Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 986 Tuszyma - Ropczyce – Wiśniowa poprzez budowę...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 986 Tuszyma - Ropczyce – Wiśniowa poprzez budowę chodnika dla pieszych w km 32+008 - 32+172 w m. Glinik
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoRzeszów
  • WojewództwoPodkarpackie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2021-05-17
  • ZamawiającyPODKARPACKI ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH
  • Data publikacji ogłoszenia2021-04-30
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00044139
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 986 Tuszyma - Ropczyce – Wiśniowa poprzez budowę chodnika dla pieszych w km 32+008 - 32+172 w m. Glinik

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: PODKARPACKI ZARZĄD DRÓG WOJEWÓDZKICH

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 690587670

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego 19A

1.5.2.) Miejscowość: Rzeszów

1.5.3.) Kod pocztowy: 35-105

1.5.4.) Województwo: podkarpackie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL823 - Rzeszowski

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: biuro@pzdw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://pzdw.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność

Zamawiający jest jednostką organizacyjną wykonującą zadania w zakresie planowania, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg, na podstawie ustawy o drogach publicznych

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 986 Tuszyma - Ropczyce – Wiśniowa poprzez budowę chodnika dla pieszych w km 32+008 - 32+172 w m. Glinik

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc26c802-a97c-11eb-911f-9ad5f74c2a25

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00044139

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-30

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00007375/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.1 Budowa chodników w ciągu dróg wojewódzkich

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej zostały określone w pkt14 SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W celu związanym z postępowaniem oudzieleniezamówienia publicznego Zamawiający zamieszcza poniżej Klauzulę informacyjną z art.13rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. wsprawieochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawieswobodnegoprzepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie oochroniedanych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) - dalej „RODO”.Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2„RODO”,Zamawiający informuje, że: 1. Administratorem danych osobowych Wykonawcy jestWojewództwoPodkarpackie - Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich ul. T. Boya Żeleńskiego 19a,35-105Rzeszów;2. Inspektorem ochrony danych osobowych w PZDW jest Pan Jakub Baraniewski(email:iod@pzdw.pl);3. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego;4.Odbiorcami danych osobowych Wykonawcy będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu przepisy ustawy Pzp5. Dane osobowe Wykonawcybędąprzechowywane, zgodnie ustawą Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowaniaoudzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okresprzechowywaniaobejmuje cały czas trwania umowy;6. Obowiązek podania przez Wykonawcę danychosobowychbezpośrednio dotyczących Wykonawcy jest wymogiem ustawowym określonym wprzepisach ustawyPzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;konsekwencjeniepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7. W odniesieniu do danychosobowychWykonawcy decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art.22RODO;8. Wykonawca posiada:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danychosobowychdotyczących Wykonawcy;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danychosobowychWykonawcy;(Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkowaćzmianą wynikupostępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy wzakresieniezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jegozałączników.)- napodstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczeniaprzetwarzania danychosobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;(Wyjaśnienie: prawodo ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu doprzechowywania, w celuzapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony prawinnej osoby fizycznejlub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiejlub państwaczłonkowskiego.)- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony DanychOsobowych, gdyWykonawca uzna, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Wykonawcynarusza przepisyRODO;9. Wykonawcy nie przysługuje:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODOprawo dousunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa wart. 20RODO;- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danychosobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania danych osobowych Wykonawcy jest art. 6 ust. 1 lit. cRODO. 10.Zamawiający, jako administrator danych osobowych w rozumieniu OgólnegoRozporządzenia oochronie danych osobowych, przewiduje powierzenie przetwarzania danychosobowych wykonawcy,na podstawie postanowień umownych zawartych w projektowanychpostanowieniach umowy wsprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do treści tejumowy i wymaga odwykonawcy przestrzegania tych postanowień.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: PZDW/WZP/243/WRI/4/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 986 Tuszyma - Ropczyce – Wiśniowa poprzez budowę chodnika dla pieszych w km 32+008 - 32+172 w m. Glinik”. na podstawie projektu wykonawczego i innych dokumentów przekazanych przez Zamawiającego. Przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 986, obejmuje następujące prace budowlane:1. Roboty przygotowawcze w tym rozbiórka przepustów, nawierzchni asfaltowych i zjazdów.2. Roboty ziemne wykopy, nasypy3. Wykonanie muru oporowego z elementów prefabrykowanych4. Wykonanie podbudów z kruszywa, chudego betonu i betonu asfaltowego5. Wykonanie odwodnienia – kanały rurowe, studnie połączeniowe, studzienki ściekowe i przykanaliki 6. Wykonanie elementów ulic (krawężniki, obrzeża betonowe)7. Wykonanie zjazdów indywidualnych 8. Wykonanie nawierzchni z betonowej kostki brukowej i betonu asfaltowego9. Wykonanie umocnienia dna rowu elementami prefabrykowanymi10. Wykonanie przebudowy przepustów pod koroną drogi11. Wykonanie urządzeń zabezpieczających ruch pieszych12. Wykonanie oznakowania pionowego i poziomegozgodnie z częścią przedmiarowo – kosztorysową, Wykonawca: uzgodni z Zamawiającym listę materiałów z rozbiórki, które zostaną wykorzystane w przyszłych pracach budowlanych, materiały pochodzące z rozbiórki, wykazane jako własność Zamawiającego, Wykonawca dostarczy na plac składowy RDW Mielec po uzgodnieniu z Kierownikiem Rejonu wszelkie koszty dostawy i rozładunku ponosi Wykonawca.  pozostałe materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Wykonawcy. Wykonawca pomniejszy swoją cenę ofertową o wartość materiałów pochodzących z rozbiórki. Materiały nie nadające się do ponownego wbudowania Wykonawca zutylizuje lub zagospodaruje we własnym zakresie. Wykonawca będzie prowadził gospodarkę odpadami zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012r o odpadach ( t.j. Dz.U. z 2020r. poz. 797),Szczegółowy opis oraz sposób realizacji zamówienia zawiera Opis Techniczny P W stanowiący Załącznik do SWZ

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, do wysokości 100 % wartości zamówienia podstawowego.Zamawiający wskazuje zakres tych usług lub robót budowlanych oraz warunki, na jakich zostaną one udzielone- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe; - roboty ziemne - odwodnienie - - podbudowy - - - nawierzchnia - elementy ulic - roboty wykończeniowe - -- - oznakowanie dróg i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawiekryteriów oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Kryterium jakościowe – okres gwarancji i rękojmi

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający stawia warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówieniaa) Doświadczenie wykonawcy Wykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) - min. 1 zadanie polegające na ułożeniu min. 345 m 2 nawierzchni z betonowej kostki brukowej wibroprasowanej lub kamiennej w ramach na rozbudowy/budowy/przebudowy drogi publicznej klasy min. „Z” . i- min. 1 zadanie polegające na ułożeniu min. 230 m 2 nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych w ramach na rozbudowy/budowy/przebudowy drogi publicznej klasy min. „Z” .Zamawiający nie wymaga, aby ww. zakres był wykonany w ramach jednego zadania/ zlecenia/ zamówienia/inwestycji.Zamawiający dopuszcza aby ww. doświadczenie było uzyskane podczas realizacji kontraktów w systemie „zaprojektuj i wybuduj”.b) Kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówieniaWykonawca spełni ten warunek udziału w postępowaniu, jeżeli wykaże, że dysponuje następującymi osobami: Kierownik budowy - 1 osoba Kwalifikacje:Osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej wydane zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29.04.2019r w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które pozwalać będą na pełnienie funkcji Kierownika Budowy w zakresie niniejszego zamówienia.Zamawiający, określając wymogi dla osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz Ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, które pozwalać będą na pełnienie przedmiotowej funkcji w zakresie objętym umową; Doświadczenie:- Osoba ta musi posiadać minimum 3-letnie doświadczenie. Okres ten musi zawierać się w okresie posiadania uprawnień

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (art. 125 ust. 1 Pzp)– zgodnie z Załącznikiem do SWZ.odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji -

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania (art. 125 ust. 1 Pzp)– zgodnie z Załącznikiem do SWZ.1. wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty 2. wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Zamawiający przewiduje obowiązek wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 2.400,00 zł

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takimprzypadkuWykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albodoreprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwowinnobyć załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzieleniezamówienia, oświadczenia, o których mowa w pkt. 10.1 SWZ, składa każdy zwykonawców.Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianiewarunków udziału wzakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunkówudziału wpostępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniadołączają dooferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane/dostawy/usługi (wzależności odtego co jest przedmiotem postępowania) wykonają poszczególni wykonawcy

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia zostały określone w SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-05-17 11:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-05-17 11:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-06-15

2021-04-30 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wymianę posadzek na antypoślizgowe - Chotowa
  • Lokalizacja zleceniapodkarpackie
  • Data dodania29-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wymianę posadzek na antypoślizgowe, przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI