Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Kętrzynie i Szkoły Podstawowej w Wilkowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA KĘTRZYN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 510742876
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 2
1.5.2.) Miejscowość: Kętrzyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 11-400
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 897512474
1.5.8.) Numer faksu: 897512746
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.grabias@gminaketrzyn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gminaketrzyn.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Kętrzynie i Szkoły Podstawowej w Wilkowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8324b5cb-ad72-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00046954
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-06
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00006959/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Termomodernizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w Karolewie, budynku Urzędu Gminy w Kętrzynie oraz Szkoły Podstawowej w Wilkowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamówienie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego RPO Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 – 2020 oraz z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.gminaketrzyn.pl/zamowienia_publiczne/50/status/0/rodzaj/0/wzp/zwr/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego podadresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej anna.grabias@gminaketrzyn.pl (nie dotyczy składania ofert). https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego,musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp donastępujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do„Formularza do komunikacji”. 2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbieraniadokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacjiprzekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal orazWarunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 3.Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularzzłożenia, zmiany,wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.4. Zadatę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lubelektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ichprzekazania na ePUAP lub pocztę elektroniczną. 5. Zamawiający przekazuje link do postępowania orazID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowańw miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze stronygłównej z zakładki Postępowania. 6. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców dopodpisywania wszelkich plików muszą spełniać “Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady wsprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych narynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. 7. W przypadku wykorzystaniaformatu podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plikówtj.podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES. 8. Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Pzp, nieujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów ozwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, wsposób niebudzący wątpliwości zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał,załączając stosowne wyjaśnienia, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. 9.Każdy z wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert lub ofertyzawierającej propozycje wariantowe spowoduje odrzucenie ofert. 10. Ceny oferty muszą zawieraćwszystkie koszty,jakie musi ponieść wykonawca, aby zrealizować zamówienie z najwyższąstarannością oraz ewentualne rabaty. 11. Dokumenty i oświadczenia składane przez wykonawcępowinny być w języku polskim. W przypadku załączenia dokumentów sporządzonych w innym językuniż dopuszczony,wykonawca zobowiązany jest załączyć tłumaczenie na język polski. 12. Zgodnie zdefinicją dokumentu elektronicznego z art. 3 ustęp 2 Ustawy o informatyzacji działalności podmiotówrealizujących zadania publiczne, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dane kwalifikowanympodpisem elektronicznym jest jednoznaczne z podpisaniem oryginału dokumentu, z wyjątkiemkopii poświadczonych odpowiednio przez innego wykonawcę ubiegającego się wspólnie z nim oudzielenie zamówienia, przez podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, alboprzez podwykonawcę. 13. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, wszczególności z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę. Zamawiającynie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osóbfizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takichdanych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danychosobowych jest Gmina Kętrzyn, Tadeusza Kościuszki 2, 11-400 Kętrzyn. 2. W sprawach z zakresuochrony danych osobowych mogą Państwo kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych ( IOD).Funkcję tę sprawuje: Rafał Andrzejewski. Kontakt z IOD pod adresememail:iod.r.andrzejewski@szkoleniaprawnicze.com.pl oraz telefonicznie pod nr telefonu: 504 976690.3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. zustawą zdnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2019.2019), dalej „ustawa Pzp”w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym wtrybie podstawowym. 4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty,którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.5.Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres4lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantującyjego nienaruszalność, jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznegoprzekracza 4lata, zamawiający przechowuje protokół postępowania wraz z załącznikami przez całyokres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowymokreślonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówieniapublicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp. 7. W odniesieniudo Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,stosowanie do art. 22RODO. 8. Posiada Pani/Pan:a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych Pani/Pana dotyczących. • W przypadku korzystania z tego uprawnienia,zamawiający może żądać wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwylub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 75 ustawy Pzp). • Wprzypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODOspowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lubzałącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówieniazamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO (74 ust. 3 ustawy Pzp) b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania / uzupełnieniaPani/Pana danych osobowych. Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z tego uprawnienia• niemoże skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowieńumowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą (zgodnie z art. 19 ust. 2ustawy Pzp); • nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników (zgodnie z art. 76ustawy Pzp). W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez zamawiającego w BiuletynieZamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, sąwykonywane w drodze żądania skierowanego do zamawiającego.c. na podstawie art. 18 RODO prawożądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniemprzypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO*. W postępowaniu o udzielenie zamówieniazgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych doczasu zakończenia tego postępowania (art. 19 ust. 3 ustawy Pzp)d. prawo do wniesienia skargi doPrezesa Urzędu Ochrony Danych O .... cd. w SWZ postępowania
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Patrz Ogłoszenie pkt RODO (obowiązek informacyjny)
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RGG.271.25.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na jedną część
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie (część) nr 1 tj. Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Kętrzynie.Zakres zamówienia obejmuje wykonanie nw. wybranych robót z dokumentacji projektowejstanowiącej załącznik do SWZ. Wykonawca w ramach zamówienia wykona:1)zagospodarowanie przestrzeni publicznej wraz z przeprowadzeniem prac remontowych:a) pracekonserwatorskie i remontowo - konserwatorskie wg opracowania: PROGRAM PRACKONSERWATORSKICH DLA ZABYTKOWEGO BUDYNKU URZEDU GMINY, UL. TADEUSZAKOŚCIUSZKI 2,KĘTRZYN aut. mgr Barbara Mrożkiewicz, b) remont elewacji budynku - wg ww.Programu prac konserwatorskich,c) izolacja przeciwwilgociowa zewnętrzna ścianfundamentowych wraz z opaską żwirową d) wymiana pokrycia z dachówki ceramicznejholenderki,e) wymiana łacenia i deskowania połaci dachowej,f) wykonanie nowych obróbekblacharskich, w tym pasy nadrynnowe, rury spustowe,rynny, podokienniki;g) przemurowaniekominów ponad dachem z cegły ceramicznej wraz z niezbędnymi obróbkami z blachy cynkowo tytanowej;h) wykonanie instalacji odgromowej;i) wykonanie ław kominiarskich;j) remont iwymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej - wg ww. Programu prac konserwatorskich(...),k) wstawienie okien dachowych w połaci dachu,l) wymiana obróbek blacharskich –podokienniki z blachy cynkowo tytanowej,m) docieplenie części nieużytkowej,n) docieplenieskosów i stropów z wykonaniem nowych okładzin ścian i stropów – w części użytkowej;o)wykonanie impregnacji ogniochronnej i grzybochronnej konstrukcji drewnianej dachu orazelementów drewnianych p) pochylnia dla niepełnosprawnych q) studzienki wentylacyjne r) remontschodów2) przebudowa technologii istniejącej kotłowni gazowej na potrzeby c.o. i c.w.u. bezwewnętrznej instalacji gazowej do kotłów, które pozostają bez zmian;3) wewnętrzna instalacjac.o. do współpracy z kotłownią gazową kondensacyjną;4) rozruch technologiczny i przeszkolenieobsługi kotłowni wraz z instalacją c.o.;W zakres zamówienia nie wchodzi:- wykonanienawierzchni w tzw. "części gospodarczej" terenu z kostki brukowej na podbudowie, zzastosowaniem niezbędnych urządzeń do przejęcia wód opadowych,- wykonanie niezbędnychinstalacji odprowadzenia wód opadowych, łącznie z budową nowego przyłącza,- wykonanienawierzchni dojść do budynku wykonanie ścieżek ogrodowych w tzw. "części reprezentacyjnej"terenu łącznie z urządzeniem miejsc do siedzenia i rabatą kwiatową,- wykonanie uzupełnienialinii żywopłotu wzdłuż pd-wsch granicy terenu, wykonanie nasadzeń nowych żywopłotów w tzw."części gospodarczej" terenu,-remont frontowego ogrodzenia - wg ww. Programu prackonserwatorskich (...),- wymiana bocznych i tylnych ogrodzeń z montażem bramy przesuwnejprzy istn. zjeździe z drogi publicznej (ul. Rybnej),- izolacja przeciwwilgociowa wewnętrzna ścianfundamentowych wraz z iniekcją- remont posadzek piwnic- iluminacja obiektu- stojak na rowery,ławki, fundamenty pod odwodnienie liniowe- rury osłonowe dwudzielne Minimalny zakres robót,które należy zrealizować do końca roku 2021:- docieplenie skosów i stropów z wykonaniemnowych okładzin ścian i stropów – w części użytkowej;- wymiana pokrycia z dachówki ceramicznejholenderki,-wymiana łacenia i deskowania połaci dachowej,- wykonanie nowych obróbekblacharskich, w tym pasy nadrynnowe, rury spustowe, rynny, podokienniki;- przemurowaniekominów ponad dachem z cegły ceramicznej wraz z niezbędnymi obróbkami z blachy cynkowo tytanowej;-wykonanie ław kominiarskich;- 50 % wartości remontu i wymiany stolarki okiennej idrzwiowej zewnętrznej - wg ww. Programu prac konserwatorskich (...),- wstawienie okiendachowych w połaci dachu,- wymiana obróbek blacharskich – podokienniki z blachy cynkowo tytanowej,-docieplenie skosów i stropów z wykonaniem nowych okładzin ścian i stropów – wczęści użytkowej;- wykonanie impregnacji ogniochronnej i grzybochronnej konstrukcji drewnianejdachu oraz elementów drewnianych;- przebudowa technologii istniejącej kotłowni gazowej napotrzeby c.o. i c.w.u. bez wewnętrznej instalacji gazowej do kotłów, które pozostają bez zmian;-wewnętrzna instalacja c.o. do współpracy z kotłownią gazową kondensacyjną;-wykonanie instalacji odgromowej.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 15 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane Zamawiający przewiduje dla każdej części zamówienia możliwość udzieleniazamówienia,o którym mowa w art. 214 ust.1 pkt 7 ustawy, zgodnego z przedmiotem niniejszegozamówienia,polegającego na wykonaniu robót budowlanych podobnych do objętych niniejszymzamówieniem, tj.zamówienia polegającego na powtórzeniu wszystkich lub części z rodzajów robótbudowlanych objętych niniejszym zamówieniem, o wielkości nie większej niż 50% wartości szacunkowejbrutto,ustalonej na podstawie kosztorysu inwestorskiego zamówienia podstawowego. Warunkiudzielenia tego zamówienia zgodne będą z warunkami określonymi w SWZ dla zamówieniapodstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Złożone oferty, które nie podlegają odrzuceniu zostaną ocenionezgodnie z następującymi kryteriami: Cena brutto (C) – waga 60% Okres gwarancji jakości i rękojmi (G) –waga 40% Sposób punktacji w ramach kryteriów zawiera SWZ postępowania.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Złożone oferty, które nie podlegają odrzuceniu zostaną ocenionezgodnie z następującymi kryteriami: Cena brutto (C) – waga 60% Okres gwarancji jakości i rękojmi (G) –waga 40% Sposób punktacji w ramach kryteriów zawiera SWZ postępowania.4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Zadanie (część) nr 2 tj. Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Wilkowie. Zakres zamówieniaobejmuje wykonanie wszystkich robót objętych dokumentacją projektową tj. 1)termomodernizacjaobiektu:a) docieplenie ścian, b) docieplenie ścian fundamentowych, c)wymiana istniejącej stolarkiokiennej, d) wymiana istniejącej stolarki drzwiowej zewnętrznej, e)szpachlowanie i malowanieścian po wykonaniu wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, f)docieplenie dachu hali sportowej. 2)technologia pompy ciepła na potrzeby c.o. + c.w.u.współpracującej ze źródłem równoległym wpostaci projektowanej kotłowni na pelet drzewny; 3)instalacja fotowoltaiczna na potrzeby pompyciepła współpracującej ze źródłem równoległym w postaci projektowanej kotłowni na peletdrzewny Szkoły Podstawowej w Wilkowie; 4) instalacja elektryczna kotłowni na potrzeby pompyciepła współpracującej ze źródłem równoległym w postaci projektowanej kotłowni na peletdrzewny; 5) rozruch technologiczny i przeszkolenie obsługi pompy ciepła wraz z instalacją c.o. ikotłowni;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych