Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów - II postępowanie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Krzczonów
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431019655
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Spokojna 7
1.5.2.) Miejscowość: Krzczonów
1.5.3.) Kod pocztowy: 23-110
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL814 - Lubelski
1.5.7.) Numer telefonu: 81 566 40 51
1.5.8.) Numer faksu: 81 566 40 51
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@krzczonow.mbnet.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: ugkrzczonow.bip.lubelskie.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów - II postępowanie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-aff78061-a356-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00040753
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002515/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów - II postępowanie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
"Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów" w ramach EFRROW - PROW 2014-2020, poddziałanie "Wsparcie inwestycji w tworzenie, ulepszanie i rozwijanie podstawowych usług lokalnych dla ludności wiejskiej, w tym rekreacji, kultury i powiązanej infrastruktury"
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ugkrzczonow.bip.lubelskie.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl, https://epuap.gov.pl/wps/portal, e-mail: sekretariat@krzczonow.mbnet.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 11.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej. 11.2. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami: Pana Mariusza Robaka, tel. (81) 56 64 051, email: mariusz.robak@krzczonow.pl 11.3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.11.4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Zasady składania ofert oraz dokumentów składanych wraz z ofertą oraz wymagania techniczne i organizacyjne ich wysyłania opisane zostały w Instrukcji użytkownika. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się z ww. Instrukcją i postępować wg zasad w niej wskazanych. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia w szczególności składając ofertę akceptuje zasady korzystania z systemu miniPortal wskazane w Instrukcji użytkownika i SWZ. W celu korzystania z systemu miniPortal konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet. Aplikacja działa tylko na platformie Windows i wymaga .NET Framework 4.5. W przypadku korzystania z urządzeń mobilnych oraz Mac lub Linux, dostęp do wszystkich funkcjonalności systemu miniPortal może być ograniczony. Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych: specyfikacja połączenia formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2, format danych oraz kodowanie miniPortal - Formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8, oznaczenia czasu odbioru danych – miniPortal - wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do setnej części sekundy, integracja z systemem ePUAP jest wykonana w wykorzystaniem standardowego mechanizmu ePUAP. W przypadku Wykonawcy wysyłającego wniosek do Zamawiającego, ESP Zamawiającego automatycznie generuje Rodzaj Urzędowego Poświadczenia Odbioru, czyli Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP), które jest powiązane z wysyłanym dokumentem. W UPP w sekcji „Dane poświadczenia” jest zawarta informacja o dacie doręczenia.System dostępny jest za pośrednictwem następujących przeglądarek internetowych: Microsoft Internet Explorer od wersji 9.0, Mozilla Firefox od wersji 15, Google Chrome od wersji 20.11.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB. 11.6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.11.7. Zamawiający przekazuje identyfikator postępowania na miniPortalu jako załącznik Nr 9 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania. Składanie ofert. 11.8. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania. Kontynuacja znajduje się w sekcji 9.1.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1) Jest administratorem danychosobowych Wykonawcy oraz osób, których dane Wykonawca przekazał w niniejszym postępowaniu;2)dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celuzwiązanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Przebudowaistniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów. - II postępowanie”prowadzonym w trybie podstawowym;3) odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lubpodmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 zpóźn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;4) dane osobowe Wykonawcy będą przechowywane, zgodnie z art. 97ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, ajeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwaniaumowy;5) obowiązek podania przez Wykonawcę danych osobowych bezpośrednio go dotyczących jestwymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniuo udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają zustawy Pzp;6) w odniesieniu do danych osobowych Wykonawcy decyzje nie będą podejmowane wsposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;7) Wykonawca posiada:− na podstawie art.15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Wykonawcy;− na podstawie art. 16RODO prawo do sprostowania danych osobowych, o ile ich zmiana nie skutkuje zmianą wynikupostępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresieniezgodnym z ustawą Pzp oraz nie narusza integralności protokołu oraz jego załączników;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;− prawo downiesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Wykonawca uzna, żeprzetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO; Kontynuacja znajduje się w sekcji 3.16
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Kontynuacja sekcji 3.15:8) Wykonawcy nie przysługuje:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku, gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 rozporządzenia 2016/679, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.Skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą.Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu.W przypadku danych osobowych zamieszczonych przez Zamawiającego w Biuletynie Zamówień Publicznych, prawa, o których mowa w art. 15 i art. 16 rozporządzenia 2016/679, są wykonywane w drodze żądania skierowanego do Zamawiającego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RBD.271.3.2021.MR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
Zamawiający określił wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, zgodnie z art. 101 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie projektów i uzyskanie niezbędnych decyzji, opinii i pozwoleń, w tym decyzji o pozwoleniu na budowę lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych oraz wykonanie prac budowlanych dla zadania pn. „Przebudowa istniejącego targowiska gminnego w Krzczonowie przeznaczonego na promocję lokalnych produktów - II postępowanie.” Szczegółowy Opis Przedmiotu Zamówienia znajduje się w Rozdziale nr 4 SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45213141-3 - Roboty budowlane w zakresie targowisk zadaszonych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45232130-2 - Roboty budowlane w zakresie rurociągów do odprowadzania wody burzowej
45232440-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów do odprowadzania ścieków
45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45316100-6 - Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45321000-3 - Izolacja cieplna
71221000-3 - Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71242000-6 - Przygotowanie przedsięwzięcia i projektu, oszacowanie kosztów
71245000-7 - Plany zatwierdzające, rysunki robocze i specyfikacje
71248000-8 - Nadzór nad projektem i dokumentacją
71320000-7 - Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 8 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: podano w rozdziale 17 SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Długość okresu gwarancji na roboty budowlane oraz zamontowane materiały i urządzenia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
6.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie:Opis sposobu dokonywania ocenyspełniania tego warunku:1) Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie nie wcześniej niżw okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzeniadziałalności jest krótszy - w tym okresie: Co najmniej jedną robotę budowlaną, która polegała nawykonaniu nawierzchni utwardzonych z kostki brukowej lub płyt betonowych lub z płyt chodnikowych o powierzchni minimum 500 m2. 2) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać sięWykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować w okresie wykonywania zamówienia iskierują do jego realizacji:W zakresie projektowania:a) minimum jedną osobą (projektant wbranży konstrukcyjno-budowlanej) posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalnościkonstrukcyjno – budowlanej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresie objętymiprzedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydanena podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych– uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych,b) minimumjedną osobą (projektant w branży architektonicznej) posiadającą uprawnienia do projektowaniaw specjalności architektonicznej, których zakres uprawnia go do projektowania w zakresieobjętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlanewydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawcówzagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżej wskazanych,c)minimum jedną osobą (projektant w branży drogowej) posiadającą uprawnienia doprojektowania w specjalności inżynieryjnej drogowej, których zakres uprawnia go doprojektowania w zakresie objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważneuprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a wprzypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowaniarównoważne do wyżej wskazanych,d) minimum jedną osobą (projektant w branży sanitarnej)posiadającą uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji iurządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych których zakres uprawnia go do projektowania wzakresie objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnieniabudowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadkuWykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżejwskazanych,e) minimum jedną osobą (projektant w branży elektrycznej) posiadającąodpowiednie uprawnienia do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji iurządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych których zakres uprawnia go do projektowania wzakresie objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważne uprawnieniabudowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadkuWykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do projektowania równoważne do wyżejwskazanych,W zakresie wykonywania robót:f) min. jedną osobą posiadającą odpowiednieuprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno –budowlanej jednocześnie pełniącą funkcję kierownika budowy, których zakres uprawnia go dokierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lub odpowiadające im równoważneuprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a wprzypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotamirównoważne do wyżej wskazanych,g) min. jedną osobą posiadającą odpowiednie uprawnieniabudowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej, którychzakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lubodpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnieniabudowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych,h) min. jedną osobąposiadającą odpowiednie uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi wspecjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,których zakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lubodpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnieniabudowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.i) min. jedną osobąposiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościinstalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, którychzakres uprawnia go do kierowania robotami objętymi przedmiotem zamówienia lubodpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniejobowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnieniabudowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych, DODATKOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:1) Wykonawcapowinien w wykazie robót wyraźnie określić zakres robót, aby można było ustalić, czy spełniawarunek udziału w postępowaniu.2) Wartości podane w dokumentach w walutach innych niżwskazane przez Zamawiającego będą przeliczane wg średniego kursu NBP na dzień publikacjiogłoszenia.3) Przez posiadanie uprawnień budowlanych wymaganych prawem dla osóbuczestniczących w realizacji zamówienia, rozumie się uprawnienia do wykonywaniasamodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu art. 15a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.Prawo budowlane (t. j. Dz. U. 2020 r, poz. 1333 z późn. zm.) oraz przepisów wcześniejszych.Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie (nazwy specjalności i ich zakresy) będąrozpatrywane zgodnie z przepisami regulującymi nadawanie uprawnień budowlanych w dacieich nadania.4) Wykonawca w celu wykazania spełniania warunków określonych w pkt 6.1.4, ppkt2) SWZ może wskazać osobę będącą obywatelem państwa członkowskiego UE, która nabyłakwalifikacje zawodowe do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznewykonywaniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytoriumRzeczypospolitej Polskiej – zgodnie z właściwymi przepisami, w szczególności z ustawą z dnia22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwachczłonkowskich Unii Europejskiej (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 220) oraz ustawą z dnia 15 grudnia2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r.poz. 1117).5) Zamawiający dopuszcza wykazanie tej samej osoby do projektowania lubkierowania robotami w wielu branżach pod warunkiem posiadania stosownych uprawnień.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.2. W przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcywspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 8.2.1. Oświadczenienależyzłożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. 8.2.2. Oświadczenie to jest podmiotowymśrodkiem dowodowym. 8.3.1. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału wpostępowaniu: a)wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed terminemskładania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniemich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostaływykonane (sporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do SWZ), oraz załączeniem dowodówokreślających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o którychmowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego robotybudowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest wstanieuzyskać tych dokumentów –inne odpowiednie dokumenty – w odniesieniu do warunku określonego wpkt. 6.1.4. ppkt. 1) SWZ,b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówieniapublicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanierobotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień,doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresuwykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobamisporządzonego zgodnie z Załącznikiem Nr 8 do SWZ – w odniesieniu do warunku określonego w pkt.6.1.4. ppkt. 2) SWZ.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
12.1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 6 000, 00 PLN (słownie zł: sześć tysięcy zł 00/100),12.2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następującychformach:a) pieniądzu;b) gwarancjach bankowych;c) gwarancjach ubezpieczeniowych;d)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.12.3. Wadiumwnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowyZamawiającego:RBS Bychawa/O Krzczonównr rachunku: 74 8685 0001 0011 4185 2000 0030zadnotacją „Wadium – Znak sprawy: RBD.271.3.2021.MR”12.4. Za skuteczne wniesienie wadiumw pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które zostanie zaksięgowane na rachunku bankowymZamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 12.5. Jeżeli wadium jest wnoszone wformie gwarancji lub poręczenia Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lubporęczenia, w postaci elektronicznej – przed upływem terminu składania ofert.12.6. Wprzypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, lubporęczenia gwarancja lub poręczenie musi być nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne napierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami ipowinna zawierać następujące elementy:a) nazwę: dającego zlecenie (Wykonawcy),beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela oraz wskazanieich siedzib,b) kwotę wadium,c) termin ważności gwarancji/poręczenia w formule: „od dnia …….–do dnia ………”,d) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty wskazanej wgwarancji/poręczeniu na pierwsze żądanie Zamawiającego w sytuacjach zatrzymania wadiumokreślonych w przepisach ustawy. 12.7. Wadium wnosi się przed upływem terminu składaniaofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiemprzypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.12.8. Zasadydokonywania zatrzymania i zwrotu wadium określono w przepisach art. 98 ustawy Pzp.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
10.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku,Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzieleniezamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówieniapublicznego.10.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia:a) oświadczenia o których mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy zWykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brakpodstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji wzakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniulub kryteriów selekcji.b) w przypadku, o którym mowa w rozdziale 6.3 SWZ Wykonawcy wspólnieubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika,które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. Oświadczenienależy złożyć wg wymogów załącznika nr 6 do SWZ. Oświadczenie to jest podmiotowymśrodkiem dowodowym.c) zobowiązani są oni na wezwanie Zamawiającego, złożyć podmiotoweśrodki dowodowe, o których mowa w pkt. 8.3 SWZ, przy czym podmiotowe środki dowodowe, októrych mowa w pkt. 8.3.1 SWZ składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzywykazuje/-ą spełnienie warunku. 10.3. Jeżeli została wybrana oferta Wykonawców wspólnieubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowyw sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Oprócz przypadków, o których mowa w art. 454 i 455 ustawy – Prawo zamówień publicznych,strony dopuszczają możliwość wprowadzania zmiany umowy w stosunku do treści oferty, napodstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia którejkolwiek znastępujących okoliczności:1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należyrozumieć zdarzenia niezależne od żadnej ze stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia,które nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty terroryzmu, klęskiżywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej, przy czym przedłużenie terminurealizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okolicznościsiły wyższej,2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, możenastąpić w przypadku skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądaniawstrzymania robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia lub wydania zakazuprowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia przez organ administracjipublicznej lub eksploatorów infrastruktury, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło zprzyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie terminurealizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na jaki Wykonawcynakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenie robót budowlanych3)przedłużenie terminu realizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić wprzypadku wystąpienia kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacjiprojektowej, lub innymi robotami prowadzonymi przez innego wykonawcę, przy czymprzedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy nausunięcie kolizji z instalacjami wewnętrznymi nieujawnionymi w dokumentacji projektowej lub oliczbę dni niezbędnych do wykonania robót przez innego wykonawcę – o ile usunięcie kolizjiwymagać będzie przedłużenia terminu realizacji;4) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, októrym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności wprowadzeniaw dokumentacji projektowej zmian, powodujących wstrzymanie lub przerwanie robótbudowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie terminu realizacjizamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowejoraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z właściwymi organami, uzyskania opiniiwłaściwych organów oraz wydania decyzji przez właściwe organy, przy czym wprowadzenie wdokumentacji projektowej zmian nie może skutkować zwiększeniem (zmianą) zakresuświadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowiącej załącznik nr 3 do umowy orazzwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1, 5) przedłużenie terminurealizacji zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 1, może nastąpić w przypadku wystąpieniawarunków geologicznych lub hydrologicznych odmiennych od założonych w dokumentacjiprojektowej i powodujących konieczność wstrzymania robót lub konieczność ich wykonania przywykorzystaniu odmiennych od zaprojektowanych rozwiązań technicznych, przy czymprzedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wyeliminowaniautrudnień związanych z ich wystąpieniem, 6) przedłużenia terminu wykonania zamówienia wzakresie niezbędnym do wykonania robót zleconych na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1, 3, 4 lubust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,7) zmiany powszechnie obowiązujących przepisówprawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lubświadczenia stron umowy,Pozostałe warunki znajdują się w §18 Projektu umowy.7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy