Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkach Borkowice – Śmiechów –

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkach Borkowice – Śmiechów – Kładno – Pleśna w zakresie powiązania z istniejącą drogą krajową nr 11 oraz planowaną drogą ekspresową S6 – etap IB: przebudowa drogi gminnej na odcinku Borkowice - Śmiechów.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBędzino
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-11-24
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Będzino
  • Data publikacji ogłoszenia2020-11-06
  • Numer ogłoszenia606823-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 606823-N-2020 z dnia 2020-11-06 r.

Gmina Będzino: Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkach Borkowice – Śmiechów – Kładno – Pleśna w zakresie powiązania z istniejącą drogą krajową nr 11 oraz planowaną drogą ekspresową S6 – etap IB: przebudowa drogi gminnej na odcinku Borkowice - Śmiechów.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Tak

Nazwa projektu lub programu
Projekt nr RPZP.05.03.00-32-0002/17 „Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkach Borkowice – Śmiechów – Kładno – Pleśna w zakresie powiązania z istniejącą drogą krajową nr 11 oraz planowaną drogą ekspresową S6 – etap I: przebudowa drogi Borkowice,Śmiechów" współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 Oś Priorytetowa V Zrównoważony Transport, Działanie 5.3 Budowa i przebudowa dróg lokalnych (gminnych i powiatowych) w ramach Strategii ZIT dla Koszalińsko–Kołobrzesko–Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Będzino, krajowy numer identyfikacyjny 33092052900000, ul. Będzino  19 , 76-037  Będzino, woj. zachodniopomorskie, państwo Polska, tel. 943 162 530, e-mail ug@bedzino.pl, faks 943 162 307.
Adres strony internetowej (URL): http://bedzino.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
http://bip.bedzino.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.bedzino.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
ofertę należy złożyć pisemnie w wersji papierowej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23listopada 2012r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2020r.poz.1041 t.j.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Gminy Będzino 76-037 Będzino 19, sekretariat pok. nr 12

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkach Borkowice – Śmiechów – Kładno – Pleśna w zakresie powiązania z istniejącą drogą krajową nr 11 oraz planowaną drogą ekspresową S6 – etap IB: przebudowa drogi gminnej na odcinku Borkowice - Śmiechów.
Numer referencyjny: ZP.271.4.2020
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wykonaniu przebudowy drogi gminnej na odcinku Borkowice – Śmiechów w ramach realizacji Projektu pn. „Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkach Borkowice – Śmiechów – Kładno – Pleśna w zakresie powiązania z istniejącą drogą krajową nr 11 oraz planowaną drogą ekspresową S6 – etap I : przebudowa drogi Borkowice, Śmiechów”.2. Przedmiotowe roboty obejmują przebudowę odcinka drogi gminnej nr 100004Z od km 0+801,74 (w miejscu, w którym zakończyła się realizacji Etapu 1A inwestycji) w m. Śmiechów do km 3+520,48 (tuż przed skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 3504Z w m. Śmiechów). Długość odcinka objętego robotami wynosi ok. 2,7km.Zakres robót obejmuje w szczególności:- przebudowę i wzmocnienie istniejącej konstrukcji jezdni, w tym poszerzenia jezdni- przebudowę istniejących skrzyżowań z innymi drogami - budowę chodników- budowę i przebudowę zjazdów- wykonanie peronów na przystankach autobusowych- przebudowę, uzupełnienie i regulację poboczy- oczyszczenie rowów przydrożnych- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego- przebudowę i remont obiektów inżynierskich- przebudowę i uzupełnienie oświetlenia drogowego- odwodnienie drogi- przebudowę i zabezpieczenie kolidującej sieci uzbrojenia terenu.Główne parametry techniczne drogi gminnej na odcinku Borkowice - Śmiechów (do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3504Z):• Klasa drogi – L• Prędkość projektowa na terenie zabudowanym - 40km/h• Prędkość projektowa poza terenem zabudowy - 40km/h• podstawowa szerokość jezdni: – 5,5m• szerokość poboczy gruntowych ulepszonych – 1,0m • szerokość poboczy utwardzonych z kostki bet. – 1,0m • szerokość chodników – 2,0m• szerokość peronów – 1,5 - 2,0m• Pochylenie poprzeczne chodników, peronów, poboczy utwardzonych - 1-3%• Pochylenie poprzeczne poboczy i opasek gruntowych - 8%• pochylenia poprzeczne jezdni- na odcinkach prostych – daszkowe 2%- na łukach - zmienne.Konstrukcja :Projekt zakłada wykorzystanie istniejącej nawierzchni bitumicznej jako podbudowy na odcinku drogi gminnej 100004Z od km 0+801.74 do km 1+634.41, od km 1+917.54 do km 3+067.96, od km 3+313.35 do km 3+520.61. Wykonanie konstrukcji jezdni na przedmiotowych odcinkach polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych: - warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11 S 50/70 gr. 4cm - warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC16 W 50/70 gr. 6cm - warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC 16 W 50/70Wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na poszerzeniach i w miejscach lokalnej wymiany konstrukcji jezdni drogi gminnej polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11 S 50/70 gr. 4cm- warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC16 W 50/70 gr. 6cm- warstwy wyrównawczej z betonu asfaltowego AC 16 W 50/70 - podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.20cm- warstwy mrozoochronnej z mieszanki związanej cementem C1.5/2 gr. 22cm Wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni na odcinkach od km 0+094.50 do km 0+125.62, od km 1+831.31 do km 1+883.60, od km 3+067.86 do km 3+313.20 polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego AC11 S 50/70 gr. 4cm- warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC16 W 50/70 gr. 8cm- podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.20cm- warstwy mrozoochronnej z mieszanki związanej cementem C1.5/2 gr. 22cm Wykonanie konstrukcji chodników i peronów polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z kostki betonowej piaskowej gr. 6cm - podsypki piaskowo-cementowej 4:1 gr. 5cm- podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.15cm- warstwy ulepszonego podłoża z mieszanki niezwiązanej CNR o frakcji 0/31.5mm gr. 15cm.Wykonanie konstrukcji zjazdów z kostki betonowej polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z kostki betonowej czerwonej gr. 8cm- podsypki piaskowo-cementowej 4:1 gr. 5cm- podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.15cm- warstwy mrozoochronnej z mieszanki związanej cementem C1.5/2 gr. 15cm.Wykonanie konstrukcji wlotów dróg bocznych asfaltowych polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z betonu asfaltowej AC 11 S 50/70 gr. 4cm- -warstwy wiążącej z betonu asfaltowego AC16 W 50/70 gr. 8cm- podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.20cm- warstwy mrozoochronnej z mieszanki związanej cementem C1.5/2 gr. 22cm.Wykonanie konstrukcji wyniesionego przejścia dla pieszych będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z kostki betonowej czerwona typu starobruk gr. 8cm- podsypki piaskowo-cementowej 4:1 gr. 5cm- podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.30cm- warstwy z mieszanki związanej cementem C1.5/2 gr. 22cm Wykonanie konstrukcji poboczy utwardzonych polegać będzie na ułożeniu następujących warstw konstrukcyjnych:- warstwy ścieralnej z kostki betonowej szarej gr. 8cm- podsypki piaskowo-cementowej 4:1 gr. 5cm- podbudowy z mieszanki kruszywa niezwiązanego C90/3 o frakcji 0/31.5mm gr.15cm- warstwy z mieszanki związanej cementem C1.5/2 gr. 15cm 3.Szczegółowo przedmiot zamówienia opisuje dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót oraz Załącznik nr 1 Opis przedmiotu zamówienia.4.Zamawiającydziałając na podstawie art.29 ust.3a ustawy PZP, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lubpodwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które będą wykonywać, w zakresie realizacjiprzedmiotu zamówienia, czynności związane z realizacją zamówienia tj. w szczególności : -wykonanie robót przygotowawczych , rozbiórkowych i wykończeniowych - wykonanie robótziemnych,- przygotowanie podłoża i wykonanie podbudowy pod nawierzchnię -wykonanienawierzchni- wykonanie robót instalacyjnych. Zatrudnienie winno nastąpić na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia26 czerwca1974 r. Kodeks pracy ( Dz.U.2020.1320 t. j.) lub właściwych przepisów państwaczłonkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawcama siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zatrudnienie winno obejmować cały okres realizacjizamówienia. W przypadku ustania zatrudnienia osoby, w trakcie okresu realizacji zadania,Wykonawca zobowiązuje się w jej miejsce zatrudnić na pozostały okres realizacji, licząc od dniaustania zatrudnienia, inną osobę.

II.5) Główny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45100000-8
45231000-5
45232400-6
45110000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-10-15

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże ,że :a) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlanej w zakresie robót drogowych (budowa, przebudowa lub rozbudowa drogi) o wartości robót nie mniejszej niż 2000000,00 zł brutto każda.b) dysponuję lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: : - co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika budowy – branża drogowa - posiadającą niezbędne uprawnienia zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objętym zamówieniem, tj. uprawnienia w zakresie specjalności drogowej, - co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót - branża elektryczna - posiadającą uprawnienia, zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objętym zamówieniem, tj. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,- co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję kierownika robót - branża sanitarna posiadającą uprawnienia zgodnie z wymogami prawa budowlanego w zakresie objętym zamówieniem tj. w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe: Zamawiający określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (Dz. U z 2020r. poz. 1333 t. j. )oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2020 poz. 220 t.j. )UWAGA!W przypadku, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu będą zawierały kwoty wyrażone w walutach innych niż PLN, do oceny spełniania każdego warunku zawierającego daną kwotę lub wartość, wielkości te Wykonawca przeliczy po średnim kursie waluty obcej ogłoszonym przez NBP w dniu publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia brakupodstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; Uwaga : 1.Jeżeli wykonawca masiedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiastdokumentów, o którym mowa wyżej ( sekcja III.4) składa dokument lub dokumenty wystawione wkraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio,że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt 1powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne dokumenty.2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) Wykonawca ( dotyczy wszystkich wykonawców) w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia nastronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekażezamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupykapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia,wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą dozakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2)Pełnomocnictwo - jeżelidotyczy. 3) Dokument (zobowiązania podmiotu trzeciego) zawierający dowód, zgodnie z art. 22a ustawy PZP,że wykonawca będziedysponował zasobami innych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia jeżeli wykonawcawykazując spełnienie warunków, będzie polegał na zasobach innych podmiotów - jeżelidotyczy. Formularz ofertowy wraz z tabelą elementów.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
przedłużenie okresu gwarancji i rękojmi 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących Podwykonawców, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżeli nastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje Wykonawca na zasadach innych niż określone w ust.1. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby do realizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.3. W przypadku wniosku Wykonawcy o dokonanie zmiany, o której mowa w ust. 1 i 2 Wykonawca obowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacje wskazywanych osób pozwalające na stwierdzenie spełniania przez wskazane osoby wymagań SIWZ.4. Niezależnie od dopuszczalności zmiany postanowień umowy przewidzianej ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 t. j. ze zm.) zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1) zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie nie podlega kwota netto ;2) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 3) istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;6) Odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związanej z tym zmiany wynagrodzenia, pod warunkiem wystąpienia obiektywnych okoliczności których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie przygotowania postępowania, a które powodują, że wykonanie przedmiotu zamówienia bez ograniczenia zakresu zamówienia, powodowałyby dla Zamawiającego niekorzystne skutki z uwagi na zamierzony cel realizacji przedmiotu zamówienia i związane z tym racjonalne wydatkowanie środków publicznych; 7) konieczności zmiany osób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, danych kontaktowych lub adresów stron wskazanych w umowie. Zmiana kierownika budowy może nastąpić na wniosek Wykonawcy, po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiającego lub na wniosek Za-mawiającego, jeżeli Zamawiający uzna, że kierownik budowy nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowy lub wykonuje je nienależycie. 8) konieczności zmiany zakresu Przedmiotu Zamówienia i/lub zmiany terminu realizacji umowy w sytuacji wystąpienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć przed wszczęciem niniejszego postępowania, a wystąpienie których uniemożliwiło terminową realizację zamówienia, w szczególności polegających na: - pojawieniu się niemożliwych wcześniej do przewidzenia przeszkód technicznych, archeologicznych lub terenowych podczas robót ziemnych tj. np. niezinwentaryzowanych fundamentów, wykopalisk archeologicznych, wystąpieniu kolizji z niezinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną lub innymi obiektami, - stwierdzeniu odmiennych od przyjętych przez autorów projektu budowlanego warunków gruntowo-wodnych na terenie wykonywania Przedmiotu Zamówienia, - wystąpieniu istotnych błędów projektowych i/lub skutkujących koniecznością zmiany dokumentacji projektowej, zmiany terminu realizacji umowy,- zaistnieniu przeszkód spowodowanych siłą wyższą, za które uważa się zdarzenia w charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a których Strony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie, - zaistnieniu przeszkód spowodowanych m.in. siłami natury lub braku możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiających lub bardzo utrudniających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperatura poniżej - 5οC) w okresie ich występowania i mających wpływ na termin wykonania, - wstrzymania robót przez Zamawiającego lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, - wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,- niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentach przekazanych przez Zamawiającego lub pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, - konieczności wykonania robót zamiennych i/lub dodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją posiadaną przez Zamawiającego, w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy, 5. Zamawiający może wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1.6. Zamawiający może dokonać rezygnacji lub na wniosek Wykonawcy wyrazić zgodę na rezygnację z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1. Wartość części przedmiotu umowy objętej rezygnacją obniża wysokość wynagrodzenia.7. W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w ust. 4 pkt 8 termin realizacji przedmiotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak, niż o okres trwania tych okoliczności lub termin technicznie uzasadniony. 8.Zamawiający zastrzega sobie prawo czasowego wstrzymania robót. Decyzja taka może być wydana tylko w formie pisemnego polecenia Zamawiającego. Wykonawcy przysługuje wówczas prawo do zmiany terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia o liczbę dni równoważną łącznej liczbie dni przerw, chyba, że wstrzymanie robót nastąpiło z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9.Zamawiający dopuszcza możliwość na warunkach określonych w umowie powierzenia przez Wykonawcę realizacji części zamówienia Podwykonawcom mimo niewskazania w ofercie takiej części zamówienia lub powierzenia przez Wykonawcę realizacji części zamówienia Podwykonawcom pomimo niewskazania w postępowaniu żadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa. Po-nadto Wykonawca może wskazać inny zakres podwykonawstwa niż przedstawiony w ofercie lub może zrezygnować z Podwykonawcy. Powyższe wymaga akceptacji Zamawiającego, przy czym Zamawiający ma prawo odmówić zgody na zatrudnienie danego Podwykonawcy, w szczególności w razie wątpliwości, czy jest on zdolny do prawidłowego wykonania umowy o podwykonawstwo, którą zamierza zawrzeć z nim Wykonawca. 10. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 prawa zamówień publicznych
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-11-24, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
Uwaga: Podwykonawca niebędący podmiotem, na zasoby którego powołuje się wykonawca, będzie weryfikowany pod kątem przesłanekwykluczenia z postępowania – tak na etapie prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ( art.25a ust.5 ustawy PZP) , jak i naetapie realizacji umowy ( art. 36ba ustawy PZP). KLAUZULA INFORMACYJNA z ART.13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniemdanych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochroniedanych) (Dz. Urz. UE L 119 z04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt GminyBędzino z siedzibą w Będzinie 19, 76-037 Będzino ; z administratorem można kontaktować się poprzez adres email: ug@bedzino.pl lub pisemnie naadres siedziby administratora*; administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można kontaktować się poprzez adres email:iodo@bedzino.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowychoraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO wcelu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. Przebudowa i remont drogi od węzła Borkowice na odcinkachBorkowice – Śmiechów – Kładno – Pleśna w zakresie powiązania z istniejącą drogą krajową nr 11 oraz planowaną drogą ekspresową S6 – etap IB:przebudowa drogi gminnej na odcinku Borkowice- Śmiechów , prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego; odbiorcami Pani/Pana danych osobowychbędą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.1843), dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane,zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowyprzekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednioPani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzieleniezamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowychdecyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawodostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych ; − napodstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO ; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzaniedanych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nie przysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODOprawo do usunięcia danych osobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − na podstawie art. 21RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6ust. 1 lit. c RODO.
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę zaplanowanie, dostawę i montaż elementów placu zabaw dla dzieci - Rewal
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania04-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę zaplanowanie, dostawę i montaż elementów placu zabaw dla dzieci. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu: Dostawa paliw płynnych dla OD Iława i OD Susz w 2021 r.
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Będzino: Przebudowa drogi gminnej na odcinku Wierzchomino - Wierzchominko
Następne ogłoszenie o zamówieniu z miasta Będzino: Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Strzeżenice
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Zadanie 1.6 - Rozbudowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Marki – część 6
Następne ogłoszenie o zamówieniu z kategorii Budowa, dom, ogród: Remont mieszkań przy ul. Ścigały 59a/1 i ul. Iłłakowiczówny 19a/8 w Katowicach
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI