Sporządzenie Planu ogólnego gminy Ostrów

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Sporządzenie Planu ogólnego gminy Ostrów
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOstrów
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2024-08-30
  • ZamawiającyGmina Ostrów
  • Data publikacji ogłoszenia2024-08-22
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00467088
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sporządzenie Planu ogólnego gminy Ostrów

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ostrów

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690581956

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Ostrów 225

1.5.2.) Miejscowość: Ostrów

1.5.3.) Kod pocztowy: 39-103

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: info@ostrow.gmina.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrow.gmina.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Sporządzenie Planu ogólnego gminy Ostrów

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-83a478fa-d007-4eaf-876b-22dfacec0762

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00467088

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-08-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00217243/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.1 Opracowanie planu ogólnego gminy Ostrów

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ostrow.ezamawiajacy.pl/pn/ostrow/demand/171492/notice/public/details

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ostrow.ezamawiajacy.pl/pn/ostrow/demand/171492/notice/public/details

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Kontakt z Wykonawcami, w tym
wszelkie oświadczenia, wnioski,
zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem https://ostrow.ezamawiajacy.pl/i
formularza „Wyślij wiadomość do zamawiającego”.
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady
Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju,
Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
Uwaga: Pytania wykonawców o wyjaśnienie treści SWZ nie muszą być składane z uwzględnieniem powyższych Rozporządzeń, ani
nie muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Szczegółowa instrukcja dla Wykonawców dotycząca złożenia, zmiany i wycofania oferty znajduje się na stronie internetowej pod
adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z pkt 36 SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z pkt 36 SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: B5.271.14.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie Planu ogólnego gminy Ostrów zwanego dalej „Planem”, wraz z przeprowadzeniem całej procedury planistycznej, dla terenu całej gminy Ostrów, w jej granicach administracyjnych, zgodnie z uchwałą Nr LXII/485/24 Rady Gminy w Ostrowie z dnia 3 kwietnia 2024r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu ogólnego gminy Ostrów.
Celem zamówienia jest uzyskanie projektu aktu prawa miejscowego, o którym mowa w art. 13a ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2023r. poz. 977 ze zm.).
W Planie należy określić:
- strefy planistyczne,
- gminne standardy urbanistyczne,
- obszary uzupełnienia zabudowy.

2. W ramach umowy na wykonanie Planu należy wykonać następujące czynności, zgodnie z przepisami m.in. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (w szczególności z przepisami art. 13a, 13b, 13c, 13d, 13e, 13f, 13g, 13h, 13i, 13j, 13k, 13m) oraz przepisami wykonawczymi do ww. ustawy, w tym m.in.:
a) przygotowanie zawiadomień, ogłoszeń i obwieszczeń o przystąpieniu do opracowania Planu wraz z rozdzielnikiem;
b) sporządzenie wykazu wniosków do projektu Planu wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem;
c) analiza stanu zagospodarowania i zabudowy oraz uwarunkowań przestrzennych gminy;
d) określenie zapotrzebowania na nową zabudowę mieszkaniową w gminie (z uwzględnieniem zapisów strategii rozwoju gminy na lata 2024-2034);
e) opracowanie projektu Planu wraz z uzasadnieniem, prezentacja na posiedzeniu gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej oraz właściwych komisji Rady Gminy w Ostrowie;
f) przygotowanie wystąpień w celu uzyskania wymaganych opinii i uzgodnień do projektu Planu wraz z rozdzielnikiem;
g) wprowadzenie ewentualnych zmian wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień, w razie potrzeby powtórzenie procedury w niezbędnym zakresie oraz przygotowanie zażaleń na postanowienia;
h) prezentacja projektu Planu i uczestnictwo (udział fizyczny) w konsultacjach społecznych (o których mowa w art. 8i, 8j i 8k ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym) w następujących formach:
zbieranie uwag, spotkania otwarte, panele eksperckie lub warsztaty, spotkania plenerowe lub spacery studyjne, zorganizowane na obszarze objętym aktem planowania przestrzennego, ankiety lub geoankiety, wywiady, prowadzenie punktu konsultacyjnego lub dyżury projektanta (wybór form konsultacji – do ustalenia z Zamawiającym), w tym składanie wyjaśnień osobom zainteresowanym (pisemnych lub ustnych);
i) opracowanie raportu podsumowującego przebieg konsultacji społecznych, zawierającego w szczególności wykaz zgłoszonych uwag wraz z propozycją ich rozpatrzenia i uzasadnieniem oraz protokołów z czynności przeprowadzonych w ramach konsultacji, w razie potrzeby uczestnictwo (udział fizyczny) w posiedzeniach komisji i sesjach rady gminy;
j) wprowadzenie niezbędnych zmian do projektu Planu i uzasadnienia;
k) wykonanie opracowania ekofizjograficznego dla terenu objętego Planem;
l) przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym sporządzenie prognozy oddziaływania na środowisko dla projektu Planu;
m) opracowanie danych przestrzennych do Planu, zgodnie z art. 67a ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (na różnych etapach opracowania Planu);
n) prezentacja projektu uchwały w sprawie uchwalenia Planu na posiedzeniach komisji lub podczas sesji Rady Gminy w Ostrowie;
o) skompletowanie i uporządkowanie dokumentacji planistycznej;
p) w razie potrzeby wprowadzenie do uchwały uchwalającej Plan, zmian wynikających z rozstrzygnięć nadzorczych wojewody, ustosunkowanie się do tych rozstrzygnięć, ewentualne powtórzenie procedury w zakresie wymaganym przez wojewodę;
q) przygotowanie pisemnego uzasadnienia i podsumowania do przyjętego dokumentu zgodnie z art. 42 i 55 pkt 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
r) wykonanie innych czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia.

3. Zamówienie należy wykonać zgodnie z wymaganą w tym zakresie wiedzą i przepisami prawa, w tym w szczególności z:

- ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2023r. poz. 977 ze zm.),

- rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 8 grudnia 2023r. w sprawie projektu planu ogólnego gminy, dokumentowania prac planistycznych w zakresie tego planu oraz wydawania z niego wypisów i wyrysów (Dz.U. z 2023r. poz. 2758),

- rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 2 maja 2024r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru uzupełnienia zabudowy w planie ogólnym gminy (Dz.U. z 2024r. poz. 729),

- ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2023r. poz. 1094 ze zm.),

- strategią rozwoju gminy na lata 2024-2034 (dokument w trakcie opracowywania),

oraz innymi przepisami wynikającymi z odpowiednich aktów prawnych, mających odniesienie do przedmiotu zamówienia, m.in. dotyczącymi ochrony środowiska, ochrony gruntów rolnych i leśnych, ochrony zabytków, itp., aktualnymi w czasie wykonywania umowy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 71240000-2 - Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-12-15

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

18.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1. Dysponują lub wykażą gotowość dysponowania osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia umożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia, w tym:

• co najmniej jedną osobą uprawnioną do sporządzania planów ogólnych, tj. osobą spełniającą wymogi określone w art. 5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
• co najmniej jedną osobą spełniającą wymogi określone w art. 74a ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie. Zamawiający uzna, że warunek jest spełniony, jeśli Wykonawca udokumentuje fakt opracowania w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej 2 studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego i co najmniej 2 miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego (dotyczy to także zmian studium lub planów), w tym co najmniej jednego opracowania o powierzchni nie mniejszej niż 50 ha, zakończonych publikacją w dzienniku urzędowym województwa.

3. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 9 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2024r. poz. 507).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego
2. Wykaz opracowań , spełniających wymagania określone w punkcie 18.1 ppkt 2 SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których opracowania te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te opracowania zostały wykonane należycie, i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego opracowania były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
2. Wykaz

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zakres zmian umowy został określony w załączniku nr 1 do SWZ, tj. we wzorze umowy

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-08-30 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://ostrow.ezamawiajacy.pl/pn/ostrow/demand/171492/notice/public/details

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-08-30 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-09-27

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wymianę drzwiczek do wycioru kominowego - Krosno
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pracę jednorazową wymianę drzwiczek do wycioru kominowego. Wyciągnąć stare i zamurować nowe. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI