Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont dróg i chodników na terenie Miasta Będzina.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Będzin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257446
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 20
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 267 92 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.bedzin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont dróg i chodników na terenie Miasta Będzina.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e545a17d-9093-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00025690
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wpostępowaniu o udzieleniu zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywasię przy użyciu Platformy do elektronicznej obsługi zamówień. Ofertę, oświadczenie, o których mowa wart. 125 ust. 1 ustawy Pzp należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub wpostacielektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegóły dotyczącekomunikacji zostały opisane w części XXVI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniaParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osóbfizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takichdanych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:- administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:Prezydent Miasta Będzina z siedzibą 42 - 500 Będzin ul. 11 Listopada 20;- AdministratorwyznaczyłInspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawachzwiązanych zochroną danych osobowych w następujący sposób: ◦ pod adresempocztyelektronicznej:iod@um.bedzin.pl; ◦ pisemnie na adres siedziby Administratora;- Pani/Panadaneosobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanymzpostępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Termomodernizacja, przebudowa iremontbudynku przedszkola nr 6 przy ulicy Wisławy Szymborskiej 10a w Będzinie,- odbiorcamiPani/Panadanych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostaniedokumentacjapostępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. –Prawozamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z póżn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; - Pani/Panadane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkimnapodstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitychrzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chybaże przepisyszczególne stanowią inaczej; - obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowychbezpośrednioPani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawyPzp, związanymz udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencjeniepodaniaokreślonych danych wynikają z ustawy Pzp; - c.d. w kolejnej Sekcji
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowychdecyzjenie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;- posiadaPani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Panadotyczących(1); • napodstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(2);• na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danychosobowych zzastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO(3); • prawo downiesienia skargi doPrezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, żeprzetwarzanie danychosobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;- nie przysługujePani/Panu: • w związku zart. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; •prawo do przenoszeniadanych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; • na podstawie art. 21RODO prawo sprzeciwu,wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawnąprzetwarzania Pani/Pana danychosobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.1) Wyjaśnienie: Zgodnie z art.75 PZP, w przypadkukorzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przezzamawiającego, z uprawnienia,o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, zamawiający może żądać odosoby występującej z żądaniemwskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanienazwy lub daty zakończonegopostępowania o udzielenie zamówienia.2) Wyjaśnienie:Zgodnie z art. 76PZP , skorzystanie przezosobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowanialub uzupełnienia danychosobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralnościprotokołu postępowaniaoraz jego załączników.3) Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP , wprzypadku gdy wniesienieżądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO,spowoduje ograniczenieprzetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lubzałącznikach do tegoprotokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówieniazamawiający nie udostępniatych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.6.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont dróg i chodników na terenie Miasta Będzina, w tym: Zadanie 1: „Remont chodnika przy ul. Andersa 5 w Będzinie”.Zadanie 2: „Remont chodnika wraz z miejscami postojowymi w ciągu ul. Królowej Jadwigi w Będzinie”. Zadanie 3: „Budowa chodnika w ciągu ul. Piastowskiej w Będzinie od ul. Orkana do przejścia dla pieszych”.Zadanie 4: „Wymiana nawierzchni jezdni przy ul. Retingera 4 w Będzinie” tj. wykonanie wszystkich robót niezbędnych do oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 5a do SWZ, a zakres robót określa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót załącznik nr 7a do SWZ, rysunki załącznik nr 8a do SWZ i przedmiary załącznik nr 11a do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest remont dróg i chodników na terenie Miasta Będzina, w tym: Zadanie 5:„Remont chodnika wraz z miejscami postojowymi w ciągu ul. Szymborskiej w Będzinie”.Zadanie 6: „Budowa chodnika przy ul. Daszyńskiego w Będzinie”.Zadanie 7: „Remont ul. Stawowej jako drogi wewnętrznej oraz remont zjazdu publicznego z ul. Kołłątaja (DW910) w Będzinie”.tj. wykonanie wszystkich robót niezbędnych do oddania do użytkowania przedmiotu zamówienia.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 5b do SWZ, a zakres robót określa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót załącznik nr 7b do SWZ, rysunki załącznik nr 8b do SWZ i przedmiary załącznik nr 11b do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Dla I części zamówienia:1.1. zdolności technicznej lub zawodowej: 1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż min. 150 000 zł brutto każda. Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu dróg lub remontu chodników.Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmioty (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca– brak możliwości tzw. sumowania doświadczenia.2) skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jednej osoby uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1333, ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Osoba taka musi posiadać min. 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi. 2. Dla II części zamówienia:2.1. zdolności technicznej lub zawodowej: 1) 1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat dwie roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż min. 200 000 zł brutto każda. Za roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty w zakresie budowy lub przebudowy lub remontu dróg lub remontu chodników.Zamawiający zastrzega, że w sytuacji składania oferty przez dwa lub więcej podmioty (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia) oraz analogicznie w sytuacji, gdy Wykonawca będzie polegał na zasobach innego podmiotu, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, warunek o którym wyżej mowa musi zostać spełniony w całości przez Wykonawcę (jednego z Wykonawców wspólnie składającego ofertę) lub podmiot, na którego zdolności w tym zakresie powołuje się Wykonawca– brak możliwości tzw. Sumowania doświadczenia.2) skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia jednej osoby uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1333, ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Osoba taka musi posiadać min. 5 lat doświadczenia w kierowaniu robotami budowlanymi.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:Dla I części zamówienia: 1 500,00 zł ( słownie: jeden tysiąc pięćset złotych 00/100)Dla II części zamówienia: 2 000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych 00/100)2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert .6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Dla wszystkich części zamówienia:1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzieleniezamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązanido ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo doreprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie zpełnomocnikiem. 2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacjizawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniamogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, dorealizacji których te zdolności są wymagane. 3. W przypadku, o którym mowa w pkt.2,wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do ofertyoświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy. Zmiany Umowy dopuszczalne będąwgranicachwyznaczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym art. 455 ust.1 oraz ust.2 tej ustawy oraz określonych w niniejszej Umowie. Szczegółowe informacje na tematzmian umowy zostały opisane w projektowanych postanowieniach umownychstanowiącychzałącznikdo SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-04-16 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy składać na Platformie do elektronicznej obsługi zamówień publicznych dostępnej pod adresem https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-04-16 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-05-15
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji:
Część 1 : Tak
Część 2 : Tak