IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
doświadczenie potencjału kadrowego |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy dotyczącychPodwykonawców, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jeżelinastąpi zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, nazasadach określonych w art. 22a ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazaniaspełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawozamówień publicznych, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany innypodwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany wtrakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonaniazmian postanowień zawartej umowy dotyczących osób, którymi dysponuje Wykonawca na zasadachinnych niż określone w ust.1. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest wskazać osoby dorealizacji zamówienia posiadające kwalifikacje nie niższe niż wymagane w trakcie postępowania oudzielenie zamówienia. 3. W przypadku wniosku Wykonawcy o dokonanie zmiany, o której mowa wust. 1 i 2 Wykonawca obowiązany jest przedstawić dokumenty potwierdzające kwalifikacjewskazywanych osób pozwalające na stwierdzenie spełniania przez wskazane osoby wymagań SIWZ.4. Niezależnie od dopuszczalności zmiany postanowień umowy przewidzianej ustawą z dnia 29stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019r. poz. 1843 t. j. ze zm.), zakazuje sięzmian postanowień za wartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonanowyboru Wykonawcy, chyba że zmiana będzie dotyczyła następujących zdarzeń: 1) zmiany stawkipodatku VAT, przy czym zmianie nie podlega kwota netto; 2) zmiany powszechnie obowiązującychprzepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy; 3) istotnej zmianyokoliczności powodującej, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesiepublicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 4) konieczności zmianyosób przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy, danych kontaktowych lubadresów stron wskazanych w umowie. Zmiana kierownika budowy może nastąpić na wniosekWykonawcy, po uprzedniej pisemnej zgodzie Zamawiającego lub na wniosek Zamawiającego, jeżeliZamawiający uzna, że kierownik budowy nie wykonuje swoich obowiązków wynikających z umowylub wykonuje je nienależycie.Przedmiotowa zmiana jest możliwa pod warunkiem zaproponowaniainnych osób,spełniających na dzień składania ofert warunki określone w SIWZ. 5) koniecznościzmiany zakresu Przedmiotu Zamówienia i/lub zmiany terminu realizacji umowy w sytuacjiwystąpienia okoliczności, których Zamawiający nie mógł przewidzieć przed wszczęciem niniejszegopostępowania, a wystąpienie których uniemożliwiło terminową realizację zamówienia, wszczególności polegających na: - pojawieniu się niemożliwych wcześniej do przewidzenia przeszkódtechnicznych, archeologicznych lub terenowych podczas robót ziemnych tj. np.niezinwentaryzowanych fundamentów, wykopalisk archeologicznych, wystąpieniu kolizji zniezinwentaryzowaną infrastrukturą podziemną lub innymi obiektami, - stwierdzeniu odmiennych odprzyjętych przez autorów projektu budowlanego warunków gruntowo-wodnych na tereniewykonywania Przedmiotu Zamówienia, - zaistnieniu przeszkód spowodowanych siłą wyższą, za któreuważa się zdarzenia w charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu umowy, a którychStrony nie były w stanie przewidzieć w momencie jej zawarcia i których zaistnienie lub skutkiuniemożliwiają wykonanie przedmiotu umowy w terminie, - zaistnieniu przeszkód spowodowanychm.in. siłami natury lub braku możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunkówklimatycznych, w tym wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, uniemożliwiającychlub bardzo utrudniających prowadzenie robót (np. intensywne opady śniegu, deszczu, temperaturaponiżej - 5οC) w okresie ich występowania i mających wpływ na termin wykonania, - wstrzymaniarobót przez Zamawiającego lub przerw w wykonywaniu robót powstałych na skutek okoliczności, zaktóre Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, - wstrzymania robót przez właściwy organ zprzyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, - konieczności wykonania robót zamiennych i/lubdodatkowych w stosunku do przewidzianych dokumentacją posiadaną przez Zamawiającego, wsytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadamiwiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotuumowy, - wystąpieniu zmiany warunków umowy o przyznanie pomocy na realizację zadania zawartejpomiędzy Zamawiającym a Samorządem Województwa Zachodniopomorskiego; 5. Zamawiającymoże wyrazić zgodę na wykonanie w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót zamiennych wstosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzieniezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzieńodbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1Umowy. 6. Zamawiającymoże dokonać rezygnacji lub na wniosek Wykonawcy wyrazić zgodę na rezygnację z wykonywaniaczęści (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdyich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego,-tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej iobowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w §1Umowy. Wartość części przedmiotu umowy objętej rezygnacją obniża wysokość wynagrodzenia. 7.W przypadku wystąpienia któregokolwiek ze zdarzeń wymienionych w ust. 4 pkt 5 termin realizacjiprzed miotu umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończeniawykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak, niż o okres trwania tychokoliczności lub termin technicznie uzasadniony. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo czasowegowstrzymania robót. Decyzja taka może być wydana tylko w formie pisemnego poleceniaZamawiającego. Wykonawcy przysługuje wówczas prawo do zmiany terminu wykonania PrzedmiotuZamówienia o liczbę dni równoważną łącznej liczbie dni przerw, chyba, że wstrzymanie robótnastąpiło z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający dopuszcza możliwość nawarunkach określonych w umowie powierzenia przez Wykonawcę realizacji części zamówieniaPodwykonawcom mimo niewskazania w ofercie takiej części zamówienia lub powierzenia przezWykonawcę realizacji części zamówienia Podwykonawcom pomimo niewskazania w postępowaniużadnej części zamówienia przeznaczonej do wykonania w ramach podwykonawstwa. PonadtoWykonawca może wskazać inny zakres podwykonawstwa niż przedstawiony w ofercie lub możezrezygnować z Podwykonawcy. Powyższe wymaga akceptacji Zamawiającego, przy czymZamawiający ma prawo odmówić zgody na zatrudnienie danego Podwykonawcy, w szczególności wrazie wątpliwości, czy jest on zdolny do prawidłowego wykonania umowy o podwykonawstwo, którązamierza zawrzeć z nim Wykonawca. 10. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywanewyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności. Zmianapostanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksudo umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Zmiany nie mogą naruszać postanowieńzawartych w art. 144 ust. 1 prawa zamówień publicznych.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
15.01.2021, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
KLAUZULA INFORMACYJNA z ART.13 RODO Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzeniaParlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osóbfizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływutakich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Panadanych osobowych jest Wójt Gminy Będzino z siedzibą w Będzinie 19, 76-037 Będzino ; zadministratorem można kontaktować się poprzez adres email: ug@bedzino.pl lub pisemnie na adressiedziby administratora*; administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym możnakontaktować się poprzez adres email: iodo@bedzino.pl. Z inspektorem ochrony danych można siękontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystaniaz praw związanych z przetwarzaniem danych. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą napodstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówieniapublicznego pn. „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Strzeżenice”. odbiorcamiPani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacjapostępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawozamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 t. j. ze zm.), dalej „ustawa PZP”; Pani/Pana daneosobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy PZP, przez okres 4 lat od dniazakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata,okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy; obowiązek podania przez Panią/Panadanych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym wprzepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Panadanych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22RODO; posiada Pani/Pan: − na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowychPani/Pana dotyczących; − na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danychosobowych **; − na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczeniaprzetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznaPani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; nieprzysługuje Pani/Panu: − w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danychosobowych; − prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO; − napodstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawąprawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.