Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
„Przebudowa dróg w miejscowościach Jeżew, Małyń i Zalesie, gmina Zadzim”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zadzim
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 730934341
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Zadzim 44
1.5.2.) Miejscowość: Zadzim
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-232
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.7.) Numer telefonu: 436786160
1.5.8.) Numer faksu: 436786660
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug_zadzim@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminazadzim.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Przebudowa dróg w miejscowościach Jeżew, Małyń i Zalesie, gmina Zadzim”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0d4b21ea-18cb-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00335844
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-05-23
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00019197/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.2 Przebudowa dróg w miejscowościach Jeżew, Małyń i Zalesie, gmina Zadzim, (PGRy))
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0d4b21ea-18cb-11ef-bfd3-e6cc5d6d04e5
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami prowadzona jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18
lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344), za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia,
która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl.
Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl.
Postępowanie można wyszukać również ze strony głównej Platformy e-Zamówienia (przycisk „Przeglądaj postępowania/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wszystkie wysłane i odebrane w
postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu w podglądzie postępowania w zakładce „Komunikacja”.
Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem „Formularzy
do komunikacji” wynosi 150 MB (wielkość ta dotyczy plików przesyłanych jako załączniki do jednego formularza).
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa „Regulamin Platformy e-Zamówienia”.
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (22) 458 77 99 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Zadzim, Zadzim 44, 99-232 Zadzim
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych. Ma Pani/Pan prawo do skontaktowania się z Inspektorem Ochrony Danych poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: ug_zadzim@wwp.pl lub wysyłając korespondencję na adres: Urząd Gminy w Zadzimiu, Zadzim 44, 99-232 Zadzim
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. cRODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego: „Przebudowa dróg w miejscowościach Jeżew, Małyń i Zalesie, gmina Zadzim”
prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji;
odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie Urząd Gminy Zadzim oraz osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o ustawę – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) zwanej dalej Ustawą;
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 Ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Ustawy;
w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
posiada Pani/Pan prawo dostępu do danych osobowych, które Pani/Pana dotyczą, prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych, prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
w przypadku gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO, ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Podane przez Panią/a dane będą przechowywane przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania. Jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego przekroczy 4 lata, administrator przechowuje dane przez cały okres obowiązywania tej umowy.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK.271.7.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje przebudowę i remont następujących dróg:
1) Przebudowa drogi wewnętrznej w miejscowości Jeżew. Długość przebudowywanej drogi to
0+120 odcinek I, oraz 0+075 odcinek II, łączna długość to 0+195m.
Zakres robót obejmuje:
• roboty przygotowawcze
• roboty rozbiórkowe
• cięcie pielęgnacyjne – podkrzesanie krzewów
• roboty ziemne
• regulacja pionowa urządzeń
• poszerzenia drogi na łukach
• jezdnia o nawierzchni asfaltowej
• plac manewrowy o nawierzchni asfaltowej
• plac manewrowy o nawierzchni tłuczniowej
• krawężniki i obrzeza
• chodniki
• roboty wykończeniowe
• oznakowanie pionowe
• inwentaryzacja powykonawcza
2) Przebudowa drogi gminnej nr 111270E Otok - Zalesie o długości 990 mb.
Zakres robót obejmuje:
• roboty przygotowawcze
• roboty rozbiórkowe
• cięcie pielęgnacyjne – podkrzesanie krzewów
• roboty ziemne
• remont przepustów drogowych
• regulacja pionowa urządzeń
• poszerzenia drogi na łukach
• jezdnia o nawierzchni asfaltowej
• roboty wykończeniowe
• oznakowanie pionowe
• inwentaryzacja powykonawcza
3) Przebudowę drogi wewnętrznej w miejscowości Małyń o długości 110 mb.
Zakres robót obejmuje:
• roboty przygotowawcze
• roboty rozbiórkowe
• cięcie pielęgnacyjne – podkrzesanie krzewów
• roboty ziemne
• remont przepustów drogowych
• poszerzenia drogi na łukach
• jezdnia o nawierzchni asfaltowej
• roboty wykończeniowe
• oznakowanie pionowe
• inwentaryzacja powykonawcza
4) Remont drogi gminnej nr 108209E (Jeziorko) gr. gm. Lutomiersk - Małyń o długości 745 mb.
Zakres robót obejmuje:
• roboty przygotowawcze
• roboty przygotowawcze
• roboty rozbiórkowe
• cięcie pielęgnacyjne – podkrzesanie krzewów
• regulacja pionowa urządzeń
• zabezpieczenie betonu
• izolacja płyty pomostu obiektu mostowego z papy termozgrzewalnej
• urządzenia dylatacyjne
• jezdnia o nawierzchni asfaltowej
• roboty nawierzchniowe na moście
• balustrady stalowe na obiekcie mostowym
• roboty wykończeniowe
• oznakowanie pionowe
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej i przedmiarze robót stanowiącymi Załącznik nr 1 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45233140-2 - Roboty drogowe
45233142-6 - Roboty w zakresie naprawy dróg
45233220-7 - Roboty w zakresie nawierzchni dróg
45221111-3 - Roboty budowlane w zakresie mostów drogowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 5 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena ofert będzie dokonana zgodnie z poniższymi kryteriami:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji na wykonane roboty
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzenia spełnienia tego warunku.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie określa szczegółowych wymagań co do potwierdzenia spełnienia tego warunku.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę kryterium posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia przez Wykonawcę:
a) posiadania zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż
2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych brutto.)
b) polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych brutto).
a1) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
a2) W przypadku gdy podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy;
a3) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ocena w/w warunków dotyczyć będzie wszystkich Wykonawców łącznie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej :
a) doświadczenie zawodowe
- w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał zgodnie
z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum 1 zadanie
którego przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont dróg o wartości minimum 2 000 000,00 zł. ( dwa miliony złotych brutto) oraz przedłożenie dokumentów potwierdzających że roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Zamawiający zastrzega, iż przez jedną robotę rozumie jedną wykonaną robotę budowlaną w
ramach jednej umowy/kontraktu/zlecenia.
a1) Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez
podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane.
a2) Jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.
a3) Okres wyrażony w latach lub miesiącach, o których mowa powyżej, liczy się wstecz od
dnia w którym upływa termin składania ofert.
a4) Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych,
dostaw lub usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami przedstawia:
- wykaz robót budowlanych, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu
Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,
b) potencjał techniczny
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca wykaże, że dysponuje
niezbędnym sprzętem do wykonania powyższego zamówienia co najmniej:
- równiarka,
- koparka lub koparko – ładowarka,
- rozkładarka masy i tłucznia,
- walec – 2 sztuki,
- samochody ciężarowe - 5 sztuk spełniające normy emisji spalin EURO 6. Wykonawca
przedstawi dokumenty potwierdzające emisję spalin EURO 6.
Zamawiający wymaga, aby przynajmniej jeden pojazd biorący udział w powyższym
zamówieniu zgodnie z ustawą z dnia 11.01.2018 roku o elektromobilnosci i paliwach
alternatywnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1083) spełniał postanowienia Dyrektywy
Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1161 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie
promowania ekologicznie czystych i energooszczędnych pojazdów transportu
drogowego i był pojazdem zeroemisyjnym lub niskoemisyjnym wykorzystującym do
napędu paliwo alternatywne (energię elektryczną lub wodór, biopaliwa ciekłe, paliwa
syntetyczne i parafinowe, sprężony gaz ziemny CNG, skroplony gaz ziemny LNG).
Przez pojazd elektryczny rozumie się pojazd samochodowy (zgodnie z ustawą Prawo o ruchu
drogowym) wykorzystujący do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez
podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania – jest to pojazd inny niż pojazd hybrydowy (który posiada napęd spalinowo-elektryczny, w którym energia elektryczna jest akumulowana przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania) Przez pojazd napędzany gazem ziemnym rozumie się pojazd samochodowy (zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym) wykorzystujący do napędu sprężony gaz ziemny (CNG) lub skroplony gaz ziemny (LNG), w tym pochodzący z biometanu, oraz posiadający (a) silnik jednopaliwowy albo (b) silnik dwupaliwowy typu 1A, który pracuje w części gorącej cyklu testu dynamicznego ze średnim wskaźnikiem zużycia gazu nie niższym niż 90% oraz który na biegu jałowym nie zużywa wyłącznie oleju napędowego i nie posiada trybu pracy silnika zasilanego wyłącznie olejem napędowym w innym trybie pracy pojazdu niż serwisowy lub awaryjny występującym w fabrycznej instalacji gazowej, z którą homologowany jest pojazd albo, w przypadku silnika o zapłonie iskrowym, który posiada awaryjny zbiornik benzyny silnikowej o pojemności nie większej niż 15 litrów – oznacza to, że pojazdy napędzane gazem LPG nie są pojazdami napędzanymi gazem ziemnym.
- Wykonawca wykaże, że dysponuje wytwórnią masy bitumicznej lub przedstawi pisemne
zobowiązanie innych podmiotów o dostawie mieszanki z wytwórni.
c) przy realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia:
Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi
do wykonania zamówienia, posiadającymi uprawnienia w danej specjalności do pełnienia
samodzielnych funkcji technicznych do kierowania i nadzorowania robót budowlanych:
- kierownik budowy – osoba posiadająca uprawnienia budowlane uprawniające do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z Ustawą z dnia 7
lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju
z dnia 11 września 2014r.w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności inżynieryjnej drogowej;
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy
dotyczące braku do wykluczenia z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Zał. nr 4 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenie Wykonawcy
dotyczące braku do wykluczenia z postępowania i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Zał. nr 4 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
W celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę kryterium posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia przez Wykonawcę:
a) posiadania zdolność kredytową lub środki finansowe w wysokości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony
złotych brutto.)
b) polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia; minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych brutto).
a1) Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego podmiotowych
środków dowodowych, Wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają
spełnienie opisanego
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Wykonawca składa wykaz robót potwierdzający, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył minimum 1 zadanie
którego przedmiotem była budowa, przebudowa lub remont dróg o wartości minimum 2 000 000,00 zł. ( dwa miliony złotych brutto) oraz przedłożenie dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, oraz podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty . Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi oraz pracami projektowymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami . Wykaz sprzętu jakim Wykonawca będzie dysponował w okresie realizacji zamówienia, co najmniej:
- równiarka,
- koparka lub koparko – ładowarka,
- rozkładarka masy i tłucznia,
- walec – 2 sztuki,
- samochody ciężarowe - 5 sztuk, spełniające normy emisji spalin EURO 6.
Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające emisję spalin EURO 6.
Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające emisję spalin EURO 6.
Zamawiający wymaga, aby przynajmniej jeden pojazd biorący udział w powyższym zamówieniu zgodnie z ustawą z dnia
11.01.2018 roku o elektromobilnosci i paliwach alternatywnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1083) spełniał postanowienia
Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1161 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie promowania ekologicznie
czystych i energooszczędnych pojazdów transportu drogowego i był pojazdem zeroemisyjnym lub niskoemisyjnym
wykorzystującym do napędu paliwo alternatywne (energię elektryczną lub wodór, biopaliwa ciekłe, paliwa syntetyczne i
parafinowe, sprężony gaz ziemny CNG, skroplony gaz ziemny LNG).
Przez pojazd elektryczny rozumie się pojazd samochodowy (zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym) wykorzystujący do
napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania – jest to pojazd inny niż pojazd hybrydowy (który posiada napęd spalinowo-elektryczny, w którym energia elektryczna jest akumulowana
przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania) Przez pojazd napędzany gazem ziemnym rozumie się pojazd
samochodowy (zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym. - Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowokredytowej
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową. Polisę ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia; minimalna suma gwarancyjna ubezpieczenia 2 000 000,00 zł. (słownie: dwa miliony złotych brutto).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne
przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
- Oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy PZP o braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz.
1086) z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu, albo oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 7
- Wskazanie części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom i podanie przez
Wykonawcę firm Podwykonawców – załącznik nr 8 do SWZ.
- Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
- Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – załącznik nr 6 do SWZ.
- Oświadczenie o wykształceniu i kwalifikacjach - Załącznik nr 9.
- Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu art. 125 ust.1 ustawy - Załącznik nr 10.
- Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem
podatków i opłat, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem,
a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat wraz z zaświadczeniem zamawiający żąda złożenia dokumentów
potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami
lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
- Zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 1 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem, a w przypadku zalegania z
opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem
zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert wykonawca dokonał płatności
należnych składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące
porozumienie w sprawie spłat tych należności
- Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie o tym które roboty budowlane wykona poszczególny
Wykonawca .
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości 25 000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych),
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.
Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) gwarancjach bankowych;
c) gwarancjach ubezpieczeniowych;
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
Wadium wnoszone w formie pieniądza należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy
Zamawiającego Nr: 24 9263 0000 8000 0042 2008 0007 Bank Spółdzielczy w Poddębicach.
Wadium wniesione w pieniądzu musi znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Termin wniesienia wadium jest zachowany tylko wtedy, gdy uznanie rachunku bankowego Zamawiającego (wpływ pieniędzy na rachunek bankowy) nastąpi przed upływem terminu składania ofert.
Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi spełniać
co najmniej poniższe wymagania:
1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie Pzp;
2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta
do zapłaty całej kwoty wadium;
3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;
4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy
niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);
5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa
oraz numer przedmiotowego postępowania;
6) określać Beneficjenta – Zamawiającego;
7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający wymaga aby poręczenie
lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);
W przypadku wniesienia wadium w formie:
1) pieniężnej - zaleca się, by dowód dokonania przelewu został dołączony
do oferty;
2) poręczeń lub gwarancji - wymaga się, by oryginał dokumentu został złożony wraz z ofertą.
Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie
7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności przedstawionej w art. 98 ustawy Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy występujący wspólnie są
zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w
postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Wykonawca udzieli Wykonawcy zaliczki na poczet wykonania zamówienia w wysokości 5% wynagrodzenia brutto.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian umowy w granicach wyznaczonych przepisami ustawy Pzp, w tym
art. 455 ustawy Pzp oraz w zakresie i na warunkach określonych w ogłoszeniu o zamówieniu oraz wzorze umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-06-07 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Urząd Gminy w Zadzimiu Zadzim 44, 99-232 Zadzim
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-06-07 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-07-07