Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Przebudowa nawierzchni części drogi gminnej nr 041520C w miejscowości Kitnówko w km 0+000 do km 0+338.
1.1.2 Przebudowa nawierzchni części drogi gminnej nr 041520C w miejscowości Kitnówko w km 0+000 do km 0+338
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające przebudowie nawierzchni części drogi gminnej nr 041520C w miejscowości Kitnówko w km 0+000 do km 0+338.
2. Istniejące zagospodarowanie terenu
Przedmiotowa droga jako droga transportu rolniczego, dojazdowa do pól i przyległych gospodarstw nie spełnia obecnie podstawowych wymogów do jazdy dla ruchu środków transportu i innych maszyn rolniczych. Obecny jej stan wpływa na przedwczesne niszczenie środków komunikacji, maszyn rolniczych, itp., a także ogranicza przejezdność z uwagi na istniejącą szerokość pasa jezdnego i stan techniczny.
Planowaną przebudowę drogi gminnej zlokalizowano w liniach rozgraniczających pas drogowy. Teren na którym znajduje się droga jest płaski ze wzniesieniem, niweleta drogi na poziomie terenu przyległego do drogi. Odwodnienie powierzchniowe na teren przyległy do drogi. Pobocza gruntowe szerokości średnio 0,75m.
Istniejąca nawierzchnia na odcinku od 0+000 do 0+388 szerokości od 2,00 – 3,50m bitumiczna.
W pasie drogowym występuje uzbrojenie terenu; sieć wodociągowa, telekomunikacyjna, lampy oświetleniowe drogi.
3. Projektowane zagospodarowanie terenu
Planowane zamierzenie inwestycyjne nie zmienia funkcji obecnego zagospodarowania terenu. Na długości całego odcinka projektowany przebieg drogi zlokalizowany jest w istniejącym pasie drogi.
Zadaniem przebudowy jest poprawienie stanu nawierzchni i jej nośności, poprawienie bezpieczeństwa.
Zakres robót obejmuje:
- roboty przygotowawcze
- roboty ziemne – ścinka poboczy, korytowanie z profilowaniem pod konstrukcje nawierzchni,
- wykonanie podbudowy: warstwy stabilizowanej cementem, dolnej i górnej warstwy podbudowy z kruszywa kamiennego łamanego,
- wykonanie nowej nawierzchni jezdni – warstwy wiążącej i ścieralnej z mieszanki mineralno-bitumicznej,
- wykonanie zjazdów do posesji,
- wykonanie poboczy z kruszywa kamiennego łamanego,
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu: ustawienie znaków drogowych.
4. Warunki gruntowo-wodne
W podłożu założono grunty w grupie nośności G1, G2-piaski i piaski gliniaste i G-3 gliny. Do głębokości 1,0 m woda gruntowa nie występuje.
5. Stan projektowany
5.1. Podstawowe parametry techniczne
Projektowane elementy oparto o ustalenia wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie – D.U. nr 43 z dnia 14 maja 1999 r. poz. 430 z późniejszymi zmianami.
Przyjęte parametry techniczne:
- klasa drogi - D
- kategoria ruchu - KR1
- prędkość projektowa – 40 km/godz.
- długość odcinka – 0,388 km
- szerokości jezdni: 3,5 m.
- szerokość pobocza – 0,75 m.
- pochylenie poprzeczne pobocza – 6%.
- dopuszczalny nacisk osi pojedynczej – 12 kN/oś.
5.2. Rozwiązania projektowe w planie sytuacyjnym
Droga gminna zlokalizowana jest na działce ewidencyjnej nr 19/3 obręb 0003 Białobłoty. Początek opracowania zlokalizowano na granicy pasa drogowego drogi gminnej 041520C i drogi powiatowej 1408C. Koniec projektowanego odcinka jest w km 0+338,00 za wjazdem do posesji nr 9. Do drogi włączone są 4 zjazdy na działki sąsiednie , zjazdy na PZT wrysowano orientacyjnie, dokładna lokalizacja zostanie ustalona na etapie budowy.
Oś drogi składa się z odcinków prostych. Spadki poprzeczne zaprojektowano jako dwustronne ze spadkiem 2%. Szerokość jezdni – 3,5m. Szerokość poboczy - 2 x 0,75m o spadkach 6%.
Pozostałe elementy projektowanego układu drogowego przedstawiono na rys. PZT nr 1.1 i 1.2.
5.3. Rozwiązania projektowe w profilu podłużnym
Rzędne projektowanej niwelety nawierzchni dostosować do rzędnych istniejących. Roboty ziemne poszerzeń należy wykonywać pod rzędne niwelety ze względu na wąski pas drogowy. Odprowadzenie wód opadowych z projektowanej nawierzchni projektuje się jako powierzchniowe na przylegający teren pasa drogowego oraz do odmulanych rowów.
5.5. Projektowane konstrukcje nawierzchni
Rozwiązania przebudowywanej nawierzchni przyjęto dla dróg o kategorii ruchu KR1 i prędkości projektowej 40 km/godz.
Przyjęto I kategorię geotechniczną posadowienia obiektu budowlanego. Konstrukcję nawierzchni drogi przyjęto zgodnie z warunkami technicznymi na podstawie badań geotechnicznych podłoża gruntowego. Projektuje się nakładkę w postaci dwóch warstw bitumicznych oraz poszerzenie jezdni do 3,5,m na podbudowie z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie , na ulepszonym podłożu z gruntu stab. cementem. Jezdnia będzie obramowana poboczem z kruszywa łamanego na podbudowie z gruntu stab. cementem. Konstrukcję nawierzchni jezdni przyjęto na podstawie Katalogu Typowych Nawierzchni dla kategorii ruchu KR1.
Istniejąca jezdnia bitumiczna –nakładka
- warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S gr. 4cm
- warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC16W gr. 4cm
- geosiatka z włókien szklanych wstępnie powlekanych asfaltem
Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 8cm
Jezdnia bitumiczna – poszerzenie, zjazdy
- warstwa ścieralna z asfaltobetonu AC11S gr. 4cm
- warstwa wiążąca z asfaltobetonu AC16W gr. 4cm
- geosiatka z włókien szklanych wstępnie powlekanych asfaltem
- podbudowa z kruszywa łamanego stab. mechanicznie 0-31,5mm gr. 20m
- warstwa ulepszonego podłoża z gruntu stab. cementem Rm=2,5MPa gr.15cm zagęszczona do E>80MPa
- warstwa odcinająca z piasku o gr. 15cm
- istn. podłoże zagęszczone do E2>40MPa
Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 58cm
Pobocza
- warstwa z kruszywa łamanego stab. mechanicznie 0-31,5mm gr. 10m
- warstwa ulepszonego podłoża z gruntu stab. cementem Rm=2,5MPa gr.15cm
- istn. podłoże zagęszczone do E2>40MPa
Łączna grubość konstrukcji nawierzchni wynosi 58cm
Szczegóły rozwiązań przedstawiono na załączonym projekcie zagospodarowania terenu, przekrojach normalnych i szczegółach konstrukcyjnych.
5.6. Odwodnienie
Odwodnienie korony drogi odbywać się będzie przy zachowaniu obecnych warunków powierzchniowego odprowadzenia wód opadowych na teren przyległy do drogi.
5.8. Zieleń
Przebudowa drogi gminnej nie wymaga wycinki drzew. W związku z tym, że teren inwestycji jest zlokalizowany na obszarach rolnych nie projektuje się zieleni.
5.9. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
5.9.1 Organizacje ruchu.
• Stała organizacja – w oddzielnym opracowaniu.
Należy ustawić znaki pionowe w ilości 18 sztuk i 2 tablice informacyjne.
• Organizacja ruchu w czasie realizacji robót.
Niezbędnym będzie opracowanie przez wykonawcę projektu organizacji ruchu w czasie prowadzenia robót.
Wszystkie znaki muszą posiadać wymiary zgodne z grupą znaków – średnie, lica znaków – odblaskowe.
Odległości ustawienia znaków zgodne ze szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych ustalonymi w załącznikach do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 roku (Dz.U. nr 220, poz.2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.).
6. Zestawienie poszczególnych powierzchni zagospodarowania terenu
jezdnia -1206,31 m2
zjazdy bitumiczne- 29,00 m2
proj. pobocze utwardzone - 486,60 m2
proj. umocnienie skarpy płytami bet.ażurowymi- 92,00 m2
odmulenie istn. rowów przy drodze gminnej - 28,20 mb
proj. przepust pod zjazdem fi 600mm, - 10mb
istn. bariera U-14a do wymiany - 26mb
7. Uzbrojenie terenu
W obszarze projektowanej przebudowy występujące uzbrojenie zostało przedstawione na mapie zasadniczej. Powierzchniowy charakter robót nie wymaga konieczności przebudowy istniejącego wodociągu i linii telekomunikacyjnej.
W przypadku stwierdzenia urządzeń obcych nie wykazanych na mapie „matrycy” należy roboty przerwać i ich kontynuację rozpocząć po uzgodnieniu z ich właścicielem.
8. Opis przedmiotu zamówienia stanowi zał. nr 8, na który składają się:
1) dokumentacja projektowa;
2) przedmiar robót (element pomocniczy);
3) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy