Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 2 w Będzinie. Inwestycja dofinansowana ze środków Rządowego Programu Inwestycji Lokalnych.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Będzin
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276257446
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 11 Listopada 20
1.5.2.) Miejscowość: Będzin
1.5.3.) Kod pocztowy: 42-500
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 267 92 38
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.bedzin.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bedzin.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 2 w Będzinie. Inwestycja dofinansowana ze środków Rządowego Programu Inwestycji Lokalnych.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e26e0223-8baf-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00021682
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://umbedzin.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wpostępowaniu o udzieleniu zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcamiodbywasię przy użyciu Platformy do elektronicznej obsługi zamówień. Ofertę, oświadczenie, o którychmowa wart. 125 ust. 1 ustawy Pzp należy złożyć pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lubwpostaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Szczegółydotyczącekomunikacji zostały opisane w części XXVI SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniaParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osóbfizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takichdanych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:- administratorem Pani/Pana danych osobowychjest:Prezydent Miasta Będzina z siedzibą 42 - 500 Będzin ul. 11 Listopada 20;- AdministratorwyznaczyłInspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawachzwiązanych zochroną danych osobowych w następujący sposób: ◦ pod adresempocztyelektronicznej:iod@um.bedzin.pl; ◦ pisemnie na adres siedziby Administratora;- Pani/Panadaneosobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanymzpostępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: Termomodernizacja, przebudowa iremontbudynku przedszkola nr 6 przy ulicy Wisławy Szymborskiej 10a w Będzinie,- odbiorcamiPani/Panadanych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostaniedokumentacjapostępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. –Prawozamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 z póżn. zm.), dalej „ustawa Pzp”; - Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkimnapodstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitychrzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie działania archiwów zakładowych, chybaże przepisyszczególne stanowią inaczej; - obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowychbezpośrednioPani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawyPzp, związanymz udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencjeniepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; - c.d. w kolejnej Sekcji
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): - w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowychdecyzjenie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;- posiadaPani/Pan:• na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Panadotyczących(1); • napodstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych(2);• na podstawie art.18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danychosobowych zzastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO(3); • prawo downiesienia skargi doPrezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, żeprzetwarzanie danychosobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;- nie przysługujePani/Panu: • w związku zart. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; •prawo do przenoszeniadanych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; • na podstawie art. 21RODO prawo sprzeciwu,wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawnąprzetwarzania Pani/Pana danychosobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.1) Wyjaśnienie: Zgodnie z art.75 PZP, w przypadkukorzystania przez osobę, której dane osobowe są przetwarzane przezzamawiającego, z uprawnienia,o którym mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, zamawiający może żądać odosoby występującej z żądaniemwskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanienazwy lub daty zakończonegopostępowania o udzielenie zamówienia.2) Wyjaśnienie:Zgodnie z art. 76PZP , skorzystanie przezosobę, której dane osobowe są przetwarzane, z uprawnienia do sprostowanialub uzupełnienia danychosobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralnościprotokołu postępowaniaoraz jego załączników.3) Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 74 ust. 3 PZP , wprzypadku gdy wniesienieżądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO,spowoduje ograniczenieprzetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lubzałącznikach do tegoprotokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówieniazamawiający nie udostępniatych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust.2 RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.8.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 2 w Będzinie, wraz z łącznikiem i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą oraz przebudową drogi dojazdowej, tj. wykonanie wszystkich robót zgodnie z SWZ wraz z załącznikami, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w załączniku nr 5 do SWZ, a zakres robót określa: dokumentacja projektowa załącznik nr 8 do SWZ, rysunki załącznik nr 10 do SWZ, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót załącznik nr 7 do SWZ.Wykonawca przyjmując do wykonania ww. roboty obowiązany jest wykonać je ze szczególną starannością i dbałością o interesy Zamawiającego, zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami. Przy wykonywaniu robót należy stosować wyroby dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.).
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45262100-2 - Roboty przy wznoszeniu rusztowań
45262522-6 - Roboty murarskie
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45321000-3 - Izolacja cieplna
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45331100-7 - Instalowanie centralnego ogrzewania
45331210-1 - Instalowanie wentylacji
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 7 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. zdolność techniczna lub zawodowa: 1) Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich 5 lat jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż min. 2 000 000,00 zł brutto. Za robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom stanowiącym przedmiot zamówienia uznaje się roboty w zakresie budowy sali gimnastycznej lub hali sportowej lub widowiskowo-sportowego budynku kubaturowego.2) skierowania przez Wykonawcę do realizacji zamówienia:a) jednej osoby uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresie,b) jednej osoby uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robota-mi budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, lub w ograniczonym zakresie,c) jednej osoby uprawnionej do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub w ograniczonym zakresiezgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz.U. z 2020 r., poz. 1333, ze zm.) i Rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019 r., poz. 831) lub im odpowiadające, ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.Zamawiający dopuszcza łączenie ww. specjalności, jeżeli którakolwiek z uprawnionych osób będzie posiadała więcej niż jedną z wymaganych przez Zamawiającego specjalności.2.2.sytuacji ekonomicznej lub finansowej, Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek jeżeli Wykonawca wykaże:1) posiadanie odpowiedniego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż w wysokości: 3 000 000,00zł.2)posiadanie informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3miesiące przed jej złożeniem; wymaga się, aby Wykonawca wykazał, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000,00zł.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 20 000,00 zł (słownie: dwadzieściatysięcy złotych 00/100).2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego. Wtakimprzypadku Wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowieniapełnomocnika doreprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich wpostępowaniu i zawarciaumowy w sprawie zamówienia publicznego. Wszelka korespondencjabędzie prowadzona przezZamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem. 2. W odniesieniu dowarunków dotyczącychwykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcywspólnie ubiegający sięo udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych zwykonawców, którzy wykonająroboty budowlane, do realizacji których te zdolności sąwymagane. 3. W przypadku, o którymmowa w pkt.2, wykonawcy wspólnie ubiegający się oudzielenie zamówienia dołączająodpowiednio do oferty oświadczenie, z którego wynika, któreroboty budowlane wykonająposzczególni wykonawcy.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza zmiany umowy. Zmiany Umowy dopuszczalne będą wgranicachwyznaczonych przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym art. 455 ust. 1oraz ust.2tej ustawy oraz określonych w niniejszej Umowie. Szczegółowe informacje na tematzmianumowy zostały opisane w projektowanych postanowieniach umownych stanowiącychzałącznikdo SWZ.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy