Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Tworzenie miejsc aktywizacji społecznej : świetlice wiejskie w Gminie Męcinka wraz z zagospodarowaniem terenu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MĘCINKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 390647400
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Męcinka 11
1.5.2.) Miejscowość: Męcinka
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-424
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@mecinka.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mecinka.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Tworzenie miejsc aktywizacji społecznej : świetlice wiejskie w Gminie Męcinka wraz z zagospodarowaniem terenu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b3eb5ae7-71e5-491b-841a-7ed985d538c8
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00406244
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00076092/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.7 Tworzenie miejsc aktywizacji społecznej: świetlice wiejskie w gminie Męcinka wraz z zagospodarowaniem terenu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b3eb5ae7-71e5-491b-841a-7ed985d538c8
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu joanna.zelent@mecinka.pl lub andrzej.szyszka@mecinka.pl . Wykonawcy będą komunikować się z Zamawiającym za pośrednictwem platformy e-Zamówienia : https://ezamowienia.gov.pl (wymaga się od Wykonawców każdorazowego wskazywania adresu poczty elektronicznej) oraz każdorazowo/równolegle/jednocześnie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres : ug@mecinka.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych lub dokumentów elektronicznych będących kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej (cyfrowe odwzorowania) musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu z dnia 30 grudnia 2020r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ( Dz.U. z 2020r. poz. 2452),
Dokumenty elektroniczne, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2020r. Prezesa Rady Ministrów w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego ( Dz.U. z 2020r. poz. 2452) , sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych i przekazuje się jako załączniki.
Informacje, oświadczenia lub dokumenty , inne niż wymienione w § 2 ust. 1 rozporządzenia z dnia 30 grudnia 2020r. Prezesa Rady Ministrów przekazywane w postępowaniu sporządza się w postaci elektronicznej:
a. w formatach danych określonych w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności (i przekazuje się jako załącznik), lub
b. jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (np. w treści wiadomości e-mail ),
Jeżeli dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 1233) wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem postępowania : GP.271.12.2024.JZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GP.271.12.2024.JZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie nr 1 pn.: „Budowa i wyposażenie budynku usługowo-rekreacyjnego- świetlicy wiejskiej na dz. nr 219/5, obręb Słup, gm. Męcinka wraz z zagospodarowaniem terenu” w formule „zaprojektuj – wybuduj”, zgodnie z programem funkcjonalno-użytkowym, o następującym zakresie:
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi prawem opiniami i uzgodnieniami oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę dla budynku,
- wybudowanie budynku świetlicy wiejskiej,
- wykonanie wewnętrznej drogi dojazdowej wraz ze zjazdem z drogi publicznej,
- wykonanie miejsc postojowych,
- wykonanie dojść do budynku i tarasów zewnętrznych,
- wykonanie docelowej organizacji ruchu, jeżeli dotyczy
- montaż bezodpływowego zbiornika na nieczystości ciekłe o pojemności 10 m2,
- wykonanie przyłącza wodociągowego,
- wykonanie oświetlenia zewnętrznego,
- wyposażeniu obiektu w meble oraz urządzenia wskazane w Programie Funkcjonalno- Użytkowym,
- budowa stacji transformatorowej 20/0,4 kV,
-wyposażenie obiektu w meble oraz sprzęty kuchenne a także urządzenia
wskazane w Programie Funkcjonalno- Użytkowym,
-wykonanie dokumentacji powykonawczej,
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Zadanie nr 2 pn.: „Tworzenie miejsc aktywizacji społecznej: świetlice wiejskie w Gminie Męcinka wraz z zagospodarowaniem terenu-budowa budynku świetlicy wiejskiej Chroślice 9B na terenie dz. Nr ewid. 85/3, obręb Chroślice, gm. Męcinka wraz zagospodarowaniem terenu” w formule „zaprojektuj – wybuduj”, zgodnie z Programem Funkcjonalno- Użytkowym, o następującym zakresie:
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi prawem opiniami i uzgodnieniami oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę dla budynku,
- wykonanie robót przygotowawczych związanych z organizacją placu budowy, przygotowaniem terenu budowy do inwestycji i wytyczeniem terenu i obiektu,
- wykonanie robót ogólnobudowlanych związanych z rozbiórką istniejącego budynku, budową i wykończeniem projektowanego budynku i zagospodarowaniem terenu,
- wykonanie robót montażowych i instalatorskich,
- wykonanie robót dachowych i dekarskich,
- wykonanie robót branży sanitarnej w zakresie c.o., wodno- kanalizacyjnym w projektowanym budynku,
- wykonanie robót branży elektrycznej w projektowanym budynku,
- wykonanie robót ogólnobudowlanych związanych z przebudową zewnętrznych instalacji na terenie inwestycji, wchodzących w kolizję z projektowaną inwestycją,
- wykonanie robót ogólnobudowlanych związanych z budową projektowanych nawierzchni utwardzonych,
- wykonanie miejsc postojowych na działce nr 85/4, obręb Chroślice,
- wyposażenie obiektu w meble oraz sprzęty kuchenne a także urządzenia wskazane w kartach pomieszczeń załączonych do niniejszego PFU,
- wykonanie dokumentacji powykonawczej,
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Zadanie nr 3 pn.: „Tworzenie miejsc aktywizacji społecznej: świetlice wiejskie w Gminie Męcinka wraz z zagospodarowaniem terenu-budowa budynku usługowego – świetlica w m. Sichów, dz. nr 165/4, 330” w formule „zaprojektuj – wybuduj”, zgodnie z programem funkcjonalno- użytkowym, o następującym zakresie:
- opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z wymaganymi prawem opiniami i uzgodnieniami oraz uzyskaniem pozwolenia na budowę dla budynku,
- wykonanie robót przygotowawczych związanych z organizacją placu budowy, przygotowaniem terenu budowy do inwestycji i wytyczeniem terenu i obiektu,
- wykonanie robót ogólnobudowlanych związanych z rozbiórką istniejącej wiaty rekreacyjnej drewnianej i istniejącego placu zabaw, części ogrodzenia,
- budowa i wykończenie projektowanego budynku i zagospodarowanie terenu,
- wykonanie robót montażowych i instalatorskich,
- wykonanie robót dachowych i dekarskich,
- wykonanie robót branży sanitarnej w zakresie c.o., wodno- kanalizacyjnym w
projektowanym budynku,
- wykonanie robót branży elektrycznej w projektowanym budynku,
- wykonanie robót ogólnobudowlanych związanych z przebudową zewnętrznych instalacji na terenie inwestycji, oraz wchodzących w kolizję z projektowaną inwestycją,
- wykonanie robót ogólnobudowlanych związanych z budową projektowanych nawierzchni utwardzonych,
- wykonanie miejsc postojowych
- wyposażeniu obiektu w meble oraz sprzęty kuchenne a także urządzenia
wskazane w kartach pomieszczeń załączonych do PFU,
-wykonanie dokumentacji powykonawczej,
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Zadanie nr 4 pn: „Budowa boiska sportowego” w zakresie określonym na mapie pn.: projekt zagospodarowania terenu pn.: „Budowa boiska sportowego wraz z budynkiem szatni, trybunami oraz zagospodarowaniem terenu”, dz. nr 165/4, 166/2, obręb Sichów, Pracownia Projektowa ARCHITEKT Tomasz Tyczyński, o następującym zakresie robót:
- budowa boiska trawiastego wraz z drenażem, nawodnieniem i zbiornikiem (zasilanie pompy w zbiorniku należy zapewnić z projektowanej świetlicy wiejskiej),
- montaż piłkochwytów, bramek, wiat dla zawodników, trybun, koszy na śmieci oraz budowa ogrodzenia boiska,
- oświetlenie boiska (zasilanie należy zapewnić z projektowanej świetlicy
wiejskiej),
- uzyskanie pozwolenia na użytkowanie.
Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z dokumentami opisującymi przedmiot zamówienia stanowiącymi załączniki do Specyfikacji Warunków Zamówienia zamieszczonymi na stronie internetowej : http://www.przetargi.mecinka.pl
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
39150000-8 - Różne meble i wyposażenie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 24 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres rękojmi i gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym -
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów -
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej -
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku musi wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał należycie:
a) minimum jedno zadanie polegające na budowie/przebudowie budynku o pow. użytkowej co najmniej 200,00m²,
b) minimum jedno zadanie polegające na budowie/przebudowie boiska sportowego na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł brutto,
Sprawdzenie w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie wykazu robót budowlanych przedłożonego przez Wykonawcę poświadczeń/innych dokumentów/oświadczeń według zasady spełnia/nie spełnia.
oraz będzie dysponował na czas realizacji zamówienia co najmniej:
- 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlana oraz
- 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję kierownika robót branży elektrycznej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz
- 1 (jedną) osobą pełniącą funkcję kierownika robót branży sanitarnej, posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
Zamawiający dopuszcza możliwości łączenia funkcji kierownika robót.
Sprawdzenie w/w warunku udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie wykazu osób i przedłożonych przez Wykonawcę informacji o podstawie do dysponowania tymi zasobami i oświadczenia wg zasady spełnia / nie spełnia. Wykonawca wykaże podstawę do dysponowania tymi osobami oraz oświadczy, że wskazane osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 ustawy PZP oraz w zakresie wskazanym we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ.
Zmiana umowy wymaga dla swej ważności, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-19 08:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-19 09:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-17
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Realizacja przedmiotu zamówienia jest dofinansowana z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Informacja o wysokości dofinansowania oraz o wysokości wkładu własnego oraz kwocie ostatecznego dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, zostanie przekazana Wykonawcy przed podpisaniem umowy w celu sporządzenia przez Wykonawcę harmonogramu rzeczowo-finansowego, w zakresie podziału części płatności.
Termin realizacji zamówienia: 24 miesiące od dnia podpisania umowy : (wraz z
uzyskaniem przez Wykonawcę pozwolenia na użytkowanie), to jest:
a) budowa świetlic wiejskich w formule „zaprojektuj-wybuduj” - w terminie do 24 miesięcy od dnia podpisania umowy;
b) budowa boiska sportowego - w terminie do 10 miesięcy od dnia podpisania umowy.