Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów – III postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krzczonów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019655
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spokojna 7
1.5.2.) Miejscowość: Krzczonów
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-110
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 566 40 51
1.5.8.) Numer faksu: 81 566 40 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@krzczonow.mbnet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ugkrzczonow.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów – III postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2527b2ce-bd3f-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00065579
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002515/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów - III postępowanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów" w ramach EFRROW - PROW 2014-2020, poddziałanie "Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury"
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugkrzczonow.bip.lubelskie.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl,
https://epuap.gov.pl/wps/portal, e-mail: sekretariat@krzczonow.mbnet.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa
się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu,
dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej. 11.2.
Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Pana Mariusza Robaka, tel.
(81) 56 64 051, email: mariusz.robak@krzczonow.pl 11.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca
posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany,
wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.11.4. Wymagania techniczne i
organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie
korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług
administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą
oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika.
Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej
wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu
korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem
teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa tylko na platformie Windows i
wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urządzeń mobilnych oraz Mac lub Linux,
dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu miniPortal może być ograniczony. Specyfikacja
połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
specyfikacja połączenia formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2, format danych oraz
kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8, oznaczenia
czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane
są z dokładnością co do setnej części sekundy, integracja z systemem ePUAP jest wykonana w
wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego
wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego
Poświadczenia Odbioru, czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z
wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie
doręczenia.System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych:
Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0, Mozilla Firefox od wersji 15, Google Chrome od wersji
20.11.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy:
„Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150
MB. 11.6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych,
oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się
datę ich przekazania na ePUAP.11.7. Zamawiający przekazuje identyfikator postępowania na
miniPortalu jako załącznik Nr 9 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście
wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony
głównej z zakładki Postępowania. Składanie ofert. 11.8. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem
„Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i
udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę
jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. Kontynuacja
znajduje się w sekcji 9.1.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L
119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1) Jest administratorem
danychosobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym
postępowaniu;2)dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
w celuzwiązanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.:
„Przebudowaistniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję
lokalnych produktów. - III postępowanie”prowadzonym w trybie podstawowym;3) odbiorcami danych
osobowych Wykonawcy będą osoby lubpodmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja
postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 zpóźn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;4) dane osobowe Wykonawcy
będą przechowywane, zgodnie z art. 97ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia, ajeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwaniaumowy;5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych
osobowych bezpośrednio go dotyczących jestwymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy
Pzp, związanym z udziałem w postępowaniuo udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają zustawy Pzp;6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane wsposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22
RODO;7) Wykonawca posiada:− na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych
dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o
ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wynikupostępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani
zmianą postanowień umowy w zakresieniezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności
protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora
ograniczenia przetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18
ust. 2 RODO;− prawo downiesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
Wykonawca uzna, żeprzetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO; Kontynuacja
znajduje się w sekcji 3.16
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Kontynuacja sekcji 3.15:8) Wykonawcy nie przysługuje:− w
związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do
przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO
prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie
obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby
niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania
dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub
daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.Skorzystanie przez osobę,
której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym
mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia
2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.W przypadku danych osobowych zamieszczonych
przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16
rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RBD.271.4.2021.MR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie projektów i uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych oraz wykonanie
prac budowlanych dla zadania pn. „Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w
Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów - III postępowanie.”
Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia znajduje się w Rozdziale nr 4 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45213141-3 - Roboty budowlane w zakresie targowisk zadaszonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45321000-3 - Izolacja cieplna
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: podano w rozdziale 17 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywaniaocenyspełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie
wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzeniadziałalności jest krótszy - w tym okresie: Co najmniej jedną robotę budowlaną, która
polegała nawykonaniu nawierzchni utwardzonych z kostki brukowej lub płyt betonowych lub z
płyt chodnikowych o powierzchni minimum 500 m2. 2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać
sięWykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia
iskierują do jego realizacji:W zakresie projektowania:a) minimum jedną osobą (projektant
wbranży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia do projektowania w
specjalnościkonstrukcyjno – budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania w
zakresie objętymiprzedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia
budowlane wydanena podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku
Wykonawców zagranicznych– uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej
wskazanych,b) minimumjedną osobą (projektant w branży architektonicznej) posiadającą
uprawnienia do projektowaniaw specjalności architektonicznej, których zakres uprawnia go do
projektowania w zakresieobjętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne
uprawnienia budowlanewydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w
przypadku Wykonawcówzagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne
do wyżej wskazanych,c)minimum jedną osobą (projektant w branży drogowej) posiadającą
uprawnienia doprojektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go
doprojektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im
równoważneuprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, a wprzypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do
projektowaniarównoważne do wyżej wskazanych,d) minimum jedną osobą (projektant w branży
sanitarnej)posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie
instalacji iurządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych których zakres uprawnia go do
projektowania wzakresie objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne
uprawnieniabudowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w
przypadkuWykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne
do wyżejwskazanych,e) minimum jedną osobą (projektant w branży elektrycznej)
posiadającąodpowiednie uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie
instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych których zakres uprawnia go do
projektowania wzakresie objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne
uprawnieniabudowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w
przypadkuWykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne
do wyżejwskazanych,W zakresie wykonywania robót:f) min. jedną osobą posiadającą
odpowiednieuprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno –budowlanej jednocześnie pełniącą funkcję kierownika budowy, których zakres uprawnia go dokierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im
równoważneuprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących
przepisów, a wprzypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania
robotamirównoważne do wyżej wskazanych,g) min. jedną osobą posiadającą odpowiednie
uprawnieniabudowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej
drogowej, którychzakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia
lubodpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –
uprawnieniabudowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,h) min. jedną
osobąposiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
wspecjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i
kanalizacyjnych,których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem
zamówienia lubodpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –
uprawnieniabudowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.i) min. jedną
osobąposiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w
specjalnościinstalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
którychzakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia
lubodpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie
wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych –
uprawnieniabudowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,
DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1)
Wykonawcapowinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót, aby można było ustalić,
czy spełniawarunek udziału w postępowaniu.2) Wartości podane w dokumentach w walutach
innych niżwskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień
publikacjiogłoszenia.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla
osóbuczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do
wykonywaniasamodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca
1994 r.Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz przepisów
wcześniejszych.Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich
zakresy) będąrozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień
budowlanych w dacieich nadania.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków
określonych w pkt 6.1.4, ppkt2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa
członkowskiego UE, która nabyłakwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w
budownictwie, równoznacznewykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
na terytoriumRzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z
ustawą z dnia22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwachczłonkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15
grudnia2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z
2019 r.poz. 1117).5) Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby do projektowania
lubkierowania robotami w wielu branżach pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.2. W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ
Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z
którego wynika,które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 8.2.1.
Oświadczenienależyzłożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. 8.2.2. Oświadczenie to jest
podmiotowymśrodkiem dowodowym. 8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
wpostępowaniu: a)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat
przed terminemskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie,
wraz z podaniemich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których
roboty te zostaływykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem
dowodówokreślających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o którychmowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego
robotybudowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest
wstanieuzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku
określonego wpkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji
zamówieniapublicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub
kierowanierobotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
uprawnień,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także
zakresuwykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobamisporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku
określonego w pkt.6.1.4. ppkt. 2) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 6 000, 00 PLN (słownie zł:sześć tysięcy zł 00/100),12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku
następującychformach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach
ubezpieczeniowych;d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5
pkt. 2 ustawy z dnia 9listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości.12.3. Wadiumwnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na
następujący rachunek bankowyZamawiającego:RBS Bychawa/O Krzczonównr rachunku: 74
8685 0001 0011 4185 2000 0030zadnotacją „Wadium – Znak sprawy:
RBD.271.4.2021.MR”12.4. Za skuteczne wniesienie wadiumw pieniądzu, Zamawiający uzna
wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowymZamawiającego przed upływem
terminu składania ofert. 12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone wformie gwarancji lub poręczenia
Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lubporęczenia, w postaci
elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. Wprzypadku wnoszenia wadium w
formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lubporęczenia gwarancja lub poręczenie musi
być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne napierwsze pisemne żądanie Zamawiającego,
sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami ipowinna zawierać następujące elementy:a)
nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy),beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego),
gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanieich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności
gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….–do dnia ………”,d) zobowiązanie
gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej wgwarancji/poręczeniu na pierwsze
żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadiumokreślonych w przepisach ustawy.
12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składaniaofert i utrzymuje nieprzerwanie do
dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiemprzypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1
pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasadydokonywania zatrzymania i zwrotu wadium
określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takimprzypadku,Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzieleniezamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówieniapublicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzieleniezamówienia:a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy
zWykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brakpodstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów
selekcji wzakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniulub kryteriów selekcji.b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ
Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie,
z którego wynika,które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
Wykonawcy. Oświadczenienależy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie
to jest podmiotowymśrodkiem dowodowym.c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego,
złożyć podmiotoweśrodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe
środki dowodowe, októrych mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio
Wykonawca/Wykonawcy, który/którzywykazuje/-ą spełnienie warunku. 10.3. Jeżeli została
wybrana oferta Wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający
może żądać przed zawarciem umowyw sprawie zamówienia publicznego kopii umowy
regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówieńpublicznych,strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści
oferty, napodstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia
którejkolwiek znastępujących okoliczności:1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o
którym mowa w § 2ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej,
przez którą należyrozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe
do zapobieżenia,które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty
terroryzmu, klęskiżywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym
przedłużenie terminurealizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi
występowania okolicznościsiły wyższej,2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym
mowa w § 2 ust. 1, możenastąpić w przypadku skierowania przez Zamawiającego do
Wykonawcy pisemnego żądaniawstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot
zamówienia lub wydania zakazuprowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot
zamówienia przez organ administracjipublicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie lub
wydanie zakazu nie nastąpiło zprzyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy
czym przedłużenie terminurealizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi
na jaki Wykonawcynakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenie robót
budowlanych3)przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może
nastąpić wprzypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w
dokumentacjiprojektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę, przy
czymprzedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy
nausunięcie kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub
oliczbę dni niezbędnych do wykonania robót przez innego wykonawcę – o ile usunięcie
kolizjiwymagać będzie przedłużenia terminu realizacji;4) przedłużenie terminu realizacji
zamówienia, októrym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności
wprowadzeniaw dokumentacji projektowej zmian, powodujących wstrzymanie lub przerwanie
robótbudowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu
realizacjizamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji
projektowejoraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania
opiniiwłaściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, przy czym wprowadzenie wdokumentacji projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą)
zakresuświadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowiącej załącznik nr 3 do umowy
orazzwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1, 5) przedłużenie
terminurealizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku
wystąpieniawarunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w
dokumentacjiprojektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót lub konieczność ich
wykonania przywykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwiązań technicznych, przy
czymprzedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do
wyeliminowaniautrudnień związanych z ich wystąpieniem, 6) przedłużenia terminu wykonania
zamówienia wzakresie niezbędnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1
pkt 1, 3, 4 lubust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,7) zmiany powszechnie
obowiązujących przepisówprawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację
przedmiotu zamówienia lubświadczenia stron umowy,Pozostałe warunki znajdują się w §18
Projektu umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-06-14 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 14.1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-06-14 12:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-07-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Kontynuacja sekcji 3.6: W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynkiePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem. 11.9.
Ofertę należy sporządzić w języku polskim. 11.10. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności,
w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym. 11.11. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania oferty opisany został
w „Instrukcji użytkownika”, dostępnej na stronie: https://miniportal.uzp.gov.pl 11.12. Jeżeli
dokumenty elektroniczne, przekazywane przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów ustawy z
dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2020 r. poz. 1913),
wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i
odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem polecenia „Załącznik
stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”, a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część
należy ten plik zaszyfrować. 11.13. Do oferty należy dołączyć oświadczenie o niepodleganiu
wykluczeniu, spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym w pkt 8.1
SWZ, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub
podpisem osobistym, a następnie zaszyfrować wraz z plikami stanowiącymi ofertę.11.14. Oferta
może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert. 11.15. Wykonawca może przed
upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na
miniPortalu. Sposób wycofania oferty został opisany w „Instrukcji użytkownika” dostępnej na
miniPortalu.11.16. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie
dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty. Składanie dokumentów innych niż oferty.11.17. W
postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami
w zakresie składania dokumentów, oświadczeń, wniosków (innych niż ofert, które mogą być
przekazywane jedynie w sposób wskazany w pkt 11.8 SWZ) odbywa się elektronicznie za
pośrednictwem:a) dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na
ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal;b) poczty elektronicznej na adres poczty
Zamawiającego: sekretariat@krzczonow.mbnet.plZamawiający przekazuje dokumenty na adres
poczty elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym Wykonawcy, na co Wykonawca wyraża
zgodę wskazując ten adres w ofercie i zobowiązuje się do utrzymania jego funkcjonalności przez
czas trwania postępowania. Domniemywa się, że dokumenty, oświadczenia i wnioski
przekazane na adres poczty elektronicznej wskazany w formularzu ofertowym zostały doręczone
skutecznie, a Wykonawca zapoznał się z ich treścią.11.18. W przypadku korzystania z
rozwiązania wskazanego w rozdziale 11.17 lit a) SWZ dokumenty elektroniczne, składane są
przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. 11.19.
Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą
poczty elektronicznej, na wskazany w rozdziale 11.17 lit b) SWZ adres poczty
elektronicznej.11.20. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z
wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r.
w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla
dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz
rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie
podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).