Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Przebudowa drogi gminnej ul. Konopnickiej w Strzegomiu oraz budowa kanalizacji deszczowej od ul. Dolnej do ul. Marii Konopnickiej w Strzegomiu - etap 1
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Strzegom
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718372
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 38
1.5.2.) Miejscowość: Strzegom
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-150
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 856 05 99
1.5.8.) Numer faksu: +48 74 856 05 16
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strzegom@strzegom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przebudowa drogi gminnej ul. Konopnickiej w Strzegomiu oraz budowa kanalizacji deszczowej od ul. Dolnej do ul. Marii Konopnickiej w Strzegomiu - etap 1
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2b39fc55-9c4c-11eb-b7a8-ba075a5bf367
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00033186
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001167/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.17 Przebudowa drogi gminnej ul. Konopnickiej w Strzegomiu oraz budowa kanalizacji deszczowej od ul. Dolnej do ul. Marii Konopnickiej w Strzegomiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/strzegom3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). Komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej (https://www.platformazakupowa.pl/strzegom) za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Moduł „Wyślij wiadomość” nie służy do składania ofert. Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej do kontaktu z Wykonawcami: e-mail przetargi@strzegom.pl. Adres strony internetowej służącej do elektronicznego składania ofert wraz z załącznikami:https://www.platformazakupowa.pl/strzegom
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strzegom. 2. Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (Platformie zakupowej) w drugim kroku składania oferty poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” i wyświetlenie się komunikatu, że oferta została zaszyfrowana i złożona. 3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 4. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a) ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES, b) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. 5. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. 6. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi „Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. 7. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES. 8. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf. 9. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: a) .zip, b) .7Z. 15. Wśród rozszerzeń powszechnych a nie występujących w rozporządzeniu, o którym mowa w SWZ występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. 10. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf. 11. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzura informacyjna RODO została zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzura informacyjna RODO została zawarta w rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIiZP.271.8.2021.MKs
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie 2 zadań, na które zostaną podpisane odrębne umowy: Zadanie 1: Przebudowa drogi gminnej ul. Konopnickiej w Strzegomiu, Zadanie 2: Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Dolnej do ul. Marii Konopnickiej w Strzegomiu, realizowanej w ramach zadania „Budowa kanalizacji deszczowej na ul. Widokowej w Strzegomiu”- etap 12. ZADANIE 1 Przebudowa drogi gminnej ul. Konopnickiej w Strzegomiu1) Zadanie jest dofinansowane ze środków rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych- Funduszu Przeciwdziałania Covid-19.2) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej ul. Konopnickiej w Strzegomiu na odcinku od skrzyżowania z ul. Miodową do skrzyżowania z ul. Parkową wraz z niezbędną infrastrukturą drogową, tj. kanalizacją deszczową i oświetleniem drogi. Przedmiot zamówienia obejmuje także uzbrojenie drogi w sieci- kanalizację sanitarną i sieć wodociągową dla potrzeb planowanego do budowy zespołu domów jednorodzinnych w zabudowie szeregowej przy ul. Konopnickiej w Strzegomiu. 3) Istniejąca droga gminna na odcinku przewidzianym do przebudowy posiada obecnie nawierzchnię jezdni nieulepszoną - tłuczniowo-gruntową. Miejscowo występują szczątki pozostałości po rowach odwadniających. Na odcinku projektowanym nie występują skrzyżowania z drogami, występują jedynie zjazdy indywidualne. Po jednej stronie drogi, w bardzo bliskim jej sąsiedztwie, zlokalizowany jest stary mur kamienny.4) Droga poddawana przebudowie została zaprojektowana o nawierzchni z kostki granitowej 9/11, krawężniki kamienne granitowe, chodnik z kostki betonowej w obrzeżach betonowych, zjazdy publiczne z kostki granitowej 9/11, zjazdy indywidualne z kostki betonowej. Wzdłuż drogi zostały zaprojektowane 74 miejsca postojowe (w tym 2 dla osób niepełnosprawnych) wykonane w nawierzchni z kostki granitowej 9/11. Na całym odcinku przebudowanej drogi zostały zaprojektowane dwa wyniesione przejścia dla pieszych oznakowane znakami aktywnymi tzw. „kroczący ludzik” wyposażonymi w solarny system zasilania.5) Projektowana długość przebudowanej drogi wynosi 458 m.Droga ma spełniać wymagania kategorii ruchu KR1, kategorii technicznej „D”. Droga została zaprojektowana jako jednojezdniowa zróżnicowana w przekrojach na trzech odcinkach: - odcinek o dwóch pasach ruchu szerokości 2x2,50 m, - odcinek jednopasowy z mijankami o szerokości jezdni 3,00, - odcinek zwężenia drogi powstały w wyniku nawiązania nowej nawierzchni do istniejącej nawierzchni asfaltowej. 6) Szczegółowy zakres prac objętych niniejszym zamówieniem znajduje się w SWZ oraz w dokumentacji technicznej – załącznik nr 11 do SWZ , które stanowią podstawę do sporządzenia oferty.7) Dokumentacja techniczna została sporządzona przez pracownię projektową AS PROJEKT Pracownia Architektury Artur Schab z siedzibą w Świdnicy.3. ZADANIE 2Budowa kanalizacji deszczowej od ul. Dolnej do ul. Marii Konopnickiej w Strzegomiu, realizowanej w ramach zadania ,,Budowa kanalizacji deszczowej na ul. Widokowej w Strzegomiu ” – etap 11) Przedmiot zamówienia obejmuje budowę kanalizacji deszczowej fi 500 na ul. Parkowej w Strzegomiu na odcinku od ul. Dolnej do ul. Marii Konopnickiej, o długości 111,30 m wraz z 4 studniami fi 1200 i 5 studzienkami ściekowymi fi 500.2) Zakres robót objęty niniejszym postępowaniem zawiera się w dokumentacji projektowej pn. ,,Budowa kanalizacji deszczowej na ulicy Widokowej w Strzegomiu dz. nr 1190dr, 1166dr Obr Krzyżowa Góra Nr 1, dz. nr 1915dr, 1916dr, 1917dr Obr Śródmieście Nr 3, dz. nr 92Tk, 224dr Obr Grabina Pd Nr 5”.3) Postępowanie obejmuje jedynie budowę kanalizacji deszczowej na odcinku od istniejącej studni StDi do studni D4, wraz ze studniami D1, D2 i D3 oraz wpustami W1, W2, W3, W4, W5. Wybudowany odcinek należy włączyć do studni StDi. Dalsze etapy zawarte w dokumentacji projektowej pn. ,,Budowa kanalizacji deszczowej na ulicy Widokowej w Strzegomiu” są planowane do realizacji w późniejszym terminie i zostaną zlecone według odrębnego postępowania.4) Zakres robót obejmuje m.in:- rozebranie istniejących nawierzchni,- roboty przygotowawcze, ziemne i pomocnicze,- roboty instalacyjne- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego,- wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno bitumicznej,- regulację wysokościową wszystkich urządzeń obcych do nowoprojektowanej nawierzchni wraz z wymianą skrzynek, obudów i zaworów (w przypadku konieczności wymiana elementów na koszt Wykonawcy),- odtworzenie nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-bitumicznej na całej jej szerokości.5) Szczegółowy zakres prac objętych niniejszym zamówieniem znajduje się w dokumentacji technicznej (projekt budowlany i wykonawczy, STWiORB), stanowiącej załącznik nr 12 do SWZ oraz SWZ. Przedmiot zamówienie należy wykonać zgodnie z SWZ w/w dokumentacją oraz obowiązującymi przepisami i normami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111000-8 - Roboty w zakresie burzenia, roboty ziemne
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45231000-5 - Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45316110-9 - Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 14 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryteriami: cena, gwarancja. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w rozdziale 12 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7