Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa Ośrodka Edukacji Przyrodniczej oraz utworzenie edu. ogrodu doświadczeń w Ładzy w ramach realizacji projektu Stobrawska wstęga - ostoja bioróżnorodności - edukacja, rozpoznanie i ochrona.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Pokój
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 531412740
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sienkiewicza
1.5.2.) Miejscowość: Pokój
1.5.3.) Kod pocztowy: 46-034
1.5.4.) Województwo: opolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL523 - Nyski
1.5.7.) Numer telefonu: 774693080
1.5.8.) Numer faksu: 774693080 w 22
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@gminapokoj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.gminapokoj.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa Ośrodka Edukacji Przyrodniczej oraz utworzenie edu. ogrodu doświadczeń w Ładzy w ramach realizacji projektu Stobrawska wstęga - ostoja bioróżnorodności - edukacja, rozpoznanie i ochrona.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-eac17844-e92d-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00120367
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000978/10/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Stobrawska wstęga - Ostoja bioróżnorodności - edukacja, rozpoznanie i ochrona - Stobrawska wstęga
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zamawiający informuje, że zamówienie jest finansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Umowa o dofinansowanie nr RPOP.05.01.00-16-0008/19-00
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.plhttps://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie ofert, wniosków (innych niż oferta), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego Formularza do komunikacji dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia(BZP,TEDlub Id Postępowania). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej
zamowieniapobliczne@gminapokoj.plluba.hadamik@gminapokoj.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z
04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
1. Jest administratorem danych osobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;
2. dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
na zadanie pn.: „Rozbudowa Ośrodka Edukacji Przyrodniczej oraz utworzenie edukacyjnego ogrodu doświadczeń w Ładzy w ramach realizacji projektu Stobrawska wstęga - ostoja bioróżnorodności - edukacja, rozpoznanie i ochrona finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-
2020 współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego” prowadzonym w trybie podstawowym;
3. odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
4. dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; C.d. rozdział I
podrozdział 20 SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): rozdział I podrozdział 20 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SG.III.271.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje:Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi wykonanie dwóch zadań:
1) Budowie Pawilonu Edukacyjnego
2) Budowie Edukacyjnego Ogrodu Doświadczeń
1.2.1 Budowie Pawilonu Edukacyjnego- projektowany budynek pełnić będzie funkcję budynku użyteczności publicznej – pawilonu edukacyjnego dla potrzeb Ośrodka Edukacji Przyrodniczej i Badań nad Bioróżnorodnością. Budynek będący przedmiotem zamówienia to obiekt wolnostojący, niepodpiwniczony, pełniący funkcję budynku użyteczności publicznej- pawilonu edukacyjnego. W przyziemiu do wykonania magazyn/pomieszczenie techniczne, WC kobiet,pomieszczenie porządkowe, WC dla niepełnosprawnych i WC męskie, komunikacja, pomieszczenie personelu biuro, kuchnia/rozdzielnia, 2 sale konferencyjne, magazyn, zmywalnia, szatnia. Ponadto przewidziano na poddaszu pomieszczenie techniczne dla obsługi central wentylacyjnej i klimatyzacyjnej. Projekt wykonania obejmuje też wykonanie instalacji elektrycznej, wodno - kanalizacyjnej, grzewczej, wentylacyjnej i klimatyzacji. Budowę pawilonu
wraz ze wszystkimi instalacjami należy wykonać zgodnie z załączonym projektem.
1.2.2 Edukacyjny Ogród Doświadczeń: to miejsce doświadczania i doświadczeń. Doświadczania
wszystkimi zmysłami, doświadczania otaczającej przyrody, zjawisk pogodowych, doświadczania w samotności i w grupie. A także przestrzeń na prowadzenie doświadczeń – wrażenie, mierzenie, obserwowanie, sprawdzanie, eksperymentowanie, tworzenie. Aby móc w pełni wykorzystać przestrzeń do doświadczeń- ważenie, mierzenie, obserwowanie, sprawdzanie,
eksperymentowanie, tworzenie. Aby móc w pełni wykorzystać przestrzeń na prowadzenie doświadczania i doświadczeń planuje się wybudowanie uzupełniających się elementów:
a) Dom dźwięku
b) Dom obrazu
c) Ciemna jaskinia
d)Kuchnia błotna/warsztat/laboratorium
e)Nawierzchnia piaskowa -rzeka wraz z zestawem do zabaw piaskiem
f)Drzewa Faktur
g)Skrzynia -kłody
Powyższe elementy należy wykonać zgodnie z projektem zagospodarowania. Ostateczny wybór elementów oraz materiałów i wykonania ogrodu doświadczeń należy uzgodnić z pracownikiem merytorycznym wyznaczonym przez Zamawiającego. Wszystkie elementy składające się na Edukacyjny Ogród Doświadczeń powinny posiadać obowiązujące atesty i normy w zakresie bezpieczeństwa i zdrowia.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
37535200-9 - Wyposażenie placów zabaw
44112220-6 - Podłogi z tworzyw sztucznych
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45111291-4 - Roboty w zakresie zagospodarowania terenu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45223500-1 - Konstrukcje z betonu zbrojonego
45223810-7 - Konstrukcje gotowe
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45262300-4 - Betonowanie
45262522-6 - Roboty murarskie
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45320000-6 - Roboty izolacyjne
45321000-3 - Izolacja cieplna
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45332400-7 - Roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych
45410000-4 - Tynkowanie
45421146-9 - Instalowanie sufitów podwieszanych
45421152-4 - Instalowanie ścianek działowych
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
45443000-4 - Roboty elewacyjne
77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert, które nie zostały odrzucone, na podstawie następujących kryteriów oceny ofert: Cena i Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia.Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert, przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt. Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która otrzyma największą ilość punktów (PO) obliczoną na podstawie wzoru:PO = PC + PG gdzie: PO - łączna ilość punktów oferty ocenianej, PC - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Cena”,PG - liczba punktów uzyskanych w kryterium „Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a. Wykonawca wykaże, że wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego iprawidłowo ukończył nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie:co najmniej
jedną robotę budowlaną, która polegała na budowie nowego budynku od podstaw wraz z
instalacjami wod-kan, elektryczną i grzewczą o powierzchni co najmniej 180 m2.
b. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej jedną
osobą, która będzie uczestniczyła w realizacji zadania w charakterze kierownika budowy
posiadającą uprawnienia budowlane o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo
budowlane (Dz. U z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra
Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r., poz. 1278) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub
odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia
2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich
Unii Europejskiej (Dz. U z 2016 r., poz. 65), lub zamierzającymi świadczyć usługi transgraniczne
w rozumieniu przepisów tej ustawy oraz art. 20a ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2014r.
poz. 1946), w specjalności konstrukcyjno - budowlanej i posiadającym co najmniej 3 letnie
doświadczenie na stanowisku kierownika budowy i wykaże w załączniku nr 8 kierowanie
robotami jako kierownik budowy przy robotach budowlanych które polegały na budowie co
najmniej dwóch nowych budynków o powierzchni co najmniej 180m2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w tym
zakresie.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okresprowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, daty i miejsca
wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z
Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane
zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne
dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów –inne
odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego w pkt 6.2 ppkt 4 lit. a SWZ,
b. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych
przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami sporządzonego
zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 6.2 ppkt 4 lit. b
SWZ,
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga od Wykonawcy w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środkówdowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniuna podstawie art. 125 ust. 1 i w związku z art. 266 ustawy Pzp. 2. Oświadczenie Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 3.Oświadczenie Wykonawcy dotyczące
RODO. 4.Dowód wniesienia wadium w kwocie i formie wskazanej w rozdziale 10 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
10.1 Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10 000,00 PLN (słownie zł:dziesięć tysięcy złotych 00/100),
10.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1.a. pieniądzu;
1.b. gwarancjach bankowych;
1.c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
1.d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z
dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
10.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek
bankowy Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Namysłowie O/Pokój
nr konta: 23 8890 1066 0000 0299 2004 0008
z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: SG.III.271.11.2021- „Stobrawska wstęga – ostoja
bioróżnorodności – edukacja, rozpoznanie i ochrona”
10.4Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie
zaksięgowane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
10.5 Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia Wykonawca
przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci
elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.
10.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lub poręczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na
pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami i
powinna
zawierać następujące elementy:
a. nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego),
gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib,
b. kwotę wadium,
c. termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d. zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej w gwarancji/poręczeniu
na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadium określonych w
przepisach ustawy.
10.7 Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje
nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków,
o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
10.8 Zasady dokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy
Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
9.1 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takimprzypadku, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i
zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
9.2 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a. oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak
podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji w
zakresie, w jakim każdy
z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji.
b. w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty
budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenie należy złożyć
wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowym środkiem
dowodowym.
c. zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotowe środki dowodowe, o
których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w pkt.
8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie
warunku.
9.3 Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie
zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieńpublicznych,strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści
oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia
którejkolwiek z następujących okoliczności:1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o
którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej,
przez którą należy rozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe
do zapobieżenia, które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty
terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym
przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi
występowania okoliczności siły wyższej,2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym
mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku skierowania przez Zamawiającego do
Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot
zamówienia lub wydania zakazu prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot
zamówienia przez organ administracji publicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie
lub wydanie zakazu nie nastąpiło z przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą
okresowi na jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano
prowadzenie robót budowlanych3) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa
w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi
nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego
wykonawcę, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni
niezbędną Wykonawcy na usunięcie kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w
dokumentacji projektowej lub o liczbę dni niezbędnych do wykonania robót przez innego
wykonawcę – o ile usunięcie kolizji wymagać będzie przedłużenia terminu realizacji;4)
przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w
przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej
zmian,powodujących wstrzymanie lub przerwanie robót budowlanych, stanowiących
przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę
dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej oraz do
przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych
organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, przy czym wprowadzenie w dokumentacji
projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresu świadczenia
Wykonawcy zawartego w ofercie,stanowiącej załącznik nr 3 do umowy oraz zwiększeniem
wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1, cd. Wzór umowy § 18 Zmiany umowy