Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wyko. dok. Projektowej pn.: „Rozbudowa DP nr 3511S od skrzyżowania z DK nr 45 w miejscowości Krzyżanowice oraz przebudowa DP nr 3507S od skrzyżowania z DK 45 w Tworkowie do DP 3511S” – etap 2
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: POWIAT RACIBORSKI
1.3.) Oddział zamawiającego: Powiat Raciborski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255111
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Stefana Okrzei 4
1.5.2.) Miejscowość: Racibórz
1.5.3.) Kod pocztowy: 47-400
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL227 - Rybnicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 4597385
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@powiatraciborski.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiatraciborski.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Administracja samorządowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wyko. dok. Projektowej pn.: „Rozbudowa DP nr 3511S od skrzyżowania z DK nr 45 w miejscowości Krzyżanowice oraz przebudowa DP nr 3507S od skrzyżowania z DK 45 w Tworkowie do DP 3511S” – etap 2
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7daf84b8-a35e-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00038601
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002426/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Rozbudowa drogi powiatowej nr 3511S od skrzyżowania z DK nr 45 w miejscowości Krzyżanowice do granicy państwa oraz przebudowa drogi powiatowej nr 3507S od skrzyżowania z DK 45 w Tworkowie do DP 3511S
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.powiatraciborski.pl / https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym składanie ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między zamawiającym, a wykonawcą, z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2019 r. poz. 123 i 730).2) Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt1. Ofertę, a także oświadczenie o jakim mowa w pkt 7 SWZ składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.3)Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje Wykonawcy przekazują droga elektroniczną za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP postępowania)4) Komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert i wniosków) może również odbywać się za pomocą poczty elektronicznej, email: przetargi@powiatraciborski.pl5) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy:„Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”6) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).7) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 8) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. 9) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. 10) W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Starosta Raciborski z siedzibą w Raciborzu, Plac Stefana Okrzei 4, e-mail: starosta@powiatraciborski.pl. 2. W sprawach związanych z Państwa danymi osobowymi proszę kontaktować się z wyznaczonym przez Administratora, Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@powiatraciborski.pl.3. W Starostwie Powiatowym w Raciborzu, Państwa dane osobowe przetwarzane będą w procesie: "ZAMÓWIENIA PUBLICZNE", w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.4. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest wypełnienie obowiązku wynikającego z przepisu prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) tj. ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”.5. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępnio-na zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.6. Odbiorcy danych osobowych zostaną zobowiązani do zachowania poufności w procesie ich przetwarzania. 7. Państwa dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.8. Obowiązek podania przez Państwo danych osobowych jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp związanym z udziałem w postępowaniu o udziele-nie zamówienia publicznego.9. Mają Państwo:a) prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (art. 15 RODO);b) prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (art. 16 RODO) *;c) prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówie-nia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RO-DO **;d) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Da-nych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarza-nie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.10. Nie przysługuje Państwu:a) prawo do usunięcia danych osobowych (w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RO-DO);b) prawo do przenoszenia danych osobowych (w związku z art. 20 RODO);c) prawo sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO, wobec przetwarzania danych osobo-wych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest wyko-nywanie obowiązku prawnego. 11. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.______________________* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OR.VII.272.3.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiot umowy polega na opracowaniu dokumentacji projektowej dla dróg jednojezdniowych dwupasowych, klasy Z o kategorii ruchu KR3, w szczególności:1) Rozbudowy drogi powiatowej nr 3511S od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 w miejscowości Krzyżanowice do granicy państwa (długość odcinka wynosi 4 255 m), dalej zwaną „rozbudową”,2) Przebudowy drogi powiatowej nr 3507S od końca obszaru zabudowanego w Tworkowie do DP 3511S (długość odcinka wynosi ok. 1 650 m), dalej zwaną „przebudową”.3.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:1) wykonanie niezbędnej inwentaryzacji,2) pozyskanie wykazu właścicieli działek, 3) wykonanie badań geotechnicznych oraz opracowanie sprawozdania z tych badań,4) wykonanie projektu budowlano – wykonawczego w branży drogowej uwzględniający odwodnienie (wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w przypadkach gdy jej opracowanie jest wymagane zgodnie z przepisami), z podziałem na rozbudowę i przebudowę, 5) wykonanie projektu budowlano – wykonawczego w branży elektrycznej (wraz z informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w przypadkach gdy jej opracowanie jest wymagane zgodnie z przepisami) dla rozbudowy, 6) wykonanie przedmiarów robót do poszczególnych branż, z podziałem na rozbudowę i przebudowę, 7) wykonanie kosztorysów inwestorskich dla poszczególnych branż, z podziałem na rozbudowę i przebudowę, 8) opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót z podziałem na branże,9) wykonanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót i jego uzgodnienie, z podziałem na rozbudowę i przebudowę, 10) wykonanie projektu docelowej organizacji ruchu i jego uzgodnienie, z podziałem na rozbudowę i przebudowę, 11) przygotowanie danych i informacji do wniosku zgłoszenia wodnoprawnego składanego przez Zamawiającego,12) uzyskanie wszelkich pozostałych uzgodnień, opinii i zgód wymaganych przepisami, (w tym decyzja w sprawie: oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia) koniecznych do uzyskanie zezwolenia na realizację robót budowlanych (pozwolenie na budowę, zgłoszenie robót) od organu administracji architektoniczno-budowlanej, 3.3. Zakres rzeczowy w dokumentacji projektowej dla rozbudowy należy przyjąć na podstawie projektu koncepcyjnego pn. „Rozbudowa drogi powiatowej nr 3511S od skrzyżowania z drogą krajową nr 45 w miejscowości Krzyżanowice do granicy państwa”, zwanym dalej „projektem koncepcyjnym”, stanowiącym załącznik do niniejszego zamówienia, obejmuje on głównie:1) poszerzenie i wymianę nawierzchni jezdni z wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni lub wymianę części konstrukcji jezdni - technologię oraz zakres prac należy przyjąć na podstawie wyników badań geotechnicznych (wykonywanych w zależności od potrzeb, min. 10 otworów na głębokość 3 m, rozmieszczonych max co 500 m),2) przebudowę, wykonanie chodników, ścieżki rowerowej, zjazdów, poboczy, 3) przebudowę skrzyżowania DP 3511S z DP 3507S wraz z zabudową oświetlenia oraz skrzyżowań z drogami gminnymi, 4) zmianę lokalizacji przystanków autobusowych w Krzyżanowicach oraz zlokalizowanie przystanku autobusowego przy boisku sportowym w Owsiszczach,5) utwardzenie nawierzchni terenu kostką brukową przy boisku sportowym w Owsiszczach,6) wykonanie ścian oporowych i profilowanie skarp, 7) doświetlenie przejść dla pieszych,8) przebudowę urządzeń odwaniających, odtworzenie rowów i przepustów, wymianę, uzupełnienie elementów kanalizacji deszczowej,9) przeniesienie kolidujących elementów infrastruktury technicznej,10) wykończenie przyległych w pasie drogowym terenów zielonych,11) wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu: dotyczących zarządzania prędkością, barier energochłonnych, oznakowania pionowego i poziomego, wraz z następującymi zmianami i uzupełnieniami:12) ścieżkę rowerową o nawierzchni asfaltowej od rejonu skrzyżowania z ul. Ogrodową w Krzyżanowicach do boiska sportowego w Owsiszczach prowadzić po stronie prawej w pasie drogowym, ścieżkę oddzielić od jezdni krawężnikiem, 13) w związku z budową ścieżki rowerowej:a) wykonać niezbędną przebudowę urządzeń odwadniających i wymiany przepustów pod zjazdami, b) skorygować odwodnienie jedni przy połączeniu ze ścieżka rowerową, c) wykonać niezbędne nasypy oraz wyprofilować skarpy wraz z ich umocnieniem, d) wykonać peron przystanku autobusowego po stronie prawej w rejonie skrzyżowania z ul. Główną prowadzącą do Nowej Wioski,14) doprowadzić sieć energetyczną z rejonu Osiedla Wydale do skrzyżowania DP3511S z DP 3507S, zabudować skrzynkę rozdzielczą i doprowadzić z niej zasilania do słupów oświetleniowym na tym skrzyżowaniu. 3.4. Zakres rzeczowy do ujęcia w dokumentacji projektowej dla przebudowy obejmuje głównie: 1) poszerzenie i wymianę nawierzchni jezdni z wzmocnieniem konstrukcji nawierzchni lub wymianę części konstrukcji jezdni - technologię oraz zakres prac należy przyjąć na podstawie wyników badań geotechnicznych (wykonywanych w zależności od potrzeb, min. 4 otworów na głębokość 3 m, rozmieszczonych max co 500 m),2) przebudowę zjazdów, poboczy,3) przebudowę skrzyżowań z drogami gminnymi, 4) odtworzenie rowów i przepustów, wymianę, uzupełnienie elementów odwodnienia, 5) przeniesienie kolidujących elementów infrastruktury technicznej,6) wykończenie przyległych w pasie drogowym terenów zielonych,7) wykonanie oznakowania pionowego i poziomego. 3.5. Zamawiający do 5 dni od daty podpisania umowy, dostarczy Wykonawcy mapy zasadnicze do celów projektowych, niezbędne do opracowania dokumentacji projektowej.3.6. Zamawiający informuje, iż jest w posiadaniu projektu koncepcyjnego dla rozbudowy również w wersji papierowej i wersji elektronicznej w pliku dwg, które udostępni Wykonawcy. 4. Pozostałe warunki realizacji zamówienia określone zostały we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do niniejszego zamówienia.Pozostałe wymagania określono we wzorze umowy, stanowiącym zał. nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71000000-8 - Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 190 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ofertą najkorzystniejszą zostanie wybrana ta oferta, która otrzyma najwyższą ilość punktów w kryterium cena oraz termin.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4