Rewitalizacja ul.Dworcowej w Bytomiu oraz Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Rewitalizacja ul.Dworcowej w Bytomiu oraz Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania: Przebudowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej w ul.Dworcowej w Bytomiu
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBytom
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-06-16
  • ZamawiającyMiejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu
  • Data publikacji ogłoszenia2021-05-26
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00065325
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja ul.Dworcowej w Bytomiu oraz Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania:
Przebudowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji
sanitarnej w ul.Dworcowej w Bytomiu

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu

1.3.) Oddział zamawiającego: MZDIM Bytom

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 240136989

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Smolenia 35

1.5.2.) Miejscowość: Bytom

1.5.3.) Kod pocztowy: 41-902

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Miejski Zarząd Dróg i Mostów

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 626-298-85-82

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Smolenia 35

1.11.4.) Miejscowość: Bytom

1.11.5.) Kod pocztowy: 41-902

1.11.6.) Województwo: śląskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski

1.11.9.) Numer telefonu: (32) 39 69 726

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: http://www.mzdim.bytom.pl/

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Rewitalizacja ul.Dworcowej w Bytomiu oraz Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania:
Przebudowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji
sanitarnej w ul.Dworcowej w Bytomiu

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-303d03e6-bd8f-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00065325

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-26

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001880/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.6 Rewitalizacja ul. Dworcowej w Bytomiu

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie zamówienia ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020, dla Osi priorytetowej: 10. Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna, Działanie: 10.3. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie: 10.3.4 . Rewitalizacja obszarów zdegradowanych - OSI.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W przedmiotowym postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu następujących środków komunikacji elektronicznej:
1.1. Platformy do obsługi postępowań przetargowych, dostępnej pod adresem: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/;
Obsługę techniczną Platformy świadczy firma Logintrade S.A. W przypadku pytań dotyczących korzystania z Platformy lub ewentualnych problemów technicznych prosimy o kontakt: pn – pt. w godz. 8.00 – 16.00, tel. +48 71 787 35 34 lub
e-mail: helpdesk@logintrade.net.
1.2. Poczty elektronicznej: zamowienia@mzdim.bytom.pl;
2. Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy.

https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Zgodnie z § 11 ust. 2 r.d.e. Zamawiający udostępnia poniżej informacje na temat specyfikacji, połączenia, formatu przesyłanych danych oraz szyfrowania i oznaczania czasu przekazania i odbioru danych. Wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy: dopuszczalne przeglądarki internet: a)Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11 b)Google Chrome 31 c)Mozilla Firefox 26 d)Opera 18 pozostałe wymagania techniczne: a)dostęp do sieci Internet b)obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest-ajax c)włączona obsługa JavaScript d)zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s e)zainstalowany Acrobat Reader f)zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java–Java SE Runtime Environment 6 Update 24 lub nowszy wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy: a)Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. b)Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A. c)Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy Asseco Data Systems S.A. d)Kwalifikowane Centrum Certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB. Większe pliki zaleca się skompresować do jednego pliku archiwum ZIP w celu nie przekroczenia ww wielkości. Zamawiający informuje, że w oparciu o zapisy pkt 4 zał nr 2 do rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych, wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformacyjnych t.j. Dz.U.2017 poz2247 z późn. zm. nie dopuszcza się kompresji pliku archiwum w formacie RAR. W przypadku próby zastosowania formatu kompresji RAR nie będzie możliwe jego złożenie za pomocą Platformy. Dopuszczalne formaty przesyłanych danych: Zamawiający wskazuje jako format danych przesyłanych przez Wykonawcę środkiem komunikacji elektronicznych oświadczeń lub dokumentów format pdf. Jednak Wykonawca może przygotować dokumenty i oświadczenia w każdym innym formacie określonym treścią rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2017r w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych Dz. U. z 2017 r. poz. 1320 z poźn. zm. Kodowanie i oznaczenie czasu przekazania danych: czas zapisany jest w formacie YYYY MM-DD HH:MM:SS. Do połączenia używany jest szyfrowany protokół HTTPS. Szyfrowanie danych odbywa się przy pomocy protokołu SSL. Certyfikat SSL zapewnia poufność transmisji danych przesyłanych przez Internet. Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do porozumiewania się z Wykonawcami jest: w zakresie proceduralnym: Agnieszka Paterska tel323969726; W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawcy powinni posługiwać się numerem przedmiotowego postępowania. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 4 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa poprzednim zdaniu, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie wskazanym w pierwszym zdaniu, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert. Zamawiający zwraca się o przesyłanie wniosków o wyjaśnienie treści SWZ również w wersji edytowalnej. Instrukcja dot. zadawania pytań przy pomocy Platformy dostępna jest na Platformie, w zakładce INSTRUKCJE

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Wykonawca oświadcza, że spełnia wymagania określone w art. 28, 29, 30, 32, 33 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE,
w szczególności:
a) zapewnia, że stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych,
b) zapewnia, że dostęp do powierzonych danych osobowych mają jedynie osoby upoważnione, którym Wykonawca polecił przetwarzanie danych osobowych,
c) zapewnia, że dostęp do pomieszczeń, w których przetwarzane są powierzone dane, mają jedynie osoby do tego upoważnione oraz, że dostęp do tych pomieszczeń jest nadzorowany,
d) zapewnia, że systemy, aplikacje i sprzęt informatyczny wykorzystywany do przetwarzania powierzonych danych są zabezpieczone przed nieautoryzowanym ujawnieniem lub utratą powierzonych danych,
e) zapewnia, że połączenie zdalnego dostępu do systemu informatycznego zabezpieczone jest szyfrowanym kanałem,
f) zapewnia, że będzie współpracować z administratorem w celu realizacji praw osób, których dotyczą powierzone dane osobowe, wskazanych w Rozdziale III przytoczonego Rozporządzenia,
g) zapewnia, że będzie niezwłocznie informować administratora o naruszenia ochrony danych osobowych, a także współpracować z administratorem w zakresie niezbędnym do wypełnienia obowiązków związanych z naruszeniem ochrony danych osobowych ciążących na administratorze na podstawie przytoczonego Rozporządzenia.
Wykonawca oświadcza, że prowadzi dokumentację potwierdzającą wykonywanie powyższych czynności oraz, że na żądanie administratora udostępni wskazaną dokumentację.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DNP.260.16.2021.TP2.RB

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Teren stanowiący przedmiot zamówienia stanowi ulicę – deptak pieszy zlokalizowany w centrum miasta Bytomia. Deptak stanowi główny ciąg komunikacji pieszej i łączy teren dworca kolejowego PKP z pl Kościuszki.Przedmiotem zamówienia jest Rewitalizacja ul. Dworcowej w Bytomiu oraz budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania pn. Przebudowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Dworcowej w Bytomiu. Przedmiotem zamówienia w części inwestycji dot. Rewitalizacji ul. Dworcowej tj. finansowanej przez Zamawiającego są roboty budowlane obejmujące m.in.: wyk nawierzchni; wyk trawników;nasadzenie roślinności;
 wyk schodów zewnętrznych;małą architekturę;mur oporowy; naświetla piwniczne;konstrukcje stalowe pergoli;przebudowę instalacji elektrycznych i teletechnicznych okablowanie, oświetlenie, monitoring; przebudowę kanalizacji deszczowej;system kontroli dostępu; oznakowanie docelowe wraz z montażem automatycznych słupków blokujących.
Przedmiotem zam w części inwestycji dotyczącej sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej tj. finansowanej przez BPK jest przebudowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami na całej długości ul Dworcowej w Bytomiu oraz przebudowa kan sanit na odcinku od budynku Dworcowa nr 34 do studni zlokalizowanej w Pl Wolskiego, na którym ustalono przeciwspadek. Realizacja projektu związana jest z zamierzeniem Zam związanym z wymianą nawierzchni ul Dworcowej. Inwestycja ma na celu remont istniejącej infrastruktury wod.-kan. w zakresie prac planowanych przez Zam. Przebudowa sieci wodociągowej i kan sanit obejmuje:-przebudowę sieci wodociągowej w ul Dworcowej dla odcinków wodociągu, które są wykonane z rur stalowych,- wykonanie przełączeń projektowanej sieci wodociągowej z istniejącym wodociągiem wymienionym na rurociąg z tworzywa sztucznego tj. PE,wymianę istniejących przyłączy stalowych na nowe z tworzywa sztucznego PE, po śladzie istniejących,przełączenie istniejących przyłączy wykonanych w technologii rur z tworzywa sztucznego z nowo projektowaną siecią, przebudowę kanalizacji sanitarnej na odcinku, na którym został stwierdzony przeciw spadek przez dział branżowy BPK. Przed zam został szczegółowo opisany w:Wzorach Umów, Zał nr 7a i 7b,Przedmiarach robót, Zał nr 8a i 8b, STWiORB oraz STWiORBM, Zał nr 9a, 9b, Dok techn, Zał nr 10 które stanowią odpowiednie zał do specyfikacji. Załączone przedmiary robót mają charakter wyłącznie pomocniczy. Wyk zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości i rodzaju robót z dokumentacją projektową. Zważywszy na ryczałtowy char wynagrodzenia przysługującego Wyk, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ich ilości, niż wynika z przedmiarów, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarach robót koniecznych do wyk na podst dok projektowej w tym w Proj Wykonawczych nie zwalnia Wyk z obowiązku ich wykonania na podst projektu, wiedzy techn i sztuki budowlanej, w cenie zaoferowanej w ofercie. Dot zakresu robót Zam:Teren znajduje się w obszarze ochrony archeologicznej. Wyk zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia archeologicznego i nadzoru archeologicznego. W przyp wstrzymania realizacji robót przez nadzór archeologiczny w związku z koniecznością prowadzenia badań archeologicznych w okresie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych umowa może zostać zmieniona w zakresie terminów wykonania odpowiednich obowiązków zastrzeżonych w jej treści.Dot zakresu robót BPK: Nadzór archeologiczny zostanie zapewniony przez BPK. W przyp wstrzymania realizacji robót przez nadzór archeologiczny w związku z koniecznością prowadzenia badań archeologicznych w okresie dłuższym niż 30 dni kalendarz umowa może zostać zmieniona w zakresie terminów wykonania odpowiednich obowiązków zastrzeżonych w jej treści.Dane kontakt do archeologa zostaną udostępnione podczas przekazania placu budowy. Wyk zobowiązany jest do wykonania i zamontowania następujących tablic:1 x tablica inf - informująca o projekcie w danej lokalizacji w trakcie jego realizacji, tablica zamontowana ma zostać przed rozpoczęciem robót budowlanych,2 x tablica pamiątkowa - tablicę pamiątkową należy umieścić po zakończeniu projektu.Powyższe tablice mają zostać wyk zgodnie z zas i oznakowania projektów (https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/promocja/zasady-promocji-i-oznakowania-projektow-1/zasady-promocji-i-oznakowania-projektow-wersja-aktualna-od-1-stycznia-2018-roku/)
Zam dopuszcza na etapie realizacji zamówienia rozwiązania równoważne
w stosunku do wskazanych w dokumentacji postępowania. Wyk, który zamierza zastosować rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać na etapie realizacji zamówienia, że proponowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zam. Za rozwiązania równoważne uznane będzie wykonanie robót przy wykorzystaniu technologii, materiałów i sprzętu innego, niż określone w dokumentacji postępowania pod warunkiem, że ich parametry nie będą gorsze, niż określone w dok postępowania i zostaną zaakceptowane przez Zamawiającego. Do realizacji robót mogą być stosowane urządzenia lub wyroby równoważne o minimalnych parametrach technicznych, jak wskazane w dokumentacji. Ilekroć w dok projektowej podane są konkretne wyroby lub urządzenia oraz ich producenci należy traktować je jako przykładowe. Zamawiający informuje, że w trakcie przebudowy ul. Dworcowej prowadzone będą prace związane z rewitalizacją elewacji budynków znajdujących się przy ul. Dworcowej. Powyższe prace prowadzone będą na zlecenie ZBM-TBS sp. z o.o. w Bytomiu. Realizacja prac przebiegać ma w sposób „ćwiartkowy” przy założeniu, że ul. Moniuszki dzieli ul. Dworcową na pół, a każda z połówek jest dzielona na część wschodnią i zachodnią. W tak wydzielonych ćwiartkach należy prowadzić naprzemiennie prace sieciowe i fundamentowe, żeby zachować przejezdność i przejście. Wyk jest zobowiązany do skoordynowania prac z Wykonawcą ZBM–TBS sp.zoo. w Bytomiu, który równolegle będzie realizował prace rewitalizacyjne i termomodernizacyjne w kamienicach na ul. Dworcowej. Wyk we własnym zakresie musi pozyskać inf od ZBM – TBS sp.zoo. o Wykonawcy. Prace nawierzchniowe należy przeprowadzić pomiędzy pracami fundamentowymi,a rewitalizacją elewacji, Istniejące oprawy oświetlenia, które są zamontowane na ul.Dworcowej należy zdemontować w sposób umożliwiający ich ponowne zamontowanie, pod nadzorem gwaranta tj.FB Serwis, Warszawa, ul. Siedmiogrodzka 9. Oprawy należy przekazać Zam pod adres: Zaplecze Techn, ul.Tarnogórska 1a, Bytom, należy zabezpieczyć ich demontaż pod kątem realizowanych prac ziemnych. W trakcie realizacji robót, Wyk zobowiązany jest do zapewnienia tymczasowego oświetlenia ulicy po demontażu istniejącego lub po wyłączeniu zasilania istniejącego. W trakcie realizacji robót Wyk zobowiązany jest do skutecznego wygrodzenia wykopów, aby zapewnić prawidłowe, bezp użytkowanie drogi oraz zabezpieczyć użytkowników drogi i podwórza przed wypadkiem. jest zobowiązany do utrzymania czystości na placu budowy, do zapewnienia toalet przenośnych dla pracowników, używanych na budowie oraz do regularnego ich opróżniania i regularnego wywożenia śmieci komunalnych wygenerowanych przez pracowników, do skutecznego informowania mieszkańców i przedsięb z ul Dworcowej o przerwach w dostawach/odbiorze mediów. Rzeźbę Świetlik należy zdemontować, przetransportować w miejsce wskazane przez Zam: Zaplecze Techn MZDiM, ul. Tarnogórska 1a, Bytom, a po zakończeniu robót nawierzchniowych, ponownie przetransportować i zamontować w miejscu przewidzianym w projekcie. W wycenie robót Wyk winien uwzględnić koszt opracowania oraz wykonania tymczasowej organizacji ruchu na czas realizacji robót, która podlega zatwierdzeniu przez Prezyd m. Bytomia lub w jego imieniu przez WydzKomunalny Ref Transportu Lok UM w Bytomiu oraz koszty oznakowania pionowego i poziomego na czas prowadzenia robót.Określa się minimalny wymagany 60 - mies okres gwarancji i rękojmi na wyk roboty oraz zast materiały, liczony od dn końcowego odbioru robót zgodnie z protokołem końcowym. Zaoferowany przez Wyk okr gwarancji i rękojmi będzie stanowił jedno z kryteriów oceny ofert, zgodnie z Rozdz XVIII SWZ. Podczas prowadzenia robót w pasie drogowym Wyk jest zobowiązany dokonać ich prawidłowego oznakowania, zgodne z zał do Rozporządzenia Min Infrastruktury z dn 3.7.2003r w spr szczegółowych war techn dla znaków i sygn drog oraz urządzeń bezp ruchu drogowego i war ich umieszczania na drogach (Dz.U.2019 poz. 2311) Wyk jest zobowiązany do wykonania geodez dok powykonawczej (5 egz) z naniesieniem na zasoby Wydz Geodezji UM Bytom wraz z wersją elektr wykonaną w formatach dwg lub dxf. Wymagania związane z realizacją zamówienia w zakresie zatrudnienia przez wyk lub podwykonawcę na podstawie stos pracy osób wyk wskazane przez Zam czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ust z dnia 26.06.1974 r. - Kodeksu pracy Dz.U. z 2020poz.1320 obejmują czynn. w zakr robót nawierzchniowych i elektr oraz wszystkie roboty związane z budową sieci. Zam nie określa dodatkowych wymagań związanych z zatrudnianiem os o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 p.z.p. Zam informuje, że ubiega się o dofinansowanie zam ze środków unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Woj Śląskiego na lata 2014-2020, dla Osi priorytetowej:10.Rewitalizacja oraz infrastruktura społeczna i zdrowotna, Działanie:10.3. Rewitalizacja obszarów zdegradowanych, Poddziałanie: 10.3.4 Rewitalizacja obszarów zdegradowanych-OSI. Równocześnie Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania na podstawie art.310 ust p.z.p w przypadku, gdy środki nie zostaną mu przyznane.Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 13 757 709,46 zł brutto, z czego zakres finansowany przez Zamawiającego wynosi 12 617 839, 00 zł brutto, a zakres finansowany przez BPK wynosi: 1 139 870,46 zł brutto

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

34922100-7 - Oznakowanie drogowe

45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy p.z.p polegającego na powtórzeniu podobnych robót budowlanych, polegających w szczególności na wykonaniu robót nawierzchniowych i elektrycznych obejmujących swym zakresem m.in.:
 wykonanie nawierzchni;
 wykonanie trawników;
 nasadzenie roślinności;
 wykonanie schodów zewnętrznych;
 małą architekturę;
 mur oporowy;
 naświetla piwniczne;
 konstrukcje stalowe pergoli;
 przebudowę instalacji elektrycznych i teletechnicznych (okablowanie, oświetlenie, monitoring);
 przebudowę kanalizacji deszczowej;
 system kontroli dostępu;
 oznakowanie docelowe wraz z montażem automatycznych słupków blokujących.
Inwestor (BPK) nie przewiduje udzielenia zamówienia na podstawie art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy p.z.p.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

2. Na podstawie art. 112 ustawy p.z.p. Zamawiający określa warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
2.1 zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

2.2 uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.

2.3 sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeśli przedstawi dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z sumą gwarancyjną w wysokości co najmniej 2 000 000,00 zł;

2.4 zdolności technicznej lub zawodowej :
Wykonawca spełni warunek jeśli:
a) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach jednego zamówienia (jednej umowy) budowę lub przebudowę drogi / parkingu / pasażu o nawierzchni z elementów kamiennych drobnowymiarowych o powierzchni co najmniej 3 000,00 m2 wraz z infrastrukturą i załączy dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane.

b) wykonał nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie w ramach jednego zamówienia (jednej umowy) budowę lub przebudowę sieci wodociągowej o długości co najmniej 400 m i załączy dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane.

c) dysponuje co najmniej 1 osobą (kierownikiem budowy) posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej – w co najmniej ograniczonym zakresie lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;

d) dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: elektrycznych i elektroenergetycznych w co najmniej ograniczonym zakresie lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;

e) dysponuje co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

UWAGA: Dopuszcza się łączenie funkcji kierowników robót poszczególnych branż wymienionych powyżej, pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami dla każdej z branż z osobna z zastrzeżeniem, że jedna osoba może pełnić funkcję maksymalnie dwóch kierowników.

3. W przypadku warunku zdolności technicznej lub zawodowej, w zakresie dysponowania osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, zamawiający uznaje wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. 2019 poz. 831) oraz uprawnienia obowiązujące wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawnych, a także zgodnie
z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. 2020 poz. 1333
z późn. zm.), Zamawiający uznaje również wymagane uprawnienia budowlane
do kierowania robotami budowlanymi nabyte w innych niż Rzeczpospolita Polska państwach członkowskich Unii Europejskiej, państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej, na zasadach określonych w ustawie z dnia
22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych
w państwach członkowskich Unii Europejskiej( t. j. Dz. U. 2020 poz. 220).
4. W przypadku osób, które są obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia
o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym
(w rozumieniu art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. 2019 poz. 1117), osoby wyznaczone do realizacji zamówienia posiadają uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi, jeżeli:
a) nabyły kwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, odpowiadające posiadaniu uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi, oraz
b) posiadają odpowiednią decyzję o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych - zostały spełnione w stosunku
do tych osób wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2 – 6 ustawy z dnia
15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych.
5. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
6. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów,
w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy
w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SWZ.
2. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
3. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1 składają odrębnie:
3.1. Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
3.2. podmiot udostępniający zasoby, na którego potencjał powołuje się Wykonawca, celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy.
4. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć:
4.1. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania,
4.2. zobowiązanie, o którym mowa w rozdziale X, pkt. 3 SWZ w przypadku polegania na zasobach podmiotu udostępniającego zasób Wykonawcy,
4.3. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) pełnomocnictwo, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo powinno zawierać w szczególności wskazanie:
 postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
 wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
 ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego pełnomocnictwa,
b) oświadczenie, o którym mowa w rozdziale XI pkt 5 SWZ (Zamawiający dopuszcza złożenia tego oświadczenia na formularzu ofertowym); lub jako dodatkowy załącznik do oferty.
5. Zapisy pkt. 4.1 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Zapisy pkt. 4.1 stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy p.z.p. lub Podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
8.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania oferty, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, nawierzchni, ilości/ powierzchni długości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty – (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SWZ);

Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;

8.2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych (posiadanych uprawnień do kierowania robotami budowlanymi) oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).

8.3. oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy,
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. 2021 poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ).

9. Wykonawca zobowiązuje się do przedłożenia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego dokumentów potwierdzających ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, z sumą gwarancyjną co najmniej 2 000 000,00 zł w całym okresie trwania umowy, tj. dowodów potwierdzających bieżącą opłatę składek i/lub kontynuację polisy przedłożonej przed zawarciem niniejszej umowy.
10. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność.
11. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym SWZ zastosowanie maja przepisy ustawy p.z.p.
12. W zakresie nieuregulowanym ustawą p.z.p. lub niniejszą SWZ do oświadczeń
i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r. poz. 2415; zwanym dalej "r.p.ś.d.") oraz przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452 zwanym dalej "r.d.e.")

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasadach opisanych w art. 118 - 123 ustawy p.z.p., polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Podmiot na zasoby, którego Wykonawca powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy p.z.p.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu trzeciego udostępniającego swoje zasoby na potrzeby wykonywania danego zamówienia publicznego lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
4. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w pkt. 3, potwierdza, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa, w szczególności:
4.1 zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
4.2 sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
4.3 czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału
w postępowaniu, o których mowa w rozdziale VII SWZ, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
6. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie
z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
8. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
9. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa
w Rozdziale IX pkt. 1 SWZ, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na
jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale IX SWZ (art. 125 ust. 5 p.z.p).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Tak

6.3.1.) Adres internetowy aukcji: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

6.3.2.) Opis aukcji elektronicznej:

11. Po wstępnym badaniu i ocenie ofert zgodnie z kryteriami oceny ofert i przypisaniu im punktacji, w celu wyboru najkorzystniejszej oferty, Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
12. Zamawiający przeprowadzi aukcję elektroniczną w celu uzyskania nowych, obniżonych cen lub nowych wartości w zakresie niektórych elementów ofert, podlegających ocenie
w ramach kryteriów oceny oferty.
13. Zamawiający przeprowadzi aukcję elektroniczną, jeżeli w danym postępowaniu zostaną złożone co najmniej 2 oferty nie podlegające odrzuceniu.
14. Aukcja elektroniczna zostanie przeprowadzona przy użyciu platformy zakupowej
w formie powtarzalnego procesu elektronicznego, umożliwiającego klasyfikację ofert za pomocą metod automatycznej oceny.
15. Zaproszenie do udziału w aukcji zostanie wysłane drogą elektroniczną jednocześnie do wszystkich Wykonawców, którzy złożyli w danym postępowaniu oferty niepodlegające odrzuceniu.
16. Aukcja elektroniczna będzie dotyczyć tylko kryterium – cena.
17. Punktacja za pozostałe kryteria, jaką otrzyma oferta, zostanie przyznana zgodnie z Rozdziałem XVIII SWZ. Łączna punktacja będzie stanowiła sumę punktów w kryterium cena oraz w pozostałych kryteriach oceny.
18. Do obliczenia wartości punktowej złożonej oferty w zakresie kryterium ceny przyjmuje się wzór wskazany w Rozdziale XVIII SWZ.
19. Od momentu otwarcia aukcji elektronicznej do momentu jej zamknięcia każdy Wykonawca może złożyć dowolną liczbę postąpień. Minimalna wysokość postąpienia zostanie określona w zaproszeniu do aukcji elektronicznej.
20. Termin otwarcia aukcji dla danego postępowania zostanie podany w zaproszeniu do udziału w aukcji, jednak nie może być on krótszy niż 2 dni robocze od dnia przekazania zaproszenia.
21. Informacje dotyczące parametrów wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń zostały zawarte w Rozdziale XII SWZ.
22. W toku aukcji elektronicznej wykonawcy za pomocą formularza umieszczonego na platformie zakupowej, umożliwiającego wprowadzenie niezbędnych danych w trybie bezpośredniego połączenia z tą stroną, składają kolejne korzystniejsze postąpienia, podlegające automatycznej ocenie i klasyfikacji.
23. Postąpienia, pod rygorem nieważności, składane są w formie elektronicznej.
24. Aukcja zostanie zamknięta zgodnie z informacją zawartą w zaproszeniu.
25. Zamawiający zamyka aukcję elektroniczną:
a) w terminie określonym w zaproszeniu do udziału w aukcji elektronicznej;
b) jeżeli w ustalonym terminie nie zostaną zgłoszone nowe postąpienia;
c) po zakończeniu ostatniego, ustalonego etapu.
26. Zamawiający po zamknięciu aukcji elektronicznej dokonuje oceny ofert w oparciu o kryteria oceny ofert wskazane w ogłoszeniu o zamówieniu i w dokumentach zamówienia, z uwzględnieniem wyników aukcji elektronicznej.
27. Do momentu zamknięcia aukcji elektronicznej, Zamawiający nie ujawnia informacji umożliwiających identyfikację wykonawców biorących udział w danym etapie aukcji elektronicznej.
28. W przypadku, gdy awaria systemu teleinformatycznego spowoduje przerwanie aukcji elektronicznej, Zamawiający wyznacza termin kontynuowania aukcji elektronicznej na następny dzień roboczy przypadający po usunięciu awarii, z uwzględnieniem stanu ofert po ostatnim zatwierdzonym postąpieniu.
Uwaga:
Wykonawca nie musi brać udziału w aukcji elektronicznej. W tej sytuacji złożona przez niego oferta pierwotna jest wiążąca.

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w następującej wysokości: 165 000,00 zł
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa
w art. 98 ust. 1 pkt. 2 i 3 oraz ust. 2.
Wadium powinno zostać złożone poprzez platformę do obsługi postępowań przetargowych, dostępną pod adresem: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/ lub poprzez pocztę elektroniczną: zamowienia@mzdim.bytom.pl.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a. pieniądzu;
b. gwarancjach bankowych;
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2020 poz. 299).
4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w GETIN Noble Bank O/Bytom nr rachunku 43 1560 1049 0000 9030 0026 9731 z dopiskiem "Wadium - „Rewitalizacja ul. Dworcowej w Bytomiu” oraz „Budowa sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej w ramach zadania pn.: Przebudowa sieci wodociągowej oraz sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Dworcowej w Bytomiu” – DNP.260.16.2021.TP2.RB”.

UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać co najmniej poniższe wymagania:
a. musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w p.z.p., bez potwierdzania tych okoliczności;
b. z jej treści powinno jednoznaczne wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;
c. powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
d. termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
e. w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;
f. beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Bytom ul. Parkowa 2,
41-902 Bytom – Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu ul. Smolenia 35,
41-902 Bytom;
g. w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 p.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
h. musi zostać złożone w postaci elektronicznej, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę poręczenia lub gwarancji.
i. powinno zawierać adres poczty elektronicznej na który Zamawiający prześle oświadczenie o zwolnieniu ze wszystkich zobowiązań przewidzianych w Gwarancji.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony przed terminem złożenia oferty.
7. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek
o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 p.z.p. zostanie odrzucona.
8. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa p.z.p.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, w tym oświadczenie dotyczące przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej
lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2
ustawy p.z.p., zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia (o ile zostały sformułowane) Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w pkt 3 i 4, Wykonawcy wspólnie ubiegający się
o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje się zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z poniższych okoliczności.
2. Dopuszczalna jest zmiana umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia:
1) niezależnie od wartości tej zmiany, o ile została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, w postaci jasnych, precyzyjnych i jednoznacznych postanowień umownych, które mogą obejmować postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości ceny, jeżeli spełniają one łącznie następujące warunki:
a) określają rodzaj i zakres zmian,
b) określają warunki wprowadzenia zmian,
c) nie przewidują takich zmian, które modyfikowałyby ogólny charakter umowy;
2) gdy nowy wykonawca ma zastąpić dotychczasowego wykonawcę:
a) jeżeli taka możliwość została przewidziana w postanowieniach umownych, o których mowa w pkt 1, lub
b) w wyniku sukcesji, wstępując w prawa i obowiązki wykonawcy, w następstwie przejęcia, połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji, dziedziczenia lub nabycia dotychczasowego wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian umowy, a także nie ma na celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy, lub
c) w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań wykonawcy względem jego podwykonawców, w przypadku, o którym mowa w art. 465 ust.1 ustawy p.z.p.
3) jeżeli dotyczy realizacji, przez dotychczasowego wykonawcę, dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych, których nie uwzględniono w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy, z wyjątkiem należycie uzasadnionych przypadków;
1) jeżeli konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, o ile zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy;
2) zmiany strony umowy w sytuacji następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów;
3) zmiany wysokości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1 umowy w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego;
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r.
o minimalnym wynagrodzeniu za pracę;
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenia zdrowotne;
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych;
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę (zasady wprowadzenia tych zmian określają § 17, 18, 19 i 20)
4) zmiany wysokości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 7 ust. 1 umowy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia;
ciąg dalszy nastąpi w - SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-16 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://mzdim-bytom.logintrade.net/rejestracja/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-16 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-15

8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak

8.6.) Maksymalna liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do negocjacji: 3

8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:

Zamawiający zaprosi do negocjacji, o ile będą prowadzone, trzech Wykonawców, których oferty nie podlegać będą odrzuceniu i zostaną ocenione najwyżej na podstawie kryterium ceny.

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

ciąg dalszy - SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.4 Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia:
5) zmiany umowy w zakresie wskazanych podwykonawców, rezygnacji z podwykonawców, zmiany wskazanego zakresu podwykonawstwa, wykonanie zamówienia przy pomocy podwykonawców, pomimo niewskazania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa (w przypadku zmiany lub rezygnacji z podwykonawcy, na którego potencjał Wykonawca powoływał się w zakresie spełnienia warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub sam Wykonawca samodzielnie spełnia te warunki w stopniu nie mniejszym, niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust. 2),
6) zmiany postanowień umowy, których konieczność wprowadzenia jest wynikiem zmian obowiązującego prawa bądź działań organów państwowych, samorządowych, sądowych lub administracyjnych;
7) wprowadzenia zmian, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 15% wartości pierwotnej umowy, określonej w § 7 ust. 1 umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy;
8) zmiany postanowień umownych, w szczególności w zakresie terminu wykonania przedmiotu umowy lub sposobu realizacji umowy, z uwagi na siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy lub których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, jak również inne obiektywne przeszkody lub utrudnienia
w wykonywaniu przedmiotu umowy.
3. Dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, w przypadku zamówień na usługi lub dostawy, albo 15%, w przypadku zamówień na roboty budowlane, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 2, zamawiający:
1) nie może wprowadzać kolejnych zmian umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy;
2) po dokonaniu zmiany umowy zamieszcza ogłoszenie o zmianie umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych lub przekazuje Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej.
5. Jeżeli umowa zawiera postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości cen, dopuszczalną wartość zmiany ceny, o której mowa w ust.2 pkt 3 lit. c i pkt 4, lub dopuszczalną wartość zmiany umowy, o której mowa w ust.2, ustala się w oparciu o zmienioną cenę.
6. Dokonanie zmiany umowy w zakresie j/w wymaga uprzedniego złożenia na piśmie wniosku wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody stron na jej dokonanie.
7. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają – pod rygorem nieważności – zachowania formy pisemnej w postaci aneksu z zastrzeżeniem § 3 ust. 3 umowy.
2021-05-26 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę malowanie elewacji i elementów więźby dachowej - Mikołów
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania21-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę malowanie elewacji i elementów więźby dachowej. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI