Remont elewacji frontowej budynku mieszkalnego przy ul. Mazowieckiej 15 w Bydgos

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Remont elewacji frontowej budynku mieszkalnego przy ul. Mazowieckiej 15 w Bydgoszczy
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBydgoszcz
  • WojewództwoKujawsko-pomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2021-05-12
  • ZamawiającyADMINISTRACJA DOMÓW MIEJSKICH "ADM" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
  • Data publikacji ogłoszenia2021-04-22
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00038600
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont elewacji frontowej budynku mieszkalnego przy ul. Mazowieckiej 15 w Bydgoszczy

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: ADMINISTRACJA DOMÓW MIEJSKICH "ADM" SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 090458507

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Jana i Jędrzeja Śniadeckich 1

1.5.2.) Miejscowość: Bydgoszcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 85-011

1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL613 - Bydgosko-toruński

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@adm.com.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: adm.com.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

spółka prawa handlowego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

zarządzanie i administrowanie nieruchomościami

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Remont elewacji frontowej budynku mieszkalnego przy ul. Mazowieckiej 15 w Bydgoszczy

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c6d52552-a35f-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00038600

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/adm_bydgoszcz

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/adm_bydgoszcz

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej zapośrednictwemplatformazakupowa.pl pod adresem https://platformazakupowa.pl/pn/adm_bydgoszcz2.W celuskrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania preferuje się, aby komunikacjamiędzyzamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomieniaorazinformacje, przekazywane były za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza„Wyślijwiadomość do zamawiającego”.3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków,zawiadomieńoraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem platformazakupowa.plpoprzezkliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do zamawiającego” po których pojawi się komunikat,żewiadomość została wysłana do zamawiającego.4. W sytuacjach awaryjnych np. wprzypadkuniedziałania platformy zakupowej https://platformazakupowa.pl/pn/adm_bydgoszczZamawiający możerównież komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej naadres e-mail:zamowieniapubliczne@adm.com.pl , z tym zastrzeżeniem, że Ofertę (w szczególnościFormularzOferty) Wykonawca może złożyć wyłącznie za pośrednictwem platformy zakupowej.5.Zamawiającybędzie przekazywał wykonawcom informacje za pośrednictwem platformazakupowa.pl.Informacjedotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarciaofertZamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji „Komunikaty”. Korespondencja, którejzgodniez obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywanazapośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy.6. Wykonawca jakopodmiotprofesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednionaplatformazakupowa.pl przesłanych przez zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulecawariilub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.7. Zamawiający, zgodnie z § 11 ust.2RozporządzeniaPrezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania iprzekazywaniainformacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środkówkomunikacjielektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursiezamieszczawymagania dotyczące specyfikacji połączenia, formatu przesyłanych danych orazszyfrowania ioznaczania czasu przekazania i odbioru danych za pośrednictwem platformazakupowa.pltj.: 1) stałydostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, 2)komputer klasyPC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ lub jegonowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux,lub ichnowsze wersje, 3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., 4) włączona obsługa JavaScript, 5) zainstalowany program AdobeAcrobatReader lub inny obsługujący format plików .pdf, 6) platformazakupowa.pl działa wedługstandarduprzyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8, 7) oznaczenie czasu odbioru danychprzezplatformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasulokalnegoserwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.8. Oferta oraz przedmiotoweśrodkidowodowe (jeżeli były wymagane) składane elektronicznie muszą zostać podpisaneelektronicznymkwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. W procesieskładaniaoferty, w tym przedmiotowych środków dowodowych na platformie, kwalifikowany podpiselektronicznylub podpis zaufany lub podpis osobisty Wykonawca składa bezpośrednio na dokumencie,którynastępnie przesyła do systemu.Dalsze informacje dotyczące obowiązku informacyjnegozamieszczonesą w rozdziale XIII i XIV SWZ.

3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w rozdziale II SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w rozdziale II SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 11/PA/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych obejmujących remont elewacjifrontowej w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Mazowieckiej 15 w Bydgoszczy(działka nr 66, obręb 111). Roboty należy zrealizować zgodnie z załączonym projektembudowlanym z dnia 30 października 2020 roku sporządzonym przez firmę Pracownia ProjektowaINGRAF ARCHITEKCI, decyzją RDOŚ z dnia 28.08.2020r. oraz załączoną specyfikacjątechnicznego wykonania i odbioru robót budowlanych.UWAGA:* realizacja robót powinnaodbywać się pod nadzorem i w uzgodnieniu z uprawnionym ornitologiem (p. Rafał Kaźmierski).Wszelkie opinie i uzgodnienia w ww. sprawie wymagają udokumentowania w formie pisemnej.* zakres zamówienia obejmuje również wykonanie przyrodniczych zadań kompensacyjnychpolegających na zamontowaniu jednej skrzynki lęgowej dla kawek typu D. Dokładną lokalizacjęskrzynki należy uzgodnić ze specjalistą ornitologiem .

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45262521-9 - Roboty murarskie w zakresie fasad

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45321000-3 - Izolacja cieplna

45410000-4 - Tynkowanie

45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie

45421130-4 - Instalowanie drzwi i okien

45442100-8 - Roboty malarskie

45442110-1 - Malowanie budynków

45442190-5 - Usuwanie warstwy malarskiej

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 90 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: termin gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej: a) Zamawiający uzna, że wykonawcaspełnia warunek w zakresie doświadczenia, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przedupływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tymokresie – wykonał co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą remont elewacji lubdocieplenie/termomodernizację elewacji na kwotę nie mniejszą niż 100.000 zł brutto (słownie: stotysięcy złotych) b) Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący osóbskierowanych do realizacji zamówienia, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą,która pełnić będzie funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia budowlane wykonawce wspecjalności konstrukcyjno-budowlanej U W A G A :* osoby wskazane przez Wykonawcę napotwierdzenie spełniania warunku określonego w pkt.6.2.2., powinny posiadać ww. uprawnieniabudowlane, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2019r. poz.1186 z dnia 26.06.2019 r., ze zmianami) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji iRozwoju z dnia 29 kwietnia 2019r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywaniasamodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831) lubodpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów prawa.* w przypadku wykonawców (osób) zagranicznych dopuszczasię kwalifikacje równoważne do ww., zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych wart.12a ustawy Prawo budowlane.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.125 ust.1uPZP w zakresie podstaw wykluczenia wskazanych przez Zamawiającego, czyli art.108 ust.1 orazart.109 ust.1 pkt 4 uPZP. Wzór oświadczenia zostanie przesłany Wykonawcy wraz z wezwaniem dojego złożenia na podstawie art.274 ust.1 ustawy PZP.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresieostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, porównywalnych zrobotami budowlanymi stanowiącymi przedmiot zamówienia, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości,daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniemdowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególnościinformacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowoukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzoneprzez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionejprzyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inneodpowiednie dokumenty. Wzór wykazu zostanie przesłany Wykonawcy wraz z wezwaniem do jegozłożenia na podstawie art.274 ust.1 ustawy PZP.UWAGA: jeżeli w dokumentach składanych w celupotwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty będą wyrażane w walucie obcej,kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych,ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (tabela A kursów średnich walut obcych) w dniuzamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.b) wykaz osób, skierowanych przezWykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ichkwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonaniazamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją opodstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu zostanie przesłany Wykonawcy wraz zwezwaniem do jego złożenia na podstawie art.274 ust.1 ustawy PZP.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Oferta oraz pozostałe dokumenty, dla których Zamawiający określił wzory w formiezałączników,winny być sporządzone zgodnie z tymi wzorami, co do treści oraz formy, w tymopisu kolumn iwierszy. Ofertę składa się na Formularzu Ofertowym wg wzoru Zamawiającego(załącznik nr 1 do SWZ). Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć : 1) oświadczenie obrakuprzesłanek wykluczenia oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2doSWZ) 2) odpowiednie pełnomocnictwa (*jeżeli dotyczy) 3) zobowiązanie innego podmiotu,októrym mowa w Rozdziale XI ust.3 SWZ (*jeżeli dotyczy) 4) oświadczenie innegopodmiotudotyczące braku przesłanek wykluczenia i spełniania warunków udziału (*jeżelidotyczy) 5)oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówieniapublicznegodotyczące robót wykonywanych przez poszczególnych wykonawców składane napodstawieart.117 ust.4 ustawy PZP (*jeżeli dotyczy) 6) dowód wniesienia wadium (*jeżelidotyczy)

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takimprzypadkuWykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albodoreprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwowinnobyć załączone do oferty.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzieleniezamówienia, oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale X ust.1 niniejszej SWZ składawraz zofertą każdy z Wykonawców (wzór załącznik nr 2 do SWZ). Oświadczenie topotwierdzaodpowiednio brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału wzakresie, w jakimkażdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału wpostępowaniu.3. Oświadczenia idokumenty, inne niż oświadczenie, o którym mowa w RozdzialeX ust.1 SWZ potwierdzającebrak podstaw do wykluczenia z postępowania (jeżeli zamawiającyprzewiduje podmiotowe środkidowodowe), składa na wezwanie Zamawiającego każdy zWykonawców wspólnie ubiegającychsię o zamówienie.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia dołączajądodatkowo do oferty oświadczenie, z którego wynika, któreroboty budowlane wykonająposzczególni wykonawcy (podstawa prawna: art.117 ust.4 ustawyPZP), zgodne ze wzoremzałącznika nr 5 do SWZ.5. Wszelka korespondencja będzieprowadzona przez zamawiającegowyłącznie z pełnomocnikiem wykonawców wspólnieubiegających się o zamówienie.6.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówieniewypełniając formularz oferty, jak równieżinne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”, wmiejscu „nazwa i adres Wykonawcy”wpisują dane dotyczące wszystkich podmiotów (wykonawców), które ubiegają się wspólnie oudzielenie zamówienia publicznego.7. Wspólneubieganie się wykonawców o udzieleniezamówienia zostało uregulowane w art.58-60 ustawyPZP.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Wybrany Wykonawca jest zobowiązany do zawarcia umowy w sprawiezamówieniapublicznego na warunkach określonych we Wzorze Umowy, stanowiącym załączniknr 7 do SWZ.2. Zakres świadczenia Wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy zjegozobowiązaniem zawartym w ofercie.3. Zamawiający przewiduje możliwość zmianyzawartejumowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455PZP orazwskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-12 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/adm_bydgoszcz

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-12 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-10

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

nie dotyczy
2021-04-22 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę remont konserwatorski ścian kościoła parafialnego - Zieleń
  • Lokalizacja zleceniakujawsko-pomorskie
  • Data dodania30-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę remont konserwatorski ścian kościoła parafialnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI