Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rewitalizacja Miasta Bodzentyn – etap II- ul. Langiewicza, ul. Kościelna, parking, plac targowy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Bodzentyn
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009700
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Suchedniowska 3
1.5.2.) Miejscowość: Bodzentyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 26-010
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 413115511
1.5.8.) Numer faksu: 413115114
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bodzentyn@post.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bodzentyn.bip.jur.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rewitalizacja Miasta Bodzentyn – etap II- ul. Langiewicza, ul. Kościelna, parking, plac targowy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e208d65-d8a9-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00097767
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-06-29
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003337/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.3 Przebudowa ul. Kościelnej w Bodzentynie w ramach projektu pn. Rewitalizacja miasta Bodzentyn etap II".
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świetokrzyskiego działanie 6.5. Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bodzentyn.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu komunikacja pomiędzy wykonawcami i zamawiającym odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem platformy https://bodzentyn.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Ogólne zasady korzystania z Platformy:
zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie https://bodzentyn.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestruj się”.
Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz
z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.
Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności zawiadomienia oraz informacje, przekazywane są w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej. Za datę przekazania zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę ich wysłania za pośrednictwem zakładki „Korespondencja”
Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.:
Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;
Komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje;
Zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej
w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0;
Włączona obsługa JavaScript;
Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie pdf.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informację o przetwarzaniu danych osobowych w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego stanowi zał. nr 7 do SWZ.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego stanowi zał. nr 8 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.31.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 5938570,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia - zadania inwestycyjnego pn.: „Rewitalizacja Miasta Bodzentyn – etap II - ul. Langiewicza, ul. Kościelna, parking, plac targowy”.
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej przebudowy ulic Kościelnej oraz Langiewicza wraz z infrastrukturą podziemną i nadziemną w ramach Rewitalizacji Miasta Bodzentyn. Przedmiot zamówienia obejmuje 3 zadania tj:
Zadanie 1: „Przebudowa ul. Kościelnej, budowa parkingu na działce nr 3235, 3234/6, budowa placu targowego na działce nr 733/2 wraz z budową odwodnienia, oświetlenia, monitoringu wizyjnego oraz elementów małej architektury” w tym m.in.:
• Budowę drogi wewnętrznej – ul. Kościelnej o długości 70,0m;
• Budowę obustronnego chodnika;
• Budowę parkingu dla samochodów osobowych w ilości 58szt.;
• Budowę placu targowego;
• Budowę szaletu miejskiego o powierzchni 35,0m2
• Budowę elementów małej architektury;
• Budowę sieci kanalizacji deszczowej;
• Budowę sieci oświetlenia ulicznego;
• Budowę kanału technologicznego;
• Budowę i przebudowę infrastruktury podziemnej elektroenergetycznej;
• Wycinkę kolidujących drzew i krzewów;
• Rozbiórkę obiektów budowlanych.
Zadanie 2a: Przebudowa ulicy Langiewicza w Bodzentynie w zakresie przebudowy ulicy Langiewicza (dł. 130m), w tym m.in.;
• odtworzenie nawierzchni jezdni i chodników z kostki granitowej po budowie
i przebudowie infrastruktury na powierzchni ok. 1329 m2 w obrębie działek 2984/1, 2985, 4316;
• odtworzenie nawierzchni jezdni o nawierzchni bitumicznej na pow. ok. 594 m2, chodników z kostki betonowej ok. 16m2 oraz krawężników betonowych przy budowie i przebudowie infrastruktury (dz. nr 2984/2, 2982, 2970);
• budowę i przebudowę infrastruktury podziemnej i nadziemnej zgodna
z projektami branżowymi Dział 2, 3, 4 Projektu budowlanego, w tym:
• Budowę kanalizacji deszczowej Ø300-400 o dł. 295mb na działkach 2984/1, 2984/2, 2982, 2970, 2985
• Budowę wydzielonego oświetlenia ulicznego na dł. ok. 123m na działce 2984/1 oraz budowa przyłączenia kablowego do sieci na dł. ok. 23m na działkach 2984/1, 2984/2.
• Przebudowę istniejącej napowietrznej linii elektroenergetycznej niskiego napięcia na linie kablową na działkach 2984/1, 2984/2 na długości łącznie ok. 102mb.
• Budowę nowego odcinka sieci wodociągowej Ø125 wraz z przyłączami do budynków oraz rozbiórka istniejącej na działkach 2984/1, 2984/2 na długości łącznie ok. 136m,
• Budowę nowego odcinka kanalizacji sanitarnej Ø200 oraz przebudowie istniejącego odcinka kanalizacji sanitarnej wraz z nowymi i istniejącymi przyłączami na działkach 4316, 2984/1, 2984/2 na dł. łącznie ok. 173mb,
• Budowę kanalizacji kablowej (kanału technologicznego) na długości ok. 231mb.
Zadanie 2b: Przebudowa ulicy Langiewicza w Bodzentynie w zakresie przebudowy włączenia ulicy Langiewicza i Armii Krajowej do drogi wojewódzkiej Nr 752 (od km 14+698 do km 14+712), w tym m.in.
• odtworzenie nawierzchni jezdni o nawierzchni bitumicznej na pow. ok. 145 m2, chodników z kostki betonowej ok. 14,5m2 oraz krawężników betonowych przy budowie i przebudowie infrastruktury podziemnej na działce 2984/2,
• budowę i przebudowę infrastruktury podziemnej i nadziemnej zgodnie
z projektami branżowymi Dział 2, 3, 4 Projektu budowlanego w tym:
• Budowę kanalizacji deszczowej Ø300-400 o dł. 13 mb,
• Przebudowę istniejącej napowietrznej linii elektroenergetycznej niskiego napięcia na linie kablową dł. ok. 13,5m,
• Budowę przyłącza wydzielonego oświetlenia ulicznego ulicy Langiewicza,
• Przebudowę polegająca na budowie nowego odcinka sieci wodociągowej Ø125 wraz z przyłączami na dł. ok. 11m,
• Przebudowę polegająca na budowie nowego odcinka kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami na długości łącznie ok. 23,5mb,
• Budowę kanału technologicznego na długości ok. 13,5mb.
Zadanie 3: Budowa odwodnienia ul. Pasieka i odtworzenie nawierzchni drogi wewnętrznej w msc. Bodzentyn gm. Bodzentyn:
• odtworzenie nawierzchni jezdni o nawierzchni bitumicznej o dł. 143 mb na pow. ok. 576 m2
• budowę kanalizacji deszczowej z rur PCV Ø400mm – 96,3 m, Ø500mm -59,9 m, Ø600mm -165,5 m ze studniami rewizyjnymi Ø1200mm, Ø1500mm, Ø2000mm i studzienkami ściekowymi Ø500mm wraz z włączeniem ich poprzez przykanaliki z rur PCV Ø200mm do kanalizacji deszczowej;
• budowa separatora lamelowego PSW LAMELA 30/300 wraz z osadnikiem Ø200cm V = 3,5 m3;
• zakończenie kanalizacji deszczowej wylotem betonowym prefabrykowanym
z kratą zabezpieczającą do rzeki Psarki
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45247110-4 - Budowa kanałów
45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków
45311200-2 - Roboty w zakresie instalacji elektrycznych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
51314000-6 - Usługi instalowania urządzeń wideo
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8, polegających na powtórzeniu robót budowlany podobnych, których przedmiot jest zgodny z przedmiotem zamówienia podstawowego. Wartość zamówień podobnych nie może przekroczyć 50 % wartości zamówienia podstawowego.
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużony okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie określa warunku,b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej – Zamawiający nie określa warunku,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej – Zamawiający nie określa warunku,
d) zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, na drogach kategorii: gminnej, powiatowej, wojewódzkiej lub krajowej, wykonał należycie co najmniej jedną robotę budowlaną, obejmującą swym zakresem wykonanie budowy/przebudowy drogi gminnej wraz z wymiana infrastruktury podziemnej nie związanej z funkcjonowaniem dróg (wad-kan, teletechnika) o wartości co najmniej 1 400 000,00 zł brutto (Załącznik nr 5 do SWZ). Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia. Do wykazu robót należy załączyć dokumenty potwierdzające, że roboty zostały wykonane w sposób należyty zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej następującymi osobami spełniającymi poniższe wymagania:
• Wykonawca musi wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował kierownikiem budowy w specjalności drogowej (bez ograniczeń) Proponowana osoba musi posiadać odpowiednie
• uprawnienia budowlane i przygotowanie zawodowe upoważniające ją do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy, a także posiadać doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy/kierownika robót na minimum 2 budowach, gdzie realizowane były roboty z zakresu infrastruktury drogowej. Roboty o których mowa powyżej powinny być
• wykonywane w okresie ostatnich 5 lat (Załącznik nr 6 do SWZ).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
b) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r., poz. 1076
i 1086), z innym wykonawcą, który złożył ofertę w postepowaniu albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ).
c) Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy w zakresie podstaw wykluczenia
z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7 ustawy oraz art. 108 ustawy Pzp.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Wykazu robót budowlanych, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ, spełniających wymagania określone w rozdziale VI ust 1 pkt 2 litera d) tiret pierwszy SWZ wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty
i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
b) Wykazu osób, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do SWZ, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, spełniających wymagania określone w rozdziale VI ust 1 pkt 2 litera d) tiret drugi SWZ wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 40 000,00 zł. (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą tj. do dnia 13.08.2021 r.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp
4. Wadium wnoszone w pieniądzu, należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego 98 8493 0004 0090 0900 0358 0020 z dopiskiem: Wadium
w postępowaniu na realizacje zamówienia pn.: „Rewitalizację Miasta Bodzentyn” BZP.271.31.2021- postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie podstawowym. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.
5. Wadium musi wpłynąć na wskazany rachunek bankowy zamawiającego najpóźniej przed upływem terminu składania ofert (decyduje data wpływu na rachunek bankowy zamawiającego).
6. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale w postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy:
nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być nazwa i adres zamawiającego,
określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem,
kwotę gwarancji/poręczenia,
termin ważności gwarancji/poręczenia,
zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
7. W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.
8. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1–5 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. W przypadku Wykonawców występujacych wspólnie w formie np. konsorcju,spółki cywilnej, są oni zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do działania w ich imieniu, w tym do złożenia oferty. Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców działających wspólnie w sposób odrębny.2) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna), do oferty powinno zostać załączone pełnomocnictwo dla osoby uprawnionej do reprezentowania ich
w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy;
3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.