Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Kokorzyn - Szczodrowo wraz z budową oświetlenia w m. Szczodrowo.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH,KOŚCIAN
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 411111810
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Gostyńska 38
1.5.2.) Miejscowość: Kościan
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-000
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.7.) Numer telefonu: 655127418
1.5.8.) Numer faksu: 655117490
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: m.buchert@zdp.koscian.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: zdp.koscian.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Zarząd Dróg Powiatowych w Kościanie
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 411111810
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Gostyńska 38
1.11.4.) Miejscowość: Kościan
1.11.5.) Kod pocztowy: 64-000
1.11.6.) Województwo: wielkopolskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.11.9.) Numer telefonu: 655127418
1.11.10.) Numer faksu: 655117490
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: m.buchert@zdp.koscian.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.zdp.koscian.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Kokorzyn - Szczodrowo wraz z budową oświetlenia w m. Szczodrowo.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cd72ca30-ad6b-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00046153
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003258/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Kokorzyn Szczodrowo wraz z budową oświetlenia w m. Szczodrowo
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://miniportal.uzp.gov.pl, https://zdp.biuletyn.eu/index.php/zamowienia-publiczne/wszczecie-postepowania3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://miniportal.uzp.gov.pl , m.buchert@zdp.koscian.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje ogólne 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:a) miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/b) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portalc) poczty elektronicznej: m.buchert@zdp.koscian.pl3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”. 4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Złożenie oferty w postępowaniu 1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem. 2. Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo sporządza się w postaci elektronicznej, w ogólnie dostępnych formatach danych .txt, .rtf, .pdf, .doc, .docx, .odt,. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.3. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl/ 4. Zawiadomienia, oświadczenia, wnioski lub informacje wykonawcy przekazują : a. poprzez miniPortal lubb. drogą elektroniczną: m.buchert@zdp.koscian.plOsobami uprawnionymi do kontaktu z Wykonawcami są:a. w zakresie przedmiotu zamówienia: Adam Gabryelski, od poniedziałku do piątku w godzinach: 900 -1400, tel. jak w pkt. I SWZ;b. w zakresie procedury przetargowej: Małgorzata Buchert-Janiszewska, od poniedziałku do piątku w godzinach: 900 - 1400, tel. jak w pkt. I SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: http://miniportal.uzp.gov.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuję, że: • administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kościanie, ul. Gostyńska 38, 64 – 000 Kościan, tel. 65 512 74 18, mail: biuro@zdp.koscian.pl;• inspektorem ochrony danych osobowych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kościanie jest Pani Anna Ziegler, kontakt: a.ziegler@zdp.koscian.pl, telefon: 65 512 74 18 wew. 22• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „„ Rozbudowa drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Kokorzyn – Szczodrowo wraz z budową oświetlenia w m. Szczodrowo” numer ZDP.262.01.2021, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania na podstawie przepisów prawa lub zawartych umów w oparciu o art.74 ustawy PZP• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy PZP, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy PZP; • w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;• posiada Pani/Pan: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych; na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;• nie przysługuje Pani/Panu: w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. • wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust.1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego;• w trakcie oraz po zakończeniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art.15 ust.1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZDP.262.01.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 4752311,14 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z rozbudową drogi powiatowej nr 3941P na odcinku Kokorzyn – Szczodrowo wraz z budową oświetlenia w m. Szczodrowo.Na pierwszym odcinku drogi zaprojektowano poszerzenie jezdni do 6,00 m z wymianą podbudowy w miejscach przełomów. Istniejąca nawierzchnia zostanie wzmocniona geosiatką. Nawierzchnia zostanie wyrównana masą bitumiczną o grubości średnio 3 cm oraz położona zostanie warstwa ścieralna z SMA 8 grubości 4 cm. Zastosowanie w warstwie ścieralnej nawierzchni jezdni mieszanki mastyksowo-grysowej SMA podniesie poziom trwałości nawierzchni, zwiększy odporność na koleinowanie przy jednoczesnej gwarancji odczuwalnej redukcji natężenia hałasu komunikacyjnego ( o ok. 5 dB) w stosunku do nawierzchni mineralno-asfaltowej). Wybudowany zostanie chodnik z kostki betonowej przy krawężniku o szerokości 2,00 m i długości 749 m. Na długości1346 m pierwszego odcinka po prawej stronie wybudowana zostanie ścieżka rowerowa szer. 2,00 m o nawierzchni bitumicznej. W m. Kokorzyn wybudowana zostanie zatoka parkingowa oraz próg zwalniający z oświetlonym przejściem dla pieszych, który znacząco zwiększy bezpieczeństwo. Odwodnienie odbywać się będzie przez kanalizację deszczową oraz studzienki ściekowo betonowe. Po lewej stronie wybudowana zostanie zatoka autobusowa o nawierzchni z kostki betonowej. Na tym odcinku drogi w m. Kokorzyn zaplanowano również budowę oświetlenia ulicznego, na którym zaplanowano 42 punkty świetlne zrealizowane za pomocą opraw LED zamontowanych na aluminiowych słupach anodowanych. Istniejące zjazdy zostaną utwardzone i wykonane zostanie pobocze. Wykonane zostanie oznakowanie poziome grubowarstwowe oraz postawione zostanie nowe oznakowanie pionowe.Na drugim odcinku rozbudowywanej drogi zgodnie z zaleceniami opinii geotechnicznej zaprojektowano nową konstrukcję jezdni. Zaprojektowano poszerzenie jezdni do 6,00 m z wymianą podbudowy w miejscach przełomów. Nawierzchnia zostanie wyrównana masą bitumiczną o grubości średnio 3 cm oraz położona zostanie warstwa ścieralna z SMA 8 grubości 4 cm. Zastosowanie w warstwie ścieralnej nawierzchni jezdni mieszanki mastyksowo-grysowej SMA podniesie poziom trwałości nawierzchni, zwiększy odporność na koleinowanie przy jednoczesnej gwarancji odczuwalnej redukcji natężenia hałasu komunikacyjnego ( o ok. 5 dB w stosunku do nawierzchni mineralno-asfaltowej). Po prawej stronie drogi zaprojektowano ścieżkę rowerową o szer. 2,00 m o nawierzchni bitumicznej. Na długości 1,229 m tego odcinka ścieżka usytuowana będzie za poboczem i rowem, na pozostałym odcinku przy krawędzi jezdni. Istniejące zjazdy zostaną utwardzone. Wykonane zostanie pobocze. Odwodnienie przewiduje się poprzez odpowiednie spadki podłużne i poprzeczne jezdni i ścieżki rowerowej oraz przez system rowów. Na niebezpiecznym łuku drogi zamontowane zostaną bariery ochronne stalowe natomiast przy szkole w Kokorzynie bariery ochronne chodnikowe. Wykonane zostanie oznakowanie poziome grubowarstwowe oraz postawione zostanie nowe oznakowanie pionowe.Na trzecim odcinku drogi w m. Szczodrowo wybudowane zostanie oświetlenie uliczne w ramach którego przewidziano montaż 38 punktów świetlnych zrealizowanych za pomocą opraw LED zamontowanych na aluminiowych słupach anodowanych. Zadanie polegające na przebudowie sieci wodociągowej rozdzielczej z przyłączami w m. Kokorzyn ul. Długa i Szkolna w gm. KościanW ramach zadania należy wykonać: - sieć wodociągową z rur PE 100 SDR 17 PN 10 średnicy 110/6,6 mm- 659,50, 0 m.Dokładny zakres robót określa Szczegółowa Specyfikacja Techniczna , przedmiar robót i dokumentacja projektowa. Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza ofert częściowych. Robota budowlana będąca przedmiotem zamówienia jest do wykonania w jednym ciągu drogi, w jednej technologii, co do której mają zastosowanie te same przepisy i podział byłby bezzasadny. Na rysunkach, w Specyfikacjach Technicznych, w przedmiarach robót i kosztorysach ofertowych w miejscach, w których zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca materiałów) Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów równoważnych tj. zaproponowania rozwiązań równoważnych w stosunku do zaprojektowanych, z zastosowaniem tych samych standardów technicznych i jakościowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zamawianej inwestycji. Poprzez pojęcie materiałów równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż założone w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, a ponadto muszą to być materiały dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Ilekroć w niniejszej SWZ wraz z załącznikami przedmiot zamówienia jest opisany ze wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, które mogłyby doprowadzić do wyeliminowania lub uprzywilejowania niektórych wykonawców to przyjmuje się, że każdemu takiemu wskazaniu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”, a wskazanie ma charakter przykładowy.. Jeżeli na przebudowywanym odcinku drogi przewidziana jest rozbiórka albo demontaż to wówczas:a. znaki drogowe, studnie rewizyjne, kratki ściekowe należy zwrócić do ZDP w Kościanie (ul. Gostyńska 38).b. destrukt, nieuszkodzone płytki, kostkę ,obrzeża owinięte w folię na paletach, krawężniki, trylinka i bloczki betonowe luzem należy zwrócić na Plac w Racocie.Wszystkie pozostałe materiały z rozbiórki Wykonawca zagospodaruje w swoim zakresie. Pas drogowy na dzień odbioru musi być wykoszony i uporządkowany na całej szerokości przebudowanego odcinka. Należy wykonać Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą z graficznym zaznaczeniem granic i wkopaniem słupków ograniczających pas drogowy
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233140-2 - Roboty drogowe
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
45232410-9 - Roboty w zakresie kanalizacji ściekowej
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 110 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7