Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa istniejącego oraz budowa nowego parkingu dla aut osobowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Trzebani, gm. Osieczna.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: MIEJSKI ZAKŁAD OCZYSZCZANIA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411416981
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Saperska 23
1.5.2.) Miejscowość: Leszno
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-100
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@mzoleszno.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.mzoleszno.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - osoba prawna, o której mowa w art. 4 pkt 3 ustawy (podmiot prawa publicznego)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa istniejącego oraz budowa nowego parkingu dla aut osobowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Trzebani, gm. Osieczna.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d80d1835-f6a7-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00142129
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-08-10
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00028426/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Rozbudowa istniejącego parkingu na potrzeby pracowników.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.platformazakupowa.pl/mzo_leszno
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: www.platformazakupowa.pl/mzo_leszno
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami, w tym składanie ofert, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub
oświadczeń, z uwzględnieniem wyjątków określonych w p.z.p. odbywa się przy użyciu środków
komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji
elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18.7.2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.
U. z 2019r. poz. 123 i 730).
2. Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami jest Aneta Tomala.
3. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim za pośrednictwem platformy zakupowej Open
Nexus: https://platformazakupowa.pl/mzo_leszno/aukcje
4. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą w
szczególności składanie oświadczeń, wniosków o wyjaśnienie SWZ, zawiadomień oraz przekazywanie
informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem platformy zakupowej Open Nexus
https://platformazakupowa.pl/mzo_leszno/aukcje i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”
dostępnego na stronie dotyczącej danego postępowania. W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku
niedziałania platformy zakupowej Zamawiający może się kontaktować z Wykonawcami za pomocą
poczty elektronicznej.
5. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się numerem
ogłoszenia (BZP, TED lub ID postępowania).
6. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz
informacje przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18.07.2002r. o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie
potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku braku potwierdzenie otrzymania korespondencji przez
Wykonawcę, Zamawiający uzna, że korespondencja wysłana przez Zamawiającego na numer
faksu/adres poczty elektronicznej podany przez Wykonawcę w ofercie, została Wykonawcy doręczona
w sposób umożliwiający zapoznanie się z jej treścią.
7. W zakresie pytań technicznych związanych z działaniem systemu Zamawiający prosi o kontakt z
Centrum Wsparcia Klienta https://platformazakupowa.pl pod numerem 22 101 02 02,
cwk@platformazakupowa.pl.
8. Zamawiający nie przewiduje zwołania zebrania Wykonawców.
9. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. U. UE L 119
z 04.05.2016 r. s. 1), dalej RODO, informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Miejski Zakład Oczyszczania Sp. z o.o., ul.
Saperska 23,
64-100 Leszno, tel. 65/529 90 96;
2. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: iodo@mzoleszno.com.pl, 65/525 92 80;
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu
powiązanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu
nieograniczonego pn. „Rozbudowa istniejącego oraz budowa nowego parkingu dla aut osobowych
wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Trzebani, gm.
Osieczna” ZP.PN.11.2021.
4. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty lub osoby, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 p.z.p.;
5. Państwa dane osobowe będą przechowywane zgodnie z art. 78 ust. 1 p.z.p. przez okres 4 lat od
dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4
lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6. Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest
wymogiem ustawowym określonym w przepisach p.z.p., związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z p.z.p.;
7. W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
8. Posiadają Państwo:
a. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
b. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych;
c. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych
osobowych z zastrzeżeniem przypadków o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
d. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo,
że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
9. Nie przysługuje Państwu:
a. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b. prawo do przenoszenia danych osobowych, o których mowa w art. 20 RODO;
c. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż
podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.PN.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącego oraz budowa nowego parkingu dla aut
osobowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na terenie Zakładu Zagospodarowania Odpadów
w Trzebani, gm. Osieczna.
2. Główny zakres zadania obejmuje:
a) rozbudowę istniejącego parkingu o 6 miejsc parkingowych dla aut osobowych,
b) budowę nowego parkingu dla aut osobowych, w tym:
21 miejsc parkingowych o wymiarach 2,50x5,0 m, utwardzonych kostką betonową, wraz z
utwardzeniem drogi dojazdowej z kostki betonowej na szerokości 5,0 m,
11 miejsc parkingowych o wymiarach 2,50x5,0 m o nawierzchni półutwardzonej (płyty ażurowe),
wraz z utwardzeniem drogi dojazdowej do parkingu z kostki betonowej na szerokości 5,0 m
c) wykonanie muru oporowego w formie palisady betonowej,
d) demontaż części istniejącego ogrodzenia z siatki stalowej oraz montaż nowego ogrodzenia w
nowej lokalizacji,
e) wykonanie płyty fundamentowej na potrzeby ustawienia kontenera gospodarczego oraz
chodnika,
f) przebudowa odcinka drogi wewnętrznej Zakładu przy bramie wjazdowej poprzez zmniejszenie
– demontaż łuku krawężnika przy bramie wjazdowej oraz uzupełnienie powierzchni drogowej z
kostki betonowej,
g) budowa kanalizacji deszczowej - odwodnienie części utwardzonych wraz z wpięciem do
istniejącej wewnętrznej sieci kanalizacji deszczowej,
h) budowa linii kablowej oświetlenia zewnętrznego wraz z montażem słupów oświetleniowych z
wysięgnikami i oprawami LED,
3. Szczegółowy zakres robót i sposób ich wykonania został przedstawiony w niniejszej
specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz w dokumentacji projektowej, specyfikacji
technicznej wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarze robót. Wymienione dokumenty są
załącznikami niniejszej SWZ i wraz z nią są zamieszczone na stronie internetowej
https://platformazakupowa.pl/mzo_leszno/aukcje.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45223300-9 - Roboty budowlane w zakresie parkingów
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 60 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający oceni jedynie te oferty, które zostaną złożone przez
Wykonawców nie podlegających wykluczeniu z niniejszego postępowania oraz nie zostaną odrzucone
przez Zamawiającego.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja jakości
4.3.6.) Waga: 30
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie terminu realizacji zamówienia
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z
postępowania na zasadach określonych w Rozdziale VII SWZ oraz spełniają warunki udziału w
postępowaniu.
2. Warunki udziału w postępowaniu dla dotyczące:
2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie precyzuje
szczegółowych wymagań w tym zakresie;
2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – Zamawiający nie precyzuje
szczegółowych wymagań w tym zakresie;
UWAGA!
W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej
Wykonawców przedmiotowa koncesja musi być złożona przez tego z Wykonawców, który
faktycznie będzie realizował część zamówienia objętą koniecznością posiadania powyższego
uprawnienia.
2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada
polisę od odpowiedzialności cywilnej (lub inny dokument równoważny) z tytułu prowadzenia
działalności związanej z przedmiotem zamówienia nie niższą niż: 500.000,00 PLN;
2.4. zdolności technicznej lub zawodowej: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że
zrealizował (zakończył), nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie – co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na
wykonaniu nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni minimum 350 m2.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia, na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego,
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i
miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem
dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o
których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w
stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty; Wzór wykazu robót budowlanych
stanowi załącznik nr 7 do SWZ;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 p.z.p., o braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.
U. z 2019r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty
częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej, wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ;
2) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 p.z.p., sporządzonych nie wcześniej niż 3
miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 5
644,00 zł (słownie: pięć tysięcy sześćset czterdzieści cztery złote 00/100).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3. Szczegóły dot. wnoszenia wadium zostały zawarte w Rozdziale XII SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamawiania publicznego. Pełnomocnictwo winno
być załączone do oferty.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
oświadczenia, o których mowa w Rozdziale IX pkt 1 SWZ, składa każdy z wykonawców.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu, w zakresie w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, że roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania
składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie o udzielenie zamówienia
publicznego po jej zawarciu, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie
Strony. Zmiany te nie mogą wykraczać poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w
SWZ. Szczegółowe warunki znajdują się we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do
SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-08-25 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: www.platformazakupowa.pl/mzo_leszno
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-08-25 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-09-23