Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozwój infrastruktury drogowej na terenie gminy Ulhówek
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ulhówek
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950369072
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Kościelna 1/1
1.5.2.) Miejscowość: Ulhówek
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-678
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: gmina@ulhowek.eurzad.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ulhowek.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozwój infrastruktury drogowej na terenie gminy Ulhówek
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-4e71269a-3842-11ef-b37c-4e696a6d8c25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00391579
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-02
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00043236/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozwój infrastruktury drogowej ma terenie gminy Ulhówek w miejscowości Ulhówek, Podlodów, Szczepiatyn, Żerniki
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
pzp.ulhowek.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: pzp.ulhowek.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu Platformy przetargowej pod adresem https://pzp.ulhowek.pl/ (zwanej dalej Platformą przetargową) w wierszu oznaczonym tytułem oraz znakiem niniejszego postępowania.
2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej podpisaną kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym.
3. Ofertę składa się wyłącznie poprzez Platformę przetargową
4. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w SWZ składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem w postaci elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym bądź podpisem osobistym. Poświadczenie za zgodność z oryginałem elektronicznej kopii dokumentu lub oświadczenia następuje przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
5. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, e-mail: gmina@ulhowek.eurzad.eu
6. Wszelkie wyjaśnienia, modyfikacje treści SWZ oraz inne informacje związane z niniejszym postępowaniem - Zamawiający będzie zamieszczał wyłącznie na Platformie przetargowej.
7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SWZ. Każda wprowadzona przez Zamawiającego zmiana staje się w takim przypadku częścią SWZ. Dokonaną zmianę treści SWZ Zamawiający udostępni na Platformie przetargowej.
8. Zamawiający nie przewiduje komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BGK.271.2.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest:
„Rozwój infrastruktury drogowej na terenie gminy Ulhówek ”.
Kody CPV:
- Roboty drogowe – 45233140-2,
- Przygotowanie terenu pod budowę – 45100000-8
- Roboty w zakresie różnych nawierzchni - 45233200-1
- Roboty w zakresie naprawy dróg – 45233142-6
- Oznakowanie drogowe - 34922100-7
Zadanie nr 1. Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Podlodów o dł. 74m
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze - 74m
- roboty ziemne – 152,2m3
- rozebranie płyt żelbetowych pełnych - 192m2
- podbudowa – 302,0m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 286,9m2
- roboty wykończeniowe – 74,0m2
Zadanie nr 2. Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Żerniki o dł. 128m
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze – 128m
- roboty rozbiórkowe – 65,0m
- roboty ziemne – 190,7m3
- podbudowa – 553,0m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna - 540,3m2
- wykonanie zjazdów – 42,23m2 .
- ustawienie znaków drogowych – 4szt
- roboty wykończeniowe – 192,0m2
Zadanie nr 3. Przebudowa drogi gminnej nr 112011L w miejscowości Ulhówek o dł. 999mb
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze – 999,0m
- roboty ziemne – 191,0m3
- poszerzenie jezdni - 631,43m2
- podbudowa – 3331,91m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 3182,51m2
- zjazdy – 20szt.
- utwardzenie poboczy – 1498,50m2
- oznakowanie - 6szt
- roboty wykończeniowe – 499,5m2
Zadanie nr 4. Przebudowa drogi gminnej nr 112018L w miejscowości Szczepiatyn o dł. 423m.
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze - 423m
- roboty ziemne – 907,0m3
- remont istniejącego przepustu - 10m
- podbudowa – 1821,8m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna - 1824m2
- wykonanie zjazdów – 15szt.
- utwardzenie pobocza - 432,5m2
- roboty wykończeniowe – 711,25m2
Zadanie nr 5. Przebudowa drogi gminnej nr 111998L w miejscowości Budynin o dł. 999m.
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze – 999m
- roboty rozbiórkowe – 2418,0m2
- roboty ziemne – 1226,49m2
- podbudowa – 5809,68m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 5609,88m2
- wykonanie zjazdów – 8szt.
- oznakowanie – 4szt
- utwardzenie poboczy – 1498,5m2
- roboty wykończeniowe – 999m2
Zadanie nr 6. Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Wasylów Wielki o dł. 238m.
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze - 238m
- roboty ziemne – 197,87m3
- podbudowa – 343,95m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 913,53m2
- wykonanie zjazdów – 7szt.
- roboty wykończeniowe – 238m2
Zadanie nr 7. Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Tarnoszyn o dł. 650m.
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze - 650m
- roboty ziemne – 260m3
- poszerzenie jezdni -325,0m2
- podbudowa – 2405,0m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 2340,0m2
- utwardzenie poboczy – 975,0m2
- wykonanie zjazdów – 2szt.
- roboty wykończeniowe – 650,00m2
Zadanie nr 8. Budowa drogi wewnętrznej w miejscowości Wasylów Wielki o dł. 308m.
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze - 308m
- roboty ziemne – 209,28m3
- podbudowa – 1103,88m2
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 1038,28m2
- wykonanie zjazdów – 3szt.
- roboty wykończeniowe – 308m2
- oznakowanie – 5szt.
Zadanie nr 9. Remont drogi wewnętrznej ul. Sadowa w miejscowości Ulhóweko dł. 161m.
Roboty polegają na wykonaniu;
- roboty przygotowawcze - 161m
- nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych warstwa wiążąca i ścieralna – 1334,02m2
- regulacja zjazdu – 14m2
- regulacja nawierzchni z kostki brukowej - 16m2
- montaż oznakowania aktywnego D-6 wraz z doświetleniem LED – 2szt.
- roboty wykończeniowe – 15m2
3. Ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia, przedmiary robót wykonawca powinien traktować jedynie jako materiały pomocnicze. Wyceny kosztów realizacji przedmiotu zamówienia należy wykonać w oparciu o przedstawione materiały tj. dokumentację projektową, specyfikację warunków zamówienia, szczegółową specyfikację techniczną, wydane uzgodnienia oraz na podstawie własnej wiedzy i doświadczenia nabytego w ramach prowadzonej działalności.
4. Zamawiający informuje, iż zamówienie jest dofinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 95% wartości Inwestycji. Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
34922100-7 - Oznakowanie drogowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą spełnianie następujących warunków dotyczących:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym; Zamawiający nie określa szczegółowego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej; Zamawiający nie określa szczegółowego warunku.
4) zdolności technicznej lub zawodowej
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą minimalne poziomy zdolności w zakresie doświadczenia, tj.:
a) doświadczenie zawodowe
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że, wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) minimum 2 roboty budowlane polegającą na budowie lub przebudowie dróg o nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych, o wartości co najmniej 200 000,00 zł brutto każda z tych robót oraz przedstawi dowody (poświadczenia) potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
b) kadra techniczna
Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, w szczególności minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. 2021 poz. 2351 z późn. zm.), lub odpowiadającymi im uprawnieniami budowlanymi, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości:
60.000,00 zł. (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w formach dopuszczonych art. 97 ust. 7 ustawy Pzp w zależności od wyboru Wykonawcy.
Możliwe formy wniesienia wadium:
1) w pieniądzu, wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - Bank Spółdzielczy Lubycza Królewska O/Ulhówek nr 12 9617 1015 1500 0013 2000 0058,
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
4. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt 2 ppkt 2-4 niniejszego rozdziału, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i powinna zawierać następujące elementy:
1) nazwę Wykonawcy, beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) kwotę gwarancji,
3) termin ważności gwarancji „ od dnia ……… do dnia ………”
4) zobowiązanie gwaranta do zapłacenie kwoty gwarancji na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 Pzp.
6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
7. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym rozdziale dotyczą również przedłużenia ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
8. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
1. Zamawiający udziela wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysokości 5% ceny brutto.
2. Zaliczka zostanie Wykonawcy przekazana w formie jednorazowej płatności.
3. Płatność zaliczki nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy nr wskazany przez Wykonawcę na fakturze nie później niż w terminie 30 dni po otrzymaniu faktury zaliczkowej.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych, strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek z następujących okoliczności:
1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej;
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-22 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: pzp.ulhowek.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-22 13:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni