Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa infrastruktury wodnej w Gminie Stare Babice – Budowa zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej 2 x 500 m3 na Stacji Uzdatniania Wody w Starych Babicach
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Stare Babice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 013271855
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 32
1.5.2.) Miejscowość: Stare Babice
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-082
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: 22 730 80 34
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@stare-babice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starebabice.bip.net.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa infrastruktury wodnej w Gminie Stare Babice – Budowa zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej 2 x 500 m3 na Stacji Uzdatniania Wody w Starych Babicach
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9c6b64c7-fde3-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00244229
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-07
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z rozdziałem IX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zawarte w rozdziale XXII SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIZiF.271.26.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Rozbudowa infrastruktury wodnej w Gminie Stare Babice – opracowanie dokumentacji projektowej oraz wybudowanie dwóch zbiorników retencyjnych wody na Stacji Uzdatniania Wody w Starych Babicach”, obejmującego wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowę dwóch zbiorników retencyjnych wody uzdatnionej o pojemności około 500 m3 każdy wraz z niezbędną infrastrukturą, włączeniem w istniejący ciąg technologiczny oraz zagospodarowaniem terenu. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w formule „zaprojektuj wybuduj” na działce nr ew. 553 w Starych Babicach.
2. Przedmiot zamówienia opisany jest szczegółowo w Programie Funkcjonalno – Użytkowym (dalej „PFU”) i obejmuje wykonanie m.in. następujących czynności i robót:
1) wykonanie koncepcji zamierzenia obejmującego przedmiot zamówienia oraz uzyskanie akceptacji Zamawiającego i Eksploatatora Stacji, przy czym koncepcja powinna zawierać m.in. rozbiórkę istniejącego budynku, rozmieszczenie zbiorników ich konstrukcję w tym posadowienie oraz wymiary, przebieg sieci/instalacji oraz zagospodarowanie terenu;
2) wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (w zakresie wszystkich branż) na podstawie koncepcji zaakceptowanej przez Zamawiającego i Eksploatatora Stacji w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę oraz realizacji budowy i oddania do użytkowania obiektu spełniającego wymagania zawarte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego oraz we właściwych przepisów mających zastosowanie w danym przedmiocie zamówienia;
3) uzyskanie i dołączenie do dokumentacji projektowej Wykonawcy warunków przyłączeniowych wszystkich koniecznych do wykonania sieci i przyłączy, projektu zagospodarowania działki oraz wszystkich wymaganych prawem opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia – w przypadku, gdy będą wymagane, a także wykonanie dokumentacji wykonawczej oraz projektu rozruchu technologicznego;
4) uzgodnienie i uzyskanie akceptacji Zamawiającego i Eksploatatora Stacji dokumentacji projektowej przed wystąpieniem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę;
5) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej w zakresie wszystkich branż (w tym projektów wykonawczych) w formie elektronicznej w formatach – tekst pdf i docx; rysunki, schematy pdf i dwg;
6) wykonanie wszelkich badań, ekspertyz, pomiarów niezbędnych do prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej (np.: badania geotechniczne uzupełniające w przypadku takiej konieczności) oraz uzyskanie wszelkich wymaganych przepisami prawa uzgodnień, opinii i sprawdzeń dokumentacji technicznej także nie wymienionych w niniejszej umowie, a koniecznych do prawidłowego wykonania dokumentacji projektowej i uzyskania pozwolenia na budowę oraz późniejszego wykonania robót budowalnych;
7) występowanie w imieniu Zamawiającego i/lub Eksploatatora Stacji do wszystkich urzędów, instytucji, gestorów sieci z wnioskami o wydanie uzgodnień, warunków i decyzji na podstawie pełnomocnictw (dokumenty będą wystawiane po zgłoszeniu takiej potrzeby przez Wykonawcę) w tym udzielanie odpowiedzi na wezwania/uwagi dotyczące złożonej dokumentacji, w tym jej uzupełnianie/zmianę/wykonanie dodatkowych opracowań w razie takiej konieczności;
8) złożenie wniosku i uzyskanie prawomocnego pozwolenia na budowę, w tym udzielanie odpowiedzi na postanowienia/wezwania/uwagi dotyczące złożonej dokumentacji, w tym jej uzupełnianie/zmianę/wykonanie dodatkowych opracowań w razie takiej konieczności;
9) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji projektowej po uzyskaniu pozwolenia na budowę w zakresie wszystkich branż (w tym projektów wykonawczych zawierających szczegółowe rozwiązania, rysunki, schematy) w co najmniej 2 egzemplarzach w formie papierowej oraz w formie elektronicznej w formatach – tekst pdf i docx; rysunki, schematy pdf i dwg;
10) sprawowanie nadzoru autorskiego we wszystkich branżach w okresie obowiązywania przedmiotu umowy w trakcie prowadzenia robót związanych z budową przedmiotu umowy
a) nadzór autorski sprawowany będzie zgodnie ze szczegółowym zakresem obowiązków i uprawnień dotyczącym nadzoru autorskiego określonym odnośnymi przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,
b) nadzór autorski kończy się wraz z wypowiedzeniem umowy przez którąkolwiek ze stron lub w momencie uprawomocnienia się pozwolenia na użytkowanie przedmiotu umowy,
c) w ramach nadzoru autorskiego autorzy projektu będą zobowiązani w szczególności do:
- udziału w naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę
(na budowie lub w innym uzgodnionym miejscu), na których zapewni kompetentny skład specjalistów uprawnionych do podejmowania decyzji,
- kontroli zgodności realizacji inwestycji z projektem w toku wykonywania robót budowlanych przez Wykonawcę,
- uzgadniania możliwości i oceny zasadności wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, a zgłoszonych przez kierownika budowy, inspektora nadzoru inwestorskiego lub Zamawiającego,
- wyjaśniania wszelkich wątpliwości powstałych w toku realizacji przedmiotu umowy,
- udziału w odbiorze inwestycji od Wykonawcy, polegający na ocenie czy zmiany wprowadzone w trakcie wykonywania obiektu były istotne;
11) przeniesienie w ramach wynagrodzenia ryczałtowego za wykonanie przedmiotu niniejszej umowy na czas nieoznaczony na Zamawiającego autorskich praw majątkowych do projektu oraz praw majątkowych do projektu na wszelkich polach eksploatacji określonych w art. 50 ustawy z dnia 04 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych;
12) zgłoszenie rozpoczęcia robót we właściwym organie nadzoru budowlanego;
13) organizację zaplecza budowy w uzgodnieniu z Eksploatatorem Stacji, w tym zapewnienie dostępu do mediów;
14) wyznaczenie dróg tymczasowych w uzgodnieniu z Eksploatatorem Stacji;
15) ogrodzenie terenu budowy i zabezpieczenie przed dostępem osób postronnych;
16) wykonanie wszystkich robót budowlanych i czynności wynikających dokumentacji projektowej w zakresie przedmiotu umowy, zagospodarowania terenu itp;
17) wykonanie w uzgodnieniu i z udziałem Eksploatatora Stacji/Zamawiającego rozruchu, prób oraz przekazanie do eksploatacji i użytkowania przedmiotu umowy;
18) szkolenie pracowników Eksploatatora Stacji z zasad działania, eksploatacji, konserwacji oraz innych czynności ważnych z uwagi na codzienną eksploatację;
19) całkowita obsługa geodezyjna przedmiotu umowy;
20) prowadzenie robót przez kierownika budowy oraz prowadzenie dokumentacji związanej z budową, w tym dziennika budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami;
21) opracowanie programu BIOZ;
22) przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej oraz sprawozdania z rozruchu technologicznego;
23) dokonanie wszystkich wymaganych prawem zgłoszeń do właściwych organów oraz uzyskanie prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie;
24) uporządkowanie terenu prowadzenia robót.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45232430-5 - Roboty w zakresie uzdatniania wody
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 19 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego przewiduje udzielenie zamówień, których przedmiot będzie polegał na powtórzeniu robót i czynności podobnych do tych, jakie stanowią przedmiot niniejszego zamówienia, a ich wartość całkowita nie przekroczy 1 100 000 zł netto i została uwzględniona w całkowitej wartości zamówienia.
Ewentualny zakres tych zamówień obejmuje w szczególności: wykonanie dokumentacji, opracowań, ekspertyz, przeprowadzenia sprawdzeń, uzgodnień, przeprowadzenia postępowań w zakresie przedmiotu zamówienia a nie uwzględnionych w opisie przedmiotu zamówienia (w tym w PFU) itp. czynności, które będą niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia. Zakres tych zamówień obejmuje również wykonanie robót i usług w zakresie branż konstrukcyjnej, sanitarnej, elektrycznej, automatyki oraz innych w zakresie przedmiotu zamówienia a nie uwzględnionych w opisie przedmiotu zamówienia (w tym w PFU oraz wykonanej i uzgodnionej dokumentacji projektowej) itp. robót i czynności, które będą niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia.
Zamówienia, o których mowa powyżej zostaną udzielone na warunkach określonych w odrębnej umowie, po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą zamówienia podstawowego w trybie z wolnej ręki na podstawie ustawy pzp. Decyzję w tym zakresie podejmuje Zamawiający.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: przedłużony okres rękojmi za wady
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane (w ramach odrębnych umów), polegające na budowie/rozbudowie/przebudowie (w rozumieniu definicji z ustawy Prawo budowlane) stacji uzdatniania wody o wydajności co najmniej 500 m3/dobę każda lub wykonał dwie roboty budowalne (w ramach odrębnych umów) polegające na budowie naziemnego zbiornika przeciwpożarowego wraz z instalacją towarzyszącą (tj. instalacja hydrantowa lub tryskaczowa, punkt czerpalny wody) o pojemności co najmniej 400 m3 każda (przy czym Zamawiający dopuszcza
w ramach doświadczenia połączenie dwóch różnych obiektów (stacja uzdatniania i zbiornik przeciwpożarowy) oraz
2) Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną dokumentację projektową wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę/rozbudowę/przebudowę (w rozumieniu definicji z ustawy Prawo budowlane) stacji uzdatniania wody o wydajności co najmniej 500 m3/dobę lub wykonał należycie co najmniej jedną dokumentację projektową wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę zbiornika przeciwpożarowego wraz z instalacją towarzyszącą (tj. instalacja hydrantowa lub tryskaczowa, punkt czerpalny wody) o pojemności co najmniej 400 m3.
3) Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na etapie realizacji umowy:
a. projektantem:
a) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
b) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane oraz posiadającym doświadczenie w projektowaniu w charakterze projektanta co najmniej dwóch budów/rozbudów/przebudów (w rozumieniu definicji z ustawy Prawo budowlane) stacji uzdatniania wody o wydajności co najmniej 500 m3/dobę każda lub posiadającym doświadczenie w projektowaniu w charakterze projektanta co najmniej dwóch zbiorników przeciwpożarowych wraz z instalacją towarzyszącą (tj. instalacja hydrantowa lub tryskaczowa, punkt czerpalny wody) o pojemności co najmniej 400 m3 każdy – przy czym Zamawiający dopuszcza w ramach doświadczenia połączenie dwóch różnych obiektów (stacja uzdatniania i zbiornik przeciwpożarowy),
c) projektantem posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane;
b. kierownikiem:
a) kierownikiem budowy, posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r.,
b) kierownikiem robót sanitarnych posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane,
c) kierownikiem robót w specjalności elektrycznej i elektroenergetycznej posiadającym uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r Prawo budowlane,
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zgodnie z rozdziałem IV SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Zgodnie z rozdziałem IV SWZ
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z rozdziałem IV i XIII SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Każdy Wykonawca biorący udział w przetargu musi przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł), zgodnie z zasadami określonymi w rozdziale XI SWZ
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z rozdziałem VII SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SWZ - Projektowane postanowienia umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: ttps://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-22 12:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-20
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wszystkie informacje dotyczące niniejszego postępowania w szczególności: opis przedmiotu zamówienia i warunki jego wykonania, podstawy wykluczenia i warunki udziału w postępowaniu, rodzaje oświadczeń i dokumentów jakie Wykonawca musi złożyć, kryteria oceny ofert dostępne, informacje dotyczące RODO są w SWZ i ogłoszeniu o zamówieniu dostępnych na stronie internetowej Zamawiającego https://platformazakupowa.pl/pn/stare_babice.