projektu zmiany organizacji ruchu na odcinku wykonywanych prac,
f) opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do zatwierdzenia specyfikację techniczną wykonania
i odbioru robót budowlanych sporządzoną na podstawie ogólnych specyfikacji technicznych
z uwzględnieniem wymagań na wszystkie rodzaje projektowanych robót,
g) konsultowania z Zamawiającym, na etapie opracowywania dokumentacji, elementów dotyczących istotnych, mających wpływ na koszty eksploatacyjne, rozwiązań funkcjonalnych, materiałowych (jeśli konieczna będzie zmiana w tym zakresie),
h) uwzględniania uwag i sugestii Zamawiającego – do czasu zatwierdzenia ostatecznej wersji dokumentacji. (Wykonawca zobowiązany jest jednak monitorować wpływ sugestii Zamawiającego na zgodność
z obowiązującymi przepisami i informować o tym Zamawiającego),
i) wyjaśnienia wątpliwości dotyczących projektów i zawartych w nich rozwiązań osobom wyznaczonym przez Zamawiającego,
j) wprowadzenia w dokumentacji zmian, które będą zgodne z obowiązującymi przepisami, jeżeli Zamawiający uzna to za celowe z uwagi na warunki realizacji i przeznaczenie,
k) w przypadku stwierdzenia niekompletności dokumentacji – wykonanie dokumentacji uzupełniającej
i dostarczenie poprawionej dokumentacji do siedziby Zamawiającego w terminie uzgodnionym
z Zamawiającym,
l) w przypadku konieczności zmiany dokumentacji projektowej – wystąpienie, w imieniu Zamawiającego
z wnioskiem o zmianę dokumentacji i pozostawanie w dyspozycji Wydziału Architektury, Budownictwa
i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Rawiczu do czasu uzyskania zgody na zmianę,
m) w przypadku, gdy w toku wykonawstwa robót budowlanych lub w okresie gwarancji robót zajdzie konieczność wprowadzenia uszczegółowień lub zmian do dokumentacji projektowej – wprowadzenie niezbędnych zmian (również w wersji elektronicznej) i dostarczenie poprawionej dokumentacji do siedziby Zamawiającego w terminie uzgodnionym z Zamawiający.
2) w zakresie robót budowlanych:
a) wykonanie wszelkich robót budowlanych zgodnie z zatwierdzonym projektem budowlanym
i wykonawczym,
b) wykonanie robót budowlano-montażowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
c) sporządzenie dokumentacji powykonawczej,
d) prowadzenie dziennika budowy,
inne prace towarzyszące prawidłowemu wykonaniu zamówienia
4. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się
z terenem objętym zamówieniem a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy
i wykonania zamówienia. Termin wizji lokalnej należy ustalić telefonicznie z osobą nadzorującą inwestycję – Panią Julitą Pokryszką. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
6. Ostateczny zakres rzeczowy wynikać będzie z opracowanej przez Wykonawcę dokumentacji powykonawczej, zawierającej inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.
7. Szczegółowy opis i wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu niniejszego zamówienia zostały zawarte w programie funkcjonalno – użytkowym, stanowiących integralną część niniejszej SWZ.
Wymienione dokumenty zamieszczone zostały na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
8. Wykonawca po opracowaniu dokumentacji projektowej i zgłoszeniu wykonania robót / uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę – jeżeli będzie wymagana (przed rozpoczęciem robót) zobowiązany będzie do zdania Zamawiającemu niżej wymienione dokumenty – oddzielnie dla każdego ze skrzyżowań w ramach danej części (1, 2):
1) po 3 egzemplarze projektu budowlanego i 3 egzemplarze projektu wykonawczego + 1 egzemplarz dla każdego projektu w wersji elektronicznej w formacie dwg (nie nowszy niż Auto Cad 2006) lub dxf oraz w pdf,
2) po 1 egzemplarzu specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych + 1 egzemplarz w wersji elektronicznej w word,
3) po 1 komplecie szczegółowego kosztorysu inwestorskiego (stanowiącego jednocześnie kosztorys ofertowy Wykonawcy, który uwzględnia szczegółowe koszty inwestycji w ramach kwoty zaoferowanej przez Wykonawcę w postępowaniu przetargowym) i zerowego wraz z przedmiarem robót + po 1 egzemplarzu
w wersji elektronicznej wykonane w formacie kst lub ath na płycie CD,
4) po 1 egzemplarzu informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (może stanowić część składową ww. projektu budowlanego) + po 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej,
5) podkłady mapowe w formie elektronicznej lub papierowej (jeżeli były konieczne),
6) kopię zgłoszenia robót lub oryginał ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę oraz wszelkie wcześniej uzyskane uzgodnienia, opinie, warunki i decyzje (jeżeli zostały wydane),
7) oświadczenie, że opracowane dokumentacja projektowa jest zgodna z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w stanie kompletnym z punktu widzenia celu któremu ma służyć,
8) oświadczenie o przeniesieniu na rzecz Zamawiającego wszelkich uprawnień wynikających z tytułu praw autorskich oraz pokrewnych.
9. UWAGA: Przekazana dokumentacja projektowa wraz ze zgłoszeniem przebudowy dróg lub pozwoleniem na budowę będzie podlegała zatwierdzeniu przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu udzielający dofinansowania na realizację zamówienia. Jeśli w trakcie uzgodnień zgłoszone zostaną jakieś uwagi jednostki dofinansowującej, Wykonawca będzie zobligowany do wprowadzenia stosownych zmian w projekcie budowlanym.
10. Wykonawca w ramach odbioru robót budowlanych zobowiązany jest do zdania Zamawiającemu następujących dokumentów:
1) oświadczenie kierownika budowy o zakończeniu zadania,
2) dziennik budowy (roboczy, zakup po stronie Wykonawcy),
3) wyniki badań laboratoryjnych lub inne pomiary (jeżeli były wykonywane),
4) dokumentacja inwentaryzacyjna powykonawcza - 3 egz. wraz z tabelami pomiarów powykonawczych (3 egz.),
5) kosztorys powykonawczy sprawdzony i zatwierdzony przez inspektora nadzoru (pdf i ath)
6) atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności z Aprobatą Techniczną itp. wbudowanych materiałów i urządzeń, dokumenty gwarancyjne i inne dokumenty wymagane stosownymi przepisami,
7) karty katalogowe lub specyfikacje techniczne urządzeń, sprzętu (w przypadku zmiany w trakcie realizacji),
8) inne niezbędne dokumenty wynikające z obowiązujących przepisów, w szczególności Prawa budowlanego,
9) zabezpieczenie należytego wykonania umowy na cały okres jej obowiązywania (w tym okres rękojmi
za wady) – w przypadku gdy wcześniej wniesione zabezpieczenie nie obejmowało tego okresu.
Wyżej wymienione dokumenty należy dołączyć do zgłoszenia, o którym mowa w § 3 ust. 3 projektu umowy (nie później jednak niż do dnia wyznaczonego na odbiór końcowy).
11. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych, roboty polegające na wykonaniu robót elektrycznych Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 10
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy