Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa i rozbudowa budynku wraz z dostawą wyposażenia na potrzeby Ostrowieckiego Integratora Edukacji i Przedsiębiorczych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Ostrowiec Świętokrzyski
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009834
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jana Głogowskiego 3/5
1.5.2.) Miejscowość: Ostrowiec Świętokrzyski
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-400
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 412672133
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@um.ostrowiec.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.ostrowiec.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa i rozbudowa budynku wraz z dostawą wyposażenia na potrzeby Ostrowieckiego Integratora Edukacji i Przedsiębiorczych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e16f6b7b-47f1-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00376740
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-08-31
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00057281/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.4 Miasta Od Nowa – Ostrowiecki Integrator Edukacji i Przedsiębiorczych. Rozbudowa, nadbudowa i przebudowa części istniejącego budynku na potrzeby Integratora Edukacji i Przedsiębiorczych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-e16f6b7b-47f1-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem https://ezamowienia.gov.pl.
2. Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
3. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z wykonawcami:
W sprawach proceduralnych:
Halina Kaczmarska i Tomasz Wójcik, Referat Przetargów i Zamówień Publicznych,
e-mail: przetargi@um.ostrowiec.pl, tel. 41 26-72-133.
Zgodnie z art. 61 ust. 2 ustawy Pzp Zamawiający nie może prowadzić z Wykonawcami komunikacji ustnej w innych przypadkach niż dotyczące informacji, które nie są istotne ( w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu, dokumentów zamówienia, czy ofert). Przepis ten jako wyjątek od zasady elektronicznej komunikacji nie może być interpretowany rozszerzająco.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 12. Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”). Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie
odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”).
W przypadku załączników, które są zgodnie z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem zewnętrznym lub wewnętrznym. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się do przesyłanej wiadomości uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
13. Możliwość korzystania w postępowaniu z „Formularzy do komunikacji” w pełnym zakresie wymaga posiadania konta „Wykonawcy” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogowania się na Platformie e-Zamówienia. Do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. Konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia.
14. Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
15. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
16. Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
17. W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
18. W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację wykonawcy i Zamawiającego za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail: przetargi@um.ostrowiec.pl (nie dotyczy składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu).
19. Korespondencja w postępowaniu prowadzona jest w języku polskim. Oznacza to, że wszelka korespondencja w języku obcym winna być złożona wraz z tłumaczeniem na język polski.
W przypadku podmiotów wspólnych wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): wymagane informacje zawarte są w rozdziale 23. Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: Or.271.20.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Tak
4.1.14.) Określenie aspektów społecznych, środowiskowych lub etykiet w opisie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uwzględnił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych oraz projektowania z przeznaczeniem dla wszystkich użytkowników, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie prac budowlanych, dostawy, montażu wyposażenia i sprzętu w zakresie przebudowy i rozbudowy budynku oświaty, nauki i kultury wraz ze zmianą sposobu użytkowania na części budynku na edukacyjno-biurowy na potrzeby Ostrowieckiego Integratora Edukacji i Przedsiębiorczych. Budynek położony przy ul. Sandomierskiej 26A na działkach nr ew. 113/4, 113/8 (obr. 45 ark.3) w Ostrowcu Świętokrzyskim, a jego przebudowa i rozbudowa realizowana w ramach zadania budżetowego pn.: „Miasta OdNowa - Ostrowiecki Integrator Edukacji
i Przedsiębiorczych WI” oraz „Miasta OdNowa – Ostrowiecki Integrator Edukacji i Przedsiębiorczych WNI”.
2. Zakres prac budowlanych, dostaw obejmujących zakres zamówienia określają:
1) projekt zagospodarowania terenu,
2) projekt architektoniczno– budowlany,
3) projekt techniczny,
4) projekty wykonawcze branży: architektonicznej, konstrukcyjnej, instalacji sanitarnych, wentylacji mechanicznej, instalacji elektrycznych i niskoprądowych,
5) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych,
6) niniejszy opis przedmiotu zamówienia,
7) przedmiar robót.
3. Zadaniem objęty jest budynek Centrum Kształcenia Ustawicznego zwanego w dalszej części CKU zlokalizowany na działkach nr ew. 113/8, 113/4 (obr. 45, ark. 3) przy ul. Sandomierskiej 26A w Ostrowcu Świętokrzyskim wraz z zagospodarowaniem terenu oraz teren niezbędny do prowadzenia prac ( np. wymiany kabli zasilających pomiędzy stacją transformatorową, a przedmiotowym budynkiem).
4. Na przedmiotowe zadanie Zamawiający uzyskał prawomocną decyzję o pozwoleniu na budowę znak: AB.6740.343.2022.AS decyzja Nr 314/2022 z dnia z dnia 14.10.2022 r.
5. Podstawowe parametry techniczne obiektu:
- Powierzchnia zabudowy - 1925,80 m2,
- powierzchnia użytkowa - 3381,00 m2,
- ilość kondygnacji nadziemnych – 3
- ilość kondygnacji podziemnych – 1
- wysokość - 11,89 m
- kubatura netto - 12 257 m3.
6. W ramach realizacji zadania i wprowadzonych zmian funkcjonalnych z uwzględnieniem wymagań bezpieczeństwa pożarowego należy wykonać wskazane w projektach roboty rozbiórkowe, wyburzeniowe oraz związane z rozbudową i przebudową obiektu
i instalacjami oraz inne roboty, a dotyczyć będą one m.in.:
- wyburzenia istniejącego łącznika wraz z fundamentami między dwoma zasadniczymi częściami budynku i budowy w tym miejscu nowego łącznika o większej powierzchni zabudowy i większej wysokości wraz ze wszystkimi elementami wchodzącymi w skład wykończenia i wyposażenia, w łączniku ma być wykonany szyb z zainstalowanym dźwigiem osobowym,
- przebudowy elementów budynku w tym ścian wewnętrznych i w mniejszym zakresie ścian zewnętrznych wraz z ich naprawą i wykonaniem nad otworami (m.in. pod drzwi, pod kanały wentylacyjne) nadproży i wykonaniem nad wytypowanymi wnękami instalacyjnymi nadproży, wykonanie nowych ścian i ścianek działowych, również systemowej ściany przeszklonej w konstrukcji aluminiowej, ścianek działowych akustycznych, ściany działowej całoszklonej, oraz ścian instalacyjnych z płyt G-K również do obudowy szachtów instalacyjnych, ścianek HPL, ścianek mobilnych składanych systemowych i innych wg projektu,
- rozbiórki wskazanych kominów i zabezpieczenia po nich przejść w stropach
i stropodachu,
- wykonania nowych oraz zastąpienie istniejących warstw wykończeniowych posadzkowych po odpowiednim przygotowaniu i naprawie podłoża (m.in. płytki gresowe, wykładziny, nawierzchnia sportowa, dla posadzek wykonanych na stropach i posadzek wykonanych na gruncie) wraz z podbudową i pozostałymi warstwami posadzkowymi,
- wykonania nowych oraz zastąpienie istniejących warstw wykończeniowych sufitowych po odpowiednim przygotowaniu podłoża (m.in.: malowanie, sufity podwieszone w tym sufity akustyczne, sufity listwowe, panele akustyczne), w tym również rozebranie ażurowego sufitu nad salą gimnastyczną i wykonanie nowego,
- wykonania nowych oraz zastąpienie istniejących warstw ściennych warstwami nowymi w całym budynku poza pomieszczeniami wyłączonymi z opracowania po odpowiednim przygotowaniu podłoża (m.in.: malowanie, płytki, izolacja akustyczna ścian),
- robót tynkarskich,
- wymiany stolarki okiennej na nową w wytypowanych miejscach wraz z parapetami wewnętrznymi i zewnętrznymi,
- wymiany stolarki drzwiowej na nową, co będzie wymagało powiększenia otworów
i wykonania nowych nadproży np. w miejscach planowanych drzwi pożarowych,
- ocieplenia i termomodernizacji ścian wraz z wykonaniem tynkowania oraz montażu paneli elewacyjnych w systemie aluminiowym (panele kompozytowe FR) na podkonstrukcji aluminiowej,
- termo i hydroizolacja stropodachów po usunięciu starych warstw wraz z elementami do odwodnienia dachu wraz z montażem central wentylacyjnych z obudowami oraz paneli fotowoltaicznych,
- nadmurowania attyk,
- wymiany i wykonaniu nowych zadaszeń (szklanych) przy wejściach do budynku,
- wymiany lub wykonania koniecznych izolacji przeciwwilgociowych
i przeciwwodnych,
- wymiany wszystkich parapetów zewnętrznych, wymiany obróbek dekarskich pasa rynnowego, obróbek attyk, rynien i rur spustowych, itp.,
- rozbiórki schodów zewnętrznych i wykonanie nowych wraz z wykończeniem,
- montażu klap oddymiających w klatkach schodowych KL1, KL2, KL3,
po przebudowie dachu tam gdzie to jest konieczne,
- wymiany i montażu balustrad,
- usunięcia i wykonania płyt dachowych żelbetowych w okolicy montażu i kotwienia żaluzji wraz z żaluzjami przy urządzeniach na dachu oraz podkonstrukcji dla tych urządzeń,
- demontażu starych i montaż nowych drabin,
- usunięciu zbędnych elementów m.in. platformy schodowej, drabinek sportowych na sali,
- wykonaniu wyłazu na dach, robót towarzyszących oraz osadzenie klamer wyłazowych,
- zabezpieczeniu ppoż. istniejących dźwigarów R15 po oczyszczeniu ich z istniejących powłok malarskich,
- wymiana lub wykonania nowych instalacji sanitarnych wod-kan, grzewczych, wentylacji i klimatyzacji, instalacji elektrycznych i niskoprądowych, instalacji fotowoltaicznej o mocy 35,28 kW,
- wymiana instalacji elektrycznej,
- wymiana opraw oświetleniowych na oprawy typu LED,
- wymiana instalacji odgromowej,
- wykonanie instalacji niskoprądowych ( SSP, SKD, CCTV , VDOM, ODD, LAN, AV),
- dostawie i uruchomieniu wyposażenia zgodnie z wykazem w urządzenia m.in.
w komputery, sprzęt audio wizualny AV, meble, pozostałe elementy wyposażenia, pętle indukcyjne,
- zrealizowania składników zagospodarowania terenu polegających na wykonaniu m.in.:
• terenu utwardzonego z nawierzchnią sportową poliuretanową,
• terenu utwardzonego z kostki betonowej,
• chodników i pochylni z kostki betonowej,
• chodnika poza obszarem opracowania według odrębnego opracowania z kostki betonowej,
• fundamentu wraz z agregatem prądotwórczym i jego zasilaniem,
• miejsca do gromadzenia odpadów wraz z wiatą,
• słupów oświetleniowych przy ścieżkach i przy parkingu,
• wymiana kabli zasilających pomiędzy stacją transformatorową, a przedmiotowym budynkiem oraz wymianą wszystkich tablic rozdziału energii,
• instalacji zewnętrznej oświetlenia terenu,
• urządzeń edukacyjnych, ławek, stojaków na rowery, koszy na śmieci itp.
• przygotowania terenów zielonych, w tym nasadzeń drzew i krzewów.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45223210-1 - Roboty konstrukcyjne z wykorzystaniem stali
45262311-4 - Betonowanie konstrukcji
45260000-7 - Roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych i inne podobne roboty specjalistycze
45442100-8 - Roboty malarskie
45410000-4 - Tynkowanie
45431200-9 - Kładzenie glazury
45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
39000000-2 - Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące
30200000-1 - Urządzenia komputerowe
45262410-8 - Wznoszenie konstrukcji budynków
45262500-6 - Roboty murarskie i murowe
45330000-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
45312100-8 - Instalowanie przeciwpożarowych systemów alarmowych
45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych
45314320-0 - Instalowanie okablowania komputerowego
45421100-5 - Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów
45313100-5 - Instalowanie wind
42000000-6 - Maszyny przemysłowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 360 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Według kryteriów określonych w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na prace budowlane
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu,
oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1. ZDOLNOŚCI DO WYSTĘPOWANIA W OBROCIE GOSPODARCZYM.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. UPRAWNIEŃ DO PROWADZENIA OKREŚLONEJ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
LUB ZAWODOWEJ, O ILE WYNIKA TO Z ODRĘBNYCH PRZEPISÓW.
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
3. SYTUACJI EKONOMICZNEJ LUB FINANSOWEJ
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie środków finansowych lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 2 000 000,00 zł.
4. ZDOLNOŚCI TECHNICZNEJ LUB ZAWODOWEJ
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
a) a) posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia tj: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał przynajmniej dwa zamówienia dotyczące budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy i/lub rozbudowy i/lub remontu budynków kategorii IX, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane – (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) o wartości min. 3.000.000,00 zł brutto każde lub jedno zamówienie dotyczące budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy i/lub rozbudowy i/lub remontu budynków kategorii IX, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane – (Dz. U. z 2023 r. poz. 682) o wartości nie mniejszej niż 6.000.000,00 zł brutto.
b) dysponuje osobami posiadającym doświadczenie zawodowe i uprawnienia tj.
- kierownikiem budowy – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz doświadczenie sprawowania funkcji kierownika budowy i/lub przebudowy i/lub nadbudowy i/lub rozbudowy i/lub remoncie budynku kategorii IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 z późn. zm.) o wartości min. 3.000.000,00 zł brutto
- kierownikiem robót – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- kierownikiem robót – posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo w innym państwie upoważniające do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 2.1. oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275 t.j.), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę,
albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ;
2.2. odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu wskazanego w pkt. 2.2. , składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy.
Ponadto Zamawiający wezwie do złożenia przez Wykonawcę:
oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych
przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy,
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 2.3. w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej
informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 3 miesiące przed jej złożeniem,
2.4. w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
a) wykaz robót budowlanych (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty,
b) wykaz osób (wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 90 000,00 zł (słownie złotych: dziewięćdziesiąt tysięcy).
Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert nieprzerwane do dnia upływu terminu związania ofertą.
1. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielonych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
2. Wadium wpłacane w pieniądzu należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku Santander Bank Polska S.A. 61 1090 2040 0000 0001 4742 2947 z dopiskiem: wadium na zabezpieczenie oferty w postępowaniu pn: Przebudowa i rozbudowa budynku wraz z dostawą wyposażenia na potrzeby Ostrowieckiego Integratora Edukacji i Przedsiębiorczych. (Or.271.9.2023).
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych
z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Szczegółowe informacje dot. zaliczek zawarte są w §4 projektowanych postanowień umowy (załącznik nr 2 do specyfikacji warunków zamówienia)
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Przewidywane zmiany treści umowy, oprócz przewidzianych w art. 455 ustawy PZP, zawarte są w § 13 projektowanych postanowień umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-09-19 13:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy na platformie e-Zamówienia
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-09-19 14:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-10-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, oprócz okoliczności, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu Zamawiający wykluczy również Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U. z 2022 poz. 835).
2. Wraz z Formularzem ofertowym (interaktywny formularz zamieszczony na Platformie e – Zamówienia) przygotowanym zgodnie z opisem wskazanym w rozdziale 16 SWZ składane są następujące dokumenty:
1) Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a do SWZ. Oświadczenie to w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie wielu Wykonawców składa każdy z nich.
2) Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SWZ, które roboty budowlane, usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
3) Wadium w oryginale w postaci elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (tylko, gdy Wykonawca wnosi wadium w formie niepieniężnej)
4) Pełnomocnictwo/Pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę, jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika – jeżeli dotyczy W przypadku składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowę
o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy,
5) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby wraz z oświadczeniem tego podmiotu o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (w zakresie warunku, w stosunku do którego udostępnia swój potencjał) i braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 10 oraz załącznik nr 3b i 3c do SWZ. (o ile dotyczy),
6) Oświadczenia i/lub dokumenty na podstawie których, Zamawiający dokona oceny skuteczności zastrzeżenia informacji zawartych w ofercie, stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (jeżeli Wykonawca zastrzega takie informacje).