„Przebudowa drogi gminnej nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 oraz...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Przebudowa drogi gminnej nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 oraz drogi gminnej nr 107468L na odc. od km 1+010,50 do km 1+894,00 w miejscowości Żyrzyn”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoŻyrzyn
  • WojewództwoLubelskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-03-11
  • ZamawiającyGmina Żyrzyn
  • Data publikacji ogłoszenia2022-02-24
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00067371
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa drogi gminnej nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 oraz drogi gminnej nr 107468L na odc. od km 1+010,50 do km 1+894,00 w miejscowości Żyrzyn”

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Żyrzyn

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 431020115

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Powstania Styczniowego 10

1.5.2.) Miejscowość: Żyrzyn

1.5.3.) Kod pocztowy: 24-103

1.5.4.) Województwo: lubelskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski

1.5.7.) Numer telefonu: 818814226

1.5.8.) Numer faksu: 818814226

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzyrzyn@post.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.zyrzyn.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

„Przebudowa drogi gminnej nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 oraz drogi gminnej nr 107468L na odc. od km 1+010,50 do km 1+894,00 w miejscowości Żyrzyn”

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf36482c-9561-11ec-94c8-de8df8ed9da1

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00067371

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-24

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030265/01/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.1.4 Przebudowa drogi gminnej nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 oraz drogi gminnej nr 107468L na odcinku od km 1+010,5 do km 1+894,00 w miejscowości Żyrzyn

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://ugzyrzyn.bip.lubelskie.pl/index.php?id=746

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal (nazwa adresata Urząd Gminy w Żyrzynie, identyfikator adresata: /5096dqxkyw/SkrytkaESP) oraz poczty elektronicznej adres email Zamawiającego ugzyrzyn@post.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal (https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi), Instrukcji użytkownika systemuminiPortal-ePuap (https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcja_uzytkownika_miniPortal-ePUAP.pdf) oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) - https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/regulamin.
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
6. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Podczas komunikacji przez miniPortal i ePuap należy posługiwać się ID postępowania wskazanym w załączniku do SWZ oraz dostępnym na stronie postępowania w miniPortalu (UWAGA – podczas komunikacji nie należy podawać ID postępowania, który generuje się automatycznie w ogłoszeniu o zamówieniu). Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami (za wyjątkiem składania ofert) w szczególności składanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub ID postępowania, o którym mowa w ust. 6).
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email ugzyrzyn@post.pl .
9. Dokumenty elektroniczne (za wyjątkiem ofert), składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem „Formularza do komunikacji” jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany w ust. 8 adres email.
10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z regulaminem korzystania z ePUAP oraz miniPortal.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z treścią SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z treścią SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: G.271.B.2.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zakres inwestycji obejmuje:
Odcinek 1: droga gminna nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 w miejscowości Żyrzyn

Odcinek 2: droga gminna nr 107468L na odc. od km 1+010,50 do km 1+894,00 w miejscowości Żyrzyn

Zakres inwestycji dla drogi gminnej nr 107467L obejmuje m.in.:
 Poszerzenie istniejącej nawierzchni z płyt żelbetowych typu JOMB poprzez wykonanie wzdłuż płyt podbudowy z kruszywa łamanego 0-63mm stabiliz. mech. gr. 15cm o szer. zmiennej 0,5-1,15m ( w tym na projektowanych mijankach)
 Wykonanie na projektowanym odcinku nawierzchni asfaltowej na jezdni poprzez ułożenie na istniejącej nawierzchni z płyt żelbetowych typu „JOMB”:
• w-wy dolnej podbudowy wyrównawczej z kruszywa łamanego o śr. gr. 10 cm i szerokości 3,8m (5,3m na mijankach);
• w-wy górnej podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 8 cm i szerokości 3,8m (5,3m na mijankach);
• warstwy wiążącej z bet. asfaltowego o gr. 4 cm i szerokości 3,6m (5,1m na mijankach);
• warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm i szerokości 3,5m (5,0 na mijankach);
 Udrożnienie istniejącego rowu przydrożnego na odcinku po lewej stronie od km 0+090 do km 0+230;
 Wykonanie wzdłuż krawędzi jezdni asfaltowej poboczy ulepszonych kruszywem łamanym o szer. 0,75;
 Wykonanie nowego oznakowania pionowego.

Zakres inwestycji dla drogi gminnej nr 107468L obejmuje m.in.:
 Poszerzenie istniejącej nawierzchni z kruszywa na odcinku od km 1+010,50 do km 1+610,00 poprzez wykonanie wzdłuż istn. jezdni z kruszywa podbudowy z kruszywa łamanego 0-63mm stabiliz. mech. gr. 15cm o szer. zmiennej 0,5-1,25m ( w tym na projektowanych mijankach)
 Wykonanie na odcinku od km 1+010,50 do km 1+610,00 nawierzchni asfaltowej na jezdni poprzez ułożenie na istniejącej nawierzchni z kruszywa:
• w-wy dolnej podbudowy wyrównawczej z kruszywa łamanego o śr. gr. 10 cm i szerokości 3,8m (5,3m na mijankach);
• w-wy górnej podbudowy z kruszywa łamanego o gr. 8 cm i szerokości 3,8m (5,3m na mijankach);
• warstwy wiążącej z bet. asfaltowego o gr. 4 cm i szerokości 3,6m (5,1m na mijankach);
• warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm i szerokości 3,5m (5,0m na mijankach);
 Wykonanie na odcinku od km 1+610 do km 1+894,00 nawierzchni asfaltowej na jezdni poprzez ułożenie na istniejącej nawierzchni asfaltowej:
• warstwy wyrównawczo-wiążącej z bet. asfaltowego o śr. gr. 4 cm i szerokości 4,1m (5,1 na mijankach);
• warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4cm i szerokości 4,0m (5,0 na mijankach);
 Regulacja wysokościowa kostki brukowej bet. na istn. zjeździe i dojściu do posesji;
 Wykonanie wzdłuż krawędzi jezdni asfaltowej poboczy ulepszonych kruszywem łamanym o szer. 0,75;
 Wykonanie nowego oznakowania pionowego.

Stan projektowany

ODCINEK 1 tj. droga gminna nr 107467L
Początek opracowania drogi gminnej nr 107467L znajduje się w km 0+006,00 tj. na granicy pasa drogowego drogi powiatowej nr 1519L, zaś koniec w km 0+663,30 tj. na krawędzi drogi gminnej nr 107468L. Projektowana droga przebiega po śladzie istniejącej drogi. Przebieg drogi określono na planie sytuacyjnym wierzchołkami W1-W7.
Na całym odcinku drogi gminnej zaprojektowano drogę z jezdnią asfaltową o szerokości 3,5m i przekroju szlakowym z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem łamanym o szerokości 0,75m. Ponadto zaprojektowano trzy mijanki w km: 0+018,50, 0+403,50 i 0+650,80 w celu poszerzenia szerokości jezdni na długości 25,0m do 5,0m. Na projektowanym odcinku drogi gminnej nie występują łuki poziome. Na projektowanym odcinku drogi gminnej występują następujące skrzyżowania z innymi drogami:
- na początku opracowania w km 0+000 z drogą powiatową nr 1519L
- na końcu opracowania w km 0+663,30 z drogą gminną nr 107468L

Parametry techniczne drogi gminnej nr 107467L:

 Klasa techniczna drogi – „ D”
 Długość odcinka drogi: dł. 657,30mb od km 0+006,00 do km 0+663,30
 Przekrój jezdni: szlakowy
 Szerokość jezdni: 3,5m
 Pobocze : obustronne z kruszywa łamanego o szer. 0,75m
 Chodniki: brak
 Prędkość projektowa Vp=30 km/h
 Odwodnienie: powierzchniowe w kierunku poboczy
Mijanki: zaprojektowano trzy mijanki w km: 0+018,50, 0+403,50 i 0+650,80 w celu poszerzenia szerokości jezdni na długości 25,0m do 5,0m.
Rozwiązania konstrukcyjne:
W ramach przebudowy przewidziano, w uzgodnieniu z Inwestorem, wykonanie wzmocnienia istniejącej nawierzchni drogi w następujący sposób:

Poszerzenia istniejącej nawierzchni z płyt JOMB i nawierzchni z kruszywa
− warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego stabiliz. mech. 0-63,0mm - gr. 15cm

Jezdnia asfaltowa – DG nr 107467L
− warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
− warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
− warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5mm - gr. 8 cm
− warstwa dolna podbudowy wyrównawczej z kruszywa łamanego 0-31,5mm - gr.10 cm
− istn. nawierzchnia z płyt żelbet. typu „JOMB” - gr. 12 cm

Pobocze z kruszywa łamanego
− nawierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabiliz. mech. gr. 15cm

Mijanki.
W związku z szerokością projektowanej jezdni asfaltowej drogi gminnej nr 107467L tj. 3,5m zaprojektowano trzy mijanki w km: 0+018,50, 0+403,50 i 0+650,80. Na mijankach w miejscu poszerzenia przewidziano wykonanie warstwy poszerzenia z kruszywa łamanego 0-63mm gr. 15cm oraz warstw nowej podbudowy z kruszywa łamanego, a następnie nawierzchni asfaltowej jak na jezdni. Zastosowano skosy wjazdowe i wyjazdowe na mijanki w proporcji 1:4.

Odwodnienie
Droga posiada odwodnienie powierzchniowe w kierunku poboczy, które występują obustronnie wzdłuż całej drogi. Wzdłuż drogi gminnej nr 107467L lokalnie występuje rów przydrożny po lewej stronie od km 0+090 do km 0+230, który przewidziano do oczyszczenia.


ODCINEK 2 tj. droga gminna nr 107468L
Początek opracowania drogi gminnej nr 107468L znajduje się w km 1+010,50 tj. na wysokości skrzyżowania z drogą gminną nr 107467L, zaś koniec w km 1+894,00 tj. na krawędzi drogi gminnej nr 112993L. Projektowana droga przebiega po śladzie istniejącej drogi. Przebieg drogi określono na planie sytuacyjnym wierzchołkami Z1-Z10. Na całym odcinku drogi gminnej zaprojektowano drogę z jezdnią asfaltową o szerokości 3,5m do km 1+610 oraz 4,0m od km 1+610 i przekroju szlakowym z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem łamanym o szerokości 0,75m. Ponadto zaprojektowano trzy mijanki w km: 1+451,20, 1+598,80 i 1+881,50 w celu poszerzenia szerokości jezdni na długości 25,0m do 5,0m. Na projektowanym odcinku drogi gminnej występują następujące łuki poziome.
Łuki lewostronne:
- od km 1+833,97 do km 1+852,64 R=300m, szer. jezdni 4,0m, spadek daszkowy 2%
Na projektowanym odcinku drogi gminnej występują następujące skrzyżowania z innymi drogami:
- na początku opracowania w km 1+010,50 z drogą gminną nr 107467L
- na końcu opracowania w km 1+894,00 z drogą gminną nr 112993L

Parametry techniczne drogi gminnej 107468L:
 Klasa techniczna drogi – „D”
 Długość odcinka drogi: dł. 883,50mb od km 1+010,50 do km 1+894,00
 Przekrój jezdni: szlakowy
 Szerokość jezdni: 3,5m-4,0m
 Pobocze: obustronne z kruszywa łamanego o szer. 0,75m
 Chodniki: brak
 Prędkość projektowa Vp=30 km/h
 Odwodnienie: powierzchniowe w kierunku poboczy
Mijanki: zaprojektowano trzy mijanki w km: 1+451,20, 1+598,80 i 1+881,50 w celu poszerzenia szerokości jezdni na długości 25,0m do 5,0m.
Rozwiązania konstrukcyjne:
Jezdnia asfaltowa – DG nr 107468L do km 1+610
− warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
− warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
− warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5mm - gr. 8 cm
− warstwa dolna podbudowy wyrównawczej z kruszywa łamanego 0-31,5mm - śr. gr. 10 cm
− istn. nawierzchnia z kruszywa

Jezdnia asfaltowa – DG nr 107468L od km 1+610
− warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S KR 1/2 wg PN-EN-13108-1 - gr. 4 cm
− warstwa wyrówn.-wiążąca z betonu asfaltowego AC16W KR 1/2 wg PN-EN-13108-1- gr. 4 cm
− istn. nawierzchnia asfaltowa drogi gminnej

Pobocze z kruszywa łamanego
− nawierzchnia z kruszywa łamanego 0-31,5mm stabiliz. mech. gr. 15cm

Mijanki.
W związku z szerokością projektowanej jezdni asfaltowej drogi gminnej nr 107468L zaprojektowano trzy mijanki w km: 1+451,20, 1+598,80 i 1+881,50. Na mijankach w miejscu poszerzenia przewidziano wykonanie warstwy poszerzenia z kruszywa łamanego 0-63mm gr. 15cm oraz warstw nowej podbudowy z kruszywa łamanego, a następnie nawierzchni asfaltowej jak na jezdni. Zastosowano skosy wjazdowe i wyjazdowe na mijanki w proporcji 1:4.
Odwodnienie
Droga gminna posiada odwodnienie powierzchniowe w kierunku poboczy, które występują obustronnie wzdłuż całej drogi. Przewidziano wymianę istniejącego przepustu betonowego pod DG nr 107468L w km 1+097,30 na nowy przepust PEHD o średnicy fi 60cm i dł. 9m wraz z nowymi ściankami czołowymi żelbetowymi.

4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę

45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada
wszystkim wymaganiom przedstawionym w SWZ i zostanie uznana jako najkorzystniejsza tj. uzyska w sumie największą ilość punktów na podstawie przyjętych kryteriów oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: okres gwarancji

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:
a) warunek dotyczący doświadczenia tj. wykonania co najmniej 2 zadań polegających na budowie i/lub przebudowie dróg, parkingów i/lub zjazdów o nawierzchni asfaltowej o wartości min. 500 000,00 zł każde.

Warunek oceniony zostanie na podstawie wykazu robót budowlanych polegających na budowie i/lub przebudowie dróg, parkingów i/lub zjazdów o nawierzchni asfaltowej
o wartości min. 500 000,00 zł każde, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, dat, miejsc wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających, czy te roboty zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty.
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się należycie wykonanymi, zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończonymi co najmniej 2 zadaniami polegającymi na budowie i/lub przebudowie dróg, parkingów i/lub zjazdów o nawierzchni asfaltowej o wartości min. 500 000,00 zł każde.
Warunek wiedzy i doświadczenia nie podlega sumowaniu – wykonawca składający ofertę wykaże się realizacją min. 2 ww. zadań, lub jeden z uczestników konsorcjum wykaże się wykonaniem min. 2 zadań lub podmiot, na zasoby którego powołuje się wykonawca wykaże się realizacją min. 2 ww. zadań.

b) warunek dotyczący osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia tj. warunek dotyczący dysponowania co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej.

Osoby posiadające uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi powinny posiadać uprawnienia budowlane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 2351 ze zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019 r., poz. 831) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. z 2021 r., poz. 1646).

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: a) oświadczenia wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SWZ),
b) odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji,
c) oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załączniku nr 2 do SWZ), w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania, o których mowa w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ),
d) dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w dziale VIII ust. 2 pkt 1 lit. a-c SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
e) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych, o których mowa w dziale VIII ust. 2 pkt 1 lit. b i c SWZ dotyczących tych podmiotów potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania.
f) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w lit. b, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się ww. dokumentów, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy, przy czym dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) wykaz robót budowlanych (wzór stanowi załącznik nr 7 do SWZ) potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w dziale VII ust. 1 pkt 4 lit. a SWZ, wykonanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty,
b) wykaz osób potwierdzający spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w dziale VII ust. 1 pkt 4 lit. b SWZ (wzór stanowi załącznik nr 8 do SWZ), skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie żąda złożenia przedmiotowych środków dowodowych

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Ofertę składa się na formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SWZ), pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:
1) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) składane, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
2) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
3) Wykonawca, który polega na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (w formie elektronicznej (podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym), zgodnie z załącznikiem nr 3 do SWZ. Wykonawca może przedstawić też inny środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Ze zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
b) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
c) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunku udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
4) Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby. Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
5) wadium - jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej,
6) w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy złożenia odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, przy czym, Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów,
7) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy - jeżeli w imieniu wykonawcy działa osoba, której umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentów, o których mowa w ust. 6,
8) pełnomocnictwo, o którym mowa w dziale IX ust. 1 SWZ - w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców,
9) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy 00/100 złotych), które może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) gwarancjach bankowych,
3) gwarancjach ubezpieczeniowych,
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 299).
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Cycowie Nr: 86 8191 1071 2001 0000 0101 0005.. W tytule przelewu należy wpisać: wadium – „Przebudowa drogi gminnej nr 107467L na odcinku od km 0+006,00 do km 0+663,30 oraz drogi gminnej nr 107468L na odc. od km 1+010,50 do km 1+894,00 w miejscowości Żyrzyn”
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj.
do 11.03.2022 r. do godz. 10:00 (w przypadku wadium wniesionego w pieniądzu liczy się data wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego) i utrzymane nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.
3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp tj.:
a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
b) wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
c) wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie,
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa przedmiotowego postępowania,
6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest Gmina Żyrzyn,
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga, aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum).
4. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
5. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (tj. w formie elektronicznej (opatrzone kwalifikowalnym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej opatrzone podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie z art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. - Prawo o notariacie, które to poświadczenie notariusz opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, bądź też poprzez opatrzenie skanu pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio w formie pisemnej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym mocodawcy.
2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy.
3. Oświadczenia (załącznik nr 2 do SWZ) i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w dziale VIII ust. 2 pkt 1 lit. a-c SWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Przewidywane zmiany do umowy zawiera § 27 umowy, której wzór stanowi załącznik nr 9 do SWZ

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-11 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/ Wykonawca składa zaszyfrowaną ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-11 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-08

NAJNOWSZE ZLECENIE
Zatrudnię brygady cieśli - Lublin
  • Lokalizacja zlecenialubelskie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zatrudnię brygady cieśli Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI