Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Rewitalizacja budynków w Gminie Jeleśnia
1.1.3 Rewitalizacja budynków w Gminie Jeleśnia
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część zamówienia nr 1 – „Rewitalizacja budynku usługowo-mieszkalnego w Sopotni Małej”
1. W ramach części zamówienia nr 1 – Wykonawca zobowiązany będzie:
a) wykonać dokumentację projektową, w tym Projekt Budowalny i Projekt(y) Techniczny(e), kosztorys(y) wraz z przedmiarem(ami) robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenia robót – dla całego zakresu opisanego w Programie Funkcjonalno–Użytkowym, a także przygotować do zatwierdzenia przez Zamawiającego Harmonogram budowy;
b) wykonać roboty budowlane, w oparciu o opracowaną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentację projektów-kosztorysową, o której mowa w lit. a) powyżej, i uzyskaną prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenie robót oraz uzyskać prawomocne pozwolenie na użytkowania albo zgłoszenie zakończenia robót;
2. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzują dla części zamówienia nr 1 – załącznik nr 7a do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), w tym Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami;
3. Od dnia odbioru placu budowy Wykonawca odpowiada za wszystkie zdarzenia, które zaistnieją podczas wykonywania umowy. Za wszystkie wyrządzone komukolwiek szkody podczas budowy lub w związku z budową odpowiada Wykonawca, chyba, że nie zachodzi związek przyczynowy pomiędzy prowadzeniem robót a wyrządzoną szkodą. Wykonawca przyjmie odpowiedzialność w szczególności za:
1) szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót;
2) szkody wynikające ze zniszczeń oraz innych zdarzeń w odniesieniu do robót, materiałów sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót podczas realizacji przedmiotu niniejszej umowy;
3) szkody w robotach spowodowane przez niego przy usuwaniu wad w okresie gwarancji i rękojmi;
4) niewłaściwe zabezpieczenie terenu budowy oraz dopuszczenie na teren budowy osób nieupoważnionych.
4. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści opisu przedmiotu zamówienia, stanowiącego opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy je traktować wyłącznie jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć, winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć wszystkie założenia techniczne dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego, biorąc pod uwagę całość inwestycji, a nie wybrany fragment całości. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub/i urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadająca treści SWZ. W przypadku zaś opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwiązań równoważnych opisywanym. W takim wypadku, procedurę opisaną na wstępie niniejszego punktu stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku przyjętych przez Wykonawcę do wyceny technologii, systemów, materiałów lub urządzeń równoważnych, do oferty musi być dołączony wykaz tych technologii, systemów, urządzeń lub materiałów, który będzie w swej treści zawierał podanie: rodzaj i opis zastosowanej technologii lub systemu, nazwy zastosowanego urządzenia/materiału, nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału.
6. Ponadto dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający wymaga udokumentowania równoważności, m.in. za pomocą załączonych do wykazu technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych; obliczeń, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności z przepisami i normami oraz kart katalogowych producentów urządzeń/materiałów równoważnych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów.
7. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych, Zamawiający w porozumieniu
z projektantem na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. W szczególności w tym celu może żądać przedstawienia przez Wykonawcę katalogów producenta danej technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych. W szczególności technologia/systemy/urządzenia/materiały równoważne oceniane będą pod względem możliwości uzyskania określonych dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów poziomu funkcjonalności, kosztów eksploatacji, niezawodności działania.
8. Zamawiający podkreśla, iż nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równoważności, winien przedłożyć w ofercie.
9. Jeżeli do oferty wykonawca nie zostanie załączony wykaz proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca odstępuje od oferowania tego rodzaju technologii, systemów, urządzeń lub materiałów.
10. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został opisany w Załączniku nr 4a do SWZ – Projekcie Umowy, dla tej części zamówienia.
11. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności takie jak: prace budowlane, prace instalacyjne, inne prace osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) – z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosowanie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane, byli zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy.
12. Wizja lokalna:
1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca realizowania robót budowlanych dla każdej części zamówienia z osobna, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty związane z udziałem w wizji lokalnej (np. koszty podróży, noclegu) poniesie Wykonawca;
2) w związku z nałożonym obowiązkiem, termin składania ofert został wydłużony o czas niezbędny na dokonanie wizji lokalnej;
3) potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Protokół podpisany przez osobę reprezentującą Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
4) złożenie oferty bez odbycia wizji lub zapoznania się z dokumentami będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp;
5) celem przeprowadzenie wizji, Zamawiający wyznacza dwa spotkania, które odbędą się w następujących terminach i miejscach:
a) 18.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia,
b) 25.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia;
6) w sprawach wizji należy kontaktować się z osobą(ami) wyznaczoną(ymi) do komunikowania się z wykonawcami, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 ppkt 2) lit. a) SWZ.
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Część zamówienia nr 2 – „Rewitalizacja budynku dworca kolejowego w Jeleśni”
1. W ramach części zamówienia nr 2 – Wykonawca zobowiązany będzie:
a) wykonać dokumentację projektową, w tym Projekt Budowalny i Projekt(y) Techniczny(e), kosztorys(y) wraz z przedmiarem(ami) robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenia robót – dla całego zakresu opisanego w Programie Funkcjonalno–Użytkowym, a także przygotować do zatwierdzenia przez Zamawiającego Harmonogram budowy;
b) wykonać roboty budowlane, w oparciu o opracowaną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentację projektów-kosztorysową, o której mowa w lit. a) powyżej, i uzyskaną prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenie robót oraz uzyskać prawomocne pozwolenie na użytkowania albo zgłoszenie zakończenia robót.
2. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzują dla części zamówienia nr 2 – załącznik nr 7b do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), w tym Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami.
3. Od dnia odbioru placu budowy Wykonawca odpowiada za wszystkie zdarzenia, które zaistnieją podczas wykonywania umowy. Za wszystkie wyrządzone komukolwiek szkody podczas budowy lub w związku z budową odpowiada Wykonawca, chyba, że nie zachodzi związek przyczynowy pomiędzy prowadzeniem robót a wyrządzoną szkodą. Wykonawca przyjmie odpowiedzialność w szczególności za:
1) szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót;
2) szkody wynikające ze zniszczeń oraz innych zdarzeń w odniesieniu do robót, materiałów sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót podczas realizacji przedmiotu niniejszej umowy;
3) szkody w robotach spowodowane przez niego przy usuwaniu wad w okresie gwarancji i rękojmi;
4) niewłaściwe zabezpieczenie terenu budowy oraz dopuszczenie na teren budowy osób nieupoważnionych.
4. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści opisu przedmiotu zamówienia, stanowiącego opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy je traktować wyłącznie jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć, winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć wszystkie założenia techniczne dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego, biorąc pod uwagę całość inwestycji, a nie wybrany fragment całości. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub/i urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadająca treści SWZ. W przypadku zaś opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwiązań równoważnych opisywanym. W takim wypadku, procedurę opisaną na wstępie niniejszego punktu stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku przyjętych przez Wykonawcę do wyceny technologii, systemów, materiałów lub urządzeń równoważnych, do oferty musi być dołączony wykaz tych technologii, systemów, urządzeń lub materiałów, który będzie w swej treści zawierał podanie: rodzaj i opis zastosowanej technologii lub systemu, nazwy zastosowanego urządzenia/materiału, nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału.
6. Ponadto dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający wymaga udokumentowania równoważności, m.in. za pomocą załączonych do wykazu technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych; obliczeń, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności z przepisami i normami oraz kart katalogowych producentów urządzeń/materiałów równoważnych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów.
7. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych, Zamawiający w porozumieniu
z projektantem na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. W szczególności w tym celu może żądać przedstawienia przez Wykonawcę katalogów producenta danej technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych. W szczególności technologia/systemy/urządzenia/materiały równoważne oceniane będą pod względem możliwości uzyskania określonych dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów poziomu funkcjonalności, kosztów eksploatacji, niezawodności działania.
8. Zamawiający podkreśla, iż nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równoważności, winien przedłożyć w ofercie.
9. Jeżeli do oferty wykonawca nie zostanie załączony wykaz proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca odstępuje od oferowania tego rodzaju technologii, systemów, urządzeń lub materiałów.
10. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został opisany w Załączniku nr 4b do SWZ – Projekcie Umowy, dla tej części zamówienia.
11. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności takie jak: prace budowlane, prace instalacyjne, inne prace osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) – z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosowanie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane, byli zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy.
12. Wizja lokalna:
1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca realizowania robót budowlanych dla każdej części zamówienia z osobna, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty związane z udziałem w wizji lokalnej (np. koszty podróży, noclegu) poniesie Wykonawca;
2) w związku z nałożonym obowiązkiem, termin składania ofert został wydłużony o czas niezbędny na dokonanie wizji lokalnej;
3) potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Protokół podpisany przez osobę reprezentującą Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
4) złożenie oferty bez odbycia wizji lub zapoznania się z dokumentami będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp;
5) celem przeprowadzenie wizji, Zamawiający wyznacza dwa spotkania, które odbędą się w następujących terminach i miejscach:
a) 18.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia,
b) 25.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia;
6) w sprawach wizji należy kontaktować się z osobą(ami) wyznaczoną(ymi) do komunikowania się z wykonawcami, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 ppkt 2) lit. a) SWZ.
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
Część zamówienia nr 3 – „Rewitalizacja budynku Ochotniczej Straży Pożarnej”
1. W ramach części zamówienia nr 3 – Wykonawca zobowiązany będzie:
a) wykonać dokumentację projektową, w tym Projekt Budowalny i Projekt(y) Techniczny(e), kosztorys(y) wraz z przedmiarem(ami) robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót wraz z uzyskaniem prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenia robót – dla całego zakresu opisanego w Programie Funkcjonalno–Użytkowym, a także przygotować do zatwierdzenia przez Zamawiającego Harmonogram budowy;
b) wykonać roboty budowlane, w oparciu o opracowaną i zaakceptowaną przez Zamawiającego dokumentację projektów-kosztorysową, o której mowa w lit. a) powyżej, i uzyskaną prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę albo zgłoszenie robót oraz uzyskać prawomocne pozwolenie na użytkowania albo zgłoszenie zakończenia robót.
2. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzują dla części zamówienia nr 3 – załącznik nr 7c do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), w tym Program Funkcjonalno-Użytkowy wraz z załącznikami.
3. Od dnia odbioru placu budowy Wykonawca odpowiada za wszystkie zdarzenia, które zaistnieją podczas wykonywania umowy. Za wszystkie wyrządzone komukolwiek szkody podczas budowy lub w związku z budową odpowiada Wykonawca, chyba, że nie zachodzi związek przyczynowy pomiędzy prowadzeniem robót a wyrządzoną szkodą. Wykonawca przyjmie odpowiedzialność w szczególności za:
1) szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót;
2) szkody wynikające ze zniszczeń oraz innych zdarzeń w odniesieniu do robót, materiałów sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót podczas realizacji przedmiotu niniejszej umowy;
3) szkody w robotach spowodowane przez niego przy usuwaniu wad w okresie gwarancji i rękojmi;
4) niewłaściwe zabezpieczenie terenu budowy oraz dopuszczenie na teren budowy osób nieupoważnionych.
4. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Zamawiający zastrzega, że wszędzie tam, gdzie w treści opisu przedmiotu zamówienia, stanowiącego opis przedmiotu zamówienia, zostały w opisie tego przedmiotu wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie urządzeń lub materiałów należy je traktować wyłącznie jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. równoważne do przedstawionych w opisie przedmiotu zamówienia. Dopuszcza się więc zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych o właściwościach nie gorszych niż wskazane przez Zamawiającego. Parametry wskazanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, jakościowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. W ofercie można przyjąć metody, materiały, urządzenia, systemy, technologie itp. innych marek i producentów, jednak o parametrach technicznych, jakościowych i właściwościach użytkowych oraz funkcjonalnych odpowiadających metodom, materiałom, urządzeniom, systemom, technologiom itp. opisanym w SWZ. Ponadto zamienne urządzenia przyjęte do wyceny: winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć, winny być kompatybilne z pozostałymi urządzeniami, aby zespół urządzeń dawał zamierzony efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca ma obowiązek udowodnienia, iż zastosowane rozwiązania równoważne pozwolą osiągnąć wszystkie założenia techniczne dla przedmiotowego zadania inwestycyjnego, biorąc pod uwagę całość inwestycji, a nie wybrany fragment całości. Ciężar udowodnienia, że materiał lub urządzenie jest równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. Jeżeli materiały lub/i urządzenia zaoferowane przez Wykonawcę jako równoważne nie będą równoważne w świetle przedłożonych przez Wykonawcę dokumentów, oferta tego Wykonawcy zostanie odrzucona jako nieodpowiadająca treści SWZ. W przypadku zaś opisania przedmiotu zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza wykonanie zamówienia z zastosowaniem rozwiązań równoważnych opisywanym. W takim wypadku, procedurę opisaną na wstępie niniejszego punktu stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku przyjętych przez Wykonawcę do wyceny technologii, systemów, materiałów lub urządzeń równoważnych, do oferty musi być dołączony wykaz tych technologii, systemów, urządzeń lub materiałów, który będzie w swej treści zawierał podanie: rodzaj i opis zastosowanej technologii lub systemu, nazwy zastosowanego urządzenia/materiału, nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału.
6. Ponadto dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający wymaga udokumentowania równoważności, m.in. za pomocą załączonych do wykazu technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych; obliczeń, szczegółowych rysunków technicznych, atestów, aprobat, deklaracji zgodności z przepisami i normami oraz kart katalogowych producentów urządzeń/materiałów równoważnych. Niniejsze dokumenty muszą w sposób jednoznaczny stwierdzać równoważność proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów.
7. W przypadku wątpliwości co do równoważności zaproponowanych w ofercie zamienników technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych, Zamawiający w porozumieniu
z projektantem na etapie badania oferty może wymagać wykazania (udokumentowania) równoważności. W szczególności w tym celu może żądać przedstawienia przez Wykonawcę katalogów producenta danej technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych. W szczególności technologia/systemy/urządzenia/materiały równoważne oceniane będą pod względem możliwości uzyskania określonych dla technologii/systemów/urządzeń/materiałów poziomu funkcjonalności, kosztów eksploatacji, niezawodności działania.
8. Zamawiający podkreśla, iż nie ogranicza katalogu dokumentów jakie Wykonawca, w celu udowodnienia równoważności, winien przedłożyć w ofercie.
9. Jeżeli do oferty wykonawca nie zostanie załączony wykaz proponowanych technologii/systemów/urządzeń/materiałów równoważnych Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca odstępuje od oferowania tego rodzaju technologii, systemów, urządzeń lub materiałów.
10. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został opisany w Załączniku nr 4c do SWZ – Projekcie Umowy, dla tej części zamówienia.
11. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności takie jak: prace budowlane, prace instalacyjne, inne prace osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) – z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosowanie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane, byli zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy.
12. Wizja lokalna:
1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca realizowania robót budowlanych dla każdej części zamówienia z osobna, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty związane z udziałem w wizji lokalnej (np. koszty podróży, noclegu) poniesie Wykonawca;
2) w związku z nałożonym obowiązkiem, termin składania ofert został wydłużony o czas niezbędny na dokonanie wizji lokalnej;
3) potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Protokół podpisany przez osobę reprezentującą Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
4) złożenie oferty bez odbycia wizji lub zapoznania się z dokumentami będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp;
5) celem przeprowadzenie wizji, Zamawiający wyznacza dwa spotkania, które odbędą się w następujących terminach i miejscach:
a) 18.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia,
b) 25.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia;
6) w sprawach wizji należy kontaktować się z osobą(ami) wyznaczoną(ymi) do komunikowania się z wykonawcami, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 ppkt 2) lit. a) SWZ.
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331000-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych
45312310-3 - Ochrona odgromowa
45421000-4 - Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45232150-8 - Roboty w zakresie rurociągów do przesyłu wody
Część zamówienia nr 4 – „Przebudowa, remont i zmiana sposobu użytkowania budynku biurowego na budynek usługowy – obsługi ruchu turystycznego”
1. W ramach części zamówienia nr 4 – Wykonawca zobowiązany jest wykonać wszelkie roboty w budynku głównym usługowym, z wyjątkiem poniższych robót:
Branża budowlana:
a) demontaż kominów i uzupełnienie stropów po rozbiórce,
b) demontaż okien dachowych oraz montaż nowych wraz z obróbkami blacharskimi,
c) remont dachu oraz stropodachu obejmujący:
- wymianę śniegołapów,
- wymianę rynien wraz z deskami czołowymi i rur spustowych,
- wymianę krokwi skrajnych,
- wymianę pokrycia dachowego,
- wymianę łat i kontrłat,
- zabezpieczenie elementów drewnianych przeciwgrzybicznie i przeciwpożarowo,
- wymianę folii paroizolacyjnej,
- wymianę membrany paroprzepuszczalnej,
- wymianę podbitki drewnianej,
- obróbki blacharskie,
- wymianę papy na stropodachu na styropapę oraz pokrycie z membrany EPDM,
d) wykonanie fundamentu pod projektowane witryny zewnętrzne,
e) remont podłogi na gruncie w pomieszczeniach od 1.18 - 1.21 wraz z ociepleniem,
f) wymiana stolarki okiennej i drzwiowej zewnętrznej,
g) wykonanie belki B4 nad nową stolarką zewnętrzną,
h) wykonanie nadproża N6 nad stolarką zewnętrzną,
i) wymiana parapetów zewnętrznych i wewnętrznych,
j) wykonanie izolacji pionowej budynku wraz z ociepleniem i drenażem budynku,
k) ocieplenie dachu wraz z montażem paroizolacji,
l) remontu stropodachu wraz z jego ociepleniem,
m) obróbki blacharskie elewacji,
n) uzupełnienie tynków i ocieplenie elewacji wraz ze szpaletami, wykonanie tynków zewnętrznych i cokołów budynku,
o) remont ścian drewnianych i części ściany zewnętrznej obok okna narożnego wraz z ich ocieplenie,
Prace rozbiórkowe, roboty związane z budową murów oporowych, drogi i zagospodarowania terenu oraz prace związane z budową budynku pomocniczego socjalnego nie są objęte zakresem robót.
Branża sanitarna:
a) wentylacja – montaż przejść dachowych i wyrzutni wentylacyjnych dla wentylacji mechanicznej WR1 i WR2 i grawitacyjnej WG x7 szt.,
b) instalacja wodociągowa:
- montaż nowego zbiornika hydroforowego,
- remont istniejącego zbiornika hydroforowego,
- montaż stacji uzdatniania wody (dozowanie podchlorynu),
- połączenie zbiorników instalacją rurową,
- montaż przyłącza wodociągowego do budynku socjalnego (odcinek wewnętrzny).
Instalacje w budynku pomocniczym socjalnym nie są objęte zakresem robót. Również instalacje sanitarne prowadzone na zewnątrz budynków nie są objęte zakresem robót.
Branża elektryczna:
a) instalacja uziemienia,
b) instalacja odgromowa,
c) przeciwpożarowy wyłącznik prądu,
d) tymczasowe zasilanie istniejącej rozdzielnicy głównej ze złącza,
e) docelowe zasilanie hydroforu,
f) instalacja sieci LAN w ograniczonym zakresie (zgodnie z przedmiarem),
g) instalacja monitoringu wizyjnego w ograniczonym zakresie (zgodnie z przedmiarem),
Instalacje w budynku pomocniczym socjalnym nie są objęte zakresem robót. Również instalacje elektryczne zewnętrzne nie są objęte zakresem robót.
2. Szczegóły zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzują dla części zamówienia nr 4 – załącznik nr 7d do SWZ – Opis Przedmiotu Zamówienia (OPZ), w tym Projekt architektoniczno-budowlany wraz z załącznikami, Projekty Techniczne wraz z załącznikami, Opinia geotechniczna, Pozwolenie wodno-prawne, Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót oraz Przedmiary robót (pomocniczo), z zastrzeżeniem pkt 3 ppkt 4) powyżej.
3. Od dnia odbioru placu budowy Wykonawca odpowiada za wszystkie zdarzenia, które zaistnieją podczas wykonywania umowy. Za wszystkie wyrządzone komukolwiek szkody podczas budowy lub w związku z budową odpowiada Wykonawca, chyba, że nie zachodzi związek przyczynowy pomiędzy prowadzeniem robót a wyrządzoną szkodą. Wykonawca przyjmie odpowiedzialność w szczególności za:
1) szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników Wykonawcy oraz osób trzecich przebywających w rejonie prowadzonych robót;
2) szkody wynikające ze zniszczeń oraz innych zdarzeń w odniesieniu do robót, materiałów sprzętu i innego mienia ruchomego związanego z prowadzeniem robót podczas realizacji przedmiotu niniejszej umowy;
3) szkody w robotach spowodowane przez niego przy usuwaniu wad w okresie gwarancji i rękojmi;
4) niewłaściwe zabezpieczenie terenu budowy oraz dopuszczenie na teren budowy osób nieupoważnionych.
4. Zamawiający, zgodnie z zapisami art. 99 ust. 5 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, dopuszcza rozwiązania równoważne dla robót, materiałów, systemów spełniające obowiązujące standardy i wymagania. Dalsze zapisy w tym zakresie w SWZ.
5. Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy został opisany w Załączniku nr 4d do SWZ – Projekcie Umowy, dla tej części zamówienia.
6. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności takie jak: prace budowlane, prace instalacyjne, inne prace osób, które wykonywać będą bezpośrednio czynności związane z wykonywaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących czynności polegające na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465) – z wyłączeniem osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, stosowanie do art. 12 i nast. ustawy Prawo budowlane, byli zatrudnieni przez Wykonawcę na podstawie stosunku pracy.
7. Wizja lokalna:
1) Zamawiający wymaga przeprowadzenia przez Wykonawców wizji lokalnej miejsca realizowania robót budowlanych dla każdej części zamówienia z osobna, w celu pozyskania wszelkich danych mogących być przydatnymi do przygotowania oferty oraz realizacji przedmiotu zamówienia. Koszty związane z udziałem w wizji lokalnej (np. koszty podróży, noclegu) poniesie Wykonawca;
2) w związku z nałożonym obowiązkiem, termin składania ofert został wydłużony o czas niezbędny na dokonanie wizji lokalnej;
3) potwierdzeniem dokonania wizji lokalnej będzie Protokół podpisany przez osobę reprezentującą Wykonawcę oraz Zamawiającego. Osoba reprezentująca Wykonawcę musi być upełnomocniona do tej czynności w oparciu o dokumenty rejestrowe lub pełnomocnictwo przedłożone w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. Wzór protokołu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
4) złożenie oferty bez odbycia wizji lub zapoznania się z dokumentami będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 18 ustawy Pzp;
5) celem przeprowadzenie wizji, Zamawiający wyznacza dwa spotkania, które odbędą się w następujących terminach i miejscach:
a) 18.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia,
b) 25.07.2024 r. (czwartek) o godzinie 9:00, spotkanie przy Urzędzie Gminy Jeleśnia, ul. Plebańska 1, 34-340 Jeleśnia;
6) w sprawach wizji należy kontaktować się z osobą(ami) wyznaczoną(ymi) do komunikowania się z wykonawcami, o których mowa w Rozdziale X pkt 1 ppkt 2) lit. a) SWZ.
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45312000-7 - Instalowanie systemów alarmowych i anten
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych i sygnalizacyjnych
45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia
45312200-9 - Instalowanie przeciwwłamaniowych systemów alarmowych
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45331110-0 - Instalowanie kotłów