Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa ul. Modrzewiowej w Głownie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Głowno
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472057684
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Młynarska 15
1.5.2.) Miejscowość: Głowno
1.5.3.) Kod pocztowy: 95-015
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL712 - Łódzki
1.5.7.) Numer telefonu: 798831560
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@glowno.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.glowno.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa ul. Modrzewiowej w Głownie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5368b0fc-acb5-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00045640
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-04
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002735/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Budowa ul. Modrzewiowej w Głownie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://glowno.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://glowno.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy zakupowej zamawiającego, zwanej dalej ”Platformą”pod adresem: https://glowno.ezamawiajacy.pl2. Komunikacja między zamawiającym a Wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje w tym wnioski o wyjaśnienie treści SWZ, przekazywane będą za pośrednictwem Platformy, wymienionej w pkt 2 z wykorzystaniem odnośnika do przekazywania informacji Zamawiającemu pn. Pytania i odpowiedzi/Korespondencja skierowana do Zamawiającego.Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy. Prawidłowe przekazanie wiadomości do Zamawiajacego zostanie potwierdzone odpowiednim komunikatem. Zamawiający nie dopuszcza komunikacji bez korzystania z Platformy.3. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na Platformie w zakładce „Pytania i odpowiedzi”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem Platformy.4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na Platformie, przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.5. Instrukcja korzystania z Platfomy, stanowi załacznik nr 8 do SWZ. 6. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z Platformy w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. poprzez złożenie oferty w zakładce „Korespondencja skierowana do Zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu, z uwagi na zakaz zapoznawania sięz ofertami, przed upływem składania ofert (art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych).7. Zamawiający nie wymaga opatrzenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione wniosków o wyjasnienie treści swz, wyjasnień treści złożonej oferty, wyjaśnień rażąco niskiej ceny, zgody na poprawienie omyłki lub zgody na przedłużenie terminu związania ofertą. Zamawiający dopuszcza przekazanie za pośrednictwem platformy scanów przedmiotowych dokumentów sporządzonych w wersji papierowej.8. Zamawiający zamieszczając na platformie wyjaśnienia dot. treści swz lub zmiany treści siwz lub kierując do wykonawców wezwania do wyjaśnienia treści oferty, wyjaśnienia rażąco niskiej ceny, wezwania do złożenia lub uzupełnienia dokumentów, informacje o poprawieniu omyłki lub wniosek o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu związania ofertą lub informację o wyborze najkorzystniejszej oferty stosował będzie formę scanu dokumentu sporządzonego w formie papierowej.9. Zamawiający nie dopuszcza formy sporządzania i przekazania dokumentów, o których mowa w pkt 7 i 8 dla złożenia oferty wraz z załącznikami oraz środków dowodowych, które Wykonawca zobowiązany będzie złozyć za pośrednictwem platformy, na wezwanie zamamawiającego, które, zgodnie z swz, należy sporządzić w wersji elektronicznej i podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/osoby upoważnioną/upoważnione.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasta Głowno- Zamawiający, Urząd Miejski w Głownie – prowadzący postępowanie ul. Młynarska 15, 95-015 Głowno tel. 42 719-11-51, e-mail: sekretariat_um@glowno.pl2. inspektorem ochrony danych osobowych w Gminie Miasta Głowno jest Pani Aneta Klimczak, e-mail: inspektor@glowno.pl3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na przebudowę ul. Modrzewiowej w Głownie, prowadzonym w trybie podstawowym;4. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy; 7. w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych** − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; ** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 9. nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ITB.271.11.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 311850,95 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
W ramach planowanego przedsięwzięcia przewiduje się przebudowę ul. Modrzewiowej w Głownie w granicach istniejącego pasa drogowego. Zaprojektowano jezdnię o szerokości 5,50 m o spadku daszkowym wynoszącym 2 %. Skrzyżowanie z DP 5118 E wyłukowano promieniami R=8,00 m, natomiast skrzyżowanie z DG 120610 E wyłukowano promieniami R=6,00 m i R=10,00 m. Rozwiązanie wysokościowe dowiązano do istniejącej jezdni drogi powiatowej Nr 5118 E oraz do istniejącej jezdni drogi gminnej Nr 120610 E.Dodatkowo w ramach zadania zaprojektowano jednostronny chodnik o szerokości 2,00 m, jak również obustronny w okolicach skrzyżowania z drogą gminną o szerokości 2,00 m i szerokości 1,50 m w miejscach dowiązania do istniejącego chodnika na ul. Zachodniej. Na chodniku zaprojektowano spadek poprzeczny, wynoszący 2 % w kierunku jezdni. Chodnik zostanie ograniczony obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 0 cm w stosunku do nawierzchni chodnika oraz krawężnikami betonowymi 15 x 30 wyniesionymi o 12 cm w stosunku do nawierzchni jezdni. Na zjazdach wyniesiono krawężnik o 4 cm, a na przejściach dla pieszych o 2 cm w stosunku do jezdni. Na włączeniu zjazdów indywidualnych do jezdni zaprojektowano skosy w stosunku 1:1 w formie zmiany koloru kostki brukowej. Zjazdy po zewnętrznej stronie ograniczono obrzeżami betonowymi 8 x 30 cm na ławie betonowej z oporem, wyniesionymi o 0 cm w stosunku do nawierzchni zjazdów. Projektowany chodnik oraz zjazdy należy dostosować wysokościowo do projektowanej jezdni oraz przyległych budynków, ogrodzeń, bram wjazdowych, dojść do furtek oraz terenu przyległego.W przypadku wystąpienia na zjazdach i dojściach do furtek fundamentów ogrodzeń itp., utrudniających wykonanie obrzeży zamykających zjazd i dojście do furtki, wykonywaną nawierzchnię z kostki brukowej należy bezpośrednio dowiązać do tych elementów.Ponadto, w miejscach gdzie chodnik nie występuje projektuje się pobocze o szerokości 1,00 m.W ramach zadania należy wyciąć drzewa kolidujące z planowaną inwestycją. Inwestor zobowiązany jest uzyskać stosowne pozwolenia na wycinkę kolidujących drzew przed rozpoczęciem prac budowlanych i przekazać je Wykonawcy przed rozpoczęciem wycinki.Łączna długość przebudowywanej drogi wynosi ok. 224,59 mb.2. Rozwiązanie wysokościowe przedstawiono na rysunkach nr: D 3.1 – D 3.2 – Profil podłużny. Przy projektowaniu wysokościowego rozwiązania jezdni drogi kierowano się obowiązującymi przepisami, istniejącymi rzędnymi, uwarunkowaniami terenowymi, prawidłowym odprowadzeniem wód opadowych. W ramach zadania rozwiązano spadki zarówno podłużne jak i poprzeczne jezdni.Rozwiązanie wysokościowe na włączeniach do istniejących dróg rozwiązano poprzez dowiązanie się do istniejących wysokości dróg.Na drodze zaprojektowano spadki podłużne o wartościach zbliżonych do istniejących o wartościach od 0,14% do 1,23%. Na profilu podłużnym zaprojektowano łuki pionowe R=1500 m. Na włączeniu do ul. Głównej i ul. Zachodniej nawiązano się do jej spadku podłużnego. Wysokościowy przebieg przebudowywanej drogi nie zmieni się znacząco. Na przedmiotowym odcinku zaprojektowano przekrój poprzeczny daszkowy o wartości 2%.3. Konstrukcja nawierzchniRozwiązanie konstrukcji przedstawiono na rysunku nr D 4 – Typowy przekrój poprzeczny.Na podstawie przyjętej kategorii gruntów G – 1, kategorii ruchu KR 1 – wytyczne Inwestora, przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni:Konstrukcja nawierzchni jezdni z kostki brukowej:1. Kostka brukowa betonowa wibroprasowana (szara) gr. 8 cm2. Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 gr. 5 cm3. Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5mm (C90/3) stab. mech. gr. 20 cm4. Warstwa odcinająca z piasku gruboziarnistego gr. 10 cm5. Grunt rodzimyŁączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 43 cm.Konstrukcja nawierzchni chodnika z kostki brukowej:1. Kostka brukowa betonowa (szara) gr. 6 cm2. Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 gr. 3 cm3. Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5mm (C90/3) stab. mech. gr. 15 cm4. Warstwa odcinająca z piasku gruboziarnistego gr. 10 cm5. Grunt rodzimyŁączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 34 cm.Konstrukcja nawierzchni zjazdu z kostki brukowej:1. Kostka brukowa betonowa (kolorowa) gr. 8 cm2. Podsypka cementowo – piaskowa 1:4 gr. 3 cm3. Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0/31,5mm (C90/3) stab. mech. gr. 20 cm4. Warstwa odcinająca z piasku gruboziarnistego gr. 10 cm5. Grunt rodzimyŁączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 41 cm.4. Konstrukcja pobocza:Pobocze z kruszywa łamanego kliniec 20/31,5 mm stab. mech. gr. 40 cmŁączna grubość projektowanej konstrukcji wynosi 40 cm.Uwaga:- kolor kostki brukowej betonowej jezdni – szary- kolor kostki betonowej zjazdy - czerwony- wzór kostki brukowej betonowej – Behaton (inne nazwy: „podwójne T”, „Tetka”)5. OdwodnienieOdprowadzenie wód opadowych i roztopowych na przebudowywanym odcinku drogi realizowane będzie poprzez odpowiednie ukształtowanie wysokościowe jezdni zarówno podłużne jak i poprzeczne. Woda opadowa i roztopowa odprowadzana będzie tak jak w stanie istniejącym, powierzchniowo w granicach istniejącego pasa drogowego. Przyjęte rozwiązanie jest wynikiem m. in. wskazań Inwestora.6. Infrastruktura towarzysząca / obcaNa terenie planowanych robót zinwentaryzowano sieć: elektroenergetyczną, wodociągową i kanalizacji sanitarnej. Istnieje możliwość występowania innej infrastruktury nienaniesionej na mapę. Przed przystąpieniem do robót należy wykonać przekopy kontrolne w celu dokładnej lokalizacji przebiegu infrastruktury. Wszystkie prace w pobliżu sieci (na całym zakresie projektu) należy prowadzić ręcznie z zachowaniem szczególnych środków ostrożności, zgodnie z załączonymi warunkami technicznym, pod nadzorem osób uprawnionych i w porozumieniu z Właścicielem infrastruktury.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233140-2 - Roboty drogowe
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg