Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozbudowa dróg gminnych na osiedlu Morele w Izbicy Kujawskiej
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA IZBICA KUJAWSKA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 910866850
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Marszałka Pilsudskiego 32
1.5.2.) Miejscowość: Izbica Kujawska
1.5.3.) Kod pocztowy: 87-865
1.5.4.) Województwo: kujawsko-pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL619 - Włocławski
1.5.7.) Numer telefonu: 542865009
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@izbicakuj.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.izbicakuj.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozbudowa dróg gminnych na osiedlu Morele w Izbicy Kujawskiej
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e3dc0fd7-630c-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00326954
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-22
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004227/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.8 Rozbudowa dróg gminnych na osiedlu Morele w Izbicy kujawskiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.bip.izbicakuj.pl/index.php?id=23
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy
użyciu:
• miniPortalu który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl,
• ePUAPu dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal lub
• poczty elektronicznej przetargi@izbicakuj.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKLP.271.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa dróg gminnych na osiedlu Morele w Izbicy Kujawskiej.
• Zakres rzeczowy obejmuje:
• rozebranie nawierzchni bitumicznej oraz chodników na skrzyżowaniach oraz wzdłuż projektowanego układu,
• korytowanie pod konstrukcję nawierzchni,
• wykonanie kanalizacji deszczowej i drenu,
• wbudowanie warstw podbudowy pomocniczej i zasadniczej,
• ustawienie krawężników, obrzeży, oporników,
• regulacja wysokościowa wpustów, skrzynek zaworów, włazów nastudziennych,
• ułożenie warstw bitumicznych nawierzchni,
• ułożenie nawierzchni z kostki brukowej na skrzyżowaniach,
• ułożenie nawierzchni ścieżki rowerowej oraz chodników i zjazdów z kostki brukowej,
• humusowanie terenów w około chodnika na dz. 885.
• Charakterystyka projektowanej drogi:
• kategoria dróg: gminne,
• klasa drogi: dojazdowe (D),
• kategoria ruchu: KR1,
• długość:
- dg 191728C – 476 mb,
- dg 191729C – 221 mb,
- dg 191726C – 229 mb
• szerokość nawierzchni dróg: 5,00 m,
• szerokość pasa ruchu: 2,50 m,
• przekrój jezdni: 1x2,
• rodzaj nawierzchni – beton asfaltowy,
• rodzaj chodnika: jednostronny i obustronny.
• Projektowana konstrukcja:
3.1. Konstrukcja jezdni:
• warstwa ścieralna, beton asfaltowy AC11S 50/70, grub. 4 cm,
• warstwa wiążąca, beton asfaltowy AC11W 50/70, grub. 4 cm,
• podbudowa zasadnicza, mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5, grub. 20 cm,
• podbudowa pomocnicza, mieszanka związana Rm=2,5 Mpa grub. 20 cm,
• warstwa wzmacniająca, mieszanka związana Rm=1,5 Mpa grub. 12 cm,
• sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe.
3.2. Konstrukcja jezdni na skrzyżowaniach wyniesionych:
• warstwa ścieralna, drobnowymiarowa kostka brukowa betonowa typu Holand koloru czerwonego, grub. 8 cm,
• podsypka cem.-piask. 1:4, grub. 3-5 cm,
• podbudowa zasadnicza, mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5, grub. 20 cm,
• podbudowa pomocnicza, mieszanka związana Rm=2,5 Mpa grub. 20 cm,
• warstwa wzmacniająca, mieszanka związana Rm=1,5 Mpa grub. 12 cm,
• sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe,
Projektowane skrzyżowania wyniesione należy wykonać w taki sposób, aby wyniesienie obejmowało również przejścia dla pieszych. Przed przejściami projektuje się rampy o dł. 1,0 m. Wyniesienie projektuje się na wysokość 12 cm, a zatem na równi z górną płaszczyzną krawężnika. Początek rampy należy obramować opornikiem betonowym 12x25x100 cm na ławie betonowej.
3.3. Konstrukcja ścieżki pieszo-rowerowej:
• warstwa ścieralna, drobnowymiarowa kostka brukowa betonowa typu holand bezfazowa koloru czerwonego, grub. 6 cm,
• podsypka cem.-piask. 1:4, grub. 3 cm,
• podbudowa zasadnicza, mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5, grub. 10 cm,
• warstwa odcinająca, piasek, grub 10 cm,
• sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe.
Ścieżkę należy obramować krawężnikiem drogowym betonowym 15x30x100 cm od strony jezdni, natomiast od strony pola obrzeżem betonowym 8x30x100 cm. Prefabrykaty należy ustawić na ławie betonowej z oporem.
3.4. Konstrukcja chodnika:
• warstwa ścieralna, drobnowymiarowa kostka brukowa betonowa typu Holand koloru szarego, grub. 6 cm,
• podsypka cem-piask. 1:4, grub. 3 cm,
• podbudowa zasadnicza, mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5, grub. 10 cm,
• warstwa odcinająca, piasek, grub. 10 cm,
• sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe.
Chodnik należy obramować krawężnikiem drogowym betonowym 15x30x100 cm od strony jezdni, natomiast od strony pola obrzeżem betonowym 8x30x100 cm. Prefabrykaty należy ustawić na ławie betonowej z oporem.
3.5. Konstrukcja zjazdów:
• warstwa ścieralna, drobnowymiarowa kostka brukowa betonowa typu Holand koloru szarego, grub. 8 cm,
• podsypka cem-piask. 1:4, grub. 3 cm,
• podbudowa zasadnicza, mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5, grub. 20 cm,
• warstwa odcinająca, piasek, grub. 10 cm,
• sprofilowane zagęszczone podłoże gruntowe.
Zjazdy należy obramować od strony jezdni krawężnikiem wtopionym 15x22x100 cm na ławie betonowej z oporem, od strony bram opornikiem betonowym 12x25x100 cm na ławie betonowej z oporem, natomiast oddzielenie od chodników należy wykonać za pomocą obrzeża betonowego 8x30x100 cm na ławie betonowej.
• Odwodnienie jezdni zrealizowane jest powierzchniowo na pomocą spadków podłużnych i poprzecznych do projektowanej kanalizacji deszczowej.
Dodatkowo, aby zabezpieczyć nawierzchnię jezdni przed sączeniami śródwarstwowymi wody w części południowo-zachodniej projektuje się dren pod chodnikiem – zgodnie z częścią rysunkową. Ujście rur drenarskich należy zrealizować do wpustów ulicznych poprzez nawiertkę.
• Kanalizację deszczową projektuje się wykonać z rur kanalizacyjnych grawitacyjnych PVC np. Wavin, Kaczmarek klasy S z kielichem Dn 315.
• Na kanałach projektuje się studnie kanalizacyjne spełniające wymogi normy PN-B-10729. Projektuje się studnie kanalizacyjne rewizyjne i połączeniowe PVC Dn 1000 TEGRA np. Wavin. Studnie te można zamienić na studnie z kręgów betonowych izolowanych z płytą nastudzienną i włazem żeliwnym Dn 600 typu ciężkiego.
Studnie wyposażyć we włazy z żeliwa sferoidalnego klasy D 400 z wkładką tłumiącą.
• Wody opadowe z powierzchni utwardzonych spływać będą do projektowanej kanalizacji żeliwnymi wpustami ulicznymi klasy C wg PN-88/H-74080/04 osadzonymi na studzienkach betonowych Ø 500mm.
• Przedmiot zamówienia obejmuje też przebudowę skrzyżowania polegającą na zmianie jego geometrii oraz wykonaniu nowej nawierzchni bitumicznej.
Zakres rzeczowy obejmuje:
• rozebranie istniejącej nawierzchni bitumicznej,
• konserwacja przepustu,
• wbudowanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni,
• ułożenie nawierzchni bitumicznej,
• wbudowanie umocnionego pobocza.
• Konstrukcja jezdni:
• warstwa ścieralna, beton asfaltowy AC11S 50/70, grub. 4 cm,
• warstwa wiążąca, beton asfaltowy AC11W 50/70, grub. 4 cm,
• podbudowa zasadnicza, mieszanka niezwiązana C90/3 0/31,5, grub. 25 cm,
• warstwa wzmacniająca, mieszanka związana C1, 5/2, grub. 10 cm,
• sprofilowanie zagęszczone podłoże gruntowe.
• Odwodnienie jezdni zrealizowane jest powierzchniowo za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przyległy teren.
• Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:
• wprowadzenia oznakowania tymczasowych organizacji ruchu w miejscu i na czas prowadzenia robót zgodnie z zatwierdzonymi projektami;
• wprowadzenia stałych organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonymi projektami.
• W obrębie planowanego zadania zlokalizowane jest stanowisko archeologiczne nr 462 na obszarze AZP 52-45 (nr 11 w m. Izbica Kujawska), które jest ujęte jako zabytek archeologiczny w wojewódzkiej ewidencji zabytków. Skutkiem powyższego ww. zabytek podlega ochronie prawnej na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 3 lit. „a”, art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.). W przypadku prowadzenia prac ziemnych w obrębie stanowiska archeologicznego zapewnić inwestorski nadzór archeologiczny.
W trakcie prowadzenia robót należy postępować zgodnie z zapisami określonymi w Decyzji Nr ZAR/68/2019 z dnia 9 grudnia 2019 r. Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa – załącznik nr 4, 5 , 6 do SWZ
Zamawiający dołożył wszelkich starań, aby w opisie przedmiotu zamówienia nie znalazła się żadna nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu. Jeśli w dokumentach zamówienia, wskazana jest nazwa handlowa firmy, towaru lub produktu, ma ona wyłącznie charakter informacyjny. Wszystkie dostarczone elementy wyposażenia składające się na przedmiot umowy muszą zawierać odpowiednie, aktualne i wymagane certyfikaty/świadectwa jakości/atesty/deklaracje zgodności lub oznaczenia, informujące o dopuszczeniu do sprzedaży oraz spełniać wszelkie wymogi norm określonych obowiązującym prawem jeśli takie są wymagane. Podstawą do określenia ceny, ryczałtowej za przedmiot zamówienia jest dokumentacja projektowa oraz ilości robót wynikające z tej dokumentacji.
Szczegółowe obowiązki wykonawcy w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia określają projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego – załącznik nr 3 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 200 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w Specyfikacji Warunków Zamówienia.
2. Kryteriami oceny ofert jest cena i okres gwarancji i rękojmi3. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty
Zamawiający będzie się kierował niżej podanymi kryteriami i
ich wagą:
L.p Kryterium Znaczenie procentowe kryterium
1 Cena oferty 60%
2 Okres gwarancji i rękojmi 40%
Łącznie 100%
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów ze wszystkich
kryteriów. Uzyskana liczba punktów w ramach kryterium zaokrąglona będzie do drugiego miejsca po
przecinku.
Przyznanie ilości punktów ofertom będzie odbywać się wg poniższych zasad:
Nr kryterium Wzór
1 Cena - C
Liczba punktów = ( Cmin/Cof) x waga
gdzie:
- Cmin - najniższa cena spośród wszystkich ofert
- Cof- cena podana w ofercie
2 Okres gwarancji i rękojmi - G
Liczba punktów = ( Gof/Gmax) x waga
gdzie:
- Gof - podany w ofercie okres gwarancji i rękojmi
- Gmax - najwyższy spośród wszystkich ofert okres gwarancji i rękojmi
Punkty za kryterium okres gwarancji i rękojmi zostaną przyznane Wykonawcy na podstawie
oświadczenia dotyczącego ilości miesięcy określonej w formularzu ofertowym przewidziany na okres
gwarancji dla przedmiotu zamówienia w przedziale od 36 do 72 miesięcy.
W trakcie oceny poszczególnych ofert, zostaną wyliczone punkty wg poniższego wzoru:
Px= Cx + Gx
Px Łączna ilość punktów uzyskanych przez badana ofertę
x nr badanej oferty
W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wszystkich wyników do dwóch miejsc po
przecinku.
4. Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (maksymalna liczba przyznanych punktów w
oparciu o ustalone kryterium – „cena” oraz „ okres gwarancji i rękojmi ”) zostanie uznana za
najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane, zgodnie z ilością uzyskanych punktów.5. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim
wymaganiom przedstawionym w ustawie PZP oraz w SWZ i zostanie oceniona jako najkorzystniejsza
w oparciu o podane kryteria wyboru.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty
Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik;
Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania – wzór oświadczenia
stanowi załącznik nr 2 do SWZ. W przepadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez
Wykonawców, oświadczenie składa każdy z Wykonawców.
Pełnomocnictwo dla pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia - dotyczy ofert składanych przez Wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o
niepodleganiu wykluczeniu z postępowania stanowiące załącznik nr 2 do SWZ składa każdy z Wykonawców
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-14 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP nazwa Zamawiającego: jr60fdx35d/skrytka i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-14 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-12