Renowacja zabytkowego kina Opolanka

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Renowacja zabytkowego kina Opolanka
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoOpole Lubelskie
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - inny zamawiający
  • Termin składania wniosków2024-07-26
  • ZamawiającyOPOLSKIE CENTRUM KULTURY
  • Data publikacji ogłoszenia2024-07-05
  • Numer ogłoszenia2024/BZP 00398502
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Renowacja zabytkowego kina Opolanka

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: OPOLSKIE CENTRUM KULTURY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 430670182

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: LUBELSKA 30

1.5.2.) Miejscowość: Opole Lubelskie

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-300

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 0818272567

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@ockopolelubelskie.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ockopolelubelskie.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający

Samozrądowa Instytucja Kultury

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Renowacja zabytkowego kina Opolanka

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-be7a2606-3a9c-11ef-b37c-4e696a6d8c25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00398502

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2024-07-05

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00361953/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Renowacja zabytkowego kina Opolanka

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Zadanie współfinansowane ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 7.9 Zrównoważony rozwój dziedzictwa kulturowego.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://pzp.opolelubelskie.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://pzp.opolelubelskie.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: (1)
Platformy Zamówień Publicznych ZETOPZP: https://pzp.opolelubelskie.pl/, poczty elektronicznej: sekretariat@ockopolelubelskie.pl -
którą należy traktować wyłącznie jako tzw. „awaryjną”, w przypadku problemów technicznych, Szczegóły techniczne zawarte w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z. art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016), informujemy, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych oraz danych osobowych w postaci wizerunku jest Opolskie Centrum Kultury w
Opolu Lubelskim , ul. Lubelska 30; 24-300 Opole Lubelskie, tel.: 081 827 2567 e-mail: sekretariat@ockopolelubelskie.pl
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych – Wojciecha Podlaskiego, z którym można się kontaktować w formie
pisemnej za pomocą poczty elektronicznej na adres: iod@ockopolelubelskie.pl
3. Pani/Pana dane osobowe oraz dane osobowe przetwarzane są w celach:
 realizacji statutowych działań Opolskiego Centrum Kultury, w tym w szczególności działań o charakterze rekrutacyjnym,
promocyjnym i informacyjnym;
 udziału w zajęciach i wydarzeniach organizowanych przez Opolskie Centrum Kultury
z siedzibą w Opolu Lubelskim;
 prowadzenia ewidencji/rejestru czytelników księgozbioru Biblioteki.
4. Podstawa prawna przetwarzania:
 art. 6 ust. 1 lit. a) – zgoda osoby, której dane dotyczą; c) - przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego
ciążącego na administratorze; i e) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym
Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE (RODO) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016);
 art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U.
z 2018 r. poz. 1191, 1293, 1669, 2245, 2339) - wizerunek.
5. Odbiorcy danych
a) pracownicy i zleceniobiorcy Opolskiego Centrum Kultury;
b) podmioty w związku ze zleconymi przez Administratora działaniami realizowanymi
w imieniu Administratora na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych zgodnie
z art. 28 RODO
c) podmioty lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
d) odbiorcy witryn www administrowanych przez Opolskie Centrum Kultury.
6. Okres przechowywania danych osobowych
Dane osobowe oraz dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów statutowych z uwzględnieniem
okresów przechowywania określonych w przepisach odrębnych lub do momentu wycofania zgody.
7. Przysługują Panu/Pani następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych oraz danych osobowych w postaci
wizerunku.
a. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
b. prawo dostępu do Pana/Pani danych osobowych,
c. prawo żądania sprostowania Pana/Pani danych osobowych,
d. prawo żądania usunięcia Pana/Pani danych osobowych,
e. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pana/Pani danych osobowych,
f. prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pana/Pani danych osobowych;
g. prawo do przenoszenia Pana/Pani danych osobowych.
8. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych w Opolskim Centrum
Kultury w Opolu Lubelskim, ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony
Danych Osobowych.
9. Podanie danych jest dobrowolne lecz niezbędne w przypadku uczestniczenia w zajęciach
i wydarzeniach organizowanych przez Opolskie Centrum Kultury w Opolu Lubelskim. Odmowa podania wymaganych danych
osobowych skutkować będzie brakiem możliwości udziału
w zajęciach i wydarzeniach organizowanych przez Opolskie Centrum Kultury w Opolu Lubelskim.
10. Pani/Pana dane nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
11. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: OCK.271.3.2024

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres zamówienia obejmuje wykonanie między innymi następujących robót:
1) wykonanie elewacji części spichlerza – iniekcja, nowe tynki na cokole, remont przypór oraz malowanie całej elewacji;
2) wykonanie obróbek blacharskich, rynien dachowych i rur spustowych oraz mycie dachu na części zabytkowej;
3) wykonanie pokrycia dachowego wraz z izolacją cieplną na wschodniej lukarnie części nowszej budynku. W ramach prac
należy również wykonać demontaż i ponowny montaż istniejących jednostek wentylacyjnych zlokalizowanych na dachu oraz
instalacji podgrzewania dachu;
4) modernizacja pomieszczeń w obrębie wschodniej lukarny uszkodzonych w wyniku powstałych zawilgoceń elewacji;
5) zmniejszenie otworu okiennego wraz z obróbkami blacharskimi i remontem pomieszczenia sali klubowej;
6) wykonanie modernizacji pozostałej części pomieszczeń w budynku określonych w projekcie;
7) dobór instalacji klimatyzacji dla potrzeb kubatury Sali tanecznej oraz wykonanie instalacji klimatyzacji Sali tanecznej wraz
z wykonaniem zasilenia elektrycznego. W ramach zadania do obowiązków wykonawcy należy wykonanie serwisu instalacji
klimatyzacji w okresie 36 miesięcy od dnia odbioru. Serwis będzie polegał na dokonaniu co najmniej raz w roku
następujących czynności:
a) przegląd obudowy jednostki wewnętrznej i zewnętrznej.
b) przegląd połączeń elektrycznych instalacji.
c) sprawdzenie szczelności układu chłodniczego instalacji;
d) sprawdzenie ciśnienia w instalacji podczas pracy,
e) w razie ubytku uzupełnienie czynnika chłodzącego,
f) przegląd układu odprowadzania skroplin;
g) nieodpłatna wymiana niezbędnych podzespołów eksploatacyjnych w przypadku zużycia.
8) usprawnienie odprowadzenia wód opadowych z budynku oraz przełożenie fragmentu utwardzenia z kostki brukowej w
obrębie elewacji spichlerza;
5. Szczegółowy zakres zamówienia obejmuje dokumentacja projektowa dostarczona przez Zamawiającego, stanowiąca
załącznik nr 8 do SWZ.
6. Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z decyzja o pozwoleniu na budowę z dnia 19.02.2024 r. znak:
AB.6740.5.10.2024 oraz na podstawie decyzji Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków Lublinie z dnia
14.02.2024 r. znak: IN.5142.76.2024.
7. Zamawiający informuje, że roboty budowlane będą prowadzone przy obiekcie czynnym, który prowadzi działalność od
poniedziałku do niedzieli włącznie. Nie przewiduje się wyłączenia działalności placówki podczas prowadzenia robót
budowlanych. Bezwzględnie wykonawca winien obiekt oznakować odpowiednio teren budowy pod kątem BHP.
8. Wykonawca jest obowiązany do sporządzenia i uzgodnienia z Dyrektorem Opolskiego Centrum Kultury poszczególnych
etapów robót budowlanych, w tym w zakresie udostępnienia pomieszczeń.
9. Wykonawca jest obowiązany do zapewnienia kierowania robotami budowlanymi przez osobę posiadającą uprawnienia
budowlane bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno – budowlanej oraz posiadająca uprawnienia, o których mowa w art.
37 c i g ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Wykonawca zapewnia również
kierownika robót posiadającego uprawnienia w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i
elektroenergetycznych . Wykonawca zapewnia kierownika robót posiadającego uprawnienia budowlane w specjalnościinstalacyjnej specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych,
wodociągowych i kanalizacyjnych.
10. Wszystkie roboty budowlane objęte zamówieniem należy wykonać ściśle według wymagań określonych w stosownych
polskich normach.
11. W przypadku rozbieżności pomiędzy projektem budowlanym, a projektem wykonawczym i specyfikacją techniczną
wykonania i odbioru robót budowlanych należy wystąpić do zamawiającego o ich wyjaśnienie.
12. W przypadku, gdy dokumentacja projektowa nie podaje w sposób szczegółowy technologii wykonywania robót lub
wykonania określonego elementu przedmiotu zamówienia, bądź też nie precyzują dostatecznie rodzaju i standardu
materiałów, wykonawca zobowiązany jest wystąpić do zamawiającego o wyjaśnienie.
13. Wykonawca zabezpiecza we własnym zakresie energię elektryczną i wodę do celów budowlanych.
14. Informujemy, że do obowiązków Wykonawcy należy oznakowanie terenu robót i jego zabezpieczenie , w celu
zapewnienia bezpieczeństwa.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45443000-4 - Roboty elewacyjne

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

45262690-4 - Remont starych budynków

45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań

45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów

45261214-7 - Kładzenie dachów bitumicznych

45261320-3 - Kładzenie rynien

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45421132-8 - Instalowanie okien

45410000-4 - Tynkowanie

45442100-8 - Roboty malarskie

45432100-5 - Kładzenie i wykładanie podłóg

45233253-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg dla pieszych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2025-08-30

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający
przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy. Zamówienia będą polegały na zleceniu
wykonawcy podobnych rodzajowo robót budowlanych w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu budynku w zakresie
wykonania: wykonanie elewacji budynku, wymianie pokrycia dachowego, remontu pomieszczeń poprzez ich malowanie, wymianę
podłóg, remont sufitów itp. do 50 % wartości zamówienia podstawowego w terminie do 3 lat od udzielenia zamówienie
podstawowego. Warunki w zakresie długości okresu gwarancji, terminów płatności będą określone na zasadach wynikających z
projektowanych postanowień umownych załączonych do zamówienia podstawowego.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: odniesieniu do wykonawców, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu, komisja dokona oceny
ofert na podstawie następujących kryteriów:
Lp. Nazwa kryterium Symbol Waga
[%]
1) Cena oferty C 60
2) Okres gwarancji G 40
RAZEM: 100
1) Kryterium: cena oferty C
Ocena ofert w zakresie kryterium: cena oferty zostanie dokonana w/g następującej zasady:
- cena oferty: waga 60%
Maksymalna ilość punktów, która może zostać przyznana Wykonawcy w kryterium cena oferty: 60 punktów.
Do oceny kryterium „cena oferty” będzie brana pod uwagę cena brutto (całkowita cena za wykonanie zamówienia) zaoferowana
przez wykonawcę w Formularzu Ofertowym Wykonawcy (załącznik nr 1 do SWZ), czyli zawierająca należny podatek od towarów i
usług (VAT).
Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów, czyli 60.
Najwyższą liczbę punktów 60 otrzyma oferta, która zawiera najniższą cenę.
Pozostałym wykonawcom, spełniającym wymagania kryterialne przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów, obliczona
wg poniższego wzoru, zastosowanego do obliczania punktowego.
Wzór do obliczeń:
Cn
------ x 60 pkt = liczba punktów C
Cx
gdzie: Cn – najniższa cena spośród wszystkich proponowanych przez wykonawców
Cx – cena przedstawiona przez badanego wykonawcę
60 pkt - procentowe znaczenie kryterium: ceny oferty (waga: 60%). „
2) Kryterium: Okres Gwarancji G
(w przedziale od 0 do 40 punktów)
Wykonawca może zaoferować okres gwarancji wynoszący 48 m-cy (minimalny wymagany okres) lub 60 m-cy i więcej.
Punkty przyznaje się na poniższych zasadach:
0 punktów - okres gwarancji wynoszący 48 m-cy; w przypadku nie wypełnienia stosownego pola na druku formularza oferty oraz w
przypadku zaoferowania dłuższego niż 48 m-cy a krótszego niż 60 m-cy okresu gwarancji;
40 punktów - okres gwarancji wynoszący 60 m-cy i więcej
- w przypadku nie wypełnienia stosownego pola na druku formularza oferty Wykonawca otrzyma 0 punktów.
- w przypadku zaoferowania przez Wykonawcę krótszego okresu gwarancji niż 48 m-cy Zamawiający odrzuci ofertę na podstawie
art. 226 ust. 1 pkt. 5 ustawy Pzp.
- w przypadku zaoferowania dłuższego niż 48 m-cy a krótszego niż 60 m-cy okresu gwarancji Wykonawca otrzyma 0 punktów
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów (Sp), będącą sumą punktów przyznanych w
poszczególnych kryteriach, obliczona wg poniższego wzoru:
Wzór do obliczeń:
Sp = C + G
gdzie: Sp – Suma punktów przyznana wykonawcy w kryteriach: cena oferty, okres gwarancji,
C – ilość punktów przyznana w kryterium: cena oferty
G- ilość punktów przyznana w kryterium: okres gwarancji
Sposób oceny: z porównania otrzymanych wyników.
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska w sumie najwyższą liczbę punktów przyznaną w w /w kryteriach.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy zgodnie z art. 57 ustawy Pzp, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, o ile zostały one określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu.
2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie przedmiotowego zamówienia musi spełniać warunki udziału w postępowaniu
dotyczące:
1) Warunek zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże,
że:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,
2) warunek uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych
przepisów, zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że:
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie,
3) warunek sytuacji ekonomicznej lub finansowej, zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że: posiada
ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem
zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez Zamawiającego – to jest wykonywaniem robót budowlanych na kwotę
nie mniejszą niż 500.000,00 złotych.

2) warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie i/lub
przebudowie i/lub remoncie budynku o kubaturze min. 1500 m3 w zakresie wykonania elewacji oraz pokrycia dachowego o
wartości robót budowlanych minimum 500 000 zł brutto każda robota, w tym jedna robota budowlana winna dotyczyć
budynku wpisanego do rejestru zabytków.
b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. co najmniej:
- kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń
lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą
uprawnienia o których mowa w art. 37 c i g ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
- kierownikiem robót posiadającym uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów;
- kierownikiem robót posiadającym posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej specjalności
instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub
odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Udostępnienie zasobów:
3. Zgodnie z ar. 118 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
5. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
6. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 6, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
7. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunkówudziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, oraz, jeżeli to dotyczy, kryteriów selekcji, a także bada,
czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
8. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego
sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
9. Zgodnie z art. 122 ustawy jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą
wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez
zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki
udziału w postępowaniu.
10. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie
polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:
11. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do ich reprezentowania albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
12. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa
każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji.
13. Zgodnie z art. 114 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
14. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
15. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
16. W przypadku, o którym mowa w art. 114 ust. 2 i 3 ustawy , wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
17. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia:
1) Warunek udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w części V ust. 2 SWZ musi być spełniony przez
wykonawców łącznie;
2) Brak podstaw do wykluczenia z postępowania musi zostać wykazany przez każdego z wykonawców.
18. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymóg wykonania dwóch
zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) oświadczenia wykonawcy,
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej wg wzoru
stanowiącego załącznik Nr 5 do SWZ .
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i
opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku
zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że
odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu
składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności;
3) zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub
właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust.
1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na
ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo
przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne
wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
4) Odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w
zakresie art. 109 ust. 1 pkt. 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.7. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia dokumenty wymagane w części VI ust. 6 pkt 1-4 lub
w części VI ust. 8 SWZ winny być złożone przez każdego z wykonawców.
8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej zamiast:
1) zaświadczenia, o którym mowa w części VI ust. 6 pkt 2 SWZ (zaświadczenie z urzędu skarbowego),
2) zaświadczenia albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne, o którym mowa w części VI ust. 6 pkt 3 SWZ (zaświadczenie z ZUS),
3) odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o
których mowa w części VI ust. 6 pkt 4 SWZ
- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
a) nie naruszył obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne,
b) nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z
wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z
podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
Ciąg dalszy SWZ

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do
oferty wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie wskazanym przez zamawiającego zgodnie z art. 125 ust. 1 – załącznik nr
2 do SWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa każdy z
wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub
kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów
selekcji.
3. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z
oświadczeniem o niepodleganiu wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie
wskazanym przez zamawiającego, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw
wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w zakresie, w
jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących sytuacji
ekonomicznej lub finansowej zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia zgodnie z wymogiem opisanym w
części V ust. 2 pkt 3 .
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków
dowodowych, o których mowa w ust. 1, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób
potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego
sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
5. W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących
zdolności technicznej lub zawodowej, zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane
zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne
odpowiednie dokumenty; sporządzonego zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ (- jeżeli wykonawca powołuje się
na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz dotyczy robót
budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,
2) wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnych za kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; sporządzonego
zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Nie dotyczy

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

4. Wykonawcy zobowiązani są wraz z ofertą złożyć następujące dokumenty oraz oświadczenia:
1)Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę – Załącznik nr 1 do SWZ;
W formularzu ofertowym, wykonawca ma obowiązek:
a) poinformowania zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u zamawiającego obowiązku
podatkowego;
b) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku
podatkowego;
c) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku;
d) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą wykonawcy, będzie miała zastosowanie.
2)oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz niepodleganiu wykluczeniu, w zakresie wskazanym
przez zamawiającego zgodnie z art. 125 ust. 1 – załącznik nr 2 do SWZ ;1) Zobowiązanie innego podmiotu– załącznik nr 6 (jeżeli dotyczy)
2) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty. Oferta powinna być podpisana przez osoby uprawnione do
reprezentowania wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do
reprezentowania, Zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z KRS, Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
5. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem
kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym. Aby uniknąć wątpliwości Zamawiający wskazuje, że nie spełnia wymogów o
jakich mowa w art. 63 ust. 2 PZP oświadczenie w formie podpisanego własnoręcznie skanu, nieopatrzonego podpisem
kwalifikowanym albo podpisem zaufanym lub osobistym.
6. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim. Dokumenty składające się na ofertę sporządzone w języku obcym
winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Każdy dokument składający się na ofertę powinien być czytelny.
7. Zaleca się aby każdy dokument zawierający tajemnice przedsiębiorstwa został zamieszczony w odrębnym pliku.
8. Przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca może wprowadzić zmiany do złożonej oferty lub wycofać ofertę. W
celu dokonania zmian w złożonej ofercie lub wycofania oferty należy postępować zgodnie z instrukcją użytkownika
zamieszczona na Platformie.
9. Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w postępowaniu, w szczególności z przygotowaniem i złożeniem ofert ponosi
wykonawca składający ofertę. Zamawiający nie przewiduje w tym zakresie zwrotu kosztów.
10. Na wezwanie zamawiającego w trakcie oceny i badania ofert Wykonawcy zobowiązani są złożyć następujące
dokumenty oraz oświadczenia:
1) Aktualne zaświadczenie z ZUS, o którym mowa w Części VI SWZ;
2) Aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, o którym mowa w Części VI SWZ;
3) Potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z opisanym warunkiem w Części
V pkt 2.3.
4) Wykaz robót – załącznik nr 3 do SWZ;
5) Wykaz osób – załącznik nr 4 do SWZ;
6) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów – załącznik nr 5 do SWZ.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

11. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do ich reprezentowania albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty.
12. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1 składa
każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji.
13. Zgodnie z art. 114 ustawy Pzp warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub
zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
14. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy
wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają
roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
15. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda
przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
16. W przypadku, o którym mowa w art. 114 ust. 2 i 3 ustawy , wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia
dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego
wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
17. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia:
1) Warunek udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w części V ust. 2 SWZ musi być spełniony przez
wykonawców łącznie;
2) Brak podstaw do wykluczenia z postępowania musi zostać wykazany przez każdego z wykonawców.
18. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz gdy wykonawca polega na zdolnościach innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, wymóg wykonania dwóch
zamówień winien wykazać samodzielnie co najmniej jeden wykonawca.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na
podstawie, której dokonał wyboru Wykonawcy, o którym mowa w umowie w przypadku wystąpienia niżej wymienionych
okoliczności w trakcie realizacji przedmiotowej umowy:
a) Wystąpienia opadów atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, np. kilkudniowe opady;
b) Wystąpienie niskich temperatur uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych lub bardzo wysokich temperatur
powyżej 30 stopni;
c) siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia
w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności, lub takiego,
którego przewidzenie skutków nie było możliwe w momencie zawarcia umowy w tym w szczególności stanu zagrożenia
epidemiologicznego, bądź epidemii.
d) zmiany będących następstwem działania organów administracji i innych podmiotów o kompetencjach zbliżonych do
organów administracji w szczególności eksploatatorów infrastruktury, w szczególności: przekroczenie zakreślonych przez
prawo lub regulaminy, a jeśli takich regulacji nie ma – typowych w danych okolicznościach, terminów wydawania przez
organy administracji lub inne podmioty decyzji, zezwoleń, uzgodnień itp.;
e) odmowy wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn
niezawinionych przez wykonawcę, w tym odmowa udostępnienia terenu przez właścicieli nieruchomości do celów realizacji
inwestycji;
f) kolizji z równolegle prowadzonymi inwestycjami przez Zamawiającego;
g) innych przyczyn zewnętrznych niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia
prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową,
h) w przypadku przedłużającej się procedury przetargowej,
i) konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej, wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej.;
j) zmiany uzasadnione wytycznymi Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
3. Pozostałe rodzaje zmian spowodowane następującymi okolicznościami:
a) zmiana osób, za pomocą których Wykonawca i Zamawiający realizuje przedmiot umowy na inne spełniające warunki
określone w SWZ np. osób z uprawnieniami budowlanymi;
Ciag dalszy zawarty w SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2024-07-23 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://pzp.opolelubelskie.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-07-23 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę prace brukarskie - Biała Podlaska
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania19-09-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Poszukuje ekip lub pracowników brukarzy. Inwestycje to budynki użyteczności publicznej. Termin prac do ustalenia. Praca na terenie Białej podlaskiej. Proszę o kontakt telefoniczny lub mailowy.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI