Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Chruściel
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PŁOSKINIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170748034
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Płoskinia 8
1.5.2.) Miejscowość: Płoskinia
1.5.3.) Kod pocztowy: 14-526
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: 556208600
1.5.8.) Numer faksu: 556208602
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugploskinia@braniewo.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://ploskinia-ug.bip-wm.pl/public/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Chruściel
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7cef1ec2-9ced-11eb-b7a8-ba075a5bf367
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00032272
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00003367/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Chruściel, działka nr 267/7
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Działanie 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”, poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://ploskinia-ug.bip-wm.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu: - miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl)- ePUAPu (https://epuap.gov.pl/wps/portal)- poczty elektronicznej (ugploskinia@braniewo.net.pl) z zastrzeżeniem, iż oferta musi zostać złożona przy użyciu miniPortalu.4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP, dzięki któremu uzyska dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza niezbędnego do komunikacji.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.6. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W formularzu oferty wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP, na którym prowadzona będzie korespondencja związana z postępowaniem. Zamawiający zastrzega, że chwilą złożenia oferty jest czas na serwerze obsługującym miniPortal, który zapisuje wysyłane na niego dane z dokładnością co do setnej części sekundy. Zamawiający zastrzega, iż złożenie oferty w innej formie elektronicznej będzie skutkowało odrzuceniem oferty na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 6) ustawy. Sposób złożenia oferty, w tym zaszyfrowania (deszyfrowania) oferty opisany został w Instrukcji użytkownika systemu dostępnej pod adresem:https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf. 7. Oferty, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w art. 118 ust. 3 ustawy, zwane dalej „zobowiązaniem podmiotu udostępniającego zasoby”, przedmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwo, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346 ze zm.), z zastrzeżeniem formatów, o których mowa w art. 66 ust. 1 ustawy, z uwzględnieniem rodzaju przekazywanych danych.8. Informacje, oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w ust. 6 niniejszego rozdziału SWZ, przekazywane w postępowaniu o udzielenie zamówienia, sporządza się w postaci elektronicznej, w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych przez Zamawiającego w niniejszej SWZ.9. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: doc, .docx, pdf, xls, xlsx, odt. ze szczególnym wskazaniem na .pdf 10. Zamawiający zaleca format kwalifikowanego podpisu elektronicznego: 1) dokumenty w formacie „pdf” należy podpisywać tylko formatem PAdES; 2) zamawiający dopuszcza podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf”, należy wówczas użyć formatu XAdES.11. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z formatów: a. zip b. 7Z 12. Jeśli wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. 13. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Płoskinia, Płoskinia 8, 14-526 Płoskinia.2) inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Gminy w Płoskini jest Pan Jarosław Góral kontakt e-mail; iod@jgconsulting.net.pl 3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na „Przebudowę drogi wewnętrznej w miejscowości Chruściel” numer postępowania SO-I.271.2.2021 prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp. 5) Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w ppkt 3) celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa 6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; 7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8) posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; − prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: SO-I. 271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 327245,10 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia; I. Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Chruściel – Działka nr 267/7Nawierzchnia istniejąc: brukowiec występujący od km 0+010 do km ok. 0+172. Na reszcie odcinka występują prefabrykowane płyty drogowe oraz nawierzchnia z trylinki. Stan nawierzchni z płyt i trylinki jest również nie najlepszy – płyty są poklawiszone, rozsunięte. Zjazdy i dojścia na posesje nie posiadają twardej, wyraźnie obramowanej nawierzchni.1) Podstawowe wielkości charakteryzujące zakres robót są następujące:- nawierzchnia drogi wewnętrznej (w rzucie warstwy ścieralnej) - 1 011 m2 , - nawierzchnia chodników/dojść do posesji - 100 m2 , - nawierzchnia zjazdów z betonowej kostki brukowej - 116 m2 .2) Podstawowe parametry techniczne;- Klasa techniczna drogi D (dojazdowa), - Prędkość projektowa; Vp = 30 km/h, - Dopuszczalny nacisk na oś 80 kN,- Typ przekroju; dwukierunkowy, jednopasowy z mijankami i poszerzeniami w możliwych miejscach,- podstawowa szerokość; jezdni 3,5 m,- szerokość poboczy 0,75 m, - nawierzchnia jezdni; asfaltowa,- nawierzchnia poboczy; mieszanka niezwiązana C 90/3,- nawierzchnia zjazdów i chodników; betonowa kostka brukowa.3) Konstrukcja nawierzchni;a) Nawierzchnia jezdni – Kategoria KR0: - warstwa ścieralna z mieszanki mastyksu grysowego SMA 16 JENA 50/70 gr. 7 cm - podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C 90/3 gr. 17 cm, - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego na miejscu spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem RC1,0 gr. 36 cm, - podłoże gruntowe. b) Nawierzchnia zjazdów: - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm,- podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm,- podbudowa zasadnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C8/10 gr. 15 cm,- warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem RC1,0 z dowozu gr. 15 cm, - podłoże gruntowe. c) Nawierzchnia chodników/dojść do posesji:- warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej gr. 6 cm,- podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C8/10 gr. 10 cm, - warstwa mrozoochronna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem RC1,0 z dowozu gr. 15 cm, - podłoże gruntowe.II. Przebudowa zjazdu z drogi wojewódzkiej nr 506 na działce nr 267/4 i 230/1 na drogę wewnętrzną w miejscowości Chruściel na działce nr 267/7Przedmiotem zadania jest przebudowa początkowego fragmentu drogi wewnętrznej przebiegającej w obszarze działki nr 267/7 w miejscu, gdzie podłączona jest ona do drogi wojewódzkiej nr 506 (tzn. w obszarze pasa drogowego drogi wojewódzkiej nr 506 - działka nr 267/4). Opisywany fragment przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu kolejowego i lokomotywowni. Zakres przebudowy obejmuje fragment o długości ok. 6 m, od krawędzi nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 506 do granicy działki nr 267/7, tj. działki należącej do Gminy Płoskinia. Ponadto zakres prac obejmuje również wykonanie fragmentu chodnika w pasie drogowym drogi wojewódzkiej, aby połączyć gminną drogę wewnętrzną z istniejącym przystankiem autobusowym na drodze wojewódzkiej. 1) Wielkości projektowanych powierzchni - nawierzchnia wlotu drogi wewnętrznej (w rzucie warstwy ścieralnej) - 61 m2, - nawierzchnia chodników - 41 m2, - nawierzchnia wyokrągleń łuków z kostki kamiennej - 12 m2, - długość krawężników - 50 m, - długość obrzeży - 40 m. 2) Przyjęte rozwiązania Projektowana klasa drogi po przebudowie - D (dojazdowa), prędkość projektowa Vp = 30 km/h, obciążenie ruchem na poziomie KR1. Planowany zakres prac będzie obejmował wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni bitumicznej w krawężnikach o parametrach jak dla drogi klasy D o szerokości zasadniczej 5 m, a także wykonanie fragmentu chodnika z betonowej kostki brukowej. Odwodnienie głównie powierzchniowe, realizowane poprzez spadki podłużne i poprzeczne kierujące wodę na przyległy teren.3) Konstrukcje podstawowych nawierzchni Nawierzchnia jezdni: - warstwa ścieralna z mieszanki mastyksu grysowego SMA 16 JENA 50/70 gr. 7 cm,- podbudowa zasadnicza z mieszanki niezwiązanej C90/3 gr. 17 cm, - warstwa mrozoochrnna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem Rc1,0 gr. 36 cm - stabilizowana na miejscu, - podłoże gruntowe. 4) Nawierzchnia zjazdów: - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej gr. 8 cm, - podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C8/10 gr. 15 cm, - warstwa mrozoochrnna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem Rc1,0 gr. 15 cm - z dowozu, - podłoże gruntowe. 5) Nawierzchnia chodników/dojść do posesji: - warstwa ścieralna z betonowej kostki brukowej gr. 6 cm, - podsypka cementowo-piaskowa gr. 3 cm, - podbudowa zasadnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C8/10 gr. 10 cm, - warstwa mrozoochrnna z gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2 lub wapnem Rc1,0 gr. 15 cm - z dowozu, - podłoże gruntowe.Szczegółowy zakres robót określają dokumentacje techniczne, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót i przedmiary robót.2. Rozwiązania równoważne: W przypadku, wystąpienia w materiałach opisujących przedmiot zamówienia znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, należy rozumieć, iż wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Zamawiający dopuszcza materiały i/lub rozwiązania równoważne pod warunkiem zachowania parametrów technicznych, jakościowych i użytkowych nie gorszych niż wskazane w dokumentacji oraz nieprowadzących do zmiany technologii. Wskazane w dokumentacji nazwy należy traktować jako przykładowe. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że Wykonawca udowodni, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązanie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego. W takim przypadku, Wykonawca załącza do oferty wykaz rozwiązań równoważnych wraz z jego opisem lub normami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45233222-1 - Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-09-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Opisano szczegółowo w SWZ w rozdziale XXV . Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin gwarancji
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4