Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej remizy na budynek wystawienniczy wyrobów rękodzielniczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MORYŃ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684864
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: pl. Wolności 1
1.5.2.) Miejscowość: Moryń
1.5.3.) Kod pocztowy: 74-503
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 91 4667950
1.5.8.) Numer faksu: 91 4667951
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: um@moryn.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.moryn.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej remizy na budynek wystawienniczy wyrobów rękodzielniczych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e681d4fa-78fd-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00024953
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00024737/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej remizy na budynek wystawienniczy wyrobów rękodzielniczych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania RPZP.09.03.00 Wspieranie rewitalizacji w sferze fizycznej, gospodarczej i społecznej ubogich społeczności i obszarów miejskich i wiejskich Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/moryn
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Postępowanie prowadzone jest w
języku polskim za pośrednictwem platformazakupowa.pl pod adresem :
https://platformazakupowa.pl/pn/moryn
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) Ofertę i
oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, przygotowuje się i składa się, pod rygorem
nieważności w formie elektronicznej (tj. przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego) lub w
postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
2) W celu złożenia oferty wykonawca może, ale nie musi założyć konto na Platformie Zakupowej.
Instrukcja dotycząca rejestracji i logowania dostępna jest pod linkiem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3) Przeglądanie i pobieranie publicznej treści dokumentacji postępowania nie wymaga posiadania
konta na Platformie Zakupowej, ani logowania.
4) Korzystanie z platformy zakupowej przez Wykonawców jest bezpłatne.
5) Za datę wpływu oświadczeń, wniosków, zaświadczeń oraz informacji przyjmuje się datę zapisania plików na serwerze. Aktualna data i godzina, zsynchronizowane z Głównym Urzędem Miar.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
Parlamentu europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L
119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że: administratorem oraz podmiotem
rzetwarzającym wszelkie dane osobowe osób fizycznych, związanych z niniejszym postępowaniem jest
Gmina Moryń reprezentowana przez Burmistrza Morynia, Plac Wolności 1, 74-503 Moryń, tel. +48 (91)
466 79 50, um@moryn.pl; inspektorem ochrony danych osobowych jest Pani/Pan Maciej Molenda,
adres korespondencyjny Plac Wolności 1, 74-503 Moryń, iod@moryn.pl; dane osobowe przetwarzane
będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu, związanym z postępowaniem o udzielenie
zamówienia pn.: Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej remizy na
budynek wystawienniczy wyrobów rękodzielniczych:”, prowadzonym w trybie podstawowym z
możliwością przeprowadzenia negocjacji; w przypadku wyboru oferty najkorzystniejszej dane osobowe
przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO w celu związanym z realizacją umowy na :
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej remizy na budynek
wystawienniczy wyrobów rękodzielniczych: w miejscowości Moryń:; odbiorcami Pani/Pana danych
osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy Pzp; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,
zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas
trwania umowy; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres, o którym mowa w art.
125 ust. 4 lit. d) w zw. z art. 140 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego nr 1303/2013 z dnia
17.12.2013 r. w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE; obowiązek podania przez
Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym
określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w
odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; osoba fizyczna, której dane osobowe dotyczą
posiada: na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do ww. danych osobowych. W przypadku gdy
wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1–3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie
dużego wysiłku, zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych
informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; na podstawie art. 16 RODO prawo do
sprostowania Pani/Pana danych osobowych, z tym że skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień
umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników; na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
danych osobowych. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza
przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego. Od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy
wniesienie żądania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania
danych osobowych zawartych w protokole i załącznikach do protokołu, zamawiający nie udostępnia
tych danych zawartych w protokole i w załącznikach do protokołu, chyba że zachodzą przesłanki, o
których mowa w art. 18 ust. 2 RODO
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający udostępnia dane osobowe, o których mowa w art. 10 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w
sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o
ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), zwanego dalej "RODO", w celu
umożliwienia korzystania za środków ochrony prawnej, o których mowa w ustawie, do upływu terminu
na ich wniesienie.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ISR.271.1.2022.ZP
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przebudowa, nadbudowa i zmiana sposobu użytkowania budynku dawnej remizy na budynek
wystawienniczy wyrobów rękodzielniczych w następującym zakresie:
Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe:
- odsłonięcie dolnej partii elewacji od strony północnej [wtórnie zasypanej] poprzez obniżenie
poziomu terenu do wysokości progu w ościeżu drzwiowym, obecnie zamurowanym.
- rozebranie pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych z wywiezieniem i utylizacją,
- rozebranie istniejącej drewnianej więźby dachowej,
- rozebranie betonowej posadzki wraz z pogłębieniem pod projektowane warstwy posadzkowe,
- rozebranie zamurowań otworów okiennych i drzwiowych
- przemurowanie korony murów podłużnych na wysokości ca 30 cm. z cegły ceramicznej,
- wykonanie wieńca żelbetonowego na całym obwodzie murów zewnętrznych zgodnie z PB.
Branża: Konstrukcja
- nadmurowanie murów szczytowych z cegły ceramicznej, pełnej klasy 20 na wysokości
projektowanego dachu z licem zewnętrznym ceglanym,
- wykonanie drewnianej więźby dachowej wraz założeniem drewnianych belek stropowych na
pomieszczeniami przyziemia zgodnie z PB. Branża: Konstrukcja,
- założenie folii paro przepuszczalnej na połaciach dachowych,
- pokrycie dachu dachówką ceramiczną „karpiówką” , segmentową, żłobkowaną w kolorze
czerwonym, angobowaną,
- ułożenie podbudowy pod posadzkę z kamienia łamanego o frakcji 20-30 mm, grubości 25 cm z
ubiciem,
- wykonanie płyty gr 10 cm. z betonu B20 zbrojonego siatką zbrojeniową o średnicy prętów 3 mm
na podsypce piaskowej gr 5,0 cm ułożonej na podbudowie z kruszywa łamanego,
- ułożenie izolacji termicznej z płyt z styropianu estrudowanego gr 10,0 cm.
- wykonanie na warstwie izolacji termicznej szlichty cementowej gr 4,0 cm zatartej na ostro.
- ułożenie posadzki z cegły ceramicznej, kl. min 100, ułożonej na „płask”,
- montaż stolarki okiennej i drzwiowej wg. Zestawienia stolarki – rys. A15
- wykonanie i montaż deskowych wrót, dwuskrzydłowych przysłaniających otwory
wejściowe w ścianach szczytowych - wykonanie tynków wewnętrznych wapienno-cementowych klasy III na ścianach pomieszczeń w
przyziemiu i na ścianach szczytowych poddasza wraz z malowaniem farbą emulsyjną w kolorze
białym,
- remont elewacji poprzez:
- uzupełnienie ubytków w licu kamiennym,
- uzupełnienie ubytków oraz wykucie i założenie nowych cegieł miejsce zniszczonych na
krawędziach elewacji i ościeży okiennych i drzwiowych [cegły należy dobrać kolorystycznie do
istniejących],
- całkowita wymiana zaprawy w spinach lica kamiennego przy użyciu zaprawy systemowej z
zawartością trasu.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji technicznej oraz
specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót. Z uwagi na ryczałtowy charakter
wynagrodzenia przedmiary robót załączone są wyłącznie w celach informacyjnych i nie stanowią
podstawy wyceny.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45262522-6 - Roboty murarskie
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne
45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych
45317000-2 - Inne instalacje elektryczne
45400000-1 - Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45410000-4 - Tynkowanie
45420000-7 - Roboty w zakresie zakładania stolarki budowlanej oraz roboty ciesielskie
45430000-0 - Pokrywanie podłóg i ścian
45442100-8 - Roboty malarskie
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu zostanie uznana oferta, która
otrzyma największą ilość punktów w obu kryteriach oceny ofert łącznie
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Rozszerzenie okresu gwarancji - okres nie krótszy niż 36 miesięcy i nie dłuższy niż 60 miesięcy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zdolność techniczna lub zawodowa
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają
doświadczenie polegające na wykonaniu, w okresie ostatnich pięciu lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej roboty,
polegającej na budowie lub przebudowie budynku kubaturowego, o
wartości robót co najmniej 150.000,00 zł brutto.
W przypadku ofert wspólnych doświadczeniem, w postaci budowy lub
przebudowy budynku kubaturowego, o wartości robót co najmniej
150.000,00 zł brutto musi wykazać się jeden z wykonawców składających
ofertę wspólną. Zamawiający nie dopuszcza sumowania doświadczenia w
ramach oferty wspólnej, w celu wspólnego wykazania spełniania warunku
udziału w postępowaniu.
Na potwierdzenie wykonawca składa aktualne na dzień składania ofert
oświadczenie w zakresie spełniania warunku udziału w postępowaniu.
Oświadczenie wykonawca składa wraz z ofertą w oryginale.
1) wykażą, że dysponują co najmniej jedną osobą pełniąca funkcje Kierownika Budowy branży konstrukcyjno-budowlanej posiadającą
odpowiednie uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7
lipca 1994 r. — Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332, 1529, z 2018
r. poz. 12, 317, 352, 65)
2) wykażą, że dysponują co najmniej jedną osobą pełniąca funkcje
Kierownika robót branży elektrycznej posiadającą odpowiednie uprawnienia
budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. — Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1332, 1529, z 2018 r. poz. 12, 317, 352, 65)
Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia ww. stanowisk.
W przypadku ofert wspólnych powyższy warunek udziału w postępowaniu wykonawcy składający ofertę wspólną mogą spełniać łącznie.
Ww. osoby powinny biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazane osoby nie wykazują się biegłą znajomością języka polskiego wykonawca jest zobowiązany zapewnić co najmniej jednego tłumacza na okres realizacji umowy, w celu realizacji zamówienia.
UWAGA:
Ilekroć Zamawiający wymaga określonych uprawnień budowlanych na podstawie aktualnie obowiązującej ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. 2017 poz. 1332 późn. zm.), rozumie przez to również odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów prawa państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).
Wykształcenie i tytuły zawodowe, o których mowa powyżej, mogą być uzyskane poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli są one uznawane za równorzędnie z wykształceniem i tytułami zawodowymi uzyskanymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów. Doświadczenie zawodowe, o którym mowa powyżej, może być nabyte poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o ile dotyczy prac konserwatorskich, prac restauratorskich, prowadzonych przy zabytkach wpisanych do inwentarza muzeum lub zaliczanych do jednej z kategorii, o których mowa w art. 14a ust. 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu, Oświadczenia wykonawców o aktualności informacji
zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, w zakresie:a) podstawy
wykluczenia z postępowania wskazanej w art. 108 ust. 1 pkt. 5) ustawy pzp (grupa kapitałowa), chyba,
że w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta. W przypadku oferty wspólnej ww.
oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. Zobowiązanie podmiotu
udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując
zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, według wzoru przekazanego
przez Zamawiającego – załącznik nr 4;.
Uwaga! Ww. oświadczenie należy złożyć tylko wtedy, gdy wykonawca polega na zdolnościach lub
sytuacji podmiotu udostępniającego zasoby.
Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wskazujące, który
zakres zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy, według wzoru przekazanego przez
Zamawiającego - załącznik nr 5 Ww. oświadczenie należy złożyć w przypadku wspólnego ubiegania
się Wykonawców o udzielenie zamówienia,.
Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy/pełnomocnictwo
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Formularz oferty według wzoru udostępnionego przez zamawiającego;
Uwaga! Formularz oferty stanowi merytoryczną treść oferty i nie podlega uzupełnianiu,
Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji
wykonawcy/pełnomocnictwo.
Jeśli zamawiający podejmie decyzję o prowadzeniu negocjacji z wykonawcami, którzy złożyli
oferty, przed przekazaniem zaproszenia do negocjacji, zamawiający wezwie wykonawców,
zgodnie z art. 274 ust. 2 ustawy pzp, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5
dni od dnia wezwania, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń wykonawców o aktualności
informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, w zakresie
podstawy wykluczenia z postępowania wskazanej w art. 108 ust. 1 pkt. 5) ustawy pzp (grupa
kapitałowa), chyba, że w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta.
Uwaga! W przypadku oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców
składających ofertę wspólną.
Jeśli zamawiający podejmie decyzję o wyborze oferty najkorzystniejszej bez prowadzenia
negocjacji, przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy pzp, do złożenia w wyznaczonym terminie,
nie krótszym niż 5 dni od dnia wezwania, aktualnego na dzień złożenia oświadczenia
wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1
ustawy, w zakresie podstawy wykluczenia z postępowania wskazanej w art. 108 ust. 1 pkt. 5)
ustawy (grupa kapitałowa), chyba, że w postępowaniu zostanie złożona tylko jedna oferta.
Uwaga! W przypadku oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty i powinno ono zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, dokument
”Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału”, o którym mowa
w pkt. 10.1 SWZ, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału
w postępowaniu.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, na podstawie art. 117 ust. 4 pzp,
dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają
poszczególni wykonawcy.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1) terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku zaistnienia następujących
okoliczności:
a) wystąpienia warunków atmosferycznych (w tym: opadów deszczu, śniegu, gradu, wiatru, zbyt
niskiej lub zbyt wysokiej temperatury) uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych
zgodnie z ich technologią i warunkami technicznymi zapewniającymi właściwą jakość wykonania
– fakt ten musi być wpisany do dziennika budowy oraz musi być potwierdzony przez inspektora
nadzoru,
b) realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy,
wymuszającej konieczność skoordynowania prac,
c) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, w rozumieniu art. 455 ust. 1
pkt 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, którego realizacja będzie miała wpływ na termin
wykonania robót objętych niniejszą umową,
d) wstrzymania robót przez właściwe organy administracji publicznej na podstawie przepisów Prawa budowlanego,
e) niedotrzymania przez Zamawiającego warunków umowy: opóźnienia, utrudnienia,
zawieszenia robót lub innymi przeszkodami dającymi się przypisać Zamawiającemu,
f) konieczności wprowadzenia zmian na etapie wykonawstwa robót z przyczyn niezależnych od
obu stron,
g) wystąpienia nieprzewidzianych warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych, w
szczególności takich jak niewypały i niewybuchy, wykopaliska archeologiczne, odmiennych od
przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych i terenowych, w szczególności
istnienie nie zinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych,
wystąpienie wód gruntowych,
h) wystąpienia istotnych wad lub braków w dokumentacji projektowej mających wpływ na termin
realizacji przedmiotu umowy,
i) następstwem wprowadzania zmian w obowiązujących przepisach prawnych mających wpływ
na realizację przedmiotu zamówienia,
j) następstwem działania organów administracji lub innych podmiotów, związanych z
przekroczeniem obowiązujących terminów wydawania lub odmowy wydania decyzji,
postanowień, zezwoleń, uzgodnień,
k) gdy zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność
prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności,
skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy w terminie umownym, zgodnie ze
specyfikacją istotnych warunków zamówienia.
l) działania osób trzecich uniemożliwiających lub utrudniających realizację umowy.
m) działania siły wyższej (w szczególności: pożar, powódź i inne klęski żywiołowe, strajk,
zamieszki, atak terrorystyczny, wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu
epidemii, wprowadzenia przez uprawnione organy ograniczeń mających wpływ na termin
wykonania przedmiotu umowy)
n) konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego
o) wad dokumentacji,
p) zastosowania art. 455 ust. 2 ustawy Pzp, w przypadku gdy będzie miał wpływ na termin
wykonania zamówienia
Zaistnienie przeszkód w wykonywaniu robót powinno być potwierdzone pismem.
Termin wykonania przedmiotu zamówienia ulega przesunięciu o okres wynikający z przerw lub
opóźnień w realizacji prac. Wykonawca nie będzie uprawniony do przedłużenia terminu
wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli konieczność dokonania zmiany została
spowodowana przez jakikolwiek błąd lub opóźnienie ze strony Wykonawcy, włącznie z błędem
lub opóźnionym dostarczeniem jakiegokolwiek dokumentu wynikającego z obowiązków
Wykonawcy.
Szczegóły dotyczące zmian umowy znajdują się w pkt 26 SWZ i projekcie umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-04 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/moryn
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-04 10:05
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-05
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak
8.7) Kryteria oceny ofert, które zamawiający zamierza stosować w celu ograniczenia liczby wykonawców:
Zamawiający nie korzysta z uprawnienia, o jakim stanowi art. 288 ust. 1 ustawy pzp, tj. nie ogranicza liczby wykonawców, których zaprosi do negocjacji, co oznacza, że w przypadku podjęcia decyzji o prowadzeniu negocjacji zamawiający przeprowadzi je ze wszystkimi wykonawcami, którzy złożą oferty niepodlegające odrzuceniu w postępowaniu.
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawcy zagraniczni: Zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów, o których mowa w§ 4
Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy