Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa i budowa bezpiecznych przejść dla pieszych w Rawiczu i Masłowie
1.1.21 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Hallera w Rawiczu
1.1.22 Poprawa bezpieczeństwa w obrębie przejść dla pieszych na ul. Śląskiej w Masłowie
1.1.23 Budowa bezpiecznego przejścia dla pieszych na ul. 3 Maja w Rawiczu
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
1. Zamówienie w zakresie CZĘŚCI 1 – polega w szczególności na przebudowie chodników w rejonie przejścia dla pieszych o szerokości min. 2,0 m oraz doświetleniu przedmiotowego przejścia dla pieszych w celu poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. W ramach przedsięwzięcia należy wykonać nową nawierzchnię chodników z kostki brukowej betonowej na długości ok. 7 m po północnej stronie jezdni oraz ok. 12 m po południowej stronie. W miejscu lokalizacji nowych krawężników należy je wynieść 12 cm ponad istniejącą krawędź jezdni, natomiast na przejściu dla pieszych krawężnik należy posadowić na wysokości jezdni. W ramach prawidłowego ukształtowania wysokościowego nawierzchni dojścia do przejścia dla pieszych należy zastosować rampy krawężnikowe oraz system fakturowych oznaczeń nawierzchni: pasów prowadzących, pól uwagi, pasów ostrzegawczych. Zakres opracowania obejmuje również regulację pionową urządzeń infrastruktury podziemnej.
Zakres robót do wykonania:
a) rozebranie nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz krawężników betonowych,
b) regulacja pionowa studni teletechnicznych,
c) wykonanie nowej nawierzchni chodników z kostki brukowej betonowej wraz z systemem fakturowych oznaczeń nawierzchni,
d) ułożenie nowych krawężników i obrzeży betonowych,
e) wykonanie doświetlenia przejścia dla pieszych,
f) wprowadzenie stałej organizacji ruchu – wykonanie nowego oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej oraz aktywnego oznakowania pionowego przejścia dla pieszych.
2. Poza robotami budowlanymi wyszczególnionymi powyżej w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do:
1) dla CZĘŚCI 1 – wykonania pomiarów geodezyjnych wraz z inwentaryzacją powykonawczą i tabelą pomiarów powykonawczych, które powinny zawierać:
a) długość: chodników, krawężników, obrzeży
b) powierzchnię: chodników,
2) kostka brukowa betonowa oraz znaki pionowe wraz ze słupkami w formie nadającej się do ponownego wbudowania, montażu należy przekazać do Zamawiającego w miejsce przez niego wskazane,
3) opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień). Kompletny projekt należy przedłożyć w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz,
4) wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania oraz poinformowania mieszkańców o planowanych pracach i utrudnieniach w ruchu (co najmniej na 7 dni przed zamontowaniem oznakowania pionowego dotyczącego zabezpieczenia robót, w oparciu o zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o rozpoczęciu robót podając datę ustawienia oznakowania oraz datę wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca sporządzi protokół z czynności odbiorowych),
5) wprowadzenie stałej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania (co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, w oparciu o zatwierdzony projekt, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o dacie przywrócenia lub wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca przedłoży do Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz protokół z czynności odbiorowych, podpisany i zatwierdzony przez przedstawicieli organu zarządzającego ruchem oraz Powiatowej Policji),
6) innych prac towarzyszących wykonaniu niniejszego zadania.
3. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:
1) dokumentacji projektowych wraz z załącznikami,
2) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) przedmiarów robót wraz z kosztorysami zerowymi (UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe. Zakres prac do wykonania określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi. Przedmiary robót / kosztorysy zerowe ma charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego zakresu w oparciu o dokumentacje projektowe i zalecaną wizję w terenie).
4. W przypadku rezygnacji z któregokolwiek elementu uwzględnionego w dokumentacjach projektowych kwota ulegnie zmniejszeniu.
5. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych, roboty polegające na wykonaniu robot elektrycznych. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
6. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z terenem objętym zamówieniem a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy kosztorysów ofertowych (lub kosztorysu ofertowego) opracowanych metodą kalkulacji szczegółowej w wersji papierowej oraz elektronicznej (ATH) na bazie których została skalkulowania cena oferty.
8. Zamówienie w zakresie wszystkich części jest współfinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadań powiatowych i gminnych mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych.
9. Pozostałe wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia zostały określone w rozdziale III SWZ.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
1. Zamówienie w zakresie CZĘŚCI 2 – polega w szczególności na przebudowie istniejących chodników w rejonie dojścia do przejścia dla pieszych o szerokości min. 2,5 m oraz doświetleniu przedmiotowego przejścia dla pieszych w celu poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. W ramach przedsięwzięcia należy wykonać nową nawierzchnię chodników z kostki brukowej betonowej na długości ok. 193 m po południowej stronie jezdni oraz ok. 35 m po północnej stronie wraz z zawężeniem jezdni do 6 m w rejonie przejścia. W ciągu przebudowywanych chodników przewiduje się przebudowę istniejących zjazdów. W miejscu lokalizacji nowych krawężników należy je wynieść 12 cm ponad istniejącą krawędź jezdni (na zjazdach na wysokości 2 cm), natomiast na przejściu dla pieszych krawężnik należy posadowić na wysokości jezdni. W ramach prawidłowego ukształtowania wysokościowego nawierzchni dojścia do przejścia dla pieszych należy zastosować rampy krawężnikowe oraz system fakturowych oznaczeń nawierzchni: pasów prowadzących, pól uwagi, pasów ostrzegawczych. Zakres opracowania obejmuje również regulację pionową urządzeń infrastruktury podziemnej.
Zakres robót do wykonania:
1) rozebranie nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz krawężników betonowych,
2) regulacja pionowa urządzeń infrastruktury podziemnej,
3) wykonanie nowej nawierzchni chodników oraz zjazdów z kostki brukowej betonowej wraz z systemem fakturowych oznaczeń nawierzchni,
4) ułożenie nowych krawężników, obrzeży i oporników betonowych,
5) wykonanie doświetlenia przejścia dla pieszych,
6) wprowadzenie stałej organizacji ruchu – wykonanie m. in. nowego oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, aktywnego oznakowania pionowego przejścia dla pieszych oraz urządzenia automatycznego pomiaru prędkości.
2. Poza robotami budowlanymi wyszczególnionymi powyżej w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do:
1) dla CZĘŚCI 2 – wykonania pomiarów geodezyjnych wraz z inwentaryzacją powykonawczą i tabelą pomiarów powykonawczych, które powinny zawierać:
a) długości: chodników, krawężników, obrzeży, oporników,
b) powierzchnię: chodników, zjazdów,
2) kostka brukowa betonowa oraz znaki pionowe wraz ze słupkami w formie nadającej się do ponownego wbudowania, montażu należy przekazać do Zamawiającego w miejsce przez niego wskazane,
3) opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień). Kompletny projekt należy przedłożyć w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz,
4) wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania oraz poinformowania mieszkańców o planowanych pracach i utrudnieniach w ruchu (co najmniej na 7 dni przed zamontowaniem oznakowania pionowego dotyczącego zabezpieczenia robót, w oparciu o zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o rozpoczęciu robót podając datę ustawienia oznakowania oraz datę wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca sporządzi protokół z czynności odbiorowych),
5) wprowadzenie stałej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania (co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, w oparciu o zatwierdzony projekt, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o dacie przywrócenia lub wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca przedłoży do Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz protokół z czynności odbiorowych, podpisany i zatwierdzony przez przedstawicieli organu zarządzającego ruchem oraz Powiatowej Policji),
6) innych prac towarzyszących wykonaniu niniejszego zadania.
3. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:
1) dokumentacji projektowych wraz z załącznikami,
2) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) przedmiarów robót wraz z kosztorysami zerowymi (UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe. Zakres prac do wykonania określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi. Przedmiary robót / kosztorysy zerowe ma charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego w oparciu o dokumentacje projektowe i zalecaną wizję w terenie).
4. W przypadku rezygnacji z któregokolwiek elementu uwzględnionego w dokumentacjach projektowych kwota ulegnie zmniejszeniu.
5. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych, roboty polegające na wykonaniu robot elektrycznych. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
6. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z terenem objętym zamówieniem a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy kosztorysów ofertowych (lub kosztorysu ofertowego) opracowanych metodą kalkulacji szczegółowej w wersji papierowej oraz elektronicznej (ATH) na bazie których została skalkulowania cena oferty.
8. Zamówienie w zakresie wszystkich części jest współfinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadań powiatowych i gminnych mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych.
9. Pozostałe wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia zostały określone w rozdziale III SWZ.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
1. Zamówienie w zakresie CZĘŚCI 3 – polega w szczególności na przebudowie nawierzchni skrzyżowania ulic 3 Maja i Sikorskiego w Rawiczu na skrzyżowanie wyniesione wraz z lokalizacją nowego przejścia dla pieszych i doświetleniem tego przejścia, w celu poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu. W rejonie przejścia dla pieszych chodnik powinien mieć szerokość min. 2 m.
W ramach prawidłowego ukształtowania wysokościowego nawierzchni dojścia do przejścia dla pieszych należy zastosować rampy krawężnikowe oraz system fakturowych oznaczeń nawierzchni: pasów prowadzących, pól uwagi, pasów ostrzegawczych. Zakres opracowania obejmuje również regulację pionową urządzeń infrastruktury podziemnej.
Zakres robót do wykonania:
1) Rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno – bitumicznych i podbudowy
2) rozebranie nawierzchni z kostki brukowej betonowej oraz krawężników betonowych,
3) demontaż studzienek ściekowych,
4) regulacja pionowa urządzeń infrastruktury podziemnej,
5) wykonanie nowej nawierzchni skrzyżowania wyniesionego oraz chodników z kostki brukowej betonowej (płyt betonowych) wraz z systemem fakturowych oznaczeń nawierzchni,
6) ułożenie nowych krawężników betonowych i obrzeży granitowych,
7) wykonanie nowych wpustów ulicznych,
8) wykonanie doświetlenia przejścia dla pieszych,
9) wprowadzenie stałej organizacji ruchu – wykonanie m. in. nowego oznakowania poziomego w technologii grubowarstwowej, oznakowania pionowego.
2. Poza robotami budowlanymi wyszczególnionymi powyżej w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie również do:
1) dla CZĘŚCI 3 – wykonania pomiarów geodezyjnych wraz z inwentaryzacją powykonawczą i tabelą pomiarów powykonawczych, które powinny zawierać:
a) długości: drogi, chodników, krawężników, obrzeży,
b) powierzchnię: jezdni, chodników,
c) długości przykanalików wraz ze wskazaniem średnicy,
d) liczbę: wpustów.
2) Zapewnienia nadzoru archeologicznego, którego koszty poniesie Wykonawca oraz uzyskania wszelkich formalnych dokumentów zgodnie z pozwoleniami Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Lesznie z dnia 21.10.2021 roku nr Le.WN.5142.5217.2.2021
3) kostka brukowa betonowa oraz znaki pionowe wraz ze słupkami w formie nadającej się do ponownego wbudowania, montażu należy przekazać do Zamawiającego w miejsce przez niego wskazane,
4) opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu (wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień). Kompletny projekt należy przedłożyć w Urzędzie Miejskim Gminy Rawicz,
5) wprowadzenia tymczasowej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania oraz poinformowania mieszkańców o planowanych pracach i utrudnieniach w ruchu (co najmniej na 7 dni przed zamontowaniem oznakowania pionowego dotyczącego zabezpieczenia robót, w oparciu o zatwierdzony projekt tymczasowej organizacji ruchu, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o rozpoczęciu robót podając datę ustawienia oznakowania oraz datę wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca sporządzi protokół z czynności odbiorowych),
6) wprowadzenie stałej organizacji ruchu poprzez ustawienie odpowiedniego oznakowania (co najmniej na 7 dni przed wprowadzeniem stałej organizacji ruchu, w oparciu o zatwierdzony projekt, należy powiadomić organ zarządzający ruchem, zarządcę drogi oraz właściwego Komendanta Policji o dacie przywrócenia lub wprowadzenia stałej organizacji ruchu na drodze - Wykonawca przedłoży do Urzędu Miejskiego Gminy Rawicz protokół z czynności odbiorowych, podpisany i zatwierdzony przez przedstawicieli organu zarządzającego ruchem oraz Powiatowej Policji),
7) innych prac towarzyszących wykonaniu niniejszego zadania.
3. Szczegółowy zakres zamówienia, stanowiący opis przedmiotu zamówienia określony został za pomocą:
1) dokumentacji projektowych wraz z załącznikami,
2) specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) przedmiarów robót wraz z kosztorysami zerowymi (UWAGA: Rozliczenie ryczałtowe. Zakres prac do wykonania określają załączone przedmiary wraz z kosztorysami zerowymi. Przedmiary robót / kosztorysy zerowe ma charakter orientacyjny – stanowią jedynie dokumenty pomocnicze w celu ustalenia ceny ofertowej. Wykonawca sam dokona oceny ostatecznego oparciu o dokumentacje projektowe i zalecaną wizję w terenie).
4. W przypadku rezygnacji z któregokolwiek elementu uwzględnionego w dokumentacjach projektowych kwota ulegnie zmniejszeniu.
5. Stosownie do art. 95 ust. 1 i 2 oraz art. 438 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie stosunku pracy osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego rodzaje podanych niżej czynności związanych z realizacją zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy: roboty polegające na wykonaniu robót nawierzchniowych, roboty polegające na wykonaniu robot elektrycznych. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli określono w rozdziale III SWZ i projekcie umowy.
6. Zaleca się, aby Wykonawca przed sporządzeniem oferty dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z terenem objętym zamówieniem a także zdobył na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz podpisania umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi Wykonawca.
7. Wybrany Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu w terminie 5 dni od dnia zawarcia umowy kosztorysów ofertowych (lub kosztorysu ofertowego) opracowanych metodą kalkulacji szczegółowej w wersji papierowej oraz elektronicznej (ATH) na bazie których została skalkulowania cena oferty.
8. Zamówienie w zakresie wszystkich części jest współfinansowane z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg zadań powiatowych i gminnych mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych.
9. Pozostałe wymagania w zakresie przedmiotu zamówienia zostały określone w rozdziale III SWZ.
45000000-7 - Roboty budowlane
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
45316213-1 - Instalowanie oznakowania drogowego
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 10
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
Producent mebli
Wolsztyn, Poznań, Zielona Góra (wielkopolskie)
Produkcja oraz montaż altan ogrodowych,domków narzędziowych,zabaw ow
(wielkopolskie)
INSTALACJE KLIMATYZACYJNE, POMPY CIEPŁA, WOD-KAN, MONTAŻ, SERWISY
Poznań (wielkopolskie)
ALVERA
Poznań (wielkopolskie)
Herarchitecture.pl Profesjonalne Biuro Architektoniczne
Poznań (wielkopolskie)
Wycinka drzew Poznań i okolice
(wielkopolskie)
Profesjonalna kora sosnowa i zrębki dekoracyjne KupKore.pl
Odolanów (wielkopolskie)
Elektryk, elektryk turek, usługi elektryczne, elektryk konin
Turek (wielkopolskie)
Projektowanie wnętrz, aranżacja, home staging
Poznań (wielkopolskie)