Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w Pieńsku
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA PIEŃSK
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230821470
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolesławiecka 29
1.5.2.) Miejscowość: Pieńsk
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-930
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757786511-513
1.5.8.) Numer faksu: 757786405
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: nowicki@piensk.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.piensk.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w Pieńsku
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-141705d5-b3ce-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00054765
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-05-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001735/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.5 Przebudowa drogi dojazdowej do gruntów rolnych ul. Szkolna w Pieńsku
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.piensk.com.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W niniejszym postępowaniu komunikacja zamawiającego z wykonawcami odbywa się za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Komunikacja między zamawiającym a wykonawcami, w tym wszelkie oświadczenia,wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazywane są w formie elektronicznej przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, e PUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej, e-mail nowicki@piensk.com.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbieraniakorespondencji elektronicznej:Zamawiający wymaga, aby w tytule maila był podany nr sprawy, coułatwi komunikację pomiędzy stronami postępowania. 2) Wszelką korespondencję związaną zniniejszym postępowaniem, należy przekazywać za pośrednictwem ePUAP lub pocztyelektronicznej naadres: nowicki@piensk.com.pl Korespondencję uważa się za przekazaną w terminie, jeżeli dotrze doZamawiającego przed upływem wymaganego terminu. 3) Wykonawca zamierzającywziąć udział wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawcaposiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania ofertylub wnioskuoraz do formularza do komunikacji.4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbieraniakorespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminiekorzystania z mini Portalu dostępnympodadresemhttps://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspxorazRegulaminie e PUAP.5)Wykonawcaprzystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptujewarunkikorzystania z mini Portalu, określone w Regulaminie mini Portalu oraz zobowiązuje siękorzystając zminiPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.6) Maksymalny rozmiar plikówprzesyłanych zapośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty orazdokomunikacjiwynosi150 MB.7) Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125ust.1 pzp,podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innychinformacji,oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datęichprzekazania na ePUAP.8) W postępowaniu o udzielenie zamówieniakorespondencjaelektroniczna(inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty)odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP orazudostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocątego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszympostępowaniem Zamawiający iWykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP).9) Dokumentyelektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przezWykonawcę za pośrednictwemFormularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszczarównież możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopiidokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: nowicki@piensk.com.plSposóbsporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentówlub oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa RadyMinistrów z dnia 30 grudnia2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji orazwymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie)10) Zamawiający nie przewidujesposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środkówkomunikacjielektronicznej,wskazanych w SWZ.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2Rozporządzenia ParlamentuEuropejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawieochrony osób fizycznych wzwiązku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnegoprzepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochroniedanych, zwane dalej„RODO”)(Dz.U.UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:1) Administratorem danychosobowych jest Pani AgnieszkaDemichowicz Z administratorem można się skontaktowaćpoprzezadresemail:iod@piensk.com.pl lubpisemnie na adres siedzibyadministratora;2)Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, zktórym może się Pani/Panskontaktowaćpoprzezemailiod@piensk.com.pl Z inspektorem ochronydanych można się kontaktowaćwe wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danychosobowych oraz korzystania zpraw związanych z przetwarzaniem danych;3) zgodnie z treścią art.6ust. 1 lit. c RODO Pani/Panadane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu wyboruwykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, anastępnie realizacjipostanowień umownych związanych z wykonywanym zamówieniem;4) w związku zprzetwarzaniemPani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą byćudostępniane innymodbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisówprawa orazzawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby to w celurealizacjipostanowień umownych,5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje niebędąpodejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;6)Pani/Pana daneosobowebędą przechowywane,zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych przezokres 4 latod dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowyprzekracza 4lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;7) posiadaPani/Panprawo do:a)dostępu dodanych osobowych, na podstawie art. 15 RODO, przy czymadministrator możeżądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mającychna celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania oudzieleniezamówienia publicznego;b)sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, na podstawieart.16RODO, przy czym skorzystanie z niniejszego uprawnienia nie może skutkować zmianąwynikupostępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresieniezgodnym z ustawą–Prawo zamówień publicznych;c) ograniczenia przetwarzania danychosobowych, na podstawie art.18RODO, przy czym wystąpienie z żądaniem nie ograniczaprzetwarzania danychosobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówieniapublicznego;d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznaPani/Pan,że przetwarzanie danychosobowych narusza przepisy RODO;8) nie przysługuje Pani/Panu prawo do:a)usunięcia lub przenoszenia danych osobowych,b)wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych osobowych;9)podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacjipostępowania o udzieleniezamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych. Niepodaniedanych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej w postępowaniu orazzawarcia umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ISM.03.271.PN.06.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 164391,2 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w Pieńsku ”.W ramach zadania zostaną zrealizowane następujące roboty budowlane: 1. Rozbiórka płyt betonowych i kostki granitowej. 2. Korytowanie nawierzchni. 3. Wykonanie konstrukcyjnych warstw podbudowy. 4. Wykonanie nawierzchni bitumicznej, nowych konstrukcji zjazdów wraz z odmuleniem rowów przydrożnych. 5. Wykonanie poboczy z mieszanki kamiennej. 6. Parametry techniczne drogi: a) - długość drogi – 392,0 m, b) - prędkość projektowa– 30 km/h, c) - kategoria ruchu – KR1, d) - szerokość jezdni – 3,50 m, e) - szerokość pasa zieleni 2 x 0,75m.Początek opracowania przyjęto w km 0+000,00 od skrzyżowania z działką 1/4, koniec odcinka przyjęto w km 0+392,00 działka 126.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45000000-7 - Roboty budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233226-9 - Roboty budowlane w zakresie dróg dojazdowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
jakość, w tym do parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne takie jak dostępność dla osób niepełnosprawnych lub uwzględnianie potrzeb użytkowników4.3.5.) Nazwa kryterium: termin usunięcia wad i usterek w okresie gwarancji
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca przedłoży dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150 000,00 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy 00/100) 2) zdolności technicznej lub zawodowej: a) Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone co najmniej dwie roboty budowlane, polegające na budowie, przebudowie lub rozbudowie drogi wykonanej z mieszanek mineralno-bitumicznych o długości nie mniejszej niż 350 mb każda. b) Warunek będzie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował przynajmniej jedną osobą lub osobami, które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia posiadającymi uprawienia zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane ( tekst jedn.: Dz.U. 2020r. Poz. 1333 ze zm.) do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży drogowej, bez ograniczeń.W przypadku podmiotów zagranicznych posiadających uprawnienia wydane poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te posiadały równoważne uprawnienia do w/w.Zamawiający uzna uprawnienia równoważne zdobyte na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane oraz właściwych aktów wykonawczych do niniejszej ustawy– w oparciu o art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 1333 ze zm.).Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji informacjioDziałalności Gospodarczej, w zakresie art.109 ust.1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż3miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lubewidencji.2)oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5) ustawy Pzp, o brakuprzynależności dotej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochroniekonkurencjii konsumentów (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 ze zm.), z innym wykonawcą, który złożyłodrębnąofertę,ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albooświadczeniao przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lubinformacjamipotwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie doudziału wpostępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej3)Wprzypadku wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów nazasadachokreślonych wart. 118 ustawy, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tychpodmiotówdokument wymieniony w pkt IX.4.1).4) Zamawiający żąda od wykonawcyprzedstawieniadokumentów wymienionych w pkt IX.4.1),dotyczących podwykonawcy, któremuzamierza powierzyćwykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościachlub sytuacjiwykonawca polega na zasadach określonych w art. 118 ustawy.5) W przypadkuwykonawcówubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokumenty wymienione w pkt. IX.4.1)winiendołączyć każdy podmiot występujący wspólnie. Dokument winien być potwierdzony za zgodnośćzoryginałem i złożony w formie elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisemosobistymzgodnie z § 14 ust. 3Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23grudnia 2020r. wsprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich możeżądać zamawiający od wykonawcy.6) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lubmiejsce zamieszkaniapoza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,zamiast dokumentów, o których mowaw pkt IX.4.1)składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lubmiejscezamieszkania,potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszonoupadłości, jegoaktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jegodziałalnośćgospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on winnej tego rodzaju sytuacjiwynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.Dokumenty powinnybyć wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składaniaofert.7) Jeżeli w kraju, wktórym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejscezamieszkania ma osoba, którejdokument dotyczy,nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pktIX.4. ppkt.5, zastępuje się jeodpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającymodpowiednio oświadczeniewykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jegoreprezentacji, lub oświadczenieosoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub,jeżeli w kraju, w którym wykonawcama siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów ooświadczeniu pod przysięgą, złożone przedorganem sądowym lub administracyjnym, notariuszem,organem samorządu zawodowego lubgospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejscezamieszkania wykonawcy. Dokumentypowinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesięcy przedupływem terminu składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczonyododpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotemzamówieniana sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 150 000,00 zł (słownie złotych: sto pięćdziesiąt tysięcy00/100).2)Wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5lat, a jeżeliokresprowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, datyimiejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, orazzałączeniemdowodów określających,czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czymdowodami,októrych mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzeczktóregoroboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego niejestwstanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. 3) Wykazu osób,skierowanychprzez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególnościodpowiedzialnych zaświadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz zinformacjami natemat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenianiezbędnych dowykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nieczynności orazinformacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.4) Dokumentów dotyczącychpodmiotutrzeciego, w celu wykazania spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jegozasoby,warunków udziału w postępowaniu jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotutrzeciego.Jeżeli zuzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przezzamawiającegopodmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa inne podmiotowe środkidowodowe, które wwystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającegowarunku udziału wpostępowaniu lub kryterium selekcji dotyczącego sytuacji ekonomicznej lubfinansowej. 5) Powyższedokumenty należy złożyć w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznejopatrzonej podpisemzaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenieelektronicznej kopiidokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj.podpisanej kwalifikowanympodpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia notariusza.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1) Wypełniony f o r m u l a r z o f e r t y – załącznik do siwz2) Wykonawca dołącza doofertyoświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału wpostępowaniu wzakresie wskazanym w SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzającybrak podstawwykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzieńskładania ofert,tymczasowo zastępujący wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w SWZ.3)Oryginał pełnomocnictwa do działania w imieniu wykonawcy lub notarialnie potwierdzonyodpispełnomocnictwa, w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik o ile prawodopodpisania oferty nie wynika z dokumentów, do których Zamawiający ma dostęp bądź zinnychdokumentów dołączonych do oferty. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznieokreślaćczynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. 4) Dowódwniesienia w ad i u m z dopiskiem zawierającym oznaczenie postępowania oraz z określeniemsposobu zwrotuwadium;5) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy dodyspozycjiniezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia - jeżeli wykonawca,zgodnie z art.125 ust. 5 ustawy, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,niezależnie odcharakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, o czym mowa w punktachIX.6.1) – 7).6)W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówieniawykonawcyzobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, zktórego treścibędzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzieleniezamówienia tychwykonawców należy załączyć do oferty.Pełnomocnictwo powinno byćzałączone do oferty ipowinno zawierać w szczególności wskazanie:- postępowania ozamówienie publiczne, któregodotyczy,- wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie oudzielenie zamówieniawymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,- ustanowionegopełnomocnika orazzakresu jego umocowania.SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w kwocie: 2 500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wskazanych w art. 97 ust. 7 ustawy Pzp. 3. Wadium musi obejmować pełen okres związania ofertą. 4. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Pieńsku 60 8382 0001 0000 0202 2000 0060, z oznaczeniem: tryb podstawowy na zadanie pn: „Przebudowa drogi gminnej ul. Szkolna w Pieńsku”. Wadium musi być na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium wnoszone w poręczeniach lub gwarancjach należy załączyć do oferty w oryginale postaci dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez wystawcę dokumentu i powinno zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta/poręczyciela oraz wskazanie ich siedzib. Beneficjentem wskazanym w gwarancji lub poręczeniu musi być Gmina Pieńsk, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem, 3) kwotę gwarancji/poręczenia, 4) termin ważności gwarancji/poręczenia, 5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji/poręczenia bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, w sytuacjach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp. 6) W przypadku, gdy wykonawca nie wniósł wadium lub wniósł w sposób nieprawidłowy lub nie utrzymywał wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złożył wniosek o zwrot wadium, w przypadku o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, zamawiający odrzuci ofertę na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp. 7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 98 ust. 1-5 ustawy Pzp. 8)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami na podstawie art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takimprzypadkuwykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oudzieleniezamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawiezamówieniapublicznego. Do oferty należy załączyć pełnomocnictwo podpisane przezupoważnionychprzedstawicieli wszystkich pozostałych wykonawców w formie oryginału lub kopiipoświadczonejza zgodność z oryginałem przez notariusza. Złożona oferta musi być podpisana wtaki sposób,by prawnie zobowiązywała wszystkich wykonawców występujących wspólnie.Pełnomocnictwoskłada się w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie.2. W odniesieniu dowymagańpostawionych przez Zamawiającego, każdy z wykonawców występujących wspólniemusiudokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 i 2 oraz 109 ust.1pkt.4,5,7-10 ustawy. Warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 pkt 2-3ustawyPZP (pkt VII SIWZ) musi spełniać co najmniej jeden wykonawca samodzielnie lubwszyscywykonawcy łącznie. 3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będąwyłącznie zpełnomocnikiem.4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówieniapublicznegoponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz za szkody powstałez tytułuczynów niedozwolonych.5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się oudzieleniezamówienia, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zobowiązujewykonawcówprzed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, do przedłożeniaumowyregulującej współpracę tych podmiotów.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie z zapisami §14. 1 projektu umowy który stanowi załącznik do SWZ7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy