Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Ścieżki pieszo - rowerowe - alternatywa dla komunikacji samochodowej - II etap.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Wąbrzeźno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 871118780
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Wolności 18
1.5.2.) Miejscowość: Wąbrzeźno
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-200
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL616 - Grudziądzki
1.5.7.) Numer telefonu: +48 56 688 45 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zp@wabrzezno.com
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wabrzezno.com
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Ścieżki pieszo - rowerowe - alternatywa dla komunikacji samochodowej - II etap.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-03ed248c-906d-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00024833
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-30
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000175/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Ścieżki pieszo - rowerowe - alternatywa dla komunikacji samochodowej - II etap
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2014 - 2020 RPKP.03.04.00-IŻ.00-04-286/19 dla Osi priorytetowej 3 Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działanie 3.4 Zrównoważona mobilność miejska i promowanie strategii niskoemisyjnych
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/wabrzezno3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/wabrzezno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Zamawiający, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo – aplikacyjne, umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:1)stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0,4) włączona obsługa JavaScript,5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,6) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie UTF8,7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.2. Wykonawca, przystępując do przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie za-mieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uzna-je go za wiążący,b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod adresem: https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view 3. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl , w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce: „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 ustawy Pzp. 4. Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje5. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie plików: .pdf .doc .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf6. W celu ewentualnej kompresji danych zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: 1) .zip (ZIP file format)2) .7Z (7-ZIP file format).7. Wśród formatów powszechnych a NIE występujących w rozporządzeniu występują .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie.8. Zamawiający zwraca uwagę na ograniczenia wielkości plików podpisywanych profilem zaufanym, który wynosi max 10MB oraz na ograniczenie wielkości plików podpisywanych w aplikacji eDoApp służącej do składania podpisu osobistego, który wynosi max 5 MB.9. Ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym w formacie PADES.10. Pliki w innych formatach niż .pdf zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym.11. Szczegółowe informacje znajdują się w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w Rozdziale 43 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w Rozdziale 43 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest inwestycja polegająca na wybudowaniu ścieżki rowerowej w miejscowości Wąbrzeźno przy ul. 750 lecia Wąbrzeźna na odcinku od ulicy Wiśniowej do ul. biskupa Jana Dantyszka oraz wzdłuż ulicy Bolesława Szczuki, wykonaniu zjazdów na posesje, oznakowania poziomego oraz pionowego ścieżki.2. Do podstawowych celów inwestycji należą:1) zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych;2) eliminacja utrudnień w ruchu lokalnym;3) polepszenie warunków komunikacyjnych na drodze;4) podniesienie komfortu i jakości życia mieszkańców osiedla mieszkaniowego przy ulicach: 750 lecia Wąbrzeźna, biskupa Jana Dantyszka i Bolesława Szczuki poprzez połączenie osiedla z istniejącą siecią ścieżek pieszo - rowerowych w mieście.3. Planowane zadanie będzie polegało w szczególności na:1) wykonaniu ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej o szerokości 2,0 m i długości około 320 m, koloru czerwonego na podbudowie z kruszywa łamanego 15 cm oraz warstwie odcinającej z piasku gr. 10 cm;2) ustawieniu obrzeży betonowych 8x30 cm na ławie betonowej z oporem zewnętrznym; 3) wykonanie remontów istniejących zjazdów na posesje. Zjazdy zaprojektowano z nawierzchni bitumicznej koloru szarego. Zjazdy na posesje obramowano opornikami betonowymi 12x25 na ławie betonowej z oporem zewnętrznym. Ścieżki rowerowe ze zjazdami na posesje oraz na drogi boczne nawiązano wysokościowo bez uskoków – łączenie nie może być wyniesione;4) ułożenie na długości przejść dla pieszych, przy krawężniku pasa z dwóch rzędów płyt antypoślizgowych o wymiarach 35x35 koloru żółtego w celu ułatwienia korzystania z przejść dla pieszych osobom niewidomym lub niedowidzącym.4. Podstawowe parametry projektowe:1) kategoria ulic, przy których zlokalizowane są ścieżki – gminne;2) klasa techniczna ulic – L;3) prędkość projektowa – Vp = 30, 40 km/h;4) długość ścieżki rowerowej – ok. 320m;5) szerokość ścieżki rowerowej (ul. Bolesława Szczuki) – 2m;6) szerokość ścieżki rowerowej (ul. 750 Lecia Wąbrzeźna) – 2m;7) kategoria ruchu – KR1,Pozostałe parametry zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – Dz. U. z 2016 r. poz. 124.5. Stan istniejącyZadanie inwestycyjne zlokalizowane jest w województwie kujawsko-pomorskim, powiecie wąbrzeskim na terenie Gminy Miasto Wąbrzeźno. Ulica 750 Lecia Wąbrzeźna obecnie jest o nawierzchni bitumicznej natomiast ulica Bolesława Szczuki jest o nawierzchni z trylinki. Wzdłuż jezdni zlokalizowany jest istniejący chodnik z płytek betonowych szerokości 1,5 m.W pasie drogowym występują sieci podziemne: kanalizacja deszczowa, kanalizacja sanitarna, wodociąg, kable telekomunikacyjne i energetyczne, gazociąg.6. Program zapewnienia jakości (PZJ).Wykonawca jest zobowiązany opracować i przedstawić do akceptacji inżyniera/kierownika projektu program zapewnienia jakości. W programie zapewnienia jakości wykonawca powinien określić, zamierzony sposób wykonywania robót, możliwości techniczne, kadrowe i plan organizacji robót gwarantujący wykonanie robót zgodnie z dokumentacją projektową, SST oraz ustaleniami. Program zapewnienia jakości powinien zawierać: organizację wykonania robót, w tym terminy i sposób prowadzenia robót, organizację ruchu na budowie wraz z oznakowaniem robót, sposób zapewnienia bhp w czasie trwania robót, wykaz zespołów roboczych, ich kwalifikacje i przygotowanie praktyczne, wykaz osób odpowiedzialnych za jakość i terminowość wykonania poszczególnych elementów robót, system (sposób i procedurę) proponowanej kontroli i sterowania jakością wykonywanych robót, wyposażenie w sprzęt i urządzenia do pomiarów i kontroli (opis laboratorium własnego lub laboratorium, któremu Wykonawca zamierza zlecić prowadzenie badań), sposób oraz formę gromadzenia wyników badań laboratoryjnych, zapis pomiarów, nastaw mechanizmów sterujących, a także wyciąganych wniosków i zastosowanych korekt w procesie technologicznym, proponowany sposób i formę przekazywania tych informacji inżynierowi/kierownikowi projektu.7. Wykonawca będzie zobowiązany opracować, uzgodnić i zatwierdzić przez właściwy organ tymczasową organizację ruchu na czas trwania robót.8. Cały materiał rozbiórkowy z inwestycji jest własnością wykonawcy.9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączonych do SWZ:1) specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych - Załącznik nr 12;2) projekcie budowlano – wykonawczym – Załącznik nr 13;3) przedmiarze robót, który jest materiałem pomocniczym (uzupełniającym), mającym ułatwić wykonawcy skalkulowanie ryczałtowej ceny ofertowej, obejmującej realizację przedmiotu zamówienia – Załącznik nr 14.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111300-1 - Roboty rozbiórkowe
45112210-0 - Usuwanie wierzchniej warstwy gleby
45112710-5 - Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45112720-8 - Roboty w zakresie kształtowania terenów sportowych i rekreacyjnych
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych
45233290-8 - Instalowanie znaków drogowych
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
45233294-6 - Instalowanie sygnalizacji drogowej
45233320-8 - Fundamentowanie dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 120 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przy wyborze oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:a) Cena ofertowa - waga 60 % b) Wydłużony okres gwarancji za wady – 40%1. Cena ofertowa (C) – znaczenie 60 punktówKryterium „cena ofertowa” (C) będzie rozpatrywane na podstawie ceny brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez wykonawcę w Formularzu oferty. Ilość punktów w tym kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru: C = ( Cn/Co ) x 60% x 100 gdzie:C - ilość punktów przyznanych wykonawcy w kryterium cena Cn - najniższa zaoferowana cena spośród ofert nie podlegających odrzuceniu Co – cena oferty badanejMaksymalna liczba punktów jaką może uzyskać wykonawca w kryterium „cena ofertowa” wynosi 60 punktów.2. Wydłużony okres gwarancji za wady – znaczenie 40 punktówKryterium „wydłużony okres gwarancji za wady" ( G ) będzie rozpatrywane na podstawie okresu gwarancji za wykonanie robót objętych przedmiotem zamówienia, podanego przez wykonawcę w Formularzu oferty.Obligatoryjny minimalny okres gwarancji wynosi 3 lata, licząc od dnia podpisania bezwarunkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia. Do takiej gwarancji za wady zobowiązany jest każdy wykonawca. Wykonawca, który zaoferuje dłuższy okres gwarancji za wady otrzyma dodatkowe punkty zgodnie z poniższym:• gwarancja za wady – 4 lata, licząc od dnia podpisania bezwarunkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia – 10 pkt,• gwarancja za wady – 5 lat, licząc od dnia podpisania bezwarunkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia – 20 pkt,• gwarancja za wady – 6 lat i więcej, licząc od dnia podpisania bezwarunkowego protokołu końcowego odbioru przedmiotu zamówienia – 40 pkt.Termin gwarancji za wady powinien zostać podany w latach, przy czym wykonawca nie może zaproponować terminów innych niż wskazane powyżej.Jeżeli wykonawca nie zaproponuje dłuższego okresu gwarancji za wady niż 3 lata wówczas zamawiający nie przyzna takiej ofercie żadnych punktów w ramach tego kryterium a jeżeli zaproponuje okres krótszy niż 3 lata zamawiający dokona odrzucenia takiej oferty.Maksymalna liczba punktów jaką może uzyskać wykonawca w kryterium „wydłużony okres gwarancji za wady” wynosi 40 pkt2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą ilością punktów, stanowiących sumę punktów, przyznanych w każdym z ww. kryteriów, obliczonych wg wzoru:S = C + GS - ocena oferty w punktach (suma)C – liczba punktów za kryterium „cena ofertowa”G – liczba punktów za kryterium „wydłużony okres gwarancji za wady”Maksymalnie oferta może otrzymać 100 punktów.3. Jeżeli nie będzie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert będzie przedstawiało taki sam bilans ceny lub kosztu i innych kryteriów oceny ofert, zamawiający wybierze spośród tych ofert ofertę, która otrzymała najwyższą ocenę w kryterium o najwyższej wadze. 4. Jeżeli oferty otrzymały taką samą ocenę w kryterium o najwyższej wadze, zamawiający wybiera ofertę z najniższą ceną lub najniższym kosztem. 5. Jeżeli nie można dokonać wyboru oferty w sposób, o którym mowa w ust. 4 zamawiający wezwie wykonawców, którzy złożyli oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę lub koszt. 6. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą oferować cen lub kosztów wyższych niż zaoferowane w uprzednio złożonych przez nich ofertach.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres gwarancji za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4