Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wykonanie przebudowy Punktu Obsługi wraz z wydzieleniem drogi przeciwpożarowej w budynku Delegatury POW NFZ w Słupsku, ul. Poniatowskiego 4
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowy Fundusz Zdrowia Pomorski Oddział Wojewódzki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01581798500143
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marynarki Polskiej 148
1.5.2.) Miejscowość: Gdańsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 80-865
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL633 - Trójmiejski
1.5.7.) Numer telefonu: 587512772
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@nfz-gdansk.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.nfz-gdansk.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - Narodowy Fundusz Zdrowia
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie przebudowy Punktu Obsługi wraz z wydzieleniem drogi przeciwpożarowej w budynku Delegatury POW NFZ w Słupsku, ul. Poniatowskiego 4
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9d973e9c-4dfe-11ed-9171-f6b7c7d59353
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00395400
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00191237/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa Punktu Obsługi oraz wydzielenie drogi pożarowej w siedzibie Delegatury Słupsk
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://nfz-gdansk.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej
https://nfz-gdansk.ezamawiajacy.pl (dalej jako "Platforma Zakupowa" lub „System”). Wejście na platformę poprzez link: https://nfz-gdansk.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zakupowej. Informacje w
zakresie wymagań technicznych i organizacyjnych związanych z wykorzystaniem Platformy znajdują się w zakładce Regulacje i
procedury procesu zakupowego(Instrukcja wykonawców – plik w formacie pdf). Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych,
oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w
sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać Zamawiający od
Wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych przez NFZ w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego znajduje się w rozdziale XIX SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WAG-Z.261.10.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Punktu Obsługi wraz z wydzieleniem drogi przeciwpożarowej w budynku Delegatury POW NFZ w Słupsku, ul. Poniatowskiego 4 zgodnie z pozwoleniem na budowę, zatwierdzonym projektem budowlanym (Załącznik nr 12 do SWZ) oraz projektem zamiennym wraz z rysunkami ze zmianami nieistotnymi (Załącznik nr 13 do SWZ), przedmiarem robót (Załącznik nr 11 do SWZ) i specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (Załącznik nr 10 do SWZ).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawca wykaże, że wykonał, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej 1 (jedną) robotę budowlaną (zakończoną), polegającą na wykonaniu prac budowlanych wiązanych z wydzieleniem pożarowym i oddymianiem klatek schodowych
wraz z towarzyszącymi robotami budowlanymi w zakresie prac wyburzeniowych, rozbiórkowych, murarskich i malarskich, wodno-kanalizacyjnych, sanitarnych i elektrycznych o łącznej wartości nie mniejszej niż 200 000,00 złotych brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
Przez jedną robotę budowlaną należy rozumieć robotę budowlaną świadczoną
na rzecz jednego Zleceniodawcy na podstawie jednej umowy. Zamawiający nie dopuszcza łączenia w celu spełnienia powyższego warunku robót budowlanych o wartości mniejszej niż wymagana.
- Wykonawca wykaże, że dysponuje:
a) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy o uprawnieniach
budowlanych bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,
c) jedną osobą, która będzie pełnić funkcję kierownika robót do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji sanitarnych.
Wskazane osoby muszą posiadać aktualne zaświadczenie o przynależności do IIB (Izba Inżynierów Budownictwa) ważne w okresie trwania przedmiotu zamówienia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca składa:
a) w zw. z § 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23
grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych
dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz.U. z 2020 r. poz. 2415), oświadczenie o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale VI ust. 1 w zakresie podstaw
wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego, zgodnie
z Załącznikiem nr 6 SWZ.
b) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 109 ust 1. pkt 4 ustawy Pzp.
Dokument ten powinien być sporządzony nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca składa:
a) wykaz robót budowlanych (Załącznik nr 8) wykonanych nie wcześniej niż
w okresie ostatnich pięciu (5) lat przed upływem terminu składania ofert - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (roboty budowlane zgodne z wymogami opisanymi w pkt V pkt 1 ppkt 2 lit. d SWZ),
b) dowody określające, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie,
w szczególności informacji o tym, czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.
c) wykaz osób (Załącznik nr 9) skierowanych przez Wykonawcę do realizacji
zamówienia, a w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował osobami, które będą pełnić funkcje zgodne z wymogami opisanymi w pkt V pkt 1 ppkt 2 lit. d SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją techniczną w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego
z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 niniejszej umowy.
2. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów niezbędnych do realizacji umowy pod warunkiem, że będą to zmiany korzystne dla Zamawiającego oraz:
a) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów lub
b) wynikają z konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych, niż wskazane w przedmiarze robót i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót w sytuacji, gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy, czego
Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie mógł przewidzieć zawierając niniejszą umowę lub
c) wynikają z wykonania robót zamiennych w stosunku do rozwiązań przewidzianych w dokumentacji technicznej, skutkujących zwiększeniem bezpieczeństwa, podniesieniem funkcjonalności i efektywności rozwiązań projektowych, jeżeli rozwiązania zamienne odstępują w sposób istotny od dokumentacji technicznej.
3. Zmiany, o których mowa, muszą być każdorazowo zatwierdzone przez Zamawiającego i w porozumieniu z Inspektorem Nadzoru.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w przypadku zmian w ustawie Prawo budowlane i rozporządzeniach wykonawczych, ustawach i rozporządzeniach (mających wpływ na przedmiot zamówienia), które nastąpiły po dniu podpisania umowy.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadkach określonych w art. 455 ust. 1 pkt 2) – 4) i ust. 2 ustawy Pzp oraz przewiduje, zgodnie z art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, możliwość zmiany postanowień umowy, określając następujący rodzaj i zakres oraz warunki zmian
postanowień umowy w przypadku terminu realizacji przedmiotu umowy:
1) zaistnienia obiektywnych przeszkód technicznych lub innych okoliczności i zdarzeń uniemożliwiających realizację umowy w wyznaczonym terminie, na które Strony nie miały wpływu i których nie mogły przewidzieć w chwili zawierania umowy - termin wykonania przedmiotu umowy zostanie przedłużony o czas trwania okoliczności uniemożliwiających wykonywanie przedmiotu umowy, o których mowa powyżej, nie dłużej niż do 20-01-2023,
2) w przypadku niemożności wykonywania przedmiotu umowy w razie zaistnienia okoliczności nadzwyczajnych (np. działań wojennych, aktów terroryzmu) lub zaistnieniem/istnieniem epidemii/pandemii, czy klęski żywiołowej, termin wykonania przedmiotu umowy przedłużony zostanie o czas trwania okoliczności uniemożliwiających wykonanie przedmiotu, o których mowa powyżej, nie dłużej niż do 20-01-2023,
6. Wszelkie zmiany i uzupełnienia do umowy mogą być dokonane za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie pod rygorem nieważności.
7. Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w przypadku zmiany Stron na zasadach kodeksu spółek handlowych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-02 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma Zakupowa Zamawiającego
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-02 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-01
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2022 r. poz. 835).