PRZEBUDOWA PODSTACJI PROSTOWNIKOWEJ KOLUMBA

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
PRZEBUDOWA PODSTACJI PROSTOWNIKOWEJ KOLUMBA
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoSzczecin
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 2 - usługi transportowe
  • Termin składania wniosków2022-08-31
  • ZamawiającyTRAMWAJE SZCZECIŃSKIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
  • Data publikacji ogłoszenia2022-07-22
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00272674
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
PRZEBUDOWA PODSTACJI PROSTOWNIKOWEJ KOLUMBA

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania

1.2.) Nazwa zamawiającego: TRAMWAJE SZCZECIŃSKIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320604492

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Sebastiana Klonowica 5

1.5.2.) Miejscowość: Szczecin

1.5.3.) Kod pocztowy: 71-241

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ts.szczecin.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.ts.szczecin.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający sektorowy - art. 5 ust. 1 pkt 2 - usługi transportowe

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.

Podmiot 1

1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: Tramwaje Szczecińskie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 320604492

Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:

1.11.3.) Ulica: Sebastiana Klonowica 5

1.11.4.) Miejscowość: Szczecin

1.11.5.) Kod pocztowy: 71-241

1.11.6.) Województwo: zachodniopomorskie

1.11.7.) Kraj: Polska

1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL424 - Miasto Szczecin

1.11.9.) Numer telefonu: +48 91 311 41 42

1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@ts.szczecin.pl

1.11.12.) Adres strony internetowej: https://bip.ts.szczecin.pl

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

PRZEBUDOWA PODSTACJI PROSTOWNIKOWEJ KOLUMBA

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dd4e2f42-0750-11ed-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00272674

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-22

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak

2.15.) Nazwa projektu lub programu

Przedmiotowe zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-0016/16-00) w ramach działania 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach oś priorytetowa VI, Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”.

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://portal.smartpzp.pl/ts.szczecin.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1) Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym oferty oraz wszelkie oświadczenia, wnioski (w tym o wyjaśnienie treści SWZ), zawiadomienia i informacje przekazywane są wyłącznie poprzez ich złożenie na Platformie Portalu Smart PZP (zwanej dalej: „Platformą").
2) Korespondencja przekazana zamawiającemu w inny sposób (np. listownie, mailem) nie będzie brana pod uwagę.
3) Adres Platformy: https://portal.smartpzp.pl/ts.szczecin.pl.

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Ofertę i oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, składa się, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 2) Podmiotowe
środki dowodowe oraz inne dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy i wymagane zapisami SWZ składa się w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. 3) Sposób sporządzenia podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. 4) W celu złożenia oferty wykonawca zobowiązany jest założyć na Platformie konto użytkownika, jednocześnie wprowadzając do Platformy swój podmiot. Rejestracja na Platformie dostępna jest po kliknięciu przycisku „Załóż konto". Szczegółowe informacje dot. sposobu wykonania ww. czynności znajdują się w „Instrukcji obsługi Portalu e-Usług SmartPZP", dostępnej na stronie Platformy pod adresem: https://portal.smartpzp.pl/ts.szczecin/elearning. 5) Wykonawca może wycofać złożoną przez siebie ofertę przed upływem terminu składania ofert (ewentualna zmiana oferty odbywa się poprzez jej wycofanie oraz złożenie nowej oferty - z uwagi na zaszyfrowanie plików oferty brak jest możliwości edycji złożonej oferty). W tym celu wykonawca loguje się na Platformę, wyszukuje i wybiera dane postępowanie, a następnie po przejściu do zakładki „Oferta", wycofuje ją przy pomocy przycisku „Wycofaj ofertę". 6) Wykonawca nie może wycofać oferty po upływie terminu składania ofert. 7) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania konta na Platformie ani logowania do Platformy. 8) Komunikacja wykonawcy z zamawiającym w postępowaniu odbywa się za pośrednictwem posiadanego na Platformie konta Użytkownika Zewnętrznego. Dotyczy to w szczególności: przekazywania dokumentów, oświadczeń, informacji, pytań i wniosków w ramach postępowania.
9) Komunikacja zamawiającego z wykonawcą w postępowaniu odbywa się za pośrednictwem posiadanego na Platformie konta zamawiającego oraz kont jego Użytkowników Wewnętrznych. Dotyczy to w szczególności: przekazywania wezwań i zawiadomień, informacji i odpowiedzi na pytania. 10) Zadawanie pytań przez wykonawców odbywa się w zakładce: „Pytania do postępowania”. 11) Po otwarciu ofert, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami (w tym wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje) odbywa się za pośrednictwem Platformy, w zakładce „Korespondencja", która dla wykonawcy jest widoczna w zakładce „Oferty”, po zaznaczeniu numeru złożonej oferty. 12) Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę zapisania plików na serwerze. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar, wyświetlane są w prawym górnym rogu Platformy. Z uwagi na limit znaków pozostałe wymagania zawarte są w Rozdz. II SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna została zawarta w Rozdz. IV pkt 5-7

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 19/ZP/DZ/9/UM/2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pn. „Przebudowa podstacji prostownikowej Kolumba” przy ul. Kolumba 86 (Wyspa Jaskółcza) w Szczecinie. Przedmiotowe zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” w ramach działania 6.1 Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”. Na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIS.06.01.00-00-0016/16-00 z dnia 26 marca 2018r. oraz aneksu do umowy nr POIS.06.01.00-00-0016/16-01 z dnia 5 czerwca 2020r. beneficjentem projektu jest Gmina Miasto Szczecin.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia ujęty jest w rozdz. XVI SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45110000-1 - Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne

45230000-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu

45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty

45262690-4 - Remont starych budynków

45262700-8 - Przebudowa budynków

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45234000-6 - Roboty budowlane w zakresie budowy kolei i systemów transportu

45320000-6 - Roboty izolacyjne

45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne

45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych

45453000-7 - Roboty remontowe i renowacyjne

48900000-7 - Różne pakiety oprogramowania i systemy komputerowe

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

77211400-6 - Usługi wycinania drzew

77310000-6 - Usługi sadzenia roślin oraz utrzymania terenów zielonych

45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 390 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie kierownika budowy

4.3.6.) Waga: 20

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 3.300.000,00 zł (słownie: trzy miliony trzysta tysięcy złotych). W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie. Uwaga: W przypadku, gdy wartość dotycząca ww. warunku wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość na walutę polską w oparciu o średni kurs walut Narodowego Banku Polskiego (NBP) dla danej waluty, z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Za datę wszczęcia postępowania zamawiający uznaje datę zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniej Tabeli Kursów NBP. 2) Zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że: a) wykonał należycie nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie – co najmniej jedną (1) robotę budowlaną polegającą na: budowie lub przebudowie lub modernizacji lub remoncie budynku podstacji elektroenergetycznej SN/nN wraz z wymianą wszystkich urządzeń i instalacji stanowiących kompletne wyposażenie podstacji elektroenergetycznej SN/nN. Zamawiający uwzględni tylko prace zakończone. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek wykonawcy mogą spełniać łącznie. W przypadku, gdy wykonawca polega na zdolnościach technicznych i zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, powyższe zastrzeżenie dotyczy również tych podmiotów; b) dysponuje lub będzie dysponować minimum jedną (1) osobą na każde z wymienionych poniżej stanowisk: b1) kierownik budowy – wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, - posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy, przy realizacji roboty polegającej na budowie lub przebudowie lub modernizacji lub remoncie budynku co najmniej jednej (1) podstacji elektroenergetycznej SN/nN wraz z wymianą wszystkich urządzeń i instalacji stanowiących kompletne wyposażenie podstacji elektroenergetycznej SN/nN,
b2) kierownik robót konstrukcyjno-budowlanych – wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, - posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych na co najmniej jednej (1) budowie i udział przez co najmniej 18 miesięcy przy robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, b3) kierownik robót konserwatorskich – wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - osoba która ukończyła studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki lub konserwacji zabytków oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich, pracach restauratorskich lub badaniach konserwatorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do rejestru, inwentarza muzeum będącego instytucją kultury, b4) kierownik robót sanitarnych – wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - posiadający uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, -posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót sanitarnych na co najmniej jednej (1) budowie obejmującej instalacje wentylacji, b5) kierownik robót telekomunikacyjnych – wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń, - posiadający doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót telekomunikacyjnych na co najmniej jednej (1) budowie, b6) kierownik robót zieleni – wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe: - posiadający wykształcenie wyższe rolnicze lub ogrodnicze lub leśnicze, - posiadający doświadczenie zawodowe w zaprojektowaniu lub wykonawstwie w zakresie urządzania terenów zieleni na co najmniej jednej (1) budowie. Uwaga: - W celu uniknięcia wątpliwości zaleca się podanie daty wydania uprawnień, nr uprawnień i dokładne cytowanie zakresu uprawnień z posiadanego zaświadczenia, - przez „uprawnienia budowlane” zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie Prawo budowlane oraz w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1646), - zamawiający dopuszcza łączenie funkcji kierownika robót konstrukcyjno-budowlanych i kierownika robót konserwatorskich pod warunkiem wykazania się niezbędnymi uprawnieniami oraz posiadaniem niezbędnych kwalifikacji i doświadczenia, o których mowa w ppkt. b2) – b3), - na podstawie art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 z późn. zm.) osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy, uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, - zamawiający na etapie składania i oceny ofert nie wymaga, aby osoby posiadające uprawnienia budowlane, a będące obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, poza legitymowaniem się posiadaniem uprawnień budowlanych zdobytych poza terytorium Polski, musiały dysponować odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jedn.: Dz. U. z 2019 r., poz. 1117), dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Natomiast na dzień zawarcia umowy
z wykonawcą muszą być przekazane zamawiającemu dokumenty dotyczące posiadania odpowiedniej decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych lub w przypadku braku decyzji o uznaniu kwalifikacji zawodowych, by spełniły wymagania, o których mowa w art. 20a ust. 2-6 ustawy z dnia 15 grudnia 2000r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa, dotyczące świadczenia usług transgranicznych, tj. aby uzyskały one tymczasowy wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, - wszystkie osoby zatrudnione przy realizacji zamówienia, o których mowa w ppkt. b1) – b6) powinny biegle posługiwać się językiem polskim, a w przypadku braku takiej możliwości wykonawca zapewni wystarczającą liczbę kompetentnych tłumaczy wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia. 3) Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu: a) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 2 SWZ (wykaz robót budowlanych), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył; b) korzystanie z zasobów innych podmiotów (na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp): - wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w ppkt 1) i ppkt 2) w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do przedmiotowego zamówienia, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. Z uwagi na limit znaków pozostałe warunki udziału w postępowaniu zawarte są w rozdz. V SWZ.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe składane wraz z ofertą: 1) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia wraz z oświadczeniem podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzającym brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SWZ). Uwaga! Ww. dokument należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby, 2) oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazujące, które roboty budowlane wykonują poszczególni wykonawcy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Uwaga! Ww. oświadczenie należy złożyć tylko w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia.
2. Podmiotowe środki dowodowe wymagane przez zamawiającego, które należy złożyć na wezwanie, o którym mowa w art. 274 ust. 1 ustawy Pzp na potwierdzenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w Rozdz. V pkt 1 SWZ:
1) informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiąc przed jej złożeniem.
2) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty;
3) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

opis rozwiązań równoważnych – jeżeli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 10 i 11 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań (jeżeli są konieczne do wykazania równoważności).
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają ww. dokumenty wspólnie.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

opis rozwiązań równoważnych – jeżeli wykonawca przewiduje ich zastosowanie (w przypadku, o którym mowa w Rozdziale XVI pkt 10 i 11 SWZ) oraz dokumenty na potwierdzenie równoważności zastosowanych rozwiązań (jeżeli są konieczne do wykazania równoważności). W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składają ww. dokumenty wspólnie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale, natomiast dokumenty w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1) formularz oferty, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ;
2) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu (odpowiednio: wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby) jest umocowana do jego reprezentowania; wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał w załączniku nr 1 do SWZ (formularz oferty) dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów;
3) pełnomocnictwa lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia), jeżeli w imieniu (odpowiednio: wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w SWZ w rozdz. VI pkt 1 ppkt 2);
4) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców) oraz firmy podwykonawców (jeżeli są znane). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie; 5) oświadczenie
wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ. Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców; 6) oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do
SWZ. Uwaga! W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. dokument składa każdy z wykonawców w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
7) oświadczenie wykonawcy o poleganiu na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ. Uwaga! Ww. oświadczenie składane na formularzu ofertowym, tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby; 8) tabele elementów rozliczeniowych (TER-y) – według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ. Uwaga! W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz;
9) podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w sekcji V.5.7.) pkt 1; 10) przedmiotowe środki dowodowe, o których mowa w sekcji V.5.8.); 11) dowód wniesienia wadium (jeśli wadium wnoszone jest w innej formie niż w pieniądzu – oryginał gwarancji lub poręczenia zgodnie z zapisami rozdz. IX SWZ).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wadium należy wnieść w wysokości: 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do pełnomocnika zamawiającego.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.
2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 należy dołączyć do oferty.
3. Wszelką korespondencję w postępowaniu zamawiający kieruje do pełnomocnika.
4. Wspólnicy spółki cywilnej są wykonawcami wspólnie ubiegającymi się o udzielenie zamówienia i mają do nich zastosowanie zasady określone w pkt 1 - 3.
5. Oferta wspólna musi być sporządzona zgodnie z SWZ.
6. Sposób składania dokumentów przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia został określony w rozdziale VI SWZ.
7. Przed zawarciem umowy wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu kopię umowy regulującej współpracę tych wykonawców, zawierającą, co najmniej:
1) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
2) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
3) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak

7.2.) Informacje na temat zaliczek:

Zamawiający przewiduje zapłatę zaliczek na poczet wynagrodzenia wykonawcy, związanych z realizacją przedmiotu umowy zgodnie z § 5 projektowanych postanowień umowy.

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy (opisanych w § 18 projektowanych postanowień umowy - załącznik nr 5 do SWZ ).
1. Zmiany treści Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia następujących istotnych zmian Umowy polegających na:
1) zmianie terminu wykonania przedmiotu Umowy,
2) zmianie wysokości wynagrodzenia,
3) zmianie sposobu spełnienia świadczenia.
3. Zmiana terminu wykonania przedmiotu Umowy może nastąpić w następujących przypadkach, mających wpływ na HRF i termin wykonania przedmiotu Umowy: 1) wydłużenie terminu wykonania Umowy będzie niezbędne z powodu wykonania robót dodatkowych lub robót zamiennych,
2) wystąpi konieczność uwzględnienia w toku wykonywania Umowy innych przedsięwzięć lub działań prowadzonych na terenie miasta Szczecina lub wystąpi konieczność dostosowania prac wykonywanych w ramach Umowy do tych przedsięwzięć lub działań, 3) wystąpi okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie robót przez Zamawiającego, konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, nastąpi odmowa wydania lub wydłużenie terminu wydania przez organ administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, 4) wystąpi niemożliwa do przewidzenia potrzeba uzyskania zmiany decyzji, o których mowa w § 2 ust. 1 (Zamawiający nie przewiduje zmiany terminu umownego, gdy potrzeba uzyskania zmiany decyzji wyniknie z przyczyn dotyczących Wykonawcy), 5) w toku wykonywania robót nastąpi wstrzymanie prac w związku z koniecznością usunięcia materiałów wybuchowych i niebezpiecznych, w tym niewybuchów i niewypałów, a także w przypadku znalezienia przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie że jest zabytkiem, prowadzenia badań archeologicznych lub działań właściwego organów nadzoru konserwatorskiego, 6) wystąpią warunki atmosferyczne lub geotechniczne, uniemożliwiające lub znacznie utrudniające prowadzenie robót budowlanych zgodnie z technologią przewidzianą w dokumentacji projektowej i warunkach STWiORB, 7) odkrycia niezinwentaryzowanych obiektów, 8) odkrycia wadliwie wykonanych robót poprzednich wykonawców (tj. nieobjętych Umową), 9) wystąpi konieczność usunięcia kolizji z istniejącą infrastrukturą naziemną lub podziemną, a nieprzewidzianą w dokumentacji projektowej, 10) wystąpi nieprzewidziane zdarzenie dotyczące obiektów zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie terenów budowy lub na nie oddziaływujących, które uniemożliwi lub utrudni wykonywanie Umowy zgodnie z HRF, 11) wystąpi niemożliwa do przewidzenia w chwili złożenia oferty i niezależna od Wykonawcy sytuacja skutkująca niedostępnością lub utrudnioną dostępnością na rynku materiałów przewidzianych do wykonania przedmiotu Umowy, 12) wystąpi zmiana przepisów prawa po zawarciu Umowy, która ma wpływ na terminowe wykonanie obowiązków przewidzianych Umową, 13) na skutek epidemii wirusa Covid-19 (w okresie jej trwania i po jej zakończeniu), Wykonawca nie będzie miał możliwości wykonania w terminie Umowy, w szczególności z powodu wystąpienia następujących, udokumentowanych wskazanych niżej przeszkód dotyczących bezpośrednio Wykonawcy lub podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy:
a) nieobecności pracowników lub osób świadczących pracę za wynagrodzeniem na innej podstawie niż stosunek pracy, które uczestniczą lub mogłyby uczestniczyć w realizacji Umowy, b) wstrzymania dostaw produktów lub materiałów niezbędnych do wykonania Umowy, c) trudności w dostępie do sprzętu niezbędnego do wykonania Umowy,
d)trudności w realizacji usług transportowych niezbędnych do realizacji Umowy, e) braku wystarczającej liczby pracowników niezbędnych do wykonania niniejszej Umowy, f) innych skutków wystąpienia, zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania Covid–19.
Z uwagi na limit znaków szczegółowe informacje dotyczące zmian projektowanych postanowień umowy zawarte są w załączniku nr 5 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-31 10:30

8.2.) Miejsce składania ofert: https://portal.smartpzp.pl/ts.szczecin.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-31 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-29

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

I. Wykonawcy zagraniczni: Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów,
o których mowa w § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii
z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
II. Gmina Miasto Szczecin (Zamawiający) z siedzibą przy pl. Armii Krajowej 1
w Szczecinie (70-456) powierzyła na podstawie art. 37 ust. 2 i ust. 3 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.:
Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) przygotowanie i przeprowadzenie niniejszego postępowania Tramwajom Szczecińskim Spółce z ograniczoną odpowiedzialnością.
III. Dane dotyczące sekcji I-ZAMAWIAJĄCY 1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasto Szczecin; 1.4.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684232; 1.5.1.) Ulica: plac Armii Krajowej 1; 1.5.3.) Kod pocztowy: 70-456; 1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego.
IV. Informacje dotyczące sekcji IV- PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: zgodnie z § 3 ust. 1 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 5 do SWZ): Wykonawca wykona umowę w terminie 390 dni od jej zawarcia ; 4.3.) Kryteria oceny ofert - Szczegóły odnoszące się do sposób przyznania punktów ujęte są w Rozdz. XIII SWZ.
V. Informacje dotyczące sekcji VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY 7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia: zamawiający na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy Pzp wymaga, aby wykonawca i podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie stosunku pracy w rozumieniu w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy osoby do wykonywania wskazanych przez zamawiającego czynności wyszczególnionych § 12 projektowanych postanowień umowy.
VI. Informacje dotyczące sekcji VIII - PROCEDURA 8.4.) Termin związania ofertą: Zgodnie z rozdz. XII pkt 7 SWZ Wykonawca pozostaje związany ofertą do dnia 29.09.2022 r. włącznie (tj. przez okres 30 dni). Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
VII. Zgodnie z rozdz. I pkt 4 ppkt 7) SWZ Zamawiający nie przewiduje:
a) zawarcia umowy ramowej,
b) złożenia ofert w postaci katalogu elektronicznego lub dołączenia katalogu elektronicznego,
c) wyboru oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej,
d) wymagań, o których mowa w art. 96 ust. 1 i 2 pkt 2 ustawy Pzp,
e) udzielenia zamówienia, o którym mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp,
f) możliwości wizji lokalnej i złożenia oferty po jej odbyciu,
g) zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem
oferty,
h) zwoływania zebrania wykonawców.
VIII. Zamawiający nie zastrzega możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia wyłącznie przez wykonawców, o których mowa w art. 94 ustawy Pzp.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę pełnienie funkcji kierownika budowy budynku jednorodzinnego - Gudowo
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania25-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę pełnienie funkcji kierownika budowy budynku jednorodzinnego. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI