III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną:DLA ZADANIA A:- nie mniejszą niż 300 000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.DLA ZADANIA B,C,D:- nie mniejszą niż 100 000,00 zł lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Za minimalny poziom zdolności uznane zostanie, wykazanie przez Wykonawcę, że:1. nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wykonał w sposób należyty, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończył:DLA ZADANIA A:- min. 1 robotę budowlaną o wartości min. 150.000,00 zł brutto każda obejmująca swoim zakresem roboty polegające na zabudowie lub montażu dostarczonych przez Wykonawcę urządzeń zabawowych - min 1 robotę budowlaną o wartości min. 150.000,00 zł brutto obejmującą swoim zakresem budowę boiska.Zamawiający dopuszcza potwierdzenie realizacji zakresu jak wyżej w ramach jednej roboty budowlanej pod warunkiem, że wykazane zostanie spełnienie warunku odnośnie wymaganego przedmiotu i poszczególnych wartości.DLA ZADANIA B,C,D:- 1 robotę budowlaną o wartości min. 100.000,00 zł brutto obejmującą swoim zakresem prace polegające na zabudowie lub montażu dostarczonych przez Wykonawcę urządzeń zabawowych.2. skieruje do realizacji zamówienia publicznego osoby, w szczególności odpowiedzialne za kierowanie robotami budowlanymi tj.:- minimum 1 osobę wyznaczoną do pełnienia funkcji Kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z ustawą Prawo Budowlane ( Dz.U. z 2019r. poz. 1186 z póżn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów Prawa Budowlanego oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016 r. poz. 65).W przypadku złożenia oferty na więcej niż jedno zadanie, Zamawiający dopuszcza, aby był jeden Kierownik budowy na wszystkie zadania.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
W celu potwierdzenia przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona braku podstaw wykluczenia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 5 dni, następujących oświadczeń i dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia: 1. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;2. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;3. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 5 dni, następujących oświadczeń i dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia: 1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty- wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.3. dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego w pkt. 8.2.2. SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia przez wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający wezwie do złożenia w terminie 5 dni, następujących oświadczeń i dokumentów aktualnych na dzień ich złożenia:Zadanie A: „Budowa strefy aktywności przy ul. Rudnej i Rodzinnej” Celem potwierdzenia jakości oferowanej nawierzchni poliuretanowej:1. atestu higienicznego PZH dla nawierzchni lub dokumentu równoważnego2. aktualnego badania ekologicznego na zgodność z DIN V 18035- 6:2013, wydanego przez akredytowane przez właściwy podmiot, potwierdzające wymagane parametry w w/w zakresie zawartości metali ciężkich 3. autoryzacji producenta nawierzchni wystawionej w oryginale dla wykonawcy na realizowaną inwestycję wraz z potwierdzeniem gwarancji udzielonej przez producenta na tę nawierzchnię4. aktualnej kompletnej aprobaty technicznej ITB lub rekomendacji technicznej ITB lub dokument równoważny, potwierdzający wszystkie parametry techniczne oferowanej nawierzchni wymagane przez Zamawiającego5. aktualnego certyfikatu właściwego podmiotu dla oferowanej nawierzchni6. karty technicznej nawierzchni potwierdzonej przez producenta systemu7. próbki nawierzchni z metryczką producentaDla wszystkich urządzeń zabawowych:1. kart technicznych producentów urządzeń zabawowych zawierające wymiary urządzeń i zastosowane materiały;2. stosownych certyfikaty zgodności z normą PN-EN 1176 dla urządzeń zabawowych, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.Dla wszystkich nawierzchni bezpiecznych z gumowych mat przerostowych 1. kart technicznych producentów;2. stosownych certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1177, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą;3. atestu higienicznego, wydany przez NIZP-PZH lub przez Zakład Toksykologii Środowiska Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego lub przez inną akredytowaną lub upoważnioną przez Ministerstwo Zdrowia jednostkę certyfikującą.Wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe oraz nawierzchnie bezpieczne z gumowych mat przerostowych muszą posiadać w/w dokumenty. Ponadto wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe muszą być oznakowane tabliczkami znamionowymi zawierającymi: nazwy producenta, datę produkcji, numer katalogowy lub nazwy urządzenia oraz numer normy, zgodnie z którą wyprodukowano urządzenie.Zadanie B: „Remont, modernizacja i doposażenie placu zabaw przy ul. Sportowej 16” Dla wszystkich urządzeń zabawowych:1. kart technicznych producentów urządzeń zabawowych zawierające wymiary urządzeń i zastosowane materiały;2. stosownch certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1176 dla urządzeń zabawowych, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.Dla wszystkich nawierzchni bezpiecznych z gumowych mat przerostowych: 1. kart technicznych producentów;2. stosownych certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1177, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą;3. atestu higienicznego, wydanego przez NIZP-PZH lub przez Zakład Toksykologii Środowiska Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego lub przez inną akredytowaną lub upoważnioną przez Ministerstwo Zdrowia jednostkę certyfikującą.Dla dostarczonego piasku:1. atestu PZH.Wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe oraz nawierzchnie bezpieczne z gumowych mat przerostowych muszą posiadać w/w dokumenty. Ponadto wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe muszą być oznakowane tabliczkami znamionowymi zawierającymi: nazwy producenta, datę produkcji, numer katalogowy lub nazwy urządzenia oraz numer normy, zgodnie z którą wyprodukowano urządzenie.Zadanie C: „Remont, modernizacja i doposażenie placu zabaw przy ul. Hetmańskiej”Dla wszystkich urządzeń zabawowych:1. kart technicznych producentów urządzeń zabawowych zawierające wymiary urządzeń i zastosowane materiały;2. stosownch certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1176 dla urządzeń zabawowych, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.Dla wszystkich nawierzchni bezpiecznych z gumowych mat przerostowych: 1. kart technicznych producentów;2. stosownych certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1177, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą;3. atestu higienicznego, wydanego przez NIZP-PZH lub przez Zakład Toksykologii Środowiska Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego lub przez inną akredytowaną lub upoważnioną przez Ministerstwo Zdrowia jednostkę certyfikującą.Wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe oraz nawierzchnie bezpieczne z gumowych mat przerostowych muszą posiadać w/w dokumenty. Ponadto wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe muszą być oznakowane tabliczkami znamionowymi zawierającymi: nazwy producenta, datę produkcji, numer katalogowy lub nazwy urządzenia oraz numer normy, zgodnie z którą wyprodukowano urządzenie.Zadanie D: „Budowa placu zabaw przy ul. Ordona”Dla wszystkich urządzeń zabawowych:1. kart technicznych producentów urządzeń zabawowych zawierające wymiary urządzeń i zastosowane materiały;2. stosownch certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1176 dla urządzeń zabawowych, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.Dla wszystkich nawierzchni bezpiecznych z gumowych mat przerostowych: 1. kart technicznych producentów;2. stosownych certyfikatów zgodności z normą PN-EN 1177, wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą;3. atestu higienicznego, wydanego przez NIZP-PZH lub przez Zakład Toksykologii Środowiska Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego lub przez inną akredytowaną lub upoważnioną przez Ministerstwo Zdrowia jednostkę certyfikującą.Wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe oraz nawierzchnie bezpieczne z gumowych mat przerostowych muszą posiadać w/w dokumenty. Ponadto wszystkie zamontowane urządzenia zabawowe muszą być oznakowane tabliczkami znamionowymi zawierającymi: nazwy producenta, datę produkcji, numer katalogowy lub nazwy urządzenia oraz numer normy, zgodnie z którą wyprodukowano urządzenie.Uwaga: Wykonawca, który z przyczyn niezależnych od niego, nie ma możliwości uzyskania dokumentów, o których mowa powyżej, może złożyć inne dokumenty dotyczące odpowiednio zapewnienia jakości lub środków zarządzania środowiskowego, potwierdzające stosowanie przez wykonawcę środków zapewnienia jakości zgodnych z wymaganymi normami zapewniania jakości lub środków zarządzania środowiskowego równoważnych środkom wymaganym na mocy mającego zastosowanie systemu lub norm zarządzania środowiskowego.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
Ponadto do oferty należy załączyć:1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1do SIWZ (wskazana data podpisania).2. Kosztorys/y ofertowy/e umożliwiające wystawienie dowodów OT w ewidencji środków trwałych.3.Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 4. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, treści których musi wynikać w szczególności:-zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,-sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,-zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,-czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.5. Potwierdzenie wniesienia wadium.6.Zestawienie materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (o ile Wykonawca zastosuje materiały równoważne).7.W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.