Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Budowa zespołu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie szeregowej z usługami socjalnymi oraz towarzyszącą infrastrukturą techniczną przy ul. Konopnickiej w Strzegomiu
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Strzegom
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890718372
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 38
1.5.2.) Miejscowość: Strzegom
1.5.3.) Kod pocztowy: 58-150
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 74 8556 05 99
1.5.8.) Numer faksu: +48 74 8556 05 16
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: strzegom@strzegom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzegom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Budowa zespołu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie szeregowej z usługami socjalnymi oraz towarzyszącą infrastrukturą techniczną przy ul. Konopnickiej w Strzegomiu
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-1ced48c8-9deb-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00034370
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001167/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.15 Budowa zespołu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie szeregowej z usługami socjalnymi oraz towarzyszącą infrastrukturą techniczną przy ul. Konopnickiej w Strzegomiu
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.platformazakupowa.pl/strzegom3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: htpps://www.platformazakupowa.pl/strzegomKomunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w tym wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą odbywa się w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Przez środki komunikacji elektronicznej rozumie się środki komunikacji elektronicznej zdefiniowane w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344). 1) Komunikacja w postępowaniu odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy zakupowej za pośrednictwem formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. Moduł "wyślij wiadomość" nie służy do składania ofert. Zamawiający dopuszcza komunikację za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres poczty elektronicznej do kontaktu z Wykonawcami: e-mail przetargi@strzegom.pl. Adres strony służącej do składania ofert wraz z załącznikami htpps://www.platformazakupowa.pl/strzegom
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem Platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/strzegom. 2. Za datę złożenia oferty przyjmuje się datę jej przekazania w systemie (Platformie zakupowej) w drugim kroku składania oferty poprzez kliknięcie przycisku „Złóż ofertę” i wyświetlenie się komunikatu, że oferta została zaszyfrowana i złożona. 3. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem Platformy zakupowej poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość”, po których pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego. 4. W przypadku stosowania przez wykonawcę kwalifikowanego podpisu elektronicznego: a) ze względu na niskie ryzyko naruszenia integralności pliku oraz łatwiejszą weryfikację podpisu, Zamawiający zaleca, w miarę możliwości, przekonwertowanie plików składających się na ofertę na format .pdf i opatrzenie ich podpisem kwalifikowanym PAdES, b) Pliki w innych formatach niż PDF zaleca się opatrzyć zewnętrznym podpisem XAdES o typie zewnętrznym. Wykonawca powinien pamiętać, aby plik z podpisem przekazywać łącznie z dokumentem podpisywanym. 5. Jeśli Wykonawca pakuje dokumenty np. w plik ZIP zalecamy wcześniejsze podpisanie każdego ze skompresowanych plików. 6. Podpisy kwalifikowane wykorzystywane przez wykonawców do podpisywania wszelkich plików muszą spełniać wymogi „Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (eIDAS) (UE) nr 910/2014 - od 1 lipca 2016 roku”. 7. W przypadku wykorzystania formatu podpisu XAdES zewnętrzny Zamawiający wymaga dołączenia odpowiedniej ilości plików tj. podpisywanych plików z danymi oraz plików XAdES. 8. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na pdf. 9. W celu ewentualnej kompresji danych Zamawiający rekomenduje wykorzystanie jednego z rozszerzeń: a) .zip, b) .7Z. 15. Wśród rozszerzeń powszechnych a nie występujących w rozporządzeniu, o którym mowa w SWZ występują: .rar .gif .bmp .numbers .pages. Dokumenty złożone w takich plikach zostaną uznane za złożone nieskutecznie. 10. Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s, b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0., d) włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf. 11. Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w Rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Klauzula informacyjna RODO została zawarta w Rozdziale 21 Specyfikacji Warunków Zamówienia.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIiZP.271.9.2021.KCn
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1.Przedmiotem zamówienia jest budowa zespołu budynków mieszkalnych jednorodzinnych w zabudowie szeregowej z towarzyszącą funkcją pomocniczych usług socjalnych oraz infrastrukturą techniczną i komunikacyjną oraz zagospodarowaniem terenu, w tym placu zabaw, na terenie działki o numerze ewidencyjnym 102/2, obręb Grabina Nr Pd 5, zlokalizowanej w Strzegomiu przy ul. M. Konopnickiej.Osiedle mieszkalne składa się z 4 szeregów budynków jednorodzinnych o powtarzalnym, modularnym układzie funkcjonalnym, niepodpiwniczonych, 2-kondygnacyjnych. Założono realizację 5 typów modułów, różniących się układami funkcjonalnymi oraz powierzchniami użytkowymi. Każdy pojedynczy budynek pomieści 2 osobne lokale/mieszkania- jeden dostępny bezpośrednio z poziomu terenu, drugi zaś- poprzez schody zewnętrzne. Wszystkie budynki pomieszczą łącznie 79 lokali mieszkalnych- dodatkowo w jednym z szeregów budynków- 3 lokale pomocniczych usług socjalnych (pomieszczenie pralni z natryskami, pokój pracownika socjalnego z zapleczem oraz kuchnia z mała jadalnią.W parterach 6 modułów w jednym z szeregów budynków realizowane będą warianty mieszkań dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.W zakresie zagospodarowania terenu przewidziane jest wykonanie utwardzonych dojazdów/dojść (ciągi piesze i pieszo-jezdne),wykonanie miejsc postojowych/parkingów, usytuowanie miejsc na składowanie odpadów wraz z wykonaniem systemowych wiat systemowych, wykonanie ogrodzonego placu zabaw o nawierzchni bezpiecznej, wykonanie przyłączy: instalacji wodociągowej oraz sanitarnej, wykonanie zewnętrznej instalacji sanitarnej oraz kanalizacji deszczowej, wykonanie wewnętrznej linii zasilającej, oświetlenia i monitoringu, wykonanie instalacji fotowoltaicznej dla części socjalnej, wykonanie trawników.2.Zadanie planowane do realizacji z udziałem finansowego wsparcia z Funduszu Dopłat w ramach realizacji przez Bank Gospodarstwa Krajowego rządowego programu budownictwa komunalnego. 3. Zakres zobowiązań Wykonawcy obejmuje:-wykonanie robót budowlanych dla zakresu określonego w dokumentacji technicznej oraz SWZ,- zapewnienie nadzoru i objęcia funkcji kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych,- organizację, zabezpieczenie, ubezpieczenie i zagospodarowanie oraz ogrodzenie terenu budowy,- zapewnienie zaplecza biurowo-socjalnego na terenie budowy dla celów prowadzenia narad koordynacyjnych z Zamawiającym, wyposażonego w sprzęt umożliwiający odbywanie spotkań dla minimum 6 osób,- sporządzenie planu BIOZ,- zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań, pomiarów i odbiorów,- doprowadzenie placu budowy do należytego stanu i porządku po zakończeniu robót,- wywiezienie gruzu na składowisko odpadów i utylizację odpadów budowlanych,- utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsca wykonywania robót, również dróg dojazdowych do terenu budowy, które Wykonawca jest zobowiązany sprzątać z brudu budowlanego,- obsługę geodezyjną zadania wraz z wykonaniem inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej ze szkicami polowymi i wykonaniem mapy powykonawczej,- odpowiedzialność za ochronę punktów pomiarowych do chwili odbioru końcowego robót (Zamawiający nie wskazuje lokalizacji i współrzędnych punktów głównych trasy oraz reperów w terenie); odtworzenie i utrwalenie na koszt Wykonawcy uszkodzonych lub zniszczonych znaków geodezyjnych;- dokonanie rozruchu i regulacji wszystkich zamontowanych urządzeń, opracowanie instrukcji obsługi zamontowanych urządzeń i zasad korzystania z instalacji znajdujących się w obiektach, szkolenie obsługi, uzyskanie branżowych odbiorów technicznych, uporządkowanie terenu budowy,- wykonanie i zarejestrowanie świadectw charakterystyki energetycznej obiektu – dla każdej wyodrębnionej części budynku oddzielnie (odrębnie dla każdego lokalu mieszkalnego oraz odrębnie dla lokalu usługowego)- razem 80 odrębnych świadectw (79 mieszkań i 1 lokal usługowy),- opłaty za nadzory i odbiory jednostek branżowych,- uczestniczenie w wyznaczonych przez Zamawiającego spotkaniach i naradach w celu omówienia spraw związanych z realizacją zadania oraz w okresie gwarancji i rękojmi,- informowanie z odpowiednim wyprzedzeniem dysponentów sieci o zamierzonych terminach rozpoczęcia, zakończenia i odbiorów robót zgodnie z wydanymi warunkami (stanowiącymi część dokumentacji technicznej). Po wykonaniu prac, lecz przed ich zakryciem, należy uzyskać protokolarny odbiór potwierdzony przez przedstawiciela zakładu branżowego. Wykonawca zobowiązuje się do ścisłej współpracy z w/w dysponentami sieci podczas wykonywania przez nich prac,- wszelkie dodatkowe koszty związane z prowadzeniem robót budowlanych niezbędne do prawidłowego i terminowego ich wykonania, jak np. opłaty za zajęcie pasa drogowego (o ile zajdzie taka konieczność), koszt projektu tymczasowej organizacji ruchu, koszty zużycia mediów, opłaty związane z nadzorem i odbiorem technicznym dysponentów sieci i inne koszty niezbędne do prawidłowego wykonania całości zamówienia, w tym również koszt przygotowania dokumentacji odbiorowej dla dysponentów sieci i jednostek branżowych, - uzyskanie wszelkich pozwoleń, uzgodnień, odbiorów z dysponentami wszystkich sieci oraz dokonywanie wszelkich zgłoszeń i zawiadomień wynikających ze wszystkich decyzji i warunków technicznych, które stanowią podstawę do prowadzenia robót,- obowiązkiem Wykonawcy nie będzie uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, jednak Wykonawca będzie zobowiązany do przekazania Zamawiającemu kompletnej dokumentacji odbiorowej potrzebnej do złożenia wniosku o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie- wszystkich protokołów badań, pomiarów i sprawdzeń, odbiorów dysponentów sieci, dokumentacji geodezyjnej powykonawczej i innych niezbędnych dokumentów wymaganych przepisami prawa,- uzgodnienie z Zamawiającym rozwiązań materiałowych i kolorystyki materiałów wykończeniowych, w tym: płytek, farb, stolarki,- wykonanie i przekazanie Zamawiającemu inwentaryzacji powykonawczej wszystkich powstałych lokali mieszkalnych i usługowych- odrębnie dla każdego lokalu z określeniem wymiarów poszczególnych pomieszczeń i powierzchni użytkowej; inwentaryzacja powinna zostać potwierdzona- podpisana przez kierownika budowy.Szczegółowy zakres prac objętych zamówieniem znajduje się w SWZ , dokumentacji projektowej oraz wzorze umowy stanowiącymi załączniki nr 9 i 11 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45211000-9 - Roboty budowlane w zakresie budownictwa wielorodzinnego i domów jednorodzinnych
45231300-8 - Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45233200-1 - Roboty w zakresie różnych nawierzchni
45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 16 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryteriami : cena, gwarancja. Opis kryteriów oceny ofert wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert zawarty jest w Rozdziale 12 SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7