Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa wybranych przestrzeni obiektu EC1 Wschód na potrzeby Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi - kolejne etapy realizacji inwestycji
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 100522238
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Targowa 1/3
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 90-022
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@ec1lodz.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ec1lodz.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
instytucja kultury
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Rekreacja, kultura i religia
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa wybranych przestrzeni obiektu EC1 Wschód na potrzeby Narodowego Centrum Kultury Filmowej w Łodzi - kolejne etapy realizacji inwestycji
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c3f7abeb-3707-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00248385
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004677/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Przebudowa EC1 Wschód na potrzeby NCKF - kolejne etapy realizacji inwestycji
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Zadanie inwestycyjne pn. „Poszerzenie oferty kulturalno-edukacyjnej Narodowego Centrum Kultury Filmowej” (numer umowy o dofinansowanie: UDA-RPLD.06.01.01-10-0005/20-00)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ec1lodz
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ec1lodz
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o środkach komunikacji elektronicznej przy użyciu których Zamawiający będzie się komunikował z Wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej zostały określone w punkcie II SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określono w pkt. XIX.2. SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określono w pkt. XIX.2. SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 778/WEI/TP/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 11202241,60 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie całości przedmiotu zamówienia, określonego w Szczegółowym Opisie Przedmiotu Zamówienia (SOPZ), co w szczególności obejmuje:
1) realizację, w oparciu o przygotowaną dokumentację projektową, robót budowlanych, instalacyjnych, montażowych, mających na celu realizację zamierzenia budowlanego, biorąc pod uwagę wymogi dla przedmiotu zamówienia określone w Umowie. Realizacji podlegają przestrzenie pod nazwą Materia Kina, Sale Kinowe, Foyer i Komunikacja, a także roboty budowlane w innych przestrzeniach, które są konieczne do wykonania i zapewnią uzyskanie pełnej funkcjonalności wyżej wymienionych przestrzeni, a szczegółowy zakres ich realizacji określony jest w SOPZ;
2) dokonanie etapowania inwestycji objętej pozwoleniem na budowę.
a) Zadaniem Wykonawcy jest podział inwestycji na kolejne etapy, wraz z realizacją etapów obejmujących zakres przedmiotu zamówienia. Ilość nowych etapów jest determinowana zakresem przedmiotu umowy, w tym zapewnieniem ciągłości pracy Planetarium poza jednorazowym sześciomiesięcznym okresem wyłączenia. Wykonawca, jeśli to niezbędne, wykona zamienny projekt budowlany oraz dokona niezbędnych uzgodnień tego projektu, w zakresie niezbędnym do etapowania inwestycji;
b) Wykonawca uzyska zamienne pozwolenie na budowę umożliwiające etapowanie inwestycji;
3) demontaż i ponowny montaż elementów istniejących już w budynku (gdy takie prace będą wynikały z dołączonej do SOPZ dokumentacji) oraz dokonanie koniecznych przeróbek istniejących elementów budynku i instalacji wynikających z tego montażu
i demontażu. Powyższe prace należy uznać za roboty towarzyszące i objęte opisem przedmiotu zamówienia;
4) wykonanie prac projektowych w zakresie przygotowania niezbędnych dla realizacji inwestycji projektów warsztatowych i technologicznych;
5) dostarczenie urządzeń związanych z przedmiotem zamówienia oraz ich montaż
i uruchomienie zgodnie z SOPZ;
6) rozbudowę istniejących systemów niskoprądowych zarządzanych przez system BMS
i zapewnienie pełnej integralności rozbudowywanej infrastruktury z istniejącą;
7) przeprowadzenie, po zakończeniu prac stanowiących kolejne etapy inwestycji, wszystkich niezbędnych procedur odbiorowych i uzyskanie niezbędnych pozwoleń na użytkowanie poszczególnych etapów objętych przedmiotem zamówienia;
8) sporządzenie dokumentacji powykonawczej w formie i zakresie zgodnym z SOPZ;
9) świadczenie z tytułu gwarancji i rękojmi na zasadach przewidzianych w Umowie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego w zakresie realizacji i odbioru określają:
1) Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia (SOPZ / OPZ) – załącznik nr 1 do SWZ,
2) Projektowane postanowienia umowy (PPU) – załącznik nr 2 do SWZ.
3. Wykonawca przystępując do realizacji robót winien mieć na uwadze, że będzie wykonywał prace w użytkowanym obiekcie z czynnymi systemami i instalacjami.
Wykonawca zobowiązany będzie do utrzymania możliwości bezpośredniej i ciągłej obsługi Klientów Zamawiającego korzystających z usług realizowanych w przestrzeniach EC1 Wschód, z zastrzeżeniem jednokrotnego wyłączenia z pracy Planetarium na okres 6 miesięcy.
4. Opis przedmiotu zamówienia zawiera wymagania minimalne odnoszące się do funkcjonalności przedmiotu zamówienia, niezbędnych do jego realizacji, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie opisanych wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1
pkt 5) ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45212150-2 - Roboty budowlane w zakresie kin
45212310-2 - Roboty budowlane w zakresie budowy wystaw
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45450000-6 - Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
71220000-6 - Usługi projektowania architektonicznego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji dla wszystkich urządzeń nowo montowanych lub wbudowywanych
4.3.6.) Waga: 10,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu 4) w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej (doświadczenie).
Opis warunku: Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie:
a) wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie budowy lub przebudowy (dla których wymagane było uzyskanie pozwolenia na budowę) budynku użyteczności publicznej (*1), dla którego uzyskano pozwolenie na użytkowanie,
o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 5 500 000,00 zł (pięć milionów pięćset tysięcy złotych) brutto i powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 5 000m² oraz
b) wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie budowy lub przebudowy budynku wpisanego do rejestru zabytków o wartości robót budowlanych nie mniejszej niż 1 500 000,00 zł (jeden milion pięćset tysięcy złotych) brutto i powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 1 500m².
UWAGA: Zamawiający dopuszcza, aby w przypadku Wykonawców występujących wspólnie (konsorcjum firm) jeden z konsorcjantów spełniał tylko warunek określony w pkt. 4) lit. a) (w całości), zaś jeden z konsorcjantów spełniał tylko warunek określony w pkt. 4) lit. b)
(w całości).
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) ODPIS LUB INFORMACJA z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji (o ile nie można go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych).
2) ZAŚWIADCZENIE WŁAŚCIWEGO NACZELNIKA URZĘDU SKARBOWEGO potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
3) ZAŚWIADCZENIE albo inny dokument właściwej terenowej jednostki organizacyjnej ZAKŁADU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: WYKAZ ROBÓT BUDOWLANYCH potwierdzających spełnienie warunków, określonych
w pkt. VI.1.4) SWZ, wraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie.
Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
Wzór wykazu stanowi załącznik nr 8 do SWZ.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
I. Treść oferty stanowi:
FORMULARZ OFERTY – wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z dokumentem określającym status prawny Wykonawcy lub dołączonym do oferty pełnomocnictwem.
Wzór Formularza oferty stanowi Załącznik nr 3 do SWZ.
II. Wraz z ofertą Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
1) PEŁNOMOCNICTWO (dokument elektroniczny) w oryginale w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym lub jako cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez mocodawcę lub przez notariusza, jeżeli osobą podpisującą ofertę nie będzie osoba upoważniona na podstawie dokumentu określającego status prawny Wykonawcy. Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2020 poz. 1546 ze zm.), dla pełnomocnictwa tego nie jest wymagane uiszczenie opłaty.
2) OŚWIADCZENIA (zgodnie z zapisami pkt. VII.1a. SWZ)
- o niepodleganiu wykluczeniu oraz
- o spełnianiu warunków udziału w postepowaniu.
Wzory oświadczeń stanowią odpowiednio Załącznik nr 4 i 5 do SWZ.
3) ZOBOWIĄZANIE PODMIOTU UDOSTĘPNIAJĄCEGO ZASOBY do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy).
Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 6 do SWZ).
4) Dokument potwierdzający wniesienie WADIUM, w formie innej niż pieniężna – zgodnie z zapisami pkt. XII SWZ.
5) OŚWIADCZENIE Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodne z art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (dotyczące udostępniania zasobów w ramach konsorcjum)
Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 7 do SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości 50.000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Szczegółowe informacje dot. wadium określa pkt. XII. SWZ.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, określa § 21 Projektowanych postanowień umowy, stanowiących Załącznik nr 2 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-11-22 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/ec1lodz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-11-22 12:10
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-12-21